Aihe: Battle Beast
1 2 3 4 57 8 9 10 11
janezki_
26.02.2015 21:53:17
Collapsed: Olisi silti osoittanut jonkinlaista selkärankaa muilta jäseniltä, jos olisivat toimineet niin kuin tällaisessa tilanteessa pitäisi ja perustaneet uuden bändin ja jättäneet BB:n Kabaselle jos meininki kerran ei miellyttänyt, sitä tässä vain ihmettelin.

Ehdottomasti tämä. Esim. Sabaton hoiti homman ns. oikein, eli kaksi tärkeintä äijää jäi ja loput pihalle, jotka sitten perustivat oman bändin.

Kabasen tulevaisuuden projektia (kunhan on valmis aloittamaan sellaisen) odottelen hyvinkin mielenkiinnolla, mutta Battle Beastistä en voi sanoa samaa. Tosin minkäänlaisia näyttöjä ei ole tyyppien sävellystaidoista, mutta uskallan epäillä (verraten siis Kabaseen).
Suattaapi olla niin tai suattaapi olla olematta. Männessä näkköö!
barclay
27.02.2015 08:23:01

No huh. Melekoinen vallankaappaus. Törkeää. Vituttaisi se minuakin kun elämäntyö vietäisiin käpälistä. Suurin virhehän tuossa on ollut tuo yhtiömuoto. Olis vaan Kabanen pitänyt projektinsa hallinnan ja oikeudet 100 prosenttisesti itsellään ja korvannut soittajia sitä mukaa kun tarvetta esiintyy. Henk. koht. olisin pistänyt esim. laulajan kartanolle aikoja sitten. Ja annas kun arvaan; tapaukseeen liittyy vielä kolmiodraama..

Ei muuta kuin armoton Battle Beast -boikotti vaan päälle, niin eiköhän tuo kuihdu omaan helvettiinsä melko nopeasti..
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project
tender.insanity
27.02.2015 09:06:18
Aika outoa kyllä. En ole kyllä itse (tietääkseni) kuullut ainoataan tämän bändin biisiä. Itsekin veikkailisin jotain kolmiodraamajuttua kuitenkin.

Sinänsä ei voi Stratovariukseen verrata, kun Tolkkihan itse ilmoitti bändin lopettavan ja antoi sitten itse muiden jatkaa samalla nimellä.
Rhapa
27.02.2015 09:45:38
barclay: Suurin virhehän tuossa on ollut tuo yhtiömuoto. Olis vaan Kabanen pitänyt projektinsa hallinnan ja oikeudet 100 prosenttisesti itsellään ja korvannut soittajia sitä mukaa kun tarvetta esiintyy.

Hyvä vaihtoehtohan menestyvälle bändille tuo yhtiömuoto on. Bändin luotsaaminenhan tuolla tasolla alkaa muistuttamaan joka tapauksessa enemmän yritysmaailman kujeita, mitä kaveriporukan jammailua. Jos homma ei ole hallussa, niin tuskin voi odottaa kovin menestyksekästä uraa ja muutakin kuin sitä pelkkää voita leivän päälle. Joskus vain sattuu valitsemaan yhtiökumppanit huonosti ja käy näin. Sitten etsitään uudet kaverit ja ollaan vähän viisaampia. Eihän tuossa kuinkaan ole käynyt, jos ja kun siinä ei ole ns. penniäkään rahaa kiinni, kun pulju menee kiinni. Konkurssi hyvä tulipalo parempi. Tässä tapauksessa potkuthan voi näkeä hyvänäkin asiana, jos kemiat eivät toimineet.
P-man
27.02.2015 10:01:48
tender.insanity: Aika outoa kyllä. En ole kyllä itse (tietääkseni) kuullut ainoataan tämän bändin biisiä. Itsekin veikkailisin jotain kolmiodraamajuttua kuitenkin.

Sinänsä ei voi Stratovariukseen verrata, kun Tolkkihan itse ilmoitti bändin lopettavan ja antoi sitten itse muiden jatkaa samalla nimellä.

Et vissiin hirveesti radiota kuuntele, jos yhtään biisiä et ole kuullut :)

Sekin ero tässä on Stratovariukseen että Battle Beast on juuri kovassa nousussa. Stratovariushan oli menossa alaspäin ja lujasti, ennen kuin Tolkki lähti..
Dropped C
27.02.2015 10:42:28 (muokattu 27.02.2015 10:44:35)
En oo itekkään varmaan yhtään tän bändin piisiä kuullu muuten kun että Tuskassa näin kerran pätkän livenä. Kuulosti sillon ihan Priest / Accept meininkiltä mimmivokaaleilla. Ilmeisesti nykylinja taitaa taas olla enempi tuota "tukkaosastoa" ja se ei oikein oo mun juttu.

Mutta siis vaikuttaa kyllä aika taktisen järjettömältä "peliliikkeeltä", jos on kerran isot turneet buukattu ja menestystä tullut ja odotettavissa. Siis että kuka ne uudet piisit väsää ja tuleeko jengi nyt keikoille? Itseäni ei välttämättä livekokemusta häiritsisi, jos bändistä diggaisin, mutta varmaan monta muuta voisi häiritä....
tender.insanity
27.02.2015 10:44:07
P-man: Et vissiin hirveesti radiota kuuntele, jos yhtään biisiä et ole kuullut :)

En kuuntele. Mutta sanoinkin, etten tietääkseni ole kuullut. Varmaan olen kuullut, mutten tiedä mikä on bändin nimi. Ei mua kyllä kauheasti kiinnostakaan. Sen sentään katsoin, että tuon Antonin sisko oli puolisoni koulukaveri. Muuta en tiedä koko bändistä :D
barclay
27.02.2015 17:06:31 (muokattu 27.02.2015 17:11:26)

Rhapa: Hyvä vaihtoehtohan menestyvälle bändille tuo yhtiömuoto on. Bändin luotsaaminenhan tuolla tasolla alkaa muistuttamaan joka tapauksessa enemmän yritysmaailman kujeita, mitä kaveriporukan jammailua. Jos homma ei ole hallussa, niin tuskin voi odottaa kovin menestyksekästä uraa ja muutakin kuin sitä pelkkää voita leivän päälle. Joskus vain sattuu valitsemaan yhtiökumppanit huonosti ja käy näin. Sitten etsitään uudet kaverit ja ollaan vähän viisaampia. Eihän tuossa kuinkaan ole käynyt, jos ja kun siinä ei ole ns. penniäkään rahaa kiinni, kun pulju menee kiinni. Konkurssi hyvä tulipalo parempi. Tässä tapauksessa potkuthan voi näkeä hyvänäkin asiana, jos kemiat eivät toimineet.

Ei kun sitähän minä vaan tossa että jos tämä jengi jatkaa tolla Battle Beast nimellä niin on kyllä reilu peli Ranualla. Yhden miehen projektista lähtenyt ja ympärille kerätyt soittajat vievät nimenkin. Bändi tienaa pois potkitun perustajansa tekemällä työllä ja maineella. Siivelläeläjiä ja loisijoita sanoisin kärjistäen. Kuvitellaanpa vaikkapa Nightwish ilman Holopaista, Lordi maskeissa ilman Putaansuuta, CMX ilman Yrjänää jne jne. Eikös nuokin bändit muutes ole kaikki tällähetkellä yhtiöitä?

Edit: Tämähän on se radioissa tiuhaan soiva hittibiisi jonka kuulemista on ollut vaikea vältellä https://www.youtube.com/watch?v=13G1tbrVNYw Laulajan äänestä en pidä mutta kappale on ihajjees.
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project
Dropped C
27.02.2015 17:49:29 (muokattu 27.02.2015 17:59:22)
barclay: Ei kun sitähän minä vaan tossa että jos tämä jengi jatkaa tolla Battle Beast nimellä niin on kyllä reilu peli Ranualla. Yhden miehen projektista lähtenyt ja ympärille kerätyt soittajat vievät nimenkin. Bändi tienaa pois potkitun perustajansa tekemällä työllä ja maineella. Siivelläeläjiä ja loisijoita sanoisin kärjistäen. Kuvitellaanpa vaikkapa Nightwish ilman Holopaista, Lordi maskeissa ilman Putaansuuta, CMX ilman Yrjänää jne jne. Eikös nuokin bändit muutes ole kaikki tällähetkellä yhtiöitä?

Edit: Tämähän on se radioissa tiuhaan soiva hittibiisi jonka kuulemista on ollut vaikea vältellä https://www.youtube.com/watch?v=13G1tbrVNYw Laulajan äänestä en pidä mutta kappale on ihajjees.

Kuuntelin tän piisin. Harmi kun on vähän liikaa tuota "tukkaosastoa", tuotantoa ja kiippareita. Täähän vois olla muuten tosi kova. Itse kun välillä kaljoissa kuuntelisin mielelläni mimmivokaaleilla varustettua perinne/sankariheviä. (En ole oikeastaan nykybändeistä törmännyt kuin yhteen omaan makuun tosi kovaan tälläseen, Crystal Viper nimiseen bändiin).

Tosin ilman näitä kaupallisia elementtejä saisi varmaan heittää suurimmat menestystoiveet roskakoriin.
Cadaver
27.02.2015 18:00:33 (muokattu 27.02.2015 18:01:26)

barclay: Ei kun sitähän minä vaan tossa että jos tämä jengi jatkaa tolla Battle Beast nimellä niin on kyllä reilu peli Ranualla. Yhden miehen projektista lähtenyt ja ympärille kerätyt soittajat vievät nimenkin. Bändi tienaa pois potkitun perustajansa tekemällä työllä ja maineella. Siivelläeläjiä ja loisijoita sanoisin kärjistäen. Kuvitellaanpa vaikkapa Nightwish ilman Holopaista, Lordi maskeissa ilman Putaansuuta, CMX ilman Yrjänää jne jne. Eikös nuokin bändit muutes ole kaikki tällähetkellä yhtiöitä?

Onhan se suolesta. Onko sitten ollut usko kavereihin sen verran luja, ettei Anton uskonut näin voivan käydä, tai ei ollut varaa neuvotella nimen yksinomistajuutta.

Mutta joka tapauksessa, BB:llä on nyt kaikki paineet todistaa pystyvänsä jatkamaan ja päätöksen olevan oikeutettu, kun taas Antonilla on vapaus pistää haluamansa uusi projekti pystyyn ikäänkuin moraalisesti ylemmästä positiosta ja ilman BB-konseptin rajoituksia, kunhan vain jaksamista riittää. Tämä siis siihen verrattuna, että olisi itse omistanut nimen ja potkinut muut BB:stä ulos.
Drive a Ka, travel far or find out who you really are
Rhapa
27.02.2015 22:30:27

Juu, perseestähän tuo on. Sitä ei kyllä käy kieltäminen. Ja varmaan tässä tapauksessa, kun pääpukari ei ole vielä ns. kuuluisuus (vai onko?), niin on vaikeampi mennä ja ratsastaa uudella bändillä saman tien menestykseen. Vaikka taitoa ja tahtoa olisikin.
Vessajono
28.02.2015 13:12:08
Rhapa: Ja varmaan tässä tapauksessa, kun pääpukari ei ole vielä ns. kuuluisuus (vai onko?), niin on vaikeampi mennä ja ratsastaa uudella bändillä saman tien menestykseen. Vaikka taitoa ja tahtoa olisikin.

Ainakin tämän selkkauksen jälkeen on. En nimittäin tiedä bändistä yhtään mitään minäkään mutta ei oo voinut oikein välttyä seuraamasta.
Funkånaut: Ratkaisu on helppo: Mene vauvafoorumeille tai Demin sivustolle, ei tää oo mikään pursiseura.
trent
01.03.2015 10:43:36
Lastinen: On kyllä toimiva levy. Hitto kun bändi uskaltaisi reilummin mennä kasaripopiksi ja jättäisi powermetallin vähän paitsioon. Uskomattoman kovaa laulua ja muutenkin kovaa soittoa.

Onkohan luvassa lisää tällaista ;P https://www.youtube.com/watch?v=YEV … 4Zmu8&feature=youtu.be&t=1m

Mut tosissaan, toivottavasti jatkossa tulee kaksi hyvää matskua tuottavaa bändiä.
Lemmy ei pelkää krapulaa. Krapula pelkää Lemmyä.
Johann Onn
01.03.2015 19:44:49 (muokattu 01.03.2015 19:45:28)
Ei nyt vois vähempää bändi kiinnostaa, mutta silti:

Miten nyt jotenkin tulee mieleen yksityissuihkari, jonka matkustajat kaappaa, kesken lennon. Ja heittää pilotin
ulos koneesta. Ja kun sitä on juhlittu aikansa, sitten ruvetaan kyselemään, osaako joku muuten lentää konetta...

"No niin, hyvä että siitä päästiin. Kukas tekee biisit nyt?" "No tietysti Kabane... ...eikun siis... ...voi ny saatan..."

Että hyviä jatkoja vaan.
reaper666
02.03.2015 00:09:00
Toi laulaja Noora oli la treellä Bändärissä vetääs akustisesti jonkun kitaristin kanssa. Täytyy sanoa, että voi vittu se nainen osaa laulaa. Dorosta melkeen seuraava :D
Koskenkorvasieni
27.03.2015 10:17:35
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VxOBD1XRtRc

Nitte Valo kävi vierailemassa Battle Beastin Nosturin keikalla, toista kitaraa soitteli kiipparisti Janne Björkrothin pikkuveli Joona (Brymir, For The Imperium).

Sittemmin toisen kitaran varressa on heilunut Ossi Maristo, videota Lutakosta: http://www.youtube.com/watch?v=_cl3jHuTuuU

Mitä nyt oon tähän mennessä sinätuubaan ilmestyneitä klippejä kattellu, niin bändi vaikuttaa lavalla energiseltä ja innokkaalta edelleen. Kuka ikinä sitten sen pysyvän kitaristin pestin lopulta saa, toivottavasti onnistuvat jatkamaan bändin uraa ja musiikillista linjausta tähän mennessä hyväksi havaitulla kaavalla ilman Antoniakin. Ja ennenkaikkea, toivottavasti Kabasestakin kuullaan vielä. Parasta tietysti olisi, jos pikku jäähyttelyn jälkeen saisivat asiansa sovittua ja Kabanen takaisin bändiin, mutta aika näyttää mitä tapahtuu.
Mad-Mike
27.03.2015 22:15:53
Koskenkorvasieni: Parasta tietysti olisi, jos pikku jäähyttelyn jälkeen saisivat asiansa sovittua ja Kabanen takaisin bändiin, mutta aika näyttää mitä tapahtuu.

Samaa toivon itsekin mutta veikkaan että ei tule tapahtumaan. Kummankaan (muun bändin ja Kabasen) ylpeys ei anna periksi. Pelottaa seuraava levy jo valmiiksi minkälainen tulee olemaan ilman Kabasta, ei tietysti voi tuomita mitään kuulematta ensin mutta pahoin pelkään sitä että kun maestro itse on poissa taso laskee. Aivan kuin kävi Stratovariukselle Tolkin lähdettyä...
kalakukko
29.03.2015 16:03:51
Mulle kävi niin, että tutustuin tähän bändiin kunnolla vasta tässä aivan viime viikkoina kun osui silmään täällä mnetin etusivulla uutinen tuosta Kabasen lähdöstä.

Tsekkasin, että niin mikäs bändi tämä nyt olikaan ja ihan saakelin kovaa kamaa kyllä! Toka lätty tuli hankittua Black Ninjan innoittamana ja tiukkaa kamaa kaiken kaikkiaan.

Jossain vaiheessa tajusinkin sitten, että tuo Show Me How to Die on myös näiden. Männä vuosina soi Radio Rockilla niin paljon, että tuli kiintiö aivan h******n täyteen ja aloin vaihtaa kanavaa. En tosin tuolloin tajunnut sen kertsin pauhatessa, että siinä on mimmi laulamassa :D

Mutta täytyypä tsekata nuo muutkin levyt kunnolla ja seurailla millaista kamaa tuolta Kabaselta tulee jatkossa...
Ei ole. Parilla kolmella hullulla vaan, ja sitten ne vaihtelee niitä aina että vaikuttaisi että olisi monta.
xlat
28.11.2015 19:49:57
En tuntenut entuudestaan ollenkaan tätä bändiä. Sitten avasin yhdellä palstalla Raven-biisin youtubesta ja olin ihan myyty, aivan mahtavaa menoa! Nyt oon hommannut kaikki cd:t ja menisin keikallekin mutta harmillisesti niillä ei oo nyt keikkoja Suomessa. Upea bändi ja upeaa musaa. Tosi harmillinen vaan toi riitajuttu - saa nähdä miten bändi pystyy paikkaamaan ison aukon kokoonpanossaan. Etenkin minkälaista musaa tämä tynkä-bb pystyy säveltämään...

https://www.youtube.com/watch?v=imoePo4zXTs
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)