Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Stagepas 600i treenis- ja keikkakäyttöön
1
EvilE
05.03.2015 15:33:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toinen bändi irtisanoi treeniksen vuokrasopimuksen ja vie täten PA:n mennessään. Aloin googlettelemaan mitä pitäisi hankkia tilalle.
 
Aikaisempana PA:na toimi jotkut Wharfedale (vai miten kirjoitetaankaan) 400W aktiivikaiuttimet ja erillinen 12 kanavainen mikseri.
 
Googlettelin ja ahkerasti mnetiä lueskelin ja vastaan tuli StagePas 600i. Katsoin arvosteluja ja youtubea ja alan olemaan ihan mehuissani noista kaiuttimista.
 
PA:n tulisi olla sen verran tehokas että kuuluu rumpujen yli akustinen kitara ja laulu. Tämän lisäksi bändissä soolokitara ja basso (näille erilliset kaapit luonnollisesti). Musiikkityylinä suomalainen rock ja pop. Välillä melkein täysillä soittoa ja lauantaa ja välillä hiljempaa.
 
Tuossa paketissa houkuttelee myös paketin liikutettavuus. Teen myös trubaduurikeikkoja ja siinä erittäin paljon hyödyksi on tuo tiivis paketti. Toki on tarkoitus myös bändin kanssa keikkailla ja käyttää tätä mahdollisesti PA:na jossain baareissa. Paketin liikuteltavuus kuitenkin tulee lähinnä plussana. Tärkeämpää on saada lauluääni ja akustinen kuulumaan muun bändin kanssa hyvin.
 
Osaatteko sanoa näillä kuvauksilla riittääkö noissa kaapeissa tehot meidän käyttöön? Onko kenelläkään oikeasti kokemusta tästä setistä vastaavassa käytössä?
 
Rallattelija
05.03.2015 18:31:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuu niin paljon kuinka kovaa tai hiljaa todellisuudessa vedätte. Treeniksen koko ja akustiikkakin vaikuttaa aikapaljon asioihin.
 
Mun mielipide on se että noi täytyy riittää treenikselle muuten soitatte liian lujaa.
 
-My opinion can be change but not that fact I'm right-
NeliX4
05.03.2015 21:42:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anna mennä vaan. Hintahupi suhde kohdallaan. Tuo ainakin on helppo käyttää, joten onnistumisen mahdollisuus on erittäin suuri.
 
EvilE
06.03.2015 08:31:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos paljon. Olin tähän suuntaan kallistumassa muutenkin mutta nyt uskallan laittaa tilaukseen kun sain vahvistusta teidän mielipiteistä.
 
NeliX4
07.03.2015 15:31:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sit vaan enää pari kunnon mikkiä, shure sm58/beta57 ja sennheiser 935. Cordialin kaapelit ja k&m telineet metallibasella.
 
Noissa ei kannata säästää.
 
EvilE
07.03.2015 15:48:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parit shuret löytyy jo. Ollut treeniksellä jonkin verran kierto-ongelmia niiden kanssa. Ensimmäiseksi omaksi mikiksi oon ajatellut juuri tuota sennheiserin 935:sta. Täällä ainakin todella moni kehunut sitä.
 
Rallattelija
07.03.2015 20:11:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EvilE: Parit shuret löytyy jo. Ollut treeniksellä jonkin verran kierto-ongelmia niiden kanssa. Ensimmäiseksi omaksi mikiksi oon ajatellut juuri tuota sennheiserin 935:sta. Täällä ainakin todella moni kehunut sitä.
 
Kierto ongelmista tuli mieleen tämä
 
http://www.thomann.de/fi/rode_m1.htm
 
Vähän ehkä turhan rouhee soundi tossa pelissä mutta millään järki volilla en saanut kiertamaan. SM58 lähti ujeltamaan hemmetisti aikasemmin. tää on siis vaan mun kokemus asiaan. Onko muilla mielipiteitä tästä.
 
Nyt meni sellattiin reilusti ohi otsikon tää homman =) sori
 
-My opinion can be change but not that fact I'm right-
miksaajasetä
07.03.2015 21:17:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Akg D5 voisi olla myös kokeilemisen arvoinen vaihtoehto laulumikiksi. Makuasioita nuo toki pitkälti ovat.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «