Aihe: Omistan Marshallin ja kaikki on hyvin.
1 2 3 4 5 6 7 820 21 22 23 24
Muovinen
24.02.2015 13:48:10

No, nyt kun omistan Marshallin niin kaikki on melkein hyvin... nimittäin kyllähän tuollaisella JMP-nupilla pitäisi olla kaveriksi kunnon kaappi. Mikä ois sellainen klassinen pari 2204:n kanssa? Omassa Orangessa on tietenkin V30:t ja ne on ehkä hiukan "yläkireät", koska Marsu puskee middleä ja ylämiddleä aika reippaasti. Presence- ja treblesäädöt on pysytelly maks puolivälissä ton kaapin kanssa. Private Jackeilla ladatulla Hagströmillä en oo vielä kokeillu, mutta se taitaakin mennä Marsukaapin tieltä vaihtoon. Esteetikko ei kestä sekapareja :P
Gary the pine
24.02.2015 15:08:09
Sekaparit on pyllystä :-)

Mulla on SuperBassin alla G12H-100 ladattu kaappi ja vieressä hempeilyyn fullstack G12-80:llä.

Molemmat toimii. Greenbackeja kannattaa kokeilla myös.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Jukka Häikiö
24.02.2015 15:39:41

Heritage G12-65 ja halvempana vaihtarina WGS ET, Celet kyllä mun makuun selkeästi paremmat, Creamback G12M-65 kanssa hyväksi havaittu(ei oo alapiä sellainen lörppä kuin perus Greenbackissä), vanhempi hyvin pehmennyt engelsmanni V30 myös bra, mutta makuasioitahan nämä kaikki.
Terveisiä pizzerian nurkasta....
Gabe
24.02.2015 16:34:00
Jukka Häikiö: Heritage G12-65 ja halvempana vaihtarina WGS ET, Celet kyllä mun makuun selkeästi paremmat

Millä koneella/kaapilla testasit ja millaisia eroja tuli esille? Itse olen myös kokeillut kumpaakin (en kuitenkaan valitettavasti samalla testirupeamalla ) ja minusta WGS veti pidemmän korren. Me olivat aika saman kaltaisia. WGS oli pilkuisen kirkkaamman kuuloinen ja selkeämpi, Celestion taas tummempi ja aggressiivisempi. Aika pieniä eroja kuitenkin.
Muovinen
24.02.2015 23:06:54

Onko toi G12T-75 sitten ihan bebasta? Kaapin pitää löytyä sellaisenaan, en ala ihan heti elementtejä vaihtelemaan. En ainakaan noilla kpl-hinnoilla.
Sarko
24.02.2015 23:34:33
Muovinen: Onko toi G12T-75 sitten ihan bebasta? Kaapin pitää löytyä sellaisenaan, en ala ihan heti elementtejä vaihtelemaan. En ainakaan noilla kpl-hinnoilla.

Kannattaa testata. Tosta mun JCM 800-combosta löytyy kaks kipaletta tollasta ja mä en kyllä valittamista niistä keksi.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Muovinen
25.02.2015 12:45:09

Sarko: Kannattaa testata. Tosta mun JCM 800-combosta löytyy kaks kipaletta tollasta ja mä en kyllä valittamista niistä keksi.

Tuo elementti taitaakin olla jonkinlainen standardi, josta on ainakin hyvä lähteä liikkeelle. Jos ei sitten tunnu sillä lähtevän, niin voihan niitä elementtejä myöhemmin vaihdella, vaikka se ei mulla yleensä ole ihan ekana mielessä, kun soundia pitäis jotenkin muuttaa tai parantaa.
Sarko
25.02.2015 13:17:46
Jucciz: Vaikkakin... kaiutin on luultavasti isoin yksittäinen sähkökitarasoundiin vaikuttava asia - jos nyt ei koko vahvistinta ruveta vaihtamaan. Erot ovat parhaimmillaan aivan huikean suuria.

Vanha sisäänsoitettu seiskavitonen voi olla "ihan kiva", mutta kyllä aika moneen tilanteeseen löytyy huomattavasti parempaakin. Kannattaa kokeilla ja vertailla, valinnanvaraa on tänä päivänä runsaasti!

Varmasti näin, kannattaa tietysti testata ja kuunnella ihan itse omilla kamoillaan ja vetää näistä tuloksista omat johtopäätökset.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Myrkky Nuoli
25.02.2015 13:24:08
Muovinen: Onko toi G12T-75 sitten ihan bebasta? Kaapin pitää löytyä sellaisenaan, en ala ihan heti elementtejä vaihtelemaan. En ainakaan noilla kpl-hinnoilla.

Tämä ja V30 on niitä harvoja kokeilemiani tötteröitä, joita en voi sietää. 75:ssa on tunkkainen, olematon keskialue, tukkoinen alapää ja kihisevä yläpää/ylämiddle. Näin mun kokemuksien mukaan verrattuna niihin ämyreihin mihin oon tottunut. Täysin päinvastainen kuin omat saundimieltymykseni. Tuo on sekä yleisesti hyvin dissattu, että samanaikaisesti yksi myydyimpiä jos ei jopa kaikkien aikojen myydyin kitaraelementti. Että tuota.. ei selviä kuin kokeilemalla. Joku tulee varmasti kohta lynkkaamaan, koska näillekin löytyy puolustajia ja paljon. Ja ei siinä mitään, hyvä niin. Kai noissa jotain on oltava kun ovat niin laajasti levinneet.
More Nintendo, less Marshall.
Sarko
25.02.2015 13:33:45
Myrkky Nuoli: Tämä ja V30 on niitä harvoja kokeilemiani tötteröitä, joita en voi sietää. 75:ssa on tunkkainen, olematon keskialue, tukkoinen alapää ja kihisevä yläpää/ylämiddle. Näin mun kokemuksien mukaan verrattuna niihin ämyreihin mihin oon tottunut. Täysin päinvastainen kuin omat saundimieltymykseni. Tuo on sekä yleisesti hyvin dissattu, että samanaikaisesti yksi myydyimpiä jos ei jopa kaikkien aikojen myydyin kitaraelementti. Että tuota.. ei selviä kuin kokeilemalla. Joku tulee varmasti kohta lynkkaamaan, koska näillekin löytyy puolustajia ja paljon. Ja ei siinä mitään, hyvä niin. Kai noissa jotain on oltava kun ovat niin laajasti levinneet.

Toimivat erittäin hyvin kliineillä ja reunasäröillä, oman kokemukseni mukaan. Ihan erilaiset kuin esim. Greenbackit, vähemmän sitä tiettyä puuta ja jöpinää noissa 75:sissa on.
Muovinen
25.02.2015 14:24:28

Jucciz: Vaikkakin... kaiutin on luultavasti isoin yksittäinen sähkökitarasoundiin vaikuttava asia - jos nyt ei koko vahvistinta ruveta vaihtamaan. Erot ovat parhaimmillaan aivan huikean suuria.

Sitä en käykään kiistämään. Mulla vaan on hyvin vähän kokemuksia erilaisista elementeistä, joten jonkinlaista suuntimaa tässä haetaan. Myrkky Nuolen luonnehdinnan perusteella ei kyllä kuulosta meikäläisen elementiltä tuo 75.
Sarko
25.02.2015 14:30:21 (muokattu 25.02.2015 14:30:35)
Totta kai noihin kokemuksiin vaikuttavat myöskin kaappien/combojen rakenteet. Omassa Marshall JCM800 4212 combossa rakenne on takaa avoin, soundi noilla seiskavitosilla on varsin ilmava ja avoin, uskon että jossain 4x12" kaapissa soundi ja kokemus on taas täysin erilainen. Painotan vielä että kannattaa kokeilla itse! Jos soundi ei maistu niin kajarit vaihtoon, helppo diili sinänsä. Jos jokin asia ei ole rikki ja se maistuu niin miksipä sokkona sitä vaihtamaan tahi korjaamaan.
Muovinen
25.02.2015 14:58:07

Sarko: Totta kai noihin kokemuksiin vaikuttavat myöskin kaappien/combojen rakenteet. Omassa Marshall JCM800 4212 combossa rakenne on takaa avoin, soundi noilla seiskavitosilla on varsin ilmava ja avoin, uskon että jossain 4x12" kaapissa soundi ja kokemus on taas täysin erilainen. Painotan vielä että kannattaa kokeilla itse! Jos soundi ei maistu niin kajarit vaihtoon, helppo diili sinänsä. Jos jokin asia ei ole rikki ja se maistuu niin miksipä sokkona sitä vaihtamaan tahi korjaamaan.

Niinpä. Oulussa, jossa MH on hankalan matkan takana, onkin yksi Marsun 412 myytävänä jossa 75:t sisässä. Varmaan käyn sitä jossain vaiheessa koeponnistaan niin selviää, että onko ne syyttä myydyimmät. Jo Orangen V30-kaapilla mulle selvis, että JMP on meikäläisen makuun, mutta hieman avoimempaa, puisempaa ja huokosempaa soundia kuitenkin lähtisin vielä hakemaan. Eipä tässä onneksi mikään hätä ole. GAS vaan potkii perseelle.
s8na
25.02.2015 15:16:29

G12-T75 on sellanen instant kasarirokki/hevi soundi. Ehkä jotain muuta kandee katella jos musamaku ei liiku tolla alueella.
Metalkallo
25.02.2015 15:25:56 (muokattu 25.02.2015 15:44:09)
G12T-75 ja V30 yhdessä kuulostaa hyvältä, ainakin omaan mieleen omassa marsun kaapissa. 75 on hieman skuupattu ja V30 taas omaa enemmän keskialuetta ja hieman kirkkautta, yhdessä ne täydentää hienosti toisiaan. Yhdessä noilla kyllä soittaa ihan mitä tyyliä vaan eikä varmasti köhi soundi.

Jos käyttäisin vain yhden mallin kajareita ja pitäisi valita 75:n ja V30:n välillä, niin ottaisin varmaankin 75:set koska V30 on yksinään hiukan kirkas.

Nuo 75:set tuntuu toimivan juuri joissain marsuissa ehkä parhaiten, ja ihan hyvin kyllä myös Blackstarin vastaavissa vahvareissa, tosin Blackstar on hieman tummempi soinniltaan kuin marsu.

Tässä on jonkinlainen marsu klippi G12T-75 yhdessä V30:n kanssa. Ei ole mun klippi.
https://www.youtube.com/watch?v=To8m-YYjo0I
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Gabe
25.02.2015 16:05:33
Muovinen: Sitä en käykään kiistämään. Mulla vaan on hyvin vähän kokemuksia erilaisista elementeistä, joten jonkinlaista suuntimaa tässä haetaan. Myrkky Nuolen luonnehdinnan perusteella ei kyllä kuulosta meikäläisen elementiltä tuo 75.

Nykyään elementti on ensimmäisenä suurennuslasin alla jos haluan jotain muutosta mihinkään suuntaan. Parhaimmillaan ihan älyttömiä eroja saa aikaan. Meni turhan kauan että tämän(kin) hoksasi.
Shredator
25.02.2015 16:28:13

Jos classic rock -soundit on haussa, niin JMP:n kaveriksi tuo
http://www.thomann.de/fi/marshall_mr1960ax_gitarrenbox.htm

Instant AC/DC...
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
Andolf
25.02.2015 16:28:51
Kai voin itsenikin tänne ilmoittaa.
Ainoana vahvistimana ollut noin kahdeksan vuotta Marshallin 35 -vuotisjuhlamalli 1959WSP eli tällainen: https://www.maxguitarstore.com/prod … 100-4x12-cab-pb100-wsp-power-brake/
Päivääkään ei ole vahvistimen ostoa tarvinnut katua, eikä pahempaa gas:ia ole vaihtamiseen ollut. Nyt pitäis viedä toi putki-konkka ym. muuhun mahdolliseen perusremppaan. Tosi hyvin on kyllä putket tuossa kestäneet vaikka aika monia tunteja olen sitä keinokuorman kanssa täysillä luukuttanut.
Muovinen
25.02.2015 21:20:15

Gabe: Nykyään elementti on ensimmäisenä suurennuslasin alla jos haluan jotain muutosta mihinkään suuntaan. Parhaimmillaan ihan älyttömiä eroja saa aikaan. Meni turhan kauan että tämän(kin) hoksasi.

Sulla taitaakin olla kaikki peruspalikat niin sanotusti hallussa. Siinä voi alkaa hifistelemään elementtien kanssa tarkemminkin. Minä ammun vielä tässä vaiheessa haulikolla.

Tänään testasin Marsua lyhyesti ton mun nyt myynnissä olevan Hagströmin kanssa ja perhana että kuulostikin hyvälle! Ei Orangen Rockerverbin kanssa oo näiden kahden kaapin kesken läheskään noin suurta eroa, vaan siinä puhutaan nyansseista. Hagin jälkeen Orange kuulosti pieneltä ja kuivalta nuhapumpulta, josta puuttu botne kokonaan. Ehkä ohmit sattuivat Hagille suosiollisesti - Hag on 8 ja Orange 16 enkä ole vielä päässyt selvyyteen Marsun kaappilähdön ohmeista. Melkein aloin empimään myymistä mutta kun ei noi sovi visuaalisesti yhteen oikein mitenkään päin :P
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)