Muusikoiden.net
19.03.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Oisko Sinitaivas,Iltatuuli kappaleeseen riffii?
1 2
Musisoijja
31.01.2015 22:46:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko Sinitaivas,Iltatuuli kappaleeseen riffii?
Nii,että oisko?
 
Musisoijja
31.01.2015 22:48:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oisko Sinitaivas,Iltatuuli kappaleeseen riffii?
Nii,että oisko kellään tohon nuotteja kun ei löydy mistään :(
 
Meisseli
21.02.2015 06:30:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pahoin pelkään että ei ole.
 
pippalot.com
ekikoo
21.02.2015 12:00:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soita Bm Em G F# ni suattaapi löytyä
 
I would if I could...! Bitch!
Musisoijja
02.03.2015 11:22:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No oiskos saman yhtyeen biisiin Rio Grande sointuja?
 
WanhaWetäjä
02.03.2015 13:01:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musisoijja: No oiskos saman yhtyeen biisiin Rio Grande sointuja?
 
On ne siellä kappaleen sisällä, ne soinnut, vaan ne pitää sieltä ihan ite kaivella esiin.
 
Jos muotoilisit asian toisin kuten "voisiko joku tehdä mulle sointukartan Sinitaivaan Rio Grande -biisista, pientä korvausta vastaan" voisit saada pikaviestillä jopa asiallisia tarjouksia.
 
Tämä sama ärsyttävä kuvio toistuu usein tanssimusa puolella, se on ihan ok jos kyseessä on joku ikikulunut biisi josta on itellä kopion kopio, sen voi hyvin välittää eteenpäin MUTTA jos kysytään biisia jota tod.näk. kukaan ei ole nuotille laittanut niin juttu on vähän toinen.
 
Ja näille jutuillehan on ihan oma osionsa http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=125203
 
Vähän yritystä, kitara kouraan ja korvat käyttöön, ei tuo biisi mitään freejatsia ole.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Jucciz
02.03.2015 14:42:15 (muokattu 02.03.2015 14:45:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki pitäis saada ilmaiseksi, koska internetissä mikään ei maksa mitään. Näin se kansantalouskin saadaan nousuun...
 
Mää oon kirjoittanut ihmisille nelinumeroisen määrän nuotteja ja sointulappuja. Silti, koska se on työtä siinä missä muukin, odotan saavani siitä myös korvauksen.
 
Tuskin autonkorjaaja tai putkimieskään ilmaiseksi vilkaisee. Niiltä asiaa harvemmin kehdataan tosin edes kysyä.
 
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
tender.insanity
02.03.2015 15:47:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz:
 
Tuskin autonkorjaaja tai putkimieskään ilmaiseksi vilkaisee. Niiltä asiaa harvemmin kehdataan tosin edes kysyä.

 
Miksi maksaa sellaisesta? Työkalut käteen ja tekemään, niin oppii. Ei pidä olla kädetön semmoisissa asioissa. Oma-aloitteisuutta vain vähän. Ihme nykynuoriso.
 
Ja sama koskien tietotekniikkaa paitsi että nykyvanhukset.
 
McLeach
02.03.2015 20:55:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nooh ei tästä kai nyt tartte saman tien nostaa nyrkkejä pystyyn, eihän aloittaja suoraan ketään vaadi sointuja lähteä kirjoittamaan. Onhan noita sivustoja netti täynnä minne jengi hyvää hyvyyttään jakaa amatööritasoisia lappuja omaksi viihteeksi, joten ei kai se olisi ihme että tältä foorumilta löytyisi tällaisia tyyppejä? Tai jengiä ketä osaa neuvoa mistä etsiä.
 
Ianuarius
02.03.2015 21:12:15
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: Nooh ei tästä kai nyt tartte saman tien nostaa nyrkkejä pystyyn, eihän aloittaja suoraan ketään vaadi sointuja lähteä kirjoittamaan. Onhan noita sivustoja netti täynnä minne jengi hyvää hyvyyttään jakaa amatööritasoisia lappuja omaksi viihteeksi, joten ei kai se olisi ihme että tältä foorumilta löytyisi tällaisia tyyppejä? Tai jengiä ketä osaa neuvoa mistä etsiä.
 
Hyvin sanottu +++
 
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein
Kampela77
02.03.2015 21:24:03 (muokattu 02.03.2015 21:35:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Kaikki pitäis saada ilmaiseksi, koska internetissä mikään ei maksa mitään. Näin se kansantalouskin saadaan nousuun...
 
Mää oon kirjoittanut ihmisille nelinumeroisen määrän nuotteja ja sointulappuja. Silti, koska se on työtä siinä missä muukin, odotan saavani siitä myös korvauksen.
 
Tuskin autonkorjaaja tai putkimieskään ilmaiseksi vilkaisee. Niiltä asiaa harvemmin kehdataan tosin edes kysyä.

 
Mun mielestä on kyllä melko surullista, kun muusikoiden keskustelufoorumilla kysytään kuinka jonkun kappaleen riffi menee, niin aletaan vinkumaan rahan perään. Hienoa yhteisöllisyyttä. Uusi muusikko haluaisi apua alkutaipaleella, niin kokeneilla syttyy vain euron kuvat silmissä. Jos ei halua auttaa, niin voi pysytellä mielestäni hiljaa. Ihmiset tekevät paljon vaativampiakin asioita ilmaiseksi kuten open source softaa.
 
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
Jucciz
02.03.2015 22:46:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kampela77: Mun mielestä on kyllä melko surullista, kun muusikoiden keskustelufoorumilla kysytään kuinka jonkun kappaleen riffi menee, niin aletaan vinkumaan rahan perään. Hienoa yhteisöllisyyttä. Uusi muusikko haluaisi apua alkutaipaleella, niin kokeneilla syttyy vain euron kuvat silmissä. Jos ei halua auttaa, niin voi pysytellä mielestäni hiljaa. Ihmiset tekevät paljon vaativampiakin asioita ilmaiseksi kuten open source softaa.
 
Ja valtuusto vastaa "läpätilää".
 
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
WanhaWetäjä
03.03.2015 01:13:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kampela77: Mun mielestä on kyllä melko surullista, kun muusikoiden keskustelufoorumilla kysytään kuinka jonkun kappaleen riffi menee, niin aletaan vinkumaan rahan perään.
Näinköhän? Oletko itse koskaan tehnyt nuotteja? Jos et niin nyt on oiva tilaisuus
olla se "laupias samarialainen" joka auttaa ns hädässä olevaa pelkästään hyvästä sydämestä...
 
Hienoa yhteisöllisyyttä. Uusi muusikko haluaisi apua alkutaipaleella, niin kokeneilla syttyy vain euron kuvat silmissä.
Juu ei ja ei. Itse en kaipaa sitä 10-50 euron korvausta yhdestä biisistä vaan kannustan AINA omatoimisuuteen eli OPETTELEMAAN itse plokkaamaan soinnut.
JOS on todella pätevä syy MIKSI näin ei voi toimia niin ok MUTTA se syy olisi hyvä kertoa ja perustella kun tälläsiä pyyntöjä palstoille laittaa.
 
Jos ei halua auttaa, niin voi pysytellä mielestäni hiljaa. Ihmiset tekevät paljon vaativampiakin asioita ilmaiseksi kuten open source softaa.
Voe voe...JOS kysyjä pystyy perustelemaan tarpeensa niin mun maailmaa ei kaada sointulapun tekeminen, mutta EDELLEEN...mitään ei opi jos ei yritä itse, se on ihan faktaa!
 
No joo...olen itse ns vanha pieru (57v) ja kasvanut aikoina jolloin omatoimisuus oli MUST jos meinasi jotain oppia. Valitettavasti näin ei ole nykyään, syyttävä sormi osoittaa suuntaan internet ja "mulle kaikki heti" kun ei vaan tarvi tehä mitään kun lähes kaikki on saatavissa ilman vaivaa.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
janik
03.03.2015 06:47:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös m.net ollut alunperin lähinnä tabulatuureihin keskittynyt? ;)
 
McLeach
03.03.2015 20:42:18 (muokattu 03.03.2015 20:43:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä:
No joo...olen itse ns vanha pieru (57v) ja kasvanut aikoina jolloin omatoimisuus oli MUST jos meinasi jotain oppia. Valitettavasti näin ei ole nykyään, syyttävä sormi osoittaa suuntaan internet ja "mulle kaikki heti" kun ei vaan tarvi tehä mitään kun lähes kaikki on saatavissa ilman vaivaa.

 
Mutta näinkin vaarattomassa asiassa kuin tabien ja sointujen jakamisessa, eikö ole hyvä että ihmiset löytää toisensa netin välityksellä ja molemmat osapuolet voivat jatkaa harrastamistaan?
 
tender.insanity
04.03.2015 07:22:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McLeach: Mutta näinkin vaarattomassa asiassa kuin tabien ja sointujen jakamisessa, eikö ole hyvä että ihmiset löytää toisensa netin välityksellä ja molemmat osapuolet voivat jatkaa harrastamistaan?
 
Maksamme velkaa, katsos.
 
ekikoo
04.03.2015 23:07:11 (muokattu 04.03.2015 23:11:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei katsokaa mihin kulutin vapaa-aikaani harjoitellakseni tullakseni mahdollisesti tulevaisuuden mestaritranskriboijaksi rakentavaa kritiikkiä otetaan vastaan vaikka viimeistä kahta tahtia en pähkäillyt liiemmin
https://dl.dropboxusercontent.com/u/87675498/perc.pdf
 
I would if I could...! Bitch!
WanhaWetäjä
05.03.2015 01:18:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ekikoo: Hei katsokaa mihin kulutin vapaa-aikaani harjoitellakseni tullakseni mahdollisesti tulevaisuuden mestaritranskriboijaksi rakentavaa kritiikkiä otetaan vastaan vaikka viimeistä kahta tahtia en pähkäillyt liiemmin
https://dl.dropboxusercontent.com/u/87675498/perc.pdf

 
Hienoa ! Kaikki omaehtoisuus on aina plussan arvoista on sitten kyse ihan minkä vaan musan plokkaamisesta. Toki perustiedot teoriasta pitää ola hallussa.
 
Ja harjoitus tekee mestarin, ei voi oppia mitään "olisko jollain sen ja sen soinnut"
metodilla, ei ikinä.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
tender.insanity
05.03.2015 05:40:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ekikoo: Hei katsokaa mihin kulutin vapaa-aikaani harjoitellakseni tullakseni mahdollisesti tulevaisuuden mestaritranskriboijaksi rakentavaa kritiikkiä otetaan vastaan vaikka viimeistä kahta tahtia en pähkäillyt liiemmin
https://dl.dropboxusercontent.com/u/87675498/perc.pdf

 
Linkki pitäisi avautua vasta niille, ketkä ovat laittaneet raha sun tilille. Mieti mitä tuommoinen toiminta aiheuttaa ammatikseen tuollaista harjoittavalle. Niiden lapset näkee nyt nälkää. Tuliko hyvä mieli, hä?
 
Musisoijja
17.03.2015 18:06:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitää varmaan lopettaa sitte tänne kirjottelu/kysely jos se noin paljon saa tunteita aikaan ja lopettaa samalla kitaran soitto kun ei saa kysellä neuvoja!!!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «