Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Studion vaihtaminen kesken projektin
1
Dirtyh
07.03.2015 08:05:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävipä niin hauskasti että kesken projektin bändimme pitää vaihtaa pajaa. Alkuperäinen suunnitelma tyssäsi studion lopettamiseen.
 
Nyt sitten se varsinainen kysymys:
Mulla on kyllä kaikki raidat mitä on tähän mennessä tullut äänitettyä mutta tarvitseeko mun nyt jotenkin ottaa studioiden ohjelmistot huomioon uutta pajaa valitessa? Tokihan nuo tiedostot ovat waveja mutta noista projekteista mulla ei ole mitään käryä.
 
anapena
07.03.2015 11:15:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tuon pitäisi olla mikään isompi ongelma. Wavien speksit on hyvä pitää samana. Studion ylläpitäjä osaa varmaan neuvoa loput. Äänitettävät raidat on hyvä nimetä järkevästi, niin niiden siirto toiseen ohjelmaan helpottuu.
 
Istu ja pala!
Antti1
07.03.2015 11:18:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisi myös kamalan mukavaa, jos ne äänitiedostot alkaisivat aina samasta kohtaa, eli biisin alusta. Sellaisia 2 sekunnin täytepätkiä ja 673 eri ottoa on aivan mahdotonta saada kursittua kasaan ilman miljoonabudjettia ja vuoden työstöaikaa.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
AcLAc
08.03.2015 22:47:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisihan ne projektitiedostot tietysti tällaisessa casessa hyvä saada mukaan, vaikka pientä korvausta vastaan.
 
Minä kuljen, Herra ohjaa!
Dirtyh
09.03.2015 18:07:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AcLAc: Olisihan ne projektitiedostot tietysti tällaisessa casessa hyvä saada mukaan, vaikka pientä korvausta vastaan.
 
Kyllä mulla ne onkin mutta käsittääkseni esimerkiksi Cubase ja Pro Tools ei kauheasti pelaile yhteen sen tiimoilta. Eikä vissiin ohjelmien eri versiotkaan.
 
No meillä kävi onni onnettomuudessa. Rumpu- ja bassoraidat alkavat kaikki biisin alusta joten niiden suhteen ei ole ongelmia. Ja oikeastaan juuri mitään muuta ei ollutkaan vielä tehty. Tietenkin nyt on se että rumpuraitoja tulee tehdyksi kahdessa eri studiossa mutta minkäs teet, ei perse/hermo kestä tehdä niitä uudelleenkaan.
 
Täytyy vain toivoa että miksaus ja masterointi saisi eroja pienentymään sen verran ettei ihan hirveästi häiritse.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «