Aihe: Omat coverit/biisit/soittovideot
1 2 3 4 5134 135 136 137 138222 223 224 225 226
Decadetroll
11.03.2015 15:38:12
PapaGomez: Lisää action-kitaraa, uuden biisin sooloa.
https://www.youtube.com/watch?v=xAw4EPm4VKg

Perhana, tässähän oli mukavat saundit ja hyvää soittoa. Pitäisköhän ihan tutustua tuohon Constantineen?
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
PapaGomez
11.03.2015 21:17:16

Kiitos kommenteista! Tohtiskohan tota sanoa, että uudet biisit tulee olemaan todella erilaisia kuin bändin aiempi matsku. Sitten kun ne saadaan julkastua tietä tai toista niin sitten viimestään suosittelen tsekkamaan! Ainakin mikäli ajatus modernista progemetallista vähän laajemmilla vaikutteilla kiehtoo. :D
stratobuster
12.03.2015 22:07:21 (muokattu 12.03.2015 22:10:56)
Vladi: Irkkuballadia pukkaa:
https://www.youtube.com/watch?v=wybE9dJmZDc&feature=youtu.be

Tästä pidin kovasti! Mainio biisi, mainiosti soitettu ja mainiosti miksattu.
Toivottavasti lisää on tulossa.

Malarkey: https://www.youtube.com/watch?v=K2KYFFhc_lU
Fender Squier JV 1982 & Couldn't Stand the Weather Jam

Niiiiice!
Vladi
13.03.2015 08:49:13
stratobuster: Tästä pidin kovasti! Mainio biisi, mainiosti soitettu ja mainiosti miksattu.
Toivottavasti lisää on tulossa.

Kiitos! Pitää kattoa, mitä tulee seuraavaks tuotettua. :)
Harashoo tovaarish!
tsuippadui
13.03.2015 16:29:39
Akustista coveria Stone Sour - Miracles biisistä!

https://www.youtube.com/watch?v=KLy54KrI9BI
freakingenius
15.03.2015 22:47:01 (muokattu 15.03.2015 22:47:19)
Tänään tuli ulos veljen kiippari painotteinen "melodeath" demo, sisältää 3- biisiä. Oon ollut mukana äänittämässä ja miksaillut myös + soittanut kitarat, joten saa pistää kommenttia mistä vaan :)

https://soundcloud.com/desires-eve
Lunkhead
16.03.2015 23:47:18

Fureybpx
mitenvoi
17.03.2015 01:13:24
Moro, aattelin kysyä täältä vähän puolueetonta mielipidettä. Olen siis aikuisiällä kitaroinnista innostunut vailla mitään aiempaa musiikillista pohjaa, ja itseoppinut kitaristi, mutta en oikein tiedä millä "tasolla" olen soittajana.

Soittonäyte:
https://www.youtube.com/watch?v=fu2dIMdCaic&feature=youtu.be

Soundi on suoraan ohjelmasta ilman säätöjä. Delay-pedaali välissä tuomaan vähän laulavuutta soundiin. En oikein hallitse tuota äänityspuolta, mutta kai tästä pitäisi LIVE-soiton tunnelma välittyä. :D

Ihan siis otan vastaan risuja ja ruusuja, kehitysideoita ja muita kommentteja. :)
freakingenius
18.03.2015 00:27:56
mitenvoi: Moro, aattelin kysyä täältä vähän puolueetonta mielipidettä. Olen siis aikuisiällä kitaroinnista innostunut vailla mitään aiempaa musiikillista pohjaa, ja itseoppinut kitaristi, mutta en oikein tiedä millä "tasolla" olen soittajana.

Soittonäyte:
https://www.youtube.com/watch?v=fu2dIMdCaic&feature=youtu.be

Soundi on suoraan ohjelmasta ilman säätöjä. Delay-pedaali välissä tuomaan vähän laulavuutta soundiin. En oikein hallitse tuota äänityspuolta, mutta kai tästä pitäisi LIVE-soiton tunnelma välittyä. :D

Ihan siis otan vastaan risuja ja ruusuja, kehitysideoita ja muita kommentteja. :)

En oo itse mikään kitaramestari, mutta muutama juttu mikä tuli mieleen:

- säröä on mielestäni aivan liikaa ja yleensäkin efektejä (en tiedä johtuiko kameranmikin äänenlaadusta. Tosin onhan itse Eric Johnsonillakin aika paljon efektiä soundissaan, mutta ainakin videon kautta kuulosti aika sottaiselta(varmaan hyvän mikin kautta ok))
- mun mielestä soitto itse kuulosti hyvältä, mutta tosiaan soundin takia aika sotkuiselta
- joihinkin kohtiin tarkkuutta
mitenvoi
19.03.2015 03:47:12
freakingenius: En oo itse mikään kitaramestari, mutta muutama juttu mikä tuli mieleen:

- säröä on mielestäni aivan liikaa ja yleensäkin efektejä (en tiedä johtuiko kameranmikin äänenlaadusta. Tosin onhan itse Eric Johnsonillakin aika paljon efektiä soundissaan, mutta ainakin videon kautta kuulosti aika sottaiselta(varmaan hyvän mikin kautta ok))
- mun mielestä soitto itse kuulosti hyvältä, mutta tosiaan soundin takia aika sotkuiselta
- joihinkin kohtiin tarkkuutta

Kiitos palautteesta! Soundit tosiaan on paskapuuroa, jos vertaa miltä omilla kuulokkeilla kuulostaa. Toki kitaran mikkivalintakin oli väärä. Ajattelin äänittää paremmilla soundeilla ja kuvanlaadulla kyseisen kipaleen, kun ensin opin soittamaan biisin alusta loppuun. :D

Muutama kohta on vähän väärin harjoiteltu ja se kuuluu. Teknisessä suorittamisessa minulla on vielä parantamista ainakin "outside-pickingissä" (mikä lienee oikea termi?), mikä tuo vielä pientä haparointia soolo-soitantaan. :) Mutta kaikesta päätellen olen oikealla polulla!
Ianuarius
19.03.2015 09:15:30

mitenvoi: Moro, aattelin kysyä täältä vähän puolueetonta mielipidettä.

Olen iteki tuota biisiä soitellu jonku verran ja omaan korvaan kuulosti tuossa introsoolossa, että sieltä jäi aika paljon nuotteja soittamatta. Tietenki helvetin haastava pätkä kyseessä.

Outsidepickingiä en välttämättä ihan järettömästi lähtis ton jutun kanssa treenaamaan kun EJ kumminki vetää suurimman osan noista lirutteluista economylla. Kehitysideana sanoisin, että ota vaikka ne säröt ja efektit hittoon ja ala sitten nauhotteleen. :) Kuuntele, että mitä ongelmakohtia siellä on ja treenaa niitä yks kerrallaan niin, että alkavat meneen maholisimman rennosti ja että saat mahdollisemman pienillä ja rennoilla liikkeillä mahdollisimman puhtaat saundit aikaan.

Sit ku alkaa tuntua, että kaikki tulee varmasti, nii eihän se biisi oo ku soittaa vaan. Ite en kyllä tekis mitään kompromisseja. Jos joku juttu menee vähän sinne päin, niin se ei oo mulle mikään "no ihan sama kyllä siitä saa sen idean" ku treenaan sitä niin kauan, että se kuvio on siellä näpeissä.

Ne nuotit, mitä soitit, kuulostivat kyllä hyviltä ja hyvän olonen pikkaussaundi, mutta tietty tossa sotkee noi efektit aika paljon. Mutta siis joo... efektit ja säröt helvettiin ja sit nauhottaan. Siinä on vähän se, että ku ei ne efut tee susta kuitenkaan hyvää soittajaa. ;D
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
mitenvoi
19.03.2015 14:55:43
Ianuarius: Outsidepickingiä en välttämättä ihan järettömästi lähtis ton jutun kanssa treenaamaan kun EJ kumminki vetää suurimman osan noista lirutteluista economylla. Kehitysideana sanoisin, että ota vaikka ne säröt ja efektit hittoon ja ala sitten nauhotteleen. :) Kuuntele, että mitä ongelmakohtia siellä on ja treenaa niitä yks kerrallaan niin, että alkavat meneen maholisimman rennosti ja että saat mahdollisemman pienillä ja rennoilla liikkeillä mahdollisimman puhtaat saundit aikaan.

Sit ku alkaa tuntua, että kaikki tulee varmasti, nii eihän se biisi oo ku soittaa vaan. Ite en kyllä tekis mitään kompromisseja. Jos joku juttu menee vähän sinne päin, niin se ei oo mulle mikään "no ihan sama kyllä siitä saa sen idean" ku treenaan sitä niin kauan, että se kuvio on siellä näpeissä.

Olen hieman eri mieltä tästä kannattaako minun treenata outsidepickingiä. ;D Olen tässä huomannut, että sen treenaaminen on auttanut valtavasti myös economy pickingiin. Löysin vastikään youtubesta myös ominaisuuden, josta voi videon ja äänen tempoa laskea puolella. Olen hieman analysoinut EJ:n livepätkissä hänen picking-tekniikkaa hidastetulla tempolla, ja kyllä se näyttää vähän siltä että häneltä löytyy eri pikkausvariaatioita, joita hän mielensä mukaan viljelee miten kulloinkin tekee mieli.

Siitä olen taas samaa mieltä, että kompromissit ovat ainakin tässä vaiheessa jo este kehittymiselle. Käytän vielä tätä puolikasta tempoa ongelmakohtien treenaamiseen. Ill be back! ;)
freakingenius
19.03.2015 15:12:51
Outside pickingissä plekulla isketään kielen "ulko puolelta", eikö? Ei varmaan kannata jumiutua pelkästään siihen tekniikkaan. En oo ikinä miettinyt miten itse pikkaan, mutta kun aloin ajatella niin nopeat 2 kielen jutut menee inside pickingilla ja esim hitaammat arpeggiot outside pickingillä. Luulisin
Arkka
19.03.2015 15:16:16 (muokattu 19.03.2015 15:17:48)

mitenvoi: Olen hieman analysoinut EJ:n livepätkissä hänen picking-tekniikkaa hidastetulla tempolla, ja kyllä se näyttää vähän siltä että häneltä löytyy eri pikkausvariaatioita, joita hän mielensä mukaan viljelee miten kulloinkin tekee mieli.

Tuosta tuli mieleen, että jos et oo vielä katellut, niin Cracking the Codessa taannoin analysoitiin EJ:n pikkausta:
https://www.youtube.com/watch?v=fETQ-DecOyM

Ja siis tää nyt ei liittynyt niinkään tohon videoos vaan kiinnostuksees :) Videos osalta sanoisin, että äänitä jollain tosi selkeellä saundilla itelles kuunneltavaks. Se on rusentavaa hommaa koska korva on aina edellä tekniikkaa oli miten hyvä vaan mutta jos pää kestää, niin se on melko tehokas metodi. Tämä siis jos haluat yksityiskohtia hioa, meininki onkin jo kohallaan.
mitenvoi
19.03.2015 15:59:22
freakingenius: Outside pickingissä plekulla isketään kielen "ulko puolelta", eikö? Ei varmaan kannata jumiutua pelkästään siihen tekniikkaan. En oo ikinä miettinyt miten itse pikkaan, mutta kun aloin ajatella niin nopeat 2 kielen jutut menee inside pickingilla ja esim hitaammat arpeggiot outside pickingillä. Luulisin

Outside-picking on juuri niinkuin totesit. Itsekin olen käyttänyt aina tätä inside+economy-pickingiä, kunnes havaitsin että en enää kehittynyt. Aloin sitten huvikseni reenailla tuttuja lickejä outside-pickingillä ja tunsin saaneeni aivohalvauksen, kun sormet eivät totelleet aivojani. Nyt huomaan, että aina outside-picking-treenin jälkeen soittoni tarkentuu ja helpottuu, vaikken outside-pickingillä soittaisikaan. Toki sitten jos saan outside-picking-tekniikan masteroitua niin voisin käyttää sitäkin. Lopputulos pitäisi olla se, että ei ole enää väliä kummaltako puolen kieltä pickaan. Näin ainakin toivon. :D
mitenvoi
19.03.2015 16:05:27
Arkka: Tuosta tuli mieleen, että jos et oo vielä katellut, niin Cracking the Codessa taannoin analysoitiin EJ:n pikkausta:
https://www.youtube.com/watch?v=fETQ-DecOyM

Valtavat kiitokset video-linkistä! En ollut vielä törmännyt. Videossakin on aika nopea tempo, niin pitää katsoa muutaman kerran ihan ajatuksen kanssa, ja ehkä puolella tempollakin. ;D
tukse
19.03.2015 19:12:08 (muokattu 19.03.2015 19:14:09)
Paras tapa on harjoitella itselle helpoin tapa piikata noi jutut. Mä en ainakaan ajattele että soitanpa tän lickin nyt sillee että käytän economyä tai alternate pikkausta. Se vaan tulee jotenki automaattisesti.

Vähemmän säröä, ja efektejä seuraavalle videolle.

Kuinka kauan sä oot soittanu kitaraa?
Put up or shut up
freakingenius
19.03.2015 20:49:39
tukse: Paras tapa on harjoitella itselle helpoin tapa piikata noi jutut. Mä en ainakaan ajattele että soitanpa tän lickin nyt sillee että käytän economyä tai alternate pikkausta. Se vaan tulee jotenki automaattisesti.

Komppaan. Sama mulla, varmaan johtuu siitä etten oo ikinä tietoisesti oikeastaan opetellut mitään noista ylläolevista tekniikoista. Ne vaan tulee automaattisesti silloin kun on tarvis.
mitenvoi
19.03.2015 21:48:29
tukse: Paras tapa on harjoitella itselle helpoin tapa piikata noi jutut. Mä en ainakaan ajattele että soitanpa tän lickin nyt sillee että käytän economyä tai alternate pikkausta. Se vaan tulee jotenki automaattisesti.

Kuinka kauan sä oot soittanu kitaraa?

Haluaisin erotella tässä harjoittelun ja esiintymisen. Näkisin niin, että esiintyessä kannattaa soittaa ns. automatiikka päällä. Minulla ideana tässä on tämän "automatiikan" parantaminen. Ainakin itselläni jossain vaiheessa tulee raja vastaan, jos harjoittelen lickin vain niinkun se on itselleni helpoin soittaa. Voi olla, että olen motorisesti lahjaton. ;)

Aloitin 18-vuotiaana, ja olen soittanut aika lailla 7,5 vuotta. Outside-pickingin "löysin" soitellessani tässä noin kuukausi takaperin ja aion kyllä treenata sitä kovasti. Kehitykseni on ollut huomattavaa tässä kuukauden aikana. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)