Aihe: Fender Stratocaster
1 2 3 4 536 37 38 39 40139 140 141 142 143
PIM
27.02.2015 18:02:13
EKT:n Chameleon hardtail -muutossarja on helppo ratkaisu straton tallan blokkaamiseen ja kitaran saa palautettu takaisin alkuperäiseen asuun tarvittaessa.

http://www.erikoistuote.fi/GALLERIA/EKT'O%20BLASTER/
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Gabe
27.02.2015 18:56:29
Pitäisköhän kesällä kokeilla tuollaista EKT Monastery Special blokkia samalla kun testailee eri mikki ja kytkentä kombinaatioita..
MadMatt
27.02.2015 19:32:33

Gabe: Pitäisköhän kesällä kokeilla tuollaista EKT Monastery Special blokkia samalla kun testailee eri mikki ja kytkentä kombinaatioita..

Suosittelisin unohtamaan edes joskus kama runkkauksen ja keskittymään soittamaan niitä kitaroita. Soittaminen on ihan oikeasti jännää ja mielenkiintoista :-)
Gabe
27.02.2015 19:47:19
MadMatt: Suosittelisin unohtamaan edes joskus kama runkkauksen ja keskittymään soittamaan niitä kitaroita. Soittaminen on ihan oikeasti jännää ja mielenkiintoista :-)

Ovatkos nämä jotenkin toisensa pois sulkevia asioita? :) Käyttöönhän näitä tulee haalittua eikä koristeeksi. Itselleni kitarakamat ja niiden kanssa puuhaaminen ovat harrastus siinä missä soittaminenkin, soittaminen näistä toki tärkeämpi. Mutta on hyvillä kamoilla hauskempi soittaa. Eikä tämä ole soittoajasta pois ainakaan meikäläisellä...
pappasfin
27.02.2015 21:58:33 (muokattu 27.02.2015 22:05:17)
adMatt: Suosittelisin unohtamaan edes joskus kama runkkauksen ja keskittymään soittamaan niitä kitaroita. Soittaminen on ihan oikeasti jännää ja mielenkiintoista :-)

Gabe: Ovatkos nämä jotenkin toisensa pois sulkevia asioita? :) Käyttöönhän näitä tulee haalittua eikä koristeeksi. Itselleni kitarakamat ja niiden kanssa puuhaaminen ovat harrastus siinä missä soittaminenkin, soittaminen näistä toki tärkeämpi. Mutta on hyvillä kamoilla hauskempi soittaa. Eikä tämä ole soittoajasta pois ainakaan meikäläisellä...

Samaa sano mulle yksi työkaveri kuin MadMatt tuossa tokas ja annoin samanlaista vastausta kuin Gabe eli hirmuisen tutun tuntuista tämä teidän keskustelu ;D

Kun noista Fenderin Stratocastereista puhuttaan niin täytyy todeta että kotoota löytyy MIM perus Fender, ihan kiva vehje mutta täytyy sitten todeta, että mitä viimeksi ostin oli ihan jotain muuta kuin Fender merkki eli Tom Andersonin Classic S ja on sellainen soitin että oksat pois ja vertailin Fendereita ennen ostopäätöstä laidasta laitaan ja myös Tokaita ja jotain muitakin merkkejä. Kyllähän mäkin Fendereistä tykkään mutta täytyy sanoa, että tuo TA Classic S on aivan sairaan hyvä soitin ja siksi siihen päädyinkin.

Jos joskus harkitsette jotain muitakin merkkejä kuin Fender ja varsinkin jos haette sellaista 3 singlecoilin tyylistä sähkistä niin TA Classic S on aivan hemmetin hyvä katsastaa läpi, soundillisesti myös aivan mahtavan kuulloinen soitin sisältäen sen boostauksen (keskialuetta korostaen) sekä tallamikin päälle saamisen yhtäaikaisesti kaula- ja myös keskimikkien ollessa päällä, lähtee perinteisempää klangia ja sitten myös rosoisempaa ja räyhäkkäämpää soundiakin ;D
PappaSFin
steelduck
27.02.2015 22:01:37 (muokattu 27.02.2015 22:03:53)

Gabe: Ovatkos nämä jotenkin toisensa pois sulkevia asioita? :) Käyttöönhän näitä tulee haalittua eikä koristeeksi. Itselleni kitarakamat ja niiden kanssa puuhaaminen ovat harrastus siinä missä soittaminenkin, soittaminen näistä toki tärkeämpi. Mutta on hyvillä kamoilla hauskempi soittaa. Eikä tämä ole soittoajasta pois ainakaan meikäläisellä...

Jep, elämä on liian lyhyt, soitettavaksi paskoilla kamoilla. Harrastuskamppeet aina niin hyviksi, kuin budjetti vaan venyy.

Laitoin tuohon American Standariin Bareknucklen Slow Hand setin, jonka tilasin Bareknucklelta valmiiksi pleksiin asennettuna sähköineen päivineen. Nyt on statossa muikeat soundit.
Laulava Kylätohtori
27.02.2015 22:57:05
Slow Hand -setti kiinnostaisi kyllä kovasti. Mietin aikaisemmin Mother's Milkejä, mutta lienkö ne liian vintagehenkiset ja tehottomat. Siis samaa luokkaa AVRIn '56 Pure Vintage mikkien kanssa.

Vai kuinka kuumat nuo Hitaat Kädet on? Ilmeisesti samoissa liikutaan kuin Lindyn Blues-setin kanssa, eli suhteellisen matalatehoiset kuitenkin ja kauniisti soi niin puhtaat kuin blues....
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Gabe
27.02.2015 23:03:36
Laulava Kylätohtori: Slow Hand -setti kiinnostaisi kyllä kovasti. Mietin aikaisemmin Mother's Milkejä, mutta lienkö ne liian vintagehenkiset ja tehottomat. Siis samaa luokkaa AVRIn '56 Pure Vintage mikkien kanssa.

Vai kuinka kuumat nuo Hitaat Kädet on? Ilmeisesti samoissa liikutaan kuin Lindyn Blues-setin kanssa, eli suhteellisen matalatehoiset kuitenkin ja kauniisti soi niin puhtaat kuin blues....

Ei Slow Handit mitkään hevimikit ole. Sen verran niissä on ruutia että saa puskettua vahvistinta vähän murolle, keskiääniä tuuttaa eniten mikä on hyvä sekä säröllä että puhtaalla. Slow Hand kaulamikkki puhtailla on jotain ihan älyttömän hienoa..
Laulava Kylätohtori
27.02.2015 23:17:18
Gabe: Ei Slow Handit mitkään hevimikit ole. Sen verran niissä on ruutia että saa puskettua vahvistinta vähän murolle, keskiääniä tuuttaa eniten mikä on hyvä sekä säröllä että puhtaalla. Slow Hand kaulamikkki puhtailla on jotain ihan älyttömän hienoa..

Kuulostaa kyllä hyvältä. Miten vertaisit SSL-1:iin?

Ihmettelen kovasti, että SSL-1:ä markkinoidaan '50 settinä. Tai ainakin itse miellän 50-luvun mikit juuri sellaisiksi tehottomiksi. Mutta kyllä minusta SSL-1:ssä on enemmän potkua kuin monissa muissa vintage-henkisissä mikeissä. Esim. nyt juurikin avreissa tai Fenderin '54:ssa.

Voi tosin olla, että tallahumppari hieman hämää ja antaa väärää mielikuvaa SSL-1:ten tehosta...
Gabe
28.02.2015 00:25:48
Laulava Kylätohtori: Kuulostaa kyllä hyvältä. Miten vertaisit SSL-1:iin?

Ihmettelen kovasti, että SSL-1:ä markkinoidaan '50 settinä. Tai ainakin itse miellän 50-luvun mikit juuri sellaisiksi tehottomiksi. Mutta kyllä minusta SSL-1:ssä on enemmän potkua kuin monissa muissa vintage-henkisissä mikeissä. Esim. nyt juurikin avreissa tai Fenderin '54:ssa.

Voi tosin olla, että tallahumppari hieman hämää ja antaa väärää mielikuvaa SSL-1:ten tehosta...

SSL-1 on itseasiassa aika paljon Mothers Milkien kaltainen, joskin varmaan vähän kuumempi. Slowhandiin verrattuna SSL-1:ssä on huomattavasti enemmän yläpäätä (sellaista kellomaista helkyntää) ja huomattavasti vähemmän keskiääniä. Slowhandit ovat ehkä pikkuisen modernimman kuuloiset ja ne puhdistuvat minusta miellyttävämmin kitaran volasta kuin SSL-1. SSL-1:set ovat kyllä hyvä valinta jos haluaa vintage tyylistä soundia vähän isommalla potkulla.
antnis
28.02.2015 01:25:40
Masa tässä kuitenkin on tehnyt levyjä ja te ette :)
steelduck
28.02.2015 07:39:47

Laulava Kylätohtori: Slow Hand -setti kiinnostaisi kyllä kovasti. Mietin aikaisemmin Mother's Milkejä, mutta lienkö ne liian vintagehenkiset ja tehottomat. Siis samaa luokkaa AVRIn '56 Pure Vintage mikkien kanssa.

Minulla ei ole vertailukohtana kuin American standard 2011 vakio mikit ja Fender Custom shop 69. vakio ja 69:t ovat molemmat selkeästi vintagemmat verrattuna slowhandeihin. Slowhandeillä lähtee huikeat blues murot ja fuzzilla stoner säröt ja löytyy sieltä vielä jonkin verran perinteistä stratoklangiakin, mutta selvästi vähemmän kuin Custom Shop 69:ssä.

Jos kylätohtori pyörit stadissa, niin voit tulla testaamaan kerrostalovoluumeilla tuolla Bluetone Wizardilla.
steelduck
28.02.2015 07:44:07

antnis: Masa tässä kuitenkin on tehnyt levyjä ja te ette :)

... ei olla ehditty levyjä tekemään kun on tehty lapsia ja töitä, jotta voidaan ostella kamoja. Elämä on täynnä valintoja, joten antakaa nyt meidän silittää orange dropsejamme makuuhuoneen nurkassa. Eihän se teiltä oikeilta muusikoilta pois ole. :D
Gabe
28.02.2015 10:55:19
antnis: Masa tässä kuitenkin on tehnyt levyjä ja te ette :)

Jos näitä kortteja aletaan lätkimään niin heitetään vaikka sellaiset herrat kuin Jimmy Page ja Billy Gibbons. Ovat kuullemma joitain levyjä äänitelleet ja näillä kavereilla on kitara kampetta sen verran ettei mahtuis tänne meikäläisen kolmioon vaikka täällä ei mitään muuta oliskaan. ;)

Ja hei, tämä on Kitarakamat palsta! Jos täällä ei saa puhua kitarakamoista niin missä sitten? Mielellään sitä tämänkin ajan toki käyttäisi soittamiseen mutta yöllä tuli vain kolme tuntia unta kun muksulle tulee hampaita ja piti hänen kanssa valvoa. Nyt on rauhallinen vartti ja sen aion pyhittää ihan hyvillä mielin kamarunkkaamiselle. Illalla pitäisi mennä katsomaan treenistä ja toivottavasti ehdin soittamaankin vähän.
antnis
28.02.2015 14:36:29
Page ja Gibbons nyt ovat olleet puolikuuroja jo jostain vuodesta 1975 lähtien eikä se soittokaan oikeen ole sujunut aikoihin :D
BigPapa
28.02.2015 14:55:11

MadMatt: Suosittelisin unohtamaan edes joskus kama runkkauksen ja keskittymään soittamaan niitä kitaroita. Soittaminen on ihan oikeasti jännää ja mielenkiintoista :-)

Masalle komppia ja plussaa.
Laulava Kylätohtori
28.02.2015 15:34:33
Pistin AVRIsta tallan kiinni kanteen, laskin kieliä ja sääsin intonaation suurin piirtein kohdilleen. Ja himppu vieköön, mutta soundi parani oikein selvästi. En tiennytkään, että kelluva talla syö noin paljon soundia. Se sama hyvä perussoundi oli tietysti tallella, mutta pistämällä tallan viidellä jousella kanteen löytyi se kaivattu 'potku' soundiin.

Epäröin jo koko mikkien vaihtoa, mutta uteliaisuus voitti, joten pakkohan se oli. Pistin Lindyt omassa tortoise pleksissään kiinni, vaikkei ruuvinreiät täsmänneetkään. En ehtinyt kuin pienen hetken testata, mutten tiedä paraniko soundi varsinaisesti juuri ollenkaan. Ainakin Lindyt ovat kirkkaammat, mikä ei ole hyvä asia. Fenderin omat mikit oli taajuuksien puolesta todella mukavasti balanssissa.

Täytyy vielä testata, mutta luulen, että näillä näkymin pistän originaalimikit paikalleen...
Gabe
28.02.2015 15:37:15 (muokattu 28.02.2015 15:41:01)
antnis: Page ja Gibbons nyt ovat olleet puolikuuroja jo jostain vuodesta 1975 lähtien eikä se soittokaan oikeen ole sujunut aikoihin :D

Tähän en ota kantaa koska en heidän kuulostaan tiedä. Mutta ovat ainakin haastatteluissa sanoneet olleensa aina kiinnostuneita erilaisista soittimista ja vahvistimista. Eikä saa toki unohtaa kamarunkkareiden kruunamattomia kuninkaita Joe Bonamassaa ja Barry Weberiä, siinä on vietä kamarumba jo ihan uudelle tasolle. Eiköhän lähes jokaisessa sähkökitaraa soittavassa asusta edes jonkin asteen gearhead.

En vaan vieläkään jaksa ymmärtää mikä siinä on niin väärin jos aikuinen ihminen omilla rahoillaan ostaa itselleen jotain? :) Tai mitä väärää siinä on jos erilaiset kamppeet / soundit kiinnostaa ja haluaa itse päästä kokemaan niitä?

Uudenlainen kitara tai vahvistin on ainakin minulla enemmänkin inspiroinut soittamaan musiikkia eri genreistä, erilaisilla tyyleillä jne. Voin rehellisesti myöntää että minulla on huomattavasti parempi fiilis soittaa Custom Shop Stratocasterilla 50w Bluetonen läpi kuin käytetyn Pacifican ja parin watin trankku cuben kanssa. En ole ammattilainen enkä sellaiseksi edes pyri, hyvällä hintalaatusuhteella tai minkäänlaisilla järkisyillä ei ole oikeastaan yhtään mitään painoarvoa tässä kuviossa. Tämä on minulle rakas harrastus josta haen nimenomaan niitä hyviä fiiliksiä, uusia kokemuksia ja vähän virtaa arkiseen aherrukseen. Muutaman ystävänkin olen tämän kautta saanut ja kampetta kierrättäessä tulee joskus tutustuttua uusiin mielenkiintoisiin tuttavuuksiin. Jos tekisin jotain trubaduurin keikkaa vaikka ruotsinlaivalla tai kulkisin bubeissa soittamassa niin todennäköisesti näkökulma asiaan olisi hieman toinen.

Mutta tottakai itse soittaminen ja siitä saatu nautinto ovat se kaikkein tärkein asia ja jokainen siihen liikenevä sekunti tulee käytettyä itse asiaan. Sitten jos kamarumba alkaa syömään tästä aletaan luisumaan huonoon suuntaan. Jos rahaa ei olisi niin ihan tyytyväisenä soittelisin sillä Pacificallakin. En vain ihan tarkkaan ymmärrä näitä "keskittykää soittoon" heittoja kitarakamoilla pyhitetyllä palstalla. :)
pappasfin
28.02.2015 16:15:20
Hyvät soittokamat eivät ole soittamisesta pois tai siitä keskittymisestä pois.
On paljon kivempi soitella hyvillä kamoilla kuin huonoilla.

Jos olisin ammattimuusikko niin toki aikaa menisi enempi soittamiseen ja varmaankin keskittyisin sen mukaisesti enempi soittamiseen mutta kun en ole ammattilainen niin jää vähempi siihen soittamiseen kun päivätyö on jotain ihan muuta kuin soittamista.

Kuitenkin tämä soittaminen on hirmuisen hyvä vastapaino ja rentoutumiskeino arkisen työn vastapainoksi ja toteutan sitä niin hyvillä kamoilla mihin halu ja rahkeet riittää.

Mulla soittaminen ja keskittyminen ei ole kiinni kamojen arvosta vaan ihan jostain muusta, mutta kivempi se on harrastaa hyvillä kamoilla kuin surkeilla.

En usko, että kovinkaan moni haluaa esim. lähteä lenkkimetsälle halvat kusiluistimet jalassa vaan kunnon lenkkareilla, jolla se homma on paljon kivempaa ja sama pätee moneen muuhunkin harrastukseen.

Ja ei mua ainakaan haittaa vaikka osalla olisi harrastuksena "kamarunkkaus" ja tekisi sen niin kalliilla kamoilla kuin taivas rajana, eikä mua haittaa vaikka naapurissa olis parin millin Humvee ja itellä vaan Toyota, mulle autoilussa riittää, että auto pelittää ja sillä pääsee luotettavasti sinne minne pitää ja tässä suhteessa olen jotain muuta kuin kamarunkkari. Mua ei myöskään haittaa vaikka joku soittelis laudanpätkällä jossa on kuminauha.

Jokainen menee oman maun mukaisesti näissäkin asioissa.
PappaSFin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)