Aihe: Soittajien suosikit: Akustisia/klassisia kitarasoolokappaleita
1 2
Old Guitar
12.03.2015 17:46:58
AaBeeCee: Laitahan Old Guitar Koyonbabasta sellainen sohvasoittovideo näytille, kun sujuu kerralla päästä päähän :-)

Lisää haastetta: Paganinin Caprice No.24
https://www.youtube.com/watch?v=f6mJ5G5mxvg

Ootkos Dowlandia soitellut, niitähän löytyy montakin hienoa kitarasovitusta vaikka taitavat olla alunperin luuttukappaleita, kun 400 vuotta sitten ei ollut kitaroita. Tuossa malliksi Flow My Tears:
https://www.youtube.com/watch?v=zwFmpot3BDQ

Taitaa vielä kotvanen vierähtää, kun Kouynbaba sujuu sutjakasti alusta loppuun, vaikka edennyt olenkin hitain askelin niin, että pari ekaa osaa alkaa olla hallussa.

Aloitan aina uuden kappaleen soittamalla sen alusta loppuun muutaman kerran ja lyhyemmät kappaleet alkavatkin näin nopeasti jäädä muistiin, mutta Kouynbaba on niin pitkä kappale, että sen muistamisessa on vaikeuksia (minulla on pakkomielle opetella kappaleet ulkoa).

Tuota Paganinin kappaletta en viitsi edes opetella, vaikka olen pari kertaa tahkonnut sen läpi, koska sen musiikillinen anti on niin köykäinen: arpeggioita arpeggioiden perään. Se on aivan liian pitkä tekniseksi harjoitusmateriaaliksikin.

Tuon Dowlandin kappaleen olen joskus läpi 'soittanutkin', mutta se ei niin paljon säväyttänyt, että olisin sen kelpuuttanut soittomateriaalikseni. Rima on korkealla niiden suhteen. Mieluummin otin Silvio Leopold Weissin Ciaconan, joka on hieman samantyylinen kappale, mutta mielestäni parempi, tosin vähän haastavampi tai ainakin pidempi. Toinen Weissin kappale minulla on Fantasia. Nämä kaksi kappaletta Bachien kera antaa minulle tarvittavan vision vanhemmasta kitaramusiikista. Vanhempaan materiaaliin en juurikaan ole tosimielessä kajonnut, paitsi yksi Luys de Narvaezin kappale Cancion del Emperador, jota voin suositella vanhemmista kappaleista.
Ota iisisti - loppu lähestyy...
Old Guitar
29.03.2015 15:49:23
Kuuntelin uudestaan tuota Downlandin Lacrimae Pavan- kappaletta ja se saattaa sittenkin ansaita paikkansa soittolistallani.

Mitähän muuta vielä on tullut soiteltua, ai niin soittelin tuollaisia lyhyitä kitarahelmiä, kuten

Bach: Bouree, sama kuin Jethro Tullin versio
Francesco Tarrega: Adelita, Lagrima
Anonymous: Spanish Romance

Hienoja kappaleita kaikki!
Ota iisisti - loppu lähestyy...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)