Aihe: Roland VR-760 Split toiminto
1
mange jamo
24.05.2004 20:56:44
Tiedän ettei kyseisessä laitteessa voi jaetulle koskettimistolle laittaa vasemmalle ja oikealle kädelle eri soundia samasta soundikategoriasta (piano,urku, synth), mutta muuttuuko tilanne SRX-laajennuksen kanssa? Onnistuuko esim. vasemmalle kädelle joku syntikkasoundi koneen muistista ja oikealle joku toinen syntikka soundi SRX-laajennuksesta?
maza
24.05.2004 22:02:15

Mun käsityksen mukaan ne uudet soundit menee suoraan sen synth-kategorian alle, eli pika-arvaus olisi, ei voi. Voi tosin olla, että oon väärässäkin, en jaksa kattoo manuaalia.

Btw., laitteesta saa aika paljon enemmän irti kun hoitaa jonkun toisen midikiipparin kaveriksi. Virallisestihan Roland on selkesti ajatellut, että tuon ei pitäisi olla mahdollista - vakiotilanteessa värkin oma kiippari soittaa kaikkia soundeja samanaikaisesti.

Rajoitus on kuitenkin kierrettävissä. Splitataan härvelin oma kiippari kaikkein alimmasta koskettimesta lähtien, jolloin kaikki muut koskettimet soittaa pelkästään ylemmäksi määriteltyä instrumenttia, eli vaikka pianoa. Ulkoisella midi-kiipparilla voidaan komentaa ko. midi-kanavalle määriteltyä soundia, eli vaikka urkua.

Olin jo myymässä härvelii pois kun harmitti, mutta tämän jälkeen löytyy aika paljon uusia ulottuvuuksia.

Harmittaa hiukan, että koneen omat pianosoundit on niin huonot. Jos sais vaikka sen 60's/70's-kortin Rhodes-samplet nykyisten tilalle, niin rokittais ihan eri tavalla. :(
mange jamo
24.05.2004 22:37:06
Kiitoksia Maza! Jos vielä viittisit tarkistaa manuaalista; netistä sitä manuaalia ei nimittäin löydy! Meinaan viimeistään keskiviikkona ostaa uuden soittimen ja tuo tieto ratkaisee onko se vr-760...
maza
27.05.2004 08:40:01

Ihmettelin manuskaa. Eipä tässä ainakaan sanota, että olisi mahdollista käyttää tuota mainitsemallasi tavalla :( Btw., mitä muuta härveliä olet harkinnut?

(niin ja btw., jos kiinnostaa niin voisin ehkä luopua omastani, kun tekisi mieli lähteä keikkailemaan tuon oikean Rhodesin kanssa - kaveriksi sitten ehkä joku kevyempi urku.)
Janus
27.05.2004 19:22:29
Eikös RD-700:ssa ole jonkunlainen drawbar-emulaatio itsessäänkin? Ei ollut muistaakseni yhtään pahankuuloinen, kun tota tuli inttiaikana soiteltua...
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
mange jamo
28.05.2004 20:10:43
Juu kyllä drawbar simulaatio löytyy. Ite tykkään niissä varsinkin 2nd perc. soundista! Se on tosi onnistunut. Child In Time -soundin saa aika tarkasti ;) Puhtaat urkusoundit ihan ok; Overdrive kuullostaa ihan hirveälle...
maza
28.05.2004 21:11:25

Mun mielestä RD-700:ssa on sama (mallinnettu) urkusoundi ko VR-760:ssä/VK-8:ssa? Vai olenko väärässä? Niitä styrkkamallinnuksiaki on useampi, kyllä niistä ainakin kaksi on ihan käyttökelpoisia.

Itse asiassa luulisin, että RD-700/VK-8/VR-760 ovat tasan samoja värkkejä sisäisesti, kuoret ja säätimet vain erilaisia.
mange jamo
29.05.2004 00:22:23
Jaa-a. En tiedä onko mallinnus rd:ssä sama kun VK8:ssa. Leslie efekti ei ainakaan ole sama...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)