Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Käsittelemättömän vaahterakaulan puhdistus
1
vilzzz
02.03.2015 21:37:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs omistan Caparison Horus HGS:n jossa siis käsittelemätön vaahteraotelauta. Niinkuin jengi tietää, tummuu aika lujasti soittotuntien kertyessä. Käsien puhtaus, sitruunaöljyn välttäminen tässä tapauksessa yms. on tietenkin perusjuttuja, mutta onko kokemusta siitä kuinka lian saisi puusta parhaiten puhdistettua? En ole aiemmin omistanut keihästä, jossa tällainen otelauta olisi, elikkäs olisi mukava tietää mitkä aineet. yms toimii parhaiten!
 
Vastaavanlainen otelauta:
http://smg.photobucket.com/user/MorkeLegioner/media/IMG_3069.jpg.html
 
Jou
Gabe
02.03.2015 21:54:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vilzzz: Elikkäs omistan Caparison Horus HGS:n jossa siis käsittelemätön vaahteraotelauta. Niinkuin jengi tietää, tummuu aika lujasti soittotuntien kertyessä. Käsien puhtaus, sitruunaöljyn välttäminen tässä tapauksessa yms. on tietenkin perusjuttuja, mutta onko kokemusta siitä kuinka lian saisi puusta parhaiten puhdistettua? En ole aiemmin omistanut keihästä, jossa tällainen otelauta olisi, elikkäs olisi mukava tietää mitkä aineet. yms toimii parhaiten!
 
Vastaavanlainen otelauta:
http://smg.photobucket.com/user/MorkeLegioner/media/IMG_3069.jpg.html

 
Kannattaa varmistaa varmaan joltain ammattilaiselta. Mutta muistelen että puhdistusbensaa ja kevyttä hiontaa on käytetty. Käsittelemätön vaahteraotelauta taitaa olla tuomittu tummumaan ennemmin tai myöhemmin. Jos tykkäät siitä ihan vaaleana niin oletko miettinyt että laittaisit siihen lakan päälle?
73nd3r
02.03.2015 22:06:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitkä on valmistajan ohjeet? Luulis niiden vastaavan suoraan emailkysymykseen, jos ei ole manuaalissa.
 
Jos pitää puusta putsata syväänkin imeytynyttä hikeä ja rasvaa, niin: vähällä kostutuksella ja aineella joka haihtuu nopeasti - Zippolitku, NeoAmisept, puhdistusbensiini, asetoni...
Voi kokeilla ekaks vaikka pyyhekumilla, mutta ei yleensä riitä.
 
Ja tosimies tietty antaa olla relic-kuosissa.
 
Kiksaus
02.03.2015 22:07:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kevyt hionta taitaa olla ainoa vaihtoehto puhdistaa jo tummunut otelauta. Jos on vain kevyttä likaa voi sen puhdistaa isopropanolialkoholilla tai esim. Sinolilla tai millä tahansa nopeasti haihtuvalla alkoholilla mikä ei jätä kosteutta tai muita kemikaalijäämiä.
 
Suosittelen kevyttä hiomista ja tämän jälkeen joko lakka tai esim. Osmo Colorin Hard Top Oilia pari kerrosta. Siis, jos ei siedä sitä tummumista.
 
Melodista metallia/rokkia osoitteesta https://www.facebook.com/endallelegance
pappasfin
02.03.2015 22:25:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vilzzz: Elikkäs omistan Caparison Horus HGS:n jossa siis käsittelemätön vaahteraotelauta. Niinkuin jengi tietää, tummuu aika lujasti soittotuntien kertyessä. Käsien puhtaus, sitruunaöljyn välttäminen tässä tapauksessa yms. on tietenkin perusjuttuja, mutta onko kokemusta siitä kuinka lian saisi puusta parhaiten puhdistettua? En ole aiemmin omistanut keihästä, jossa tällainen otelauta olisi, elikkäs olisi mukava tietää mitkä aineet. yms toimii parhaiten!
 
Vastaavanlainen otelauta:
http://smg.photobucket.com/user/MorkeLegioner/media/IMG_3069.jpg.html

 
Mä olen putsannu kitarateknikon ohjeilla eli Sinolilla, sillä on paskat lähteny tehokkaasti irti otelaudasta ja kaulan takaosasta, kaulan takaosasta olen erittäin hienolla hiekkapaprulla pyyhkäissy muutaman kerran tässä n. 5 vuoden sisällä ehkä.
 
Itellä ei ole sanottavammin tuo tummunu kummaltakaan puolelta ja eikä se edes haittais, pääasia että on hyvä käsissä pitää ja siihen rittänee puhdistus (ja ehkä tuo kaulan takaa hienolla h-paprulla pyyhkäisy joskus).
 
Ai niin olen myös hammasharjaa käyttäny otelaudalla ennen Sinolilla pyyhkimistä.
 
PappaSFin
kosmonausea
03.03.2015 06:44:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Off-topic: Luin otsikon useamman kerran "käsittämättömän vaahterakaulan puhdistus".
 
Perkelefantti.
jniska
03.03.2015 08:12:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sinol tai Masinol. Jompaakumpaa noista aineista rättiin ja pyyhitään huolella. Hyvin irtoaa jopa puiden syiden sekaan imeytynyt tummuus.
 
"Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä"
Zakk
03.03.2015 11:55:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse puhdistin pehmeällä(hieman kostealla) hammasharjalla tummentumat pois käsittelemättömästä vaahterakaulasta. Hyvin toimi ainakin mulla.
 
Kiksaus
04.03.2015 22:21:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zakk: Itse puhdistin pehmeällä(hieman kostealla) hammasharjalla tummentumat pois käsittelemättömästä vaahterakaulasta. Hyvin toimi ainakin mulla.
 
Jos olet vettä käyttänyt, niin tässä on se ongelma, että vesi haihtuu hitaammin kuin sinol tai muut samantyyliset aineet. Eli on aina teoreettinen mahdollisuus, että kaula imee kosteutta itseensä.
 
Melodista metallia/rokkia osoitteesta https://www.facebook.com/endallelegance
AngieRainbow
04.03.2015 22:52:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Sinol tai Masinol.
 
Molemmat toimivat hyvin myös appelsiinimehun kanssa boolissa.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Michi
05.03.2015 08:46:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on vastaavantyyppinen tilanne Charvel Pro Mod San Dimasin kanssa. Olen sujuvasti käytellyt 0000 teräsvillaa putsaamiseen, jokaisen kielenvaihdon yhteydessä. Toistaiseksi toiminut hyvin.
 
-Up The Irons!-
Zakk
09.03.2015 12:43:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiksaus: Jos olet vettä käyttänyt, niin tässä on se ongelma, että vesi haihtuu hitaammin kuin sinol tai muut samantyyliset aineet. Eli on aina teoreettinen mahdollisuus, että kaula imee kosteutta itseensä.
 
En varsinaisesti ole vettä käyttänyt tai otelautaa "kosteuttanut", eli olen huuhdellut harjan ja kuivannut sen, jolloin tämä harja on jäänyt minimaalisen kosteaksi tai nihkeäksi. Mutta en missään nimessä joo suosittele vedellä läträämään, enkä vedellä puhdistamaan. Lähinnä kokeilisin mielummin eka hammasharjalla kuin esim jollain teräsvillalla.
 
Lespaul66
09.03.2015 18:06:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa lukea tama
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=226252&oo=0
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «