Aihe: Omistan Marshallin ja kaikki on hyvin.
1 2 3 4 5 6 7 8 920 21 22 23 24
Gabe
25.02.2015 22:23:49
Muovinen: Onko toi G12T-75 sitten ihan bebasta? Kaapin pitää löytyä sellaisenaan, en ala ihan heti elementtejä vaihtelemaan. En ainakaan noilla kpl-hinnoilla.

Minun kokemus tästä tötteröstä on taas ihan toinen kuin myrkyllä. :D Iso ja tiukka alakerta, purevat keskiäänet ja pehmeä yläpää. Tykkäsin kovasti, etenkin säröllä toimi kuin junan vessa. WGS HM75 on aggressiivisemmalla keskialueella ja lämpimämmällä soundilla varustettu versio tästä.
von spets
25.02.2015 23:48:59
Shredator: Jos classic rock -soundit on haussa, niin JMP:n kaveriksi tuo
http://www.thomann.de/fi/marshall_mr1960ax_gitarrenbox.htm

Instant AC/DC...

http://www.thomann.de/fi/celestion_g12m_heritage_greenback_8_ohm.htm

Ja tuolla lähtee myös. Hieno kaiutin 1960A-kaappiin!
www.facebook.com/thebadcaseband
Jucciz
26.02.2015 00:29:45
von spets: http://www.thomann.de/fi/celestion_g12m_heritage_greenback_8_ohm.htm

Ja tuolla lähtee myös. Hieno kaiutin 1960A-kaappiin!

Mutta ei ole Pulsonic-kartioiden voittanutta! ;)
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
Metalkallo
26.02.2015 01:34:58
Gabe: Minun kokemus tästä tötteröstä on taas ihan toinen kuin myrkyllä. :D Iso ja tiukka alakerta, purevat keskiäänet ja pehmeä yläpää. Tykkäsin kovasti, etenkin säröllä toimi kuin junan vessa.

Oletko varma ettei kokeilemasi ollut se vanhempi G12T-75 koska se vanhempi ei ole niin skuupattu kuin uudempi?

Vanhempi vs uusi
http://youtu.be/-iqfNCidmMs?t=13s
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Jukka Häikiö
26.02.2015 09:25:31

Gabe: Millä koneella/kaapilla testasit ja millaisia eroja tuli esille? Itse olen myös kokeillut kumpaakin (en kuitenkaan valitettavasti samalla testirupeamalla ) ja minusta WGS veti pidemmän korren. Me olivat aika saman kaltaisia. WGS oli pilkuisen kirkkaamman kuuloinen ja selkeämpi, Celestion taas tummempi ja aggressiivisempi. Aika pieniä eroja kuitenkin.

Oikeastaan kyse ei ole soundissa jonkun taajuuden korostumisesta/vaimeudesta tässä, vaan siitä tonesta joka itseä miellyttää ja johon ei oikein löydy termejä selittämään ja joka ei valitettavasti löydy kuin hankalimmman kautta:testaamalla.
WGS:än ja Celestionin erot ei ole suuria, eikä kyllä hifistelyäkään, mutta itselle juuri riittävän merkittäviä, kartiosärön ollessa niistä yksi, sekä ruttu/clean-soundin balanssi.
Sinänsä itsellä helpottaa testaamista se, että vahvistimen soundi on aina Marshall-johdannainen ja kaappina on pitkälle toiminut ihan perus suljettu1936(vaneri) ja toisena Suhr 212 semi-open.
Aika monta elementtiä on kahlattu läpi, mukaanlukien kalliimmat alnicot, enää ei tarvii testailla eikä sen puoleen jaksa/kiinnostakaan, tässä omat mieltymyksen kohteet:Celestion G12-65(heritaget/orkkikset kummatkin jees), G12H & G12M Heritaget ja sen takia Heritaget, koska niitä on kaupasta saatavilla, Creamback65 myös oikeinkin kiva tötterö.
Toinen tötterö toimii toisen vaffarin kanssa, toinen toisen, toinen toisen kaapin.....jne...aivan loputon suo, kaikkein ratkaisevin lienee se mistä itse pitää, ylenpalttinen hypetys/mollaaminen kannattaa unohtaa, seiskavitoset on ihan jees johonkin, kuten myös veekolmekymppiset ja moni muu ja lopulta, sieltä sormien kautta sielusta tullutta soundia ei edes "paska elementti" pysty pilaamaan.
Terveisiä pizzerian nurkasta....
Laulava Kylätohtori
26.02.2015 09:45:15
Muovinen: Sulla taitaakin olla kaikki peruspalikat niin sanotusti hallussa. Siinä voi alkaa hifistelemään elementtien kanssa tarkemminkin. Minä ammun vielä tässä vaiheessa haulikolla.

Elementit ovat peruspalikoita, joten ei voi pistää peruspalikoita kuntoon ja alkaa hifistelemään elementeillä. :)

Tämä on kyllä niin loputon suo, että huh huh. Kaikki vaikuttaa niin paljon kaikkeen, että ei voi pistää mitään kuntoon ja alkaa sitten hifistelemään jossain kohtaa signaaliketjua. Jos vahvari ja kaappi on omasta mielestä viimeisen päälle ja sitten vaihtaa vaikka kitaran mikit, niin siinä saattaapi alkaa koko kaappi/elementtirumba alusta.

Se on myös yksi syy, miksi loputon kamarunkkaus alkaa tympiä. Ensin on kaiutinrumba ja sitten Hifistelee putket kuntoon vahvarista tietyllä setillä. Sitten kitara/pelkät mikit vaihtuu tai pedaalit menee uusiksi ja yht'äkkiä se viimeisen päälle viritetty systeemi, ei enää toimikaan.

Kaapilla ja elementeillä on kyllä uskomattoman suuri merkitys. Voi vain kuvitella, kuinka paljon vaihdetaan mikkejä, pedaaleita ym. turhaan, vaikka se 'vika' on oikeasti kaapissa/ämyreissä...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
teleman
26.02.2015 10:22:11
G12M ja G12-65 ovat omiakin suosikkeja Marshallin kanssa. Monen monta tötteröä eri valmistajilta on tullut kokeiltua ja noihin aina palattua. 1936-kaapissa on vanhat G12-65 ja V30. Ne ovat kyllä hyvä pari, täydentävät hienosti toisiaan.

ET-65 oli edesmeneen Dusty Roadin kajarina aikoinaan. G12-65 veti selkeesti pidemmän korren ainakin tuossa testailussa. Makuasioitahan nää...

Jukka Häikiö: Oikeastaan kyse ei ole soundissa jonkun taajuuden korostumisesta/vaimeudesta tässä, vaan siitä tonesta joka itseä miellyttää ja johon ei oikein löydy termejä selittämään ja joka ei valitettavasti löydy kuin hankalimmman kautta:testaamalla.
WGS:än ja Celestionin erot ei ole suuria, eikä kyllä hifistelyäkään, mutta itselle juuri riittävän merkittäviä, kartiosärön ollessa niistä yksi, sekä ruttu/clean-soundin balanssi.
Sinänsä itsellä helpottaa testaamista se, että vahvistimen soundi on aina Marshall-johdannainen ja kaappina on pitkälle toiminut ihan perus suljettu1936(vaneri) ja toisena Suhr 212 semi-open.
Aika monta elementtiä on kahlattu läpi, mukaanlukien kalliimmat alnicot, enää ei tarvii testailla eikä sen puoleen jaksa/kiinnostakaan, tässä omat mieltymyksen kohteet:Celestion G12-65(heritaget/orkkikset kummatkin jees), G12H & G12M Heritaget ja sen takia Heritaget, koska niitä on kaupasta saatavilla, Creamback65 myös oikeinkin kiva tötterö.
Toinen tötterö toimii toisen vaffarin kanssa, toinen toisen, toinen toisen kaapin.....jne...aivan loputon suo, kaikkein ratkaisevin lienee se mistä itse pitää, ylenpalttinen hypetys/mollaaminen kannattaa unohtaa, seiskavitoset on ihan jees johonkin, kuten myös veekolmekymppiset ja moni muu ja lopulta, sieltä sormien kautta sielusta tullutta soundia ei edes "paska elementti" pysty pilaamaan.
Komppikitaristi
Muovinen
26.02.2015 10:35:11

Laulava Kylätohtori: Elementit ovat peruspalikoita, joten ei voi pistää peruspalikoita kuntoon ja alkaa hifistelemään elementeillä. :)

Onhan ne, ilmaisin itseäni hieman epäselvästi. Tän Marsun kanssa mulla on nyt SE rokkisoundi haussa, jonka kuulen päässäni mutta muuten tulee soitettua niin monenlaisilla soundeilla, että en esim yksien kitaramikkien takia ala vaihtamaan mitään yksioikoisesti. Täytyy vaan löytää riittävä approksimaatio, jonka sisältä löytyy tarpeeksi eri sävyjä käyttöön. Nuppi on nyt sen haetun spektrin sisässä (ei tietenkään välttämättä vielä napakympissä) ja sitten kaapilla/elementeillä sekä putkilla viilataan vielä kohdennusta.
Shredator
26.02.2015 15:09:35 (muokattu 26.02.2015 15:10:05)

Gabe: Mulla on ollu takaraivossa sellainen tietty soundi jota olen metsästänyt jo jonkun aikaa kissojen ja koirien kanssa.

Uskokkee jo, se on se G12M Greenback :D Loppu on ranteesta ja volumista kiinni...
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
juki
26.02.2015 15:34:01
Jukka Häikiö: ...tässä omat mieltymyksen kohteet:Celestion G12-65(heritaget/orkkikset kummatkin jees), G12H & G12M Heritaget ja sen takia Heritaget...

Näihin mieltymyksiin voisin kyllä yhtyä itsekin. Lisäksi törmännyt tuttavan kautta scumbackin em. sarjaan vertautuviin tuotteisiin, jotka vaikuttaa myös päteviltä WGS/Celestioneiden lisäksi. Eli M75 (->G12M Pre-Rola) ja M75-LD (->G12-65 Pre-Rola). Jälkimmäinen varsinkin olisi hyvinkin varteenotettava ehdokas, jos katselisin vaikka 1x12" kokoluokan kaappia marsun kaveriksi. Niin tosiaan, tullut myös todettua, että kaapillakin on huomattava vaikutus lopputulokseen, jopa lähimikitettynä, kun kaveri teki testiä samalla ämyrillä ladatuista 1x12 vs 4x12 kaapeista konkka+dynaamisella parilla mikitettynä 5cm päästä ämyristä.
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
Gabe
26.02.2015 18:02:14
Shredator: Uskokkee jo, se on se G12M Greenback :D Loppu on ranteesta ja volumista kiinni...

En väitä vastaan tähänkään. :D Toisessa kaapissa on WGS:n 50w näkemys aiheesta ja se kyllä toimii. Tykkään kovasti noista WGS:n tötteröistä, kaikki muutosket mitä he ovat tehneet alkuperäisiin ovat tähän mennessä olleet minun makuhermoilleni parannuksia. Ei alkuperäisissäkään mitään vikaa kyllä ole, ei sen puoleen..

Valinnanvaraa on nykään kaiuttimien kanssa vaikka miten.
teleman
26.02.2015 21:11:44
Gabe: En väitä vastaan tähänkään. :D Toisessa kaapissa on WGS:n 50w näkemys aiheesta ja se kyllä toimii. Tykkään kovasti noista WGS:n tötteröistä, kaikki muutosket mitä he ovat tehneet alkuperäisiin ovat tähän mennessä olleet minun makuhermoilleni parannuksia. Ei alkuperäisissäkään mitään vikaa kyllä ole, ei sen puoleen..

Valinnanvaraa on nykään kaiuttimien kanssa vaikka miten.

Mikä WGS:n malli on kyseessä?
Komppikitaristi
korvaoo
26.02.2015 21:22:18 (muokattu 26.02.2015 21:23:47)
Hei miekin voin osallistua yhteen "mulla on xxx kama ja kaikki hyvin" topikkiin :D tuossa kun päävaffarina toimii pömpeli nimeltä Marshall jtm 60 310 jostain kaukaa esihistoriasta (-96 tjtn...) ainut "vika" että tuohon on modattu tuuletin päätteille ilmeisesti ja ovat sitten säästäneet tuulettimen hiljasiuuden kohdalla kun pitää melkosen puhinan vaan eihän tuo haittaa kun kääntää masterista sitten vähän enempi :)
kaikki paitsi on turhaa.
Gabe
26.02.2015 21:34:08
teleman: Mikä WGS:n malli on kyseessä?

Tämä: http://wgs4.com/invader-50-50-watts
teleman
26.02.2015 21:48:51 (muokattu 26.02.2015 21:50:48)
Gabe: Tämä: http://wgs4.com/invader-50-50-watts

Jep, pitäisikin testata. WGS Reaper on kyllä oikein hyvä. Sopii hyvin sekin Marshallille...aiheessa pysyen.
Komppikitaristi
von spets
26.02.2015 23:00:52
Jucciz: Mutta ei ole Pulsonic-kartioiden voittanutta! ;)

Mulla on yksi T1511 Pulsonicilla. Vähän stydimpi kuin T1221 muttei silti mitään superia. Toimii ainakin Bassmanin kanssa ;)
Olis kiva vertailla uusia Heritageja vanhoihin greenbäkkeihin....
www.facebook.com/thebadcaseband
AngieRainbow
26.02.2015 23:02:51
Omistan Marshallin, mutta kaikki ei ole hyvin, koska JCM 2204 puuttuu. Saatana!
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Jucciz
26.02.2015 23:08:46
von spets: Mulla on yksi T1511 Pulsonicilla. Vähän stydimpi kuin T1221 muttei silti mitään superia. Toimii ainakin Bassmanin kanssa ;)
Olis kiva vertailla uusia Heritageja vanhoihin greenbäkkeihin....

'73 T1221:t ja '70 T1511:t löytyy jos otat Heritaget mukaan. Verrataan toki!
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
Gabe
27.02.2015 00:34:12
Jucciz: Mutta ei ole Pulsonic-kartioiden voittanutta! ;)

Osaatko valaista tyhmää aiheeseen liittyen? Mikä noissa Pulsonic-kartioissa on erilaista tai parempaa muihin nähden? On tullut vastaan useammankin kerran mutten ole saanut aikaiseksi perehtyä asiaan sen tarkemmin. Paljonko tuollaisesta joutuu keskimäärin köyhtymään ja mistä niitä voisi yrittää etsiä? Pulsonic kartioinen G12M tai G12S voisi kiinnostaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)