Aihe: "rock"
1 2
Peoplez
24.05.2004 15:49:45
tehdäänkö tässä maailmassa enää hyvää rock musiikkia?

En nyt viitsi ottaa osaa tohon genre keskusteluun, mutta käy tsiikaa www.sleazydream.tk

Tuo on muuten vitun hyvä bändi!
"With your bitch slap rappin' and your cocaine tongue you get nothing done"
Bassballs
24.05.2004 15:53:09 (muokattu 24.05.2004 15:53:42)

No, se konemusiikki nyt lienee sen verran eri kamaa, että sitä pitäisi varmaan luokitella erikseen. Osittain. Blueshan taas on ihan törkeän rajattu genre ja menisi näppärästi rockin alalajiksi, mutta kun nyt sattui olemaan ensin ja synnytti koko 'rockin'. :-)

Niinpä. Siksipä monet legendaariset rock-biisit muistuttavat bluesia hyyyyvin paljon.. joskus tulee tilanteita, joissa ei voi sanoa kuunteleeko parhaillaan rockia vai bluesia..eikä silloin ole enää paljon väliä kummanko valitsee.

Kyllä tehdään, älä huoli Lauri. Sitä(sinulle hyvää rokkia) ei vain löydy pop-musiikin piireistä, joten MTV:n tulisikin olla viimeinen paikka mistä sitä etsit. Blues Travelerilta on kuulemma piakkoin tulossa uutta levyä ja Lynnäritkin löytävät vainajien paikoille uutta verta, joten kyllä sitä löytyy.

itse tiedän ehkä yhen uuden bändin jonka voisin sanoa soittavan rockkia, ja se on The Darkness.
Niillä pojilla on muna ja sielu mukana siinä touhussa.
Toisin kuin noilla mtv:n 'Rock' bändeillä.

..sitten vittuiluun/pilkunnussintaan Eikös tämän pitäisi olla sinun kategorioinnin mukaan heviä? Tai kasariheviä? :)

EDIT:Finska språk
Maailmassa on kahdenlaisia ihmisiä, joista en pidä: On ihan hyviä tyyppejä ja täysiä persreikiä. Sinä kuulut niistä ensimmäisiin.
JM
24.05.2004 15:54:23
Minä kun luulin että täällä pyörii musiikista kiinnostuneita ihmisiä... Kauhukseni huomaan, että olin väärässä. Täällä pyöriikin arkistoinnista ja LOKEROINNISTA kiinnostuneita konttorirottia.

Veit sanat suustani. Minulle tärkeintä musiikissa on se, että saan hyviä fiiliksiä kuuntelemalla ja soittamalla omasta mielestä hyvää musiikkia, oli se sitten mitä tahansa ja kuuluipa mihin `genreen` tahansa. Itseäni ahdistaa valtavasti pelkkä ajatus kaiken musiikin lokeroinnista joihinkin tiettyihin alaluokkiin.

Rokkia tai ei, kuka jaksaa välittää jos itselle hyvältä tuntuu. JA on mielestäni aika turhaa puhua siitä, etteikö hyvää rock-musiikkia tehdä. Ero hyvän ja huonon välillä kun löytyy jokaisen kuuntelijan pääkopasta.
Copyright ©1999-2004, Oikeuksien.net. Kaikki muusikot pidätetään.
ajs
24.05.2004 16:33:21
Kyllä se nyt on aivan paskapuhetta, että kaikki "bändisoittimilla" (?) soitettu musiikki olisi rokkia. Ensinnäkin, bändisoittimia ovat ne soittimet, joilla bändi soittaa. Toiseksi, esimerkiksi jazz ei ole rockia (paitsi jazz-rock ;) ), vaikka sitä soitetaankin näillä *tun "bändisoittimilla". Eiköhän se rock sisällä kaikkea 50-luvulla mustasta rytmimusiikista kehittyneen tanssimusiikin kautta nykypäivän nu-metalliin. Kyllä ne metallit ja punkitkin yleisesti lasketaan rockin alagenreiksi, vaikka jotkut siitä jaksaisivatkin inistä. Mutta miksi helvetissä musiikkia ylipäätään pitäisi kategorisoida jotenkin? Tuo konttorirotta-viesti osui naulan kantaan; kategorioinnissahan päädytään ennen pitkää siihen, että pysyäkseen tietyssä genressä musiikki ei saa muuttua mihinkään.

Niin, ja The Darkness on tosiaankin pirun kova bändi.
There are many ways of going forward, but only one way of standing still.
Jouto
25.05.2004 11:03:57
Vaikeetahan se on mennä sanomaan tarkasti mitä genree mikäkin on kun rajat on niin häilyviä.
Onhan sitä sanottu jo ties kuinka kauan "Rock n' roll on kuollut" mutta onpahan sanottu myös että "Rock n' roll ei koskaan kuole" Tuskinpa tuo ihan niin vain häviää kokonaan. Sitäpaitsi MTV:llä se musiikin laatu ei oo minusta sitä parasta. Siellähän soi tänä päivänä lähinnä Rap ja Hip hop, sillä on niin suuri kuulijakunta ettei sinne paljon rokkia (varsinkaan muusikoiden.nettiläisille menevää ;) mukaan mahdu.
The end ist the beginning is the end ist the beginning is the end is the beginning is the end...
Risto Mustalisä
25.05.2004 11:32:12
Minusta rockista on tulossa samanlainen "yleiskäsite" kuin jazzista.Seinät levenee ja katto nousee :-)
Born to be wild! - paitsi kotona..
Bassballs
25.05.2004 12:39:58

Minusta rockista on tulossa samanlainen "yleiskäsite" kuin jazzista.Seinät levenee ja katto nousee :-)

Ohan se jo. Mutta loppujen lopuksi ne kategoriat ovat vain ihmisten korvien välissä.
Minä en ainakaan ole niin ylpeä, että kieltäisin jotain skeittipunk-biisiä kutsuttavan rockiksi.

Tuli mieleen eräs Miles Davisin haastattelu hänen Suomen keikkansa jälkeen:
Haastattelija kysyi aivan viattoman kysymyksen:"Mitä mieltä olette Jazzin tilasta nykymaailmassa?"
Tähän Miles alkoi koksupäissään sönkätä tyyliin:"Mitä te tarkoitatte Jazzilla? Puhutteko Cool-Jazzista, Acid-Jazzista jne..jne...?"
Mies luetteli varmaan toistakymmentä eri jazz-alalajia..
vittu, sanon minä. Aivan turhaa lokerointia.
Maailmassa on kahdenlaisia ihmisiä, joista en pidä: On ihan hyviä tyyppejä ja täysiä persreikiä. Sinä kuulut niistä ensimmäisiin.
Risto Mustalisä
25.05.2004 12:53:12
Ohan se jo. Mutta loppujen lopuksi ne kategoriat ovat vain ihmisten korvien välissä.
Minä en ainakaan ole niin ylpeä, että kieltäisin jotain skeittipunk-biisiä kutsuttavan rockiksi.

Niinhän se on.Muutaman kerran olen vanhana hevidiggarina tympääntynyt kuulemaan kaikkien hevilaulajien olevan "örisijöitä".Tuomio on tietysti tehty 90- ja 2000 -luvun metallibändien perusteella...

Mutta mitäpä pienistä.Ei pieni vitutus maailmaa kaada.Tärkeintä on nauttia musasta.
Born to be wild! - paitsi kotona..
bastardo
26.05.2004 18:02:02

Kyllä joo, mutta on aika typerää etsiä sitä jostain mtv.comista.
I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands...
Lord of the strings
26.05.2004 18:39:04

The Darkness.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
Nobeastsofierce
28.05.2004 14:14:15

En tiedä mitään noista kategoria jutuista, mutta sen sanon että The Darkness on rockia ja hyvää.
I think I'm wonderful - Dave Vanian
akame
30.05.2004 20:40:08
ääh. kategorioiminen on todellakin tyhmää.
mulle on ihan sama millä nimellä sitä kamaa mitä mä kuuntelen kututaan, pääasia että se on hyvää.
mutta todelliseksi rokiksi minä kutsuisin vaikka Gunnareita, Hanoi rocksia, AC/DC:tä, aerosmithia yms.
Tänään harjaan hampaani.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)