Aihe: Lespa ostoskärryyn..
1 2 3 4 5 6 7 8
G-mies
26.05.2004 11:15:47
Holy shit! Sunko toi on?

Joo, mutta ei loimu normaalivalaistuksessa ole ihan noin vahva, kameran salama vähän liioitteli vaikutelmaa. Tuo jälkimmäinen kuva vastaa lähinnä normaalia tilannetta.
Main screen turn on.
Juzzu
26.05.2004 11:33:27 (muokattu 26.05.2004 11:59:38)
Oudot ovat vaahteran ominaisuudet...

Näin on.
Meillä on muuten aika samantyyppistä kitaravalikoimaa :o)

No tästä!
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll … =46648&item=3726507393&rd=1
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Miikathebest
26.05.2004 12:32:32

Oudot ovat vaahteran ominaisuudet...

No hjitto sentään!
Oudot ovat suoran salaman ominaisuudet.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It - Miika's Vision
Juzzu
26.05.2004 12:57:42
No hjitto sentään!
Oudot ovat suoran salaman ominaisuudet.

Niih.... Mun omakuva on otettu ilman salamia, siinä näkkyypi molemmin puolin suht tavallisesti.

Mutta näyttääpi se vaahtera hassulta noilla ominaisuuksilla ihan ihmissilminkin, notta ei pidä pelkästään kameroita syyttää. Katseleppas joskus semmoista kunnon loimupuuta, hämmentävää!
DJ Lattialuukkukoira
26.05.2004 17:48:29
Näin on.
Meillä on muuten aika samantyyppistä kitaravalikoimaa :o)

No tästä!
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll … =46648&item=3726507393&rd=1

Älyttömät on lähtöhinnat juu...
"Pimpin' ain't pimpin' ain't easy man..." -Ice T
Gypsy
26.05.2004 21:33:12 (muokattu 26.05.2004 21:47:47)
Joo mutta after 2002 ne onkin loimulla :o)

Eiku pitäs olla jo 2002 standardeissa noi loimukannet. Siinä toinen vastaus tuolta:

all LP standards since 2002 have figured tops.

-Gibson Customer Service

2002 vuonnahan ne muuttu paljon, eri mikit, virityskoneistot,lapakulma, ohut reunalista soololovessa, kaularaudan levystä lähti standard teksti, nikkeliosat, potikan nupit jne... Aikasemminhan kaikissa les pauleissa oli plaintoppi ja les paul plussassa oli toi AA loimukansi. Plussan tekohan lopetettiin kun tuli nää uudet standardit 2002 vuonna missä on toi AA loimukansi. Mutta eihä tää mitään tarkota, ei ne mallit aina niin justiinsa oo.
WeetM
27.05.2004 07:06:19 (muokattu 27.05.2004 07:06:34)

2002 vuonnahan ne muuttu paljon, eri mikit, virityskoneistot,lapakulma, ohut reunalista soololovessa, kaularaudan levystä lähti standard teksti, nikkeliosat, potikan nupit jne... ...Mutta eihä tää mitään tarkota, ei ne mallit aina niin justiinsa oo.

Eipä ne tosiaan oo. Oon kyllä nähny jopa 2003 stankkujakin plaintopilla. Ja tossa mun lespassa on kaikki muut sun mainitsemat ominaisuudet paitsi toi loimukansi. Ja omaa silmääni kyllä enemmän plaintop miellyttääkin.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
DJ Lattialuukkukoira
27.05.2004 08:05:01
Eipä ne tosiaan oo. Oon kyllä nähny jopa 2003 stankkujakin plaintopilla. Ja tossa mun lespassa on kaikki muut sun mainitsemat ominaisuudet paitsi toi loimukansi. Ja omaa silmääni kyllä enemmän plaintop miellyttääkin.

makuasiahan se on loppujen lopuksi. Entäs nuo mikit? Katsoin, että uusimmassa stankussa olis Burstbucker prot, eli onko mitään järkeä vaihtaa tallamikki Seymour Duncanin Alnico Pro II:seen?
STFU U N00B!1!!1!!1!1!1!
Flash
27.05.2004 08:21:10

Teetä ennemmin Lespa omien speksiesi mukaan jollakin osaavalla kotimaisella soitinvalmistajalla. Saat halvemmalla kuin Gibsonin ja paremmista materiaaleista sekä paremmin viimeisteltynä.
Rock And Roll Can Never Die
DJ Lattialuukkukoira
27.05.2004 08:24:07
Teetä ennemmin Lespa omien speksiesi mukaan jollakin osaavalla kotimaisella soitinvalmistajalla. Saat halvemmalla kuin Gibsonin ja paremmista materiaaleista sekä paremmin viimeisteltynä.

Tuskinpa saan halvemmalla ja sitten kuitenkin jossain vaiheessa iskee GAS ja on pakko saada pala Gibsonin kakkua.
STFU U N00B!1!!1!!1!1!1!
Niskamies
27.05.2004 08:43:33
Tuskinpa saan halvemmalla ja sitten kuitenkin jossain vaiheessa iskee GAS ja on pakko saada pala Gibsonin kakkua.

Amfisoundilla näyttää olevan lespa alkaen 1800. Ja siihen saat ne Duncanin Alnico Pro kakkoset ja ihan sellasen värityksen kun haluat, ja varmasti on hyvä vehje.
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
Juzzu
27.05.2004 09:11:45 (muokattu 27.05.2004 09:15:21)
Teeppä ennemmin Lespa omien speksiesi mukaan ;o)

Älyttömät on lähtöhinnat juu...
Tuohan o halapa!
WeetM
27.05.2004 09:46:17 (muokattu 27.05.2004 09:46:46)

makuasiahan se on loppujen lopuksi. Entäs nuo mikit? Katsoin, että uusimmassa stankussa olis Burstbucker prot, eli onko mitään järkeä vaihtaa tallamikki Seymour Duncanin Alnico Pro II:seen?

Ainakin omasta mielestäni noi burstbuckerit sopii lespaan oikein hyvin jos hakee perinteistä Les Paul -soundia. Kiertoherkkyyskin on just sopiva eli hallitun kierron saa jos tarvitsee mutta ylimääräistä vinkunaa ei kuitenkaan tule. Eihän ne kuitenkaan mitkään ultra hi-gain mikit oo, mutta kyllä niillä heviäkin soittaa.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Juzzu
27.05.2004 10:14:19
Eihän ne kuitenkaan mitkään ultra hi-gain mikit oo, mutta kyllä niillä heviäkin soittaa.

Mä olen aina vähän miettinyt, miksi hevin soittoon tarvittaisiin jotkut ultra-gain -mikit.. Eikös muka vahvareista ja purkeista saa jo ihan liikaakin säröä, luulisi että tärkeämpää mikeissä olisi hiivin soitossa vaikka erottelevuus tms.
WeetM
27.05.2004 12:29:09

Mä olen aina vähän miettinyt, miksi hevin soittoon tarvittaisiin jotkut ultra-gain -mikit.. Eikös muka vahvareista ja purkeista saa jo ihan liikaakin säröä, luulisi että tärkeämpää mikeissä olisi hiivin soitossa vaikka erottelevuus tms.

Juu. Tarkotin lähinnä tolla ultra-gain -nimityksellä sitä, että noi "hevimikit" on yleensä vähän vähemmän hurinalle alttiita kuin esim burstbuckerit. Ja toki erottelevuuskin on tärkeää, mutta kyllä sitä piisaa lespankin mikeissä.
Xarri
27.05.2004 16:24:55
... ensin ostetaan se, johon on varaa ja siitä lähtien unelmoidaan saman valmistajan eliittimallista (joka on käytännössä sama kitara kuin se johon oli jo varaa, muutoin kuin imagoltaan).

Älä nyt arvoisa herra Aamunkoi vedä hernettä nenään tai mitään sellaista, mutta tuo yllä oleva kommentti on kyllä täyttä harhainformaatiota.

LP Standard ja Custom ovat esimerkiksi vallan erilaisia kitaroita sekä soittotuntumaltaan, viimeistelyltään että soundeiltaan.

En itse edes alunperin tajunnut kuinka isoista eroista voi olla kyse, kun speksit kuitenkin ovat kovin lähellä toisiaan eikä ulkomuotokaan hirveästi poikkea mallien välillä. Soittamalla saman set-upin läpi kuitenkin huomaa selvät soundierot ja soittotuntumahan tulee ilmi juuri soittamalla.

Aika paljon kitaroita soittaneena vuosien varrella on tullut huomanneeksi sen, että kyllä se hintalapun euromäärä tuntuu kummasti myös siinä hihnan päässä roikkuvassa kapulassa. Vaikka ei aina hintalapun summista ennen soittosessiota tietäisikään.

Tässä vaiheessa tämä on tietenkin yhtä subjektiivista kuin alkuperäinen kommentti, joten olisi varmaan tuplasokkotestauksen paikka missä riittävälle testiryhmälle annettaisiin kaikkia näitä kopiolespoja sekä aitoa tavaraa soitettavaksi ja niiden perusteella sitten kitaroiden rankkaus.

Ei mitkään Hohnerit tai Harley Bentonit siellä kärjessä olisi.
Om Namah Shivaya!
Joees
27.05.2004 17:30:54
Nyt menen aiheesta niin kauas kuin olla ja voi mutta...

Tämä on ollut mun mielestä oikeasti järkevä topikki pitkään aikaan. Siis hyviä topikkeja on ollut, mutta täällä on ollut asiallista keskustelua yms. Ei kauheesti mitään bullshittiä ja väärät informaatiot on korjattu. Pitipä vain sanoa.
Groooove is in heart!
kulmahiomakone
27.05.2004 23:58:04 (muokattu 28.05.2004 00:00:21)
Älä nyt arvoisa herra Aamunkoi vedä hernettä nenään tai mitään sellaista, mutta tuo yllä oleva kommentti on kyllä täyttä harhainformaatiota.

Kuka veti herneen nenään? Ainakin tartuit syöttiin :D

...Ei mitkään Hohnerit tai Harley Bentonit siellä kärjessä olisi.

Tiedon puuttuessa kukin saa uskoa mihin lystää. Minä uskon psykoakustiikkaan.
Catana sum et nihil humanum a me alienum puto.
Ossi
28.05.2004 01:19:45

Eh... ohi aiheen mutta ehkä kuitenkin sitä sivuten.

Tuon Epiphone, Tokai, Gibson, Custom, Standard, Studio jne. problematiikan ratkaisussa en pysty auttamaan, mutta silmiini osui tänään aivan muussa yhteydessä slogani, jossa on mielestäni jonkin verran totuuden siementä.

"Laadun ymmärtää monesti vasta silloin, kun hinta on päässyt unohtumaan."
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)