Aihe: Straton mikkiongelma
1 2
Zeeboo
25.02.2015 14:29:26 (muokattu 25.02.2015 14:29:57)
kojones: Eiks noi Sound of Bluesit oo keraamisella magneetilla? Eli palkki pohjassa, ei pal napapalojen magnetisoinnit auta kun ei ne magnetisoidu.

Mun käsittääkseni keraamisella magneetilla tarkoitetaan ferromagneettista keraamista ainetta, jollainen on esim. feriitti. Kyllähän niille aineille toki saa vuontiheyttä helpostikin sellaiset 200..300mT
White men can't Monk
kojones
25.02.2015 14:37:22
Zeeboo: Mun käsittääkseni keraamisella magneetilla tarkoitetaan ferromagneettista keraamista ainetta, jollainen on esim. feriitti. Kyllähän niille aineille toki saa vuontiheyttä helpostikin sellaiset 200..300mT

Niin, keraaminen magneetti on mikin pohjassa, napapalat terästä. Napapalat eivät magnetisoidu pysyvästi.

Mutta joku vois vielä vahvistaa muistikuvani tuosta Sound of Bluesin keraamisuudesta, koska voipi olla että olen väärässäkin.
Zeeboo
25.02.2015 14:58:30 (muokattu 25.02.2015 15:04:43)
kojones: Niin, keraaminen magneetti on mikin pohjassa, napapalat terästä. Napapalat eivät magnetisoidu pysyvästi...

No niinpä justiinsa, kun vähän ajattelee...

Oliskohan tuossa käynyt nyt niin, että napapalatappi ei olisi kiinni palkissa. Kuitenkin siihen jäisi sen verran remanenssia, että "soi" magenteinnin jälkeen. Sehän seviää, kun odottelee muutaman päivän. Jos ääni häviää, ei magnetoituminen ole pysyvää sorttia, ja silloin voi epäillä mekaanista vaivaa. Jos tuo pelaa jatkossa OK, niin korjaus on onnistunut.
White men can't Monk
kojones
25.02.2015 15:18:37
Zeeboo: No niinpä justiinsa, kun vähän ajattelee...

Oliskohan tuossa käynyt nyt niin, että napapalatappi ei olisi kiinni palkissa. Kuitenkin siihen jäisi sen verran remanenssia, että "soi" magenteinnin jälkeen. Sehän seviää, kun odottelee muutaman päivän. Jos ääni häviää, ei magnetoituminen ole pysyvää sorttia, ja silloin voi epäillä mekaanista vaivaa. Jos tuo pelaa jatkossa OK, niin korjaus on onnistunut.

Toi on yks vaihtoehto. Alnico-palkkimagneeteissa on tullut vastaan palkkeja, joissa magneettivuon voimakkuus ei ole koko matkalta yhtä voimakas, päässä tai keskellä on heikompia kohtia. Jos samaa esiintyy keraamisissa niin sekin on yksi vaihtoehto, tuo voimakas neodyymi olisi sitä vähemmän magnetisoitunutta päätä sitten napapalan kautta voimistanut.
Zeeboo
25.02.2015 16:45:28
kojones: ...Jos samaa esiintyy keraamisissa niin sekin on yksi vaihtoehto, tuo voimakas neodyymi olisi sitä vähemmän magnetisoitunutta päätä sitten napapalan kautta voimistanut.

Näinpä. Toivottavasti tuo kuntoutui pysyvästi.
White men can't Monk
Puavali
17.03.2015 20:25:02 (muokattu 17.03.2015 20:26:28)
kojones: Eiks noi Sound of Bluesit oo keraamisella magneetilla? Eli palkki pohjassa, ei pal napapalojen magnetisoinnit auta kun ei ne magnetisoidu.

Se napapala taitaa magnetoitua ainakin silloin, kun magneetti on siinä kiinni. Vertaa: rautanaula magneetissa kiinni, naula toimii magneettina silloin. Sitä en tiedä, magnetoituuko se napapala pysyvästi, mutta nyt magneetti vaikuttaa napapalan toisessa päässä olevaan keraamiseen magneettiin, ja virkistää sen magneettivuota.

Ed: johan sen kojones oli itse selittänyt tuossa välissä. :)
Radiaani toimmii Olen rento, rauhallinen ja ulospäinsuuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
mopar
25.07.2015 00:42:20

Noniin. Näin kauan toimi. Nyt teho hiipunut mikistä taas paksun ee kielen osalta niin paljon että haittaa. Prkl....
kojones
25.07.2015 01:11:29
mopar: Noniin. Näin kauan toimi. Nyt teho hiipunut mikistä taas paksun ee kielen osalta niin paljon että haittaa. Prkl....

Koitapas kysyä valmistajalta josko hänellä olisi jotain parannuskeinoa asiaan.
mopar
27.07.2015 17:31:31

kojones: Koitapas kysyä valmistajalta josko hänellä olisi jotain parannuskeinoa asiaan.

Juu, näin ajattelin tehdä.
mopar
08.08.2015 23:00:22

No helvata, otin tänään pleksin auki. Mikkien alle on liimattu kolme magneettipalasta per mikki. Tallamikin paksumpien kielten puoleinen magneetti oli irronnut liimauksistaan ja hypännyt/tarrautunut seuraavan lähinnä olevan magneettipalan päälle. Melkein hävettää ku en aikaisemmin ole kurkannu konehuoneen puolelle. Nooh, pikaliimalla tämä homma taitaa korjaantua... :)
rrroope
10.08.2015 10:31:55
jep. tuo neodyymeillä uudelleenmagnetointi toimii vaan alnicoihin. keraamisissa magneeteissa lataus on suht pysyvä eikä sitä saa neodyymeillä heiluteltua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)