Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistinta etsiskelen
1
Tuoppi99
23.02.2015 20:31:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli tarkoitus olis uus vahvistin hommata. Tähän asti olen soitellut fender g dec jr. vahvistimella ja olen 5 vuotta kitaraa soittanu :). Uus sais sen parisataa maksaa. Sais olla hyvä kaiken laiseen eli että menis melodiset ja metalli musat. Ehdotelkaa koska mä en tiedä oikein mitään vahvistimista :D. Kitarat ovat epiphone les paul custom ja jackson rr.
 
Gabe
23.02.2015 21:42:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha THR10X
hallu
23.02.2015 21:49:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytettynä torilta katselet tech21 trademarkin tai sitten Blackstar ID voisi olla vaihtoehto. Nämä siis tuon Gaben ehdotuksenlisäksi, joka on myös kovasti kehuttu kapina. Noista mainitsemistani minulla on molemmista omakohtaista kokemusta ja ovattten hyviä. Tech21 mielesti vielä vähän parempi kuin Blackstar, joka ei ole huono sekään.
 
Olisipa jo kevät
Sarko
23.02.2015 23:22:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos pitäisi tolla hinnalla vahvistinta katsella, joka ei ole ihan nuhapurkki, niin joku 1980-luvun Peaveyn transistorikombo tai nuppi ois paikallaan, lähtee kunnon runtua ja äänenpainetta säröpurkin kanssa. Esim. vanha Peavey Bandit 1x12" combo toimii mainiosti tai jokin vanha Peaveyn nuppi. Myös Yamahan G100-sarjalaisia voi saada halvalla.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
freakingenius
23.02.2015 23:58:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Trademark Tech 21:ltä ehdotan minäkin. Varmaan se 30 wattinen ois hyvä niin menis varmaan bändinkin kanssa. BS ID:täkin tosiaan on suositeltu, varmasti kokeilun arvoinen.
 
JaaGeRMaisTeR
24.02.2015 00:04:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

freakingenius: Trademark Tech 21:ltä ehdotan minäkin. Varmaan se 30 wattinen ois hyvä niin menis varmaan bändinkin kanssa. BS ID:täkin tosiaan on suositeltu, varmasti kokeilun arvoinen.
 
Komppaan tätä. Tuo tech21 on pirun hyvä peli. Bänditouhuihin suosittelen 60W vähintään, joka kyllä käytettynäkin ylittää budjetin.
 
Sarko
24.02.2015 00:12:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosta halpaa ja wanhaa Peaveytä, mökää lähtee: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=974972
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
StJerky
24.02.2015 00:31:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarko: Tosta halpaa ja wanhaa Peaveytä, mökää lähtee: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=974972
 
Minun eka vahvistin oli juuri tuollainen 80-luvulla. Hyvä peli se silloin oli. Tuskin enää tykkäisin.
 
Sarko
24.02.2015 00:57:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

StJerky: Minun eka vahvistin oli juuri tuollainen 80-luvulla. Hyvä peli se silloin oli. Tuskin enää tykkäisin.
 
Niin, maku muuttuu ajan myötä. Mut noi on kuitenkin kovia pelejä hintaansa nähden ja sitä mökää tosiaan lähtee. Itse soittaisin ihan mieluusti näinä päivinäkin.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
StJerky
24.02.2015 02:13:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarko: Niin, maku muuttuu ajan myötä. Mut noi on kuitenkin kovia pelejä hintaansa nähden ja sitä mökää tosiaan lähtee. Itse soittaisin ihan mieluusti näinä päivinäkin.
 
Kun katselen tuota kuvaa, niin muistan sen tunteen kun sain sen. Tunne oli kyllä mahtava. Saturation. Mikähän sekin oli? Musiikkikaupan puolalainen myyjä kyllä sitä hehkutti.
 
hallu
24.02.2015 08:14:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noi kasari Peaveyt on kyllä laatupelejä. Itselläni oli aikoinaan Peavey Renown joka oli kahdella skorpionin ämyrillä ja se oli kyllä hyvä vahvistin oli meinaan säröä varmasti riittävästi:-) ja puhdas kanava siinä oli kellomaisen kirkas. Siinä oli sellainenkin erikoisuus, että särökanavan ja kliinin kanavan sai kytkettyä samanaikaisesti päälle jolloin syntyi varsin mielenkiintoinen soundi. En muista enää sen vahvistimen erikoisuuksia, mutta maksoin siitä itseni silloin kipeäksi. Se korvasi itselläni silloin putkifenderin (en muista että oliko se Showman vai 75 siinä kohdassa) ja olin ihan intopiukassa kun sain kunnon vahvistimen:-). Nykyisin saattaisin sitä showmania ervostaa eri tavalla, mutta sen Fender 75 kanssa en koskaan oppinut tulemaan juttuun.
 
Olisipa jo kevät
Metalkallo
24.02.2015 11:34:53 (muokattu 24.02.2015 11:40:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän tässä ole tarkoitus löytää se uusi vahvari suht läheltä lähiliikkeistä ja muutenkin hyvin saatavilla oleva laite kun kyse on kuitenkin nuoresta soittajasta. Tietenkin eihän torikaan ole pois suljettu mikäli soittaja sieltä haluaa ostaa, mutta varovaisuutta peliin.
 
Tuo yamaha tai blackstar id on aika hyviä mitä on suositeltu, molemmista lähtee metallit sun muut ihan kiitettävästi. Blackstarin etuna on tuo putkimallinnus joka tuo mukavan lisän trankun sointiin ja lisää ehkä hiukan sitä satumaista dynamiikkaa tai jotain. Yamahakaan ei pahempi tunnu olevan mitä sitä kuullut, ainakin metallit lähtee sillä hyvin. Jokaisessa noissa on oma soundinsa eli eroavat soinniltaan hieman joten sitäkin kannattaa ajatella vahvaria valitessa. Uutena yamaha on halvempi kuin blackstar, mutta en ole varma sitten onko yamaha miten paljon parempi tuosta jr:stä?
 
Tietenkin se uusi vahvistin kannattaa olla askel eteenpäin tuosta sun Fender jr:stä eli laadukkaampi ja voisi olla hyvä idea ehkä säästää vielä hiukan. Ainakin sun kannattaa miettiä rauhassa koska vahvari on aika tärkeä osa sitä soundia koska sieltähän se ääni sähkökitaran kera tulee.
 
Älä ainakaan mene ostamaan heti sitä mitä joku myyjä esittelee ja kauppaa jos menet liikkeeseen vaan etsi tietoa itse ja testaile mikäli mahdollista. Soitinta tai vahvaria ostaessa testaaminen on osa ostopäätöstä.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Mandarax
24.02.2015 15:05:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan tuollaseen kotisoitteluun toimii ihan mukavasti tuo Peaveyn Vypyr, ite ainakin laiskana miehenä diggailee että saa nopeesti ok-soundit pikku reverbeillä sun muilla maustettuna ja viritinkin samassa.
Käytettynä muusinetin torilta 30wattinen versio hintaan 50€, ei paljoo köyhdykään...
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Tuoppi99
24.02.2015 18:00:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos ehdotuksista :)
 
RaskasMielinen
24.02.2015 18:29:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Eiköhän tässä ole tarkoitus löytää se uusi vahvari suht läheltä lähiliikkeistä ja muutenkin hyvin saatavilla oleva laite kun kyse on kuitenkin nuoresta soittajasta. Tietenkin eihän torikaan ole pois suljettu mikäli soittaja sieltä haluaa ostaa, mutta varovaisuutta peliin.
 
Tuo yamaha tai blackstar id on aika hyviä mitä on suositeltu, molemmista lähtee metallit sun muut ihan kiitettävästi. Blackstarin etuna on tuo putkimallinnus joka tuo mukavan lisän trankun sointiin ja lisää ehkä hiukan sitä satumaista dynamiikkaa tai jotain. Yamahakaan ei pahempi tunnu olevan mitä sitä kuullut, ainakin metallit lähtee sillä hyvin. Jokaisessa noissa on oma soundinsa eli eroavat soinniltaan hieman joten sitäkin kannattaa ajatella vahvaria valitessa. Uutena yamaha on halvempi kuin blackstar, mutta en ole varma sitten onko yamaha miten paljon parempi tuosta jr:stä?
 
Tietenkin se uusi vahvistin kannattaa olla askel eteenpäin tuosta sun Fender jr:stä eli laadukkaampi ja voisi olla hyvä idea ehkä säästää vielä hiukan. Ainakin sun kannattaa miettiä rauhassa koska vahvari on aika tärkeä osa sitä soundia koska sieltähän se ääni sähkökitaran kera tulee.
 
Älä ainakaan mene ostamaan heti sitä mitä joku myyjä esittelee ja kauppaa jos menet liikkeeseen vaan etsi tietoa itse ja testaile mikäli mahdollista. Soitinta tai vahvaria ostaessa testaaminen on osa ostopäätöstä.

 
Ei lisättävää. Good spoken - ja siitä plussaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «