Aihe: Ongelmia Cubasen Audio Mixdownin kanssa?? Onko Muilla?
1 2
Temetius
24.05.2004 23:02:22
Ongelma esiintyy välittömästi kun painaa Audio Mixdown painiketta export valikon alta. Ohjelma valittaa "A serious problem has occured. Please try to save your song in a different name and then restart Cubase" Tämän suorittaminen ei auta. Kun ohjelmaa yrittää sammuttaa lähettää se virheraportin ja valittaa jotain ntdll.dll tiedostosta..

Outoa on se, että olen kerran onnistunut suorittamaan mixdownin, mutta ennen tätä onnistumista ja sen jälkeen homma temppuili. Myöskään koneen reboottaminen ei toimi muistin vapauttamisen toivossa. Enkä usko että ongelma on muistista kiinni.

Äänikorttina on M-audion audiophile usb 24/96. Kone on 2,6ghrz, 1024 ram ja käyttis on WinXP Professional. Softana on Cubase SE. Ajureiden pitäisi olla kunnossa.

Jos joku keksii mistä kiikastaa, tarjoan munkkikahvit Vilppulan Essolla!
KeljuK
24.05.2004 23:07:05
Olet siis "maalannut" sen alueen jonka meinaat miksata wav:ksi, ja merkattu alue on sinisellä, eli ne markkerit ovat oikeinpäin?
askomiko
25.05.2004 00:15:58
Kokeile päivittää äänikortin ajurit, jos löytyy, ja asentaa Cubase uudestaan. Onko dongeli kiinni? Jos ei auta niin prkl windowsi myös uusiksi, auttaa jostain kumman syystä melkein kaikkeen...
Myytävänä superhieno-hevikitara ja superhieno-twängi-JazzCaster.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
KeljuK
25.05.2004 00:17:30
Kokeile päivittää äänikortin ajurit, jos löytyy, ja asentaa Cubase uudestaan. Onko dongeli kiinni? Jos ei auta niin prkl windowsi myös uusiksi, auttaa jostain kumman syystä melkein kaikkeen...

Niinhän se on, mutta Cubase SE ilmoittaa tuon saman virheen jos ne "markkerit" on väärinpäin.
t1amatti
25.05.2004 07:57:44 (muokattu 25.05.2004 07:58:34)
Onko dongeli kiinni?

SE:ssä ei itse asiasa ole koko donglea.

Edit: Mutta tuo Windowsin uudelleenasennus, se on ikään kuin kevätsiivouksen tyyppinen rituaali. Se voisi suurella todennäköisyydellä auttaa.
no näinhän se on.
jiipeep
25.05.2004 15:29:24 (muokattu 25.05.2004 15:31:24)

Onko koneessasi toista äänikorttia? Ei pitäisi mitään mixdowniin vaikuttaa mutta voihan sitä kokeilla eli jos on, niin valitse cubasessa käytettäväksi äänikortiksi se toinen ja yritä exportata mixdown.
Temetius
25.05.2004 16:31:52
Olen päivittänyt äänikortin, uudelleen asentanut (pari kertaa) Cubasen ja windowsin... Toista äänikorttia ei ole.

Onko muilla ollut samoja ongelmia nimenomaan Cubase SE:n kanssa?

vituttaa
t1amatti
25.05.2004 19:17:27
Toista äänikorttia ei ole.

Onko muilla ollut samoja ongelmia nimenomaan Cubase SE:n kanssa?

Mulla on Cubase SE, Audiotrak Maya44 mkII ja hyvin toimii. Olethan varmasti disabloinut emolevylle integroidun äänipiirin? Itselläni on 2 eri hardwareprofiilia, joista valitsen käynnistyksen yhteydessä: toinen pelailuun ja surffailuun (käyttäen integroitua piiriä) ja toinen musantekoon (Maya44).
no näinhän se on.
jiipeep
25.05.2004 23:56:43

Oletko kokeillut eri formaatteja exportissa? Täällä on joku siirtänyt raitoja alkamaan vähän matkaa pois alusta:

http://forum.cubase.net/forum/Forum1/HTML/017235.html

Toteaisin että PCI väyläisten korttien kanssa minulla ei ole ollut ongelmia uuden polven Cubasen kanssa.
MattiAuer
26.05.2004 10:38:42

SE:ssä ei itse asiasa ole koko donglea.

Mikäs tappi minun koneeni persauksessa sitten törröttää?
Tahsoo sanoa: kyllä minun SE:ssäni vain dongle on.
"Uniikki unikorni olikin korni koni!" .m.
superfly
26.05.2004 10:58:22

Ei kaikissa Cubasen versioissa varmaan sitten ole donkkelia :)
Harppu on alaston piano
jiipeep
26.05.2004 13:51:01 (muokattu 26.05.2004 14:02:53)

Jaa, se donglen laitto vois sitten auttaa. Olen aatellut ton SE:n ostaa soittokämpälle kun ei tulisi mieleenkään SX:n donglea kiikuttaa ympäri kaupunkia taskunpohjalla. Onkos SE:ssä tullut vastaan mitään oleellisia puutteita? Jos vielä sattuu omistamaan jonkun soundblasterin tms. halpismusakortin, jonka mukana on tullut joku cubasis versio, niin sen pystyy päivittämään muistaakseni n. 75 eurolla SE:hen
Temetius
26.05.2004 14:55:14
Emossa on äänikortti mutta se on disabloitu windowsissa ja biosissa. Minun SE:ssä ei donglea.

Tallennusformaatilla ei ole vaikutusta koska sen valitsemiseen harvoin edes pääsee koska errori tulee sitä ennen.

PCI-kortti....heh...tappelin saman audiophilen pciversion kanssa pari kuukautta kunnes olin polvillani koneen edessä ja itkin...sen jälkeen vaihdoin usbhen koska kuulin että usb kortit toimii paremmalla todennäköisyydellä...juups ja nyt toimii... ;

Laitoin indicatorin arvon (nimenomaan R-indicator) vähän reilummaksi kuin mitä laulu kestää ja sen jälkeen homma on toiminut hieman paremmalla menestyksellä muttei vieläkään täydellisesti. Eli erroreita tulee välillä ennen tallennusformaatin valitsemista ja välillä sen jälkeen kun mixdown on onnistunut...kyllä se windows on ihmeellinen. Jokainen päivä on seikkailu..
t1amatti
26.05.2004 18:25:28

Mitä ihmeen kummaa. Ostin oman SE:ni (eikös SE nyt ole se riisutuin versio?) Desktop Musicista Tampereelta silloin, kun niitä sai jollain 120 eurolla. Ja paketissa oli manuaali, joku takuuvihkonen tms ja cd. Ellen nyt ihan väärin muista. Mutta ei donglea, ja ohjelma toimii kyllä ihan oikein. Eihän sen ilman donglea pitäisi edes käynnistyä, vai? Vai puuttuuko multa nyt se palikka, ja ko. kauppakin sulki ovensa lokakuuhun asti. Peijooni. :P
no näinhän se on.
Groove Man
26.05.2004 20:09:28
Ongelma esiintyy välittömästi kun painaa Audio Mixdown painiketta export valikon alta. Ohjelma valittaa "A serious problem has occured. .... ... ... Kone on 2,6ghrz, 1024 ram ja käyttis on WinXP Professional. Softana on Cubase SE. Ajureiden pitäisi olla kunnossa.

Oletko asentanut kaikki saatavilla olevat XP:n päivitykset ? Jos et niin kantsii kokeilla, sillä ne saattaisivat auttaa ko. ongelmassa.

W2k:n yhteydessä on todettu tolla nt funkkarikirjastolla (ntdll.dll) olevan haavoittuvuutta, kuten niin, ah, monella muullakin Billin valvovan silmän ohi päässeellä softanpalasella.
Jos joku softa (tässä cubase) toimittaa ko. vialliselle dll:lle epätavallisen pitkän datapalasen sen raja-arvo tsekkaukset kusee ja seuraa puskurin ylivuoto -> problems..

Jälkikäteen Microsoft on myöntänyt (myös) tämän ongelman koskevan XP:tä, joka ei tosin defaulttina sellaisia ohjelmia asentele, joka defaulttina käyttäisi tätä viallista dll:lää.
jiipeep
26.05.2004 23:36:48

Kannattaisi irrottaa USB äänikortti ja kokeilla emolevyllä olevalla kortilla. Jos ei toimi silläkään, niin selviää ainakin se että vika ei ole M-audion kortissa.
Hattiwatti
27.05.2004 00:25:52
Cubase SE ei tarvitse donglea. Cubase SX ja SL tarvitsee.
Temetius
28.05.2004 15:30:41
jeps, se oli äänikortista kiinni. Eli toimii emolevyn kortilla muttei m-audion oodiofilellä.

Haluaisiko joku ostaa M-audion audiophile 24/96 ? se on testivoittaja. lämpimät suosittelut!
Temetius
29.05.2004 22:44:15
Tätä ei kyllä kukaan usko ja kaikista vähiten minä itse...mutta systeemi lähti toimimaan sen jälkeen kun olin asentanut integroidun äänikortin ajurit ja enabloinut sen biosista ja windowsista. aikas jännä juttu...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)