Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Action ja kielet
1
telecaster67
01.03.2015 03:02:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morons
 
Action eli kielten korkeus ja kaulan kaarevuus.. Olen tässä veivannut 10-46 setillä ja ihan ok. Sai kieletkin aika alas, mikä nyt jostain syystä tuntuu minusta mukavalle. Koska olen vihreä ja luuseri sekä säälittävä alkupuolen taimikasvain, setti tuntui vain hieman liian jämäkältä mulle(Musta Dunlop). Sointi mielestäni juuri hyvä.
 
Nyt sitten menin ostamaan 9-setin, oikein sellaista kuminauhamaisen löysää rautaa tuntuukin olevan( Dunlopin Willys). Niin meltoa, että piti kieliä nostaa ja kaulaakin nipistää lisää "kaarelle".
 
Onhan aloittelijan joo helpompi komppisointua vetää tuollaisella, mutta hei haloo, en halua kielien olevan "metrikaupalla" irti otelaudasta. Ja esim. bendaukset menee liiankin överiksi etc. Eikä tuo soundi nyt mitenkään heppaa saa hirnumaan. GHS- kymppisetti toimi kohtuuhyvin aiemmin mutta sai naurettavan sormilihaksistoni liki kramppiin.
 
Mulle vois optimi olla soundinkin puolesta sellainen hieman mellommasta seoksesta tehty 10- tai 11- setti. Kertokaahan kokemus-äijät/lyylit suosituksia. Onko tuolla nikkeliseos-suhteella jotain tekemistä teräksisen kielen ominaisjäykkyyteen vai kuinka tämä nyt oikein menee. Mieluummin uskon teitä kun noita mainoksia.. Aina tulee omin päin hankittua kaikkea ihme scheissea.
 
Kehitänkö sormeni aikuisen volumeen vai miten nyt..
 
Sepe
 
GiovanniDiRondo
01.03.2015 17:39:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos puhutaan päällystämättömistä kielistä, niin ei niissä kovin paljon eroa ole, samanlaista teräslaatua ne kaikki on.
 
Jotkut kielten valmistajat käyttävät punotuissa kielissä ohuempaa ydinlankaa, jolloin veto on kevyempi, jotkut taas paksumpaa.
 
On myös mahdollista ostaa "välikokoja" tyyliin 9,5 jne. Ja mikäs siinä, jos 10 tuntuu jäykältä ja 9 löysältä.
 
Jos on hyvä matikkapää, niin pitkäskaalaisen kitaran voi myös virittää Eb - vireeseen, joka helpottaa soittamista.
 
telecaster67
01.03.2015 19:11:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haa, tosiaan , näilläkin nurkilla putiikissa on ainakin GHS 9,5 settinä. Kokeilenpa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «