Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitarahuolto Turussa?
1 2
Ramses Junior
18.05.2011 20:18:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heip. Olisiko päteviä vinkkejä kitarahuoltopisteistä Turussa? Muita kuin Huima Lumous / Mr. Makkonen, siellä käytiin jo eikä juuri auttanut.
 
Guitaristi
18.05.2011 20:34:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musitec. Suosittelen, omasta kitarastani hiottiin nauhat ja säädettiin floikka sun muut, ja jälki oli todella vakuuttavaa.
 
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Ramses Junior
18.05.2011 20:46:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos! Kova hinnasto, mutta lienee sen arvoista. Jos kävisi ainakin kysymässä arvion, mitä kitaralle tarvii tehdä. Amatöörinä veikkaisin, että nauhojen hionta tai jopa vaihto on edessä... Ammattilaiselta kysymällähän tuo selviää. Jepa.
 
Jouni74
19.05.2011 22:47:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sale Custom Guitars on mielestäni parempi vaihtoehto.
Paja on melekonen ihmemaa, mutta ammattitaitoa löytyy senkin edestä.
Ykköstien kupeessa hautaasmaata vastapäätä teollisuusalueella.
 
http://www.kolumbus.fi/sale.custom/
 
ONLY HARD IS HARD ENOUGH -The Grammers
tsim
20.05.2011 06:30:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos Salo ei tunnu liian kaukaiselta paikalta niin siellä on hyvä liike Kitarataivas / Hannu Laurinen. Siellä saat laitteesi hyviin säätöihin.
 
Ramses Junior
20.05.2011 07:51:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tsim: Jos Salo ei tunnu liian kaukaiselta paikalta niin siellä on hyvä liike Kitarataivas / Hannu Laurinen. Siellä saat laitteesi hyviin säätöihin.
 
Kiitos näistäkin vinkeistä. Kerkesin tosin jo viemään kitaran Musitecille. Pidetään mielessä jatkoa varten.
 
Jii-Gee
20.05.2011 08:55:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guitaristi: Musitec. Suosittelen
 
Jouni74: Sale Custom Guitars on mielestäni parempi vaihtoehto.
 
Mun mielestä molempiparempi..kummatkin h*lvetin päteviä !!
Valinta osuisi mulla siihen paikkaan missä helpompi käydä / kummassa sattuisi olemaan lyhyempi jono (!?).
 
Kaverilta löytyy Salen tekemiä keppejä..tosi hienoja & hyviä,ei mtn moitittavaa.
 
Ja ehkä paras Strato ever mitä olen päässyt käpälöimään on yks Musitecin rakentama 'pala-casteri'.
 
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
Christeraser
20.05.2011 11:07:22 (muokattu 20.05.2011 11:07:46)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole itse Musitecia käyttänyt sillä pyrin aina itse tekemään säädöt&huollot yms. mutta bändikaveri vei kerran Washburninsa säädöille (satulan ja kaulan)
Mielenkiinnolla kokeilin mitäs poppaskonsteja 70e hintaan sisältyy... ei nyt mitenkään parempi ollut kuin itse olisi säätänyt. Ei mikään huonokaan, mutta jos vähäänkään itseltä löytyy mielenkiintoa niin ei tuo mitään 'ydinfysiikkaa' ole.
Ramses Junior
20.05.2011 12:50:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Christeraser: En ole itse Musitecia käyttänyt sillä pyrin aina itse tekemään säädöt&huollot yms. mutta bändikaveri vei kerran Washburninsa säädöille (satulan ja kaulan)
Mielenkiinnolla kokeilin mitäs poppaskonsteja 70e hintaan sisältyy... ei nyt mitenkään parempi ollut kuin itse olisi säätänyt. Ei mikään huonokaan, mutta jos vähäänkään itseltä löytyy mielenkiintoa niin ei tuo mitään 'ydinfysiikkaa' ole.

 
Jep, kyllähän tuota kaularautaa yms. (tallan korkeus, intonaatio) säätelee, mutta kun mikään säätäminen ei auttanut (edes ammattilaisen tekemänä) poistamaan särinää, vein nauhat hiottavaksi. Siihen mulla ei enää riitä rahkeet itsellä... Ehkä jonkun halvemman kitaran kanssa sitäkin vois harjotella, mutta nyt hionnassa olevan kepin kanssa en lähtenyt leikkimään.
 
Gabe
01.03.2015 23:24:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nostellaanpas vanhaa aihetta.
 
Onko alueelle tullut uusia soitinrakentajia jotka tarjoavat myös huoltoa? Musitecilla on aikamoiset hinnat ja jonot, eikä jaksaisi lähettää minnekään.
antnis
01.03.2015 23:28:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vie Salelle, joku aika sitten plaanas nauhalt multa ja aijai kun tuli hyvä ja parissa päivässä hoiti vaikka ihan ilmoittamatta tupsahdin paikalle. Näkyy silläkin tosin niitä projekteja siellä olevan että riippunee ajankohdasta miten nopeasti saa hoidettua. Mielelläni sinne vien kitaran huoltoon, etenkin kun asun aika lähellä pajaa.
 
Gabe
01.03.2015 23:46:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Vie Salelle, joku aika sitten plaanas nauhalt multa ja aijai kun tuli hyvä ja parissa päivässä hoiti vaikka ihan ilmoittamatta tupsahdin paikalle. Näkyy silläkin tosin niitä projekteja siellä olevan että riippunee ajankohdasta miten nopeasti saa hoidettua. Mielelläni sinne vien kitaran huoltoon, etenkin kun asun aika lähellä pajaa.
 
Eli on ihan laadukas työnjälki? Pitäis varmaan piipahtaa käymään tai soittaa, paras olisi jos voisi etukäteen sopia ajan jolloin kitaran voi kiikuttaa. Laitoin mailia pari viikkoa sitten mutta en saanut vastausta. Pitäisi nauhat plaanata ja samalla voisi käydä koko kitaran läpi.
 
Muita kuin Musitec tai Sale ei ilmeisesti vieläkään ole lähialueilla?
tsim
02.03.2015 00:24:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Eli on ihan laadukas työnjälki? Pitäis varmaan piipahtaa käymään tai soittaa, paras olisi jos voisi etukäteen sopia ajan jolloin kitaran voi kiikuttaa. Laitoin mailia pari viikkoa sitten mutta en saanut vastausta. Pitäisi nauhat plaanata ja samalla voisi käydä koko kitaran läpi.
 
Muita kuin Musitec tai Sale ei ilmeisesti vieläkään ole lähialueilla?

 
Olen käyttänyt omat soittimet Kitarataivas nimisessä liikkeessä Salossa jo monen vuoden ajan, aina tarvittaessa.
http://kitarataivas.fi
 
antnis
02.03.2015 00:37:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Eli on ihan laadukas työnjälki? Pitäis varmaan piipahtaa käymään tai soittaa, paras olisi jos voisi etukäteen sopia ajan jolloin kitaran voi kiikuttaa. Laitoin mailia pari viikkoa sitten mutta en saanut vastausta. Pitäisi nauhat plaanata ja samalla voisi käydä koko kitaran läpi.
 
Muita kuin Musitec tai Sale ei ilmeisesti vieläkään ole lähialueilla?

 
Kyllä mun mielestä se tekee ihan laadukasta työtä, nauhoja oon vaihdattanut ja plaanauttanut ja kaikenlaista muutakin hommaa teettänyt.
 
73nd3r
02.03.2015 16:54:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onks "Soitinhuolto Resonoi" lopettanut, resonoi.net ei aukea ja feisbuk ei o päiväntasalla.
Omat kokemukset firmasta on pelkästään hyviä.
 
Gabe
02.03.2015 17:59:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Kyllä mun mielestä se tekee ihan laadukasta työtä, nauhoja oon vaihdattanut ja plaanauttanut ja kaikenlaista muutakin hommaa teettänyt.
 
Tämä on hyvä tietää, ei ole kukaan tuttu käynyt siellä niin on jäänyt vähän vieraaksi.
 
73nd3r: Onks "Soitinhuolto Resonoi" lopettanut, resonoi.net ei aukea ja feisbuk ei o päiväntasalla.
Omat kokemukset firmasta on pelkästään hyviä.

 
Viime tiedon mukaan se laittoi pillit pussiin, tästä on jo aikaa mutta oletan että päätös on pitänyt kun ei nuo sivutkaan aukea.
Tympee Huttunen
02.03.2015 19:53:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: Onks "Soitinhuolto Resonoi" lopettanut, resonoi.net ei aukea ja feisbuk ei o päiväntasalla.
Omat kokemukset firmasta on pelkästään hyviä.

 
Jos kerran "putiikki" on kiinni, niin voin mainita että vein ekan ja vikan kerran soittopelit tuonne.
 
Gabe
02.03.2015 20:10:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lastinen: Jos kerran "putiikki" on kiinni, niin voin mainita että vein ekan ja vikan kerran soittopelit tuonne.
 
Huono kokemus?
Tympee Huttunen
02.03.2015 20:15:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Huono kokemus?
 
Ikävä kyllä joo. Mukava tyyppi ja sitä rataa, mutta ei ihan hommat sujuneet sillä kertaa. Hyvä, jos muilla toisenlaisia kokemuksia.
 
Gabe
02.03.2015 20:21:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lastinen: Ikävä kyllä joo. Mukava tyyppi ja sitä rataa, mutta ei ihan hommat sujuneet sillä kertaa. Hyvä, jos muilla toisenlaisia kokemuksia.
 
Mitä kävi?
 
Itse olen vienyt sinne muutaman kerran vähän ristiriitaisin tuloksen. Yhden kerran meni sähköt persiilleen eikä niitä saatu kuosiin, oli vähän erikoisempi kytkentä. Yhden kerran meni messinkisatula aikalailla pieleen, ei saanut uria riittävän matalalle. Sähköistä sain hyvityksen mutta satulasta en. Tusq satula onnistui ihan hyvin ja yhdet normisähköt.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «