Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Musiikin teoria ja säveltäminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Teoriaopus soitinopetuksen oheen aloittelijaa varten
1
--Roller--
11.03.2015 18:04:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä olisi hyvä teoriakirja kitaranopetuksen oheen? Kirja saisi lähtä aivan alkeista, eli mikä minkäkin pallon nimi on viivastolla ja aika-arvot yms eli peruskaurasta liikenteeseen. Kirjan ei tarvitsisi välttämättä olla varsinaisesti kitaristeja varten, tosin se oli ehdotonta plussaa.
 
Vai onko tähänkin vastaus tohtori toonika..? Itse olen kyllä sitä mieltä että kyseinen opus on ala-asteikäiselle masentavan paksu. Olisiko vaihtoehtoja?
 
Janus
12.03.2015 05:29:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://ostinato.fi/fi/tuotteet/16082/
 
baron
13.03.2015 07:13:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

--Roller--: Vai onko tähänkin vastaus tohtori toonika..? Itse olen kyllä sitä mieltä että kyseinen opus on ala-asteikäiselle masentavan paksu. Olisiko vaihtoehtoja?
 
Mä aloitin teorian opiskeluni lukemalla Backlundia ja Levineä jotka meni täysin yli hilseen mutta Toonika antoi valmiudet ymmärtää näitäkin. Toonika on jaoteltu erikseen melodia, rytmi ja harmonia ja yksi tapa aloittelijalle on lukea (ja tehdä tehtävät) vähän matkaa melodiaa, sitten pikkuisen rytmiä ja pikkuisen harmoniaa.
Toonikan hyvä puoli on se että se ei edellytä minkäänlaisia perustietoja vaan lähtee ihan alkeista mutta aika pitkälle kuitenkin pääsee.
Oon tähän mennessä lukenut kaikenlaisia teoriakirjoja mutta kyllä musta ekaksi kirjaksi Toonika on suositeltavin.
(En saa tästä provikkaa:-)
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
käsi
26.04.2015 14:12:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tohtori toonika. Sillä pääsee pitkälle. mukaan hommaa se vastauskirja niin saat tehtävistä enemmän irti.
 
MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «