Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Se Rap "musiikki"
1 2 3 4 5 6 7 8 9
EP
23.02.2015 14:27:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen: On toki. Pelkkä polveileva melodia voi sisältää myös musiikin harmonisen ja rytmisen osion.
Pelkkää rumputyöskentelyä kuunnellessani, jään kyllä kaipaamaan jotain muutakin sisältöä kuulemaani. Näin se ihminen on kehittynyt evoluution myötä.
Tätä räppiä kuunnellessani tuntuu siltä että ihmisrodun kehitys kulkee takaisin kohti varhaisempaa kivikautta.

 
Juu, mun mielestä tossa Sibelius räpissä on muutakin kun hyvä aihe/ teksti, musiikissakin tapahtuu jotain, ei junnaa paikallaan.
 
Lunnu
23.02.2015 15:23:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en siedä räppiä enkä pidä räppiä musiikkina ollenkaan enkä ole varma tarvitseeko sitä siten kategorisoidakaan.
Jos sitä ei pidä musiikkina vaan jonkinlaisena modernina versiona runonlausunta-aktista voi sitä käsitellä hieman eri kulmasta.
 
Nostalgy is not what it used to be
rintapek
23.02.2015 18:01:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun maailmassani on tilaa. Sinne mahtuu musiikki jota en välitä kuunnella, kirjat joita en jaksa lukea, elokuvat joita en tahdo katsoa, ruoat joita en aio maistaa ja naiset joiden pöksyihin en pyri.
 
Ei ole elämäntehtäväni pitää kaikesta. Eikä myöskään tuomita semmoista mistä itse en satu pitämään.
 
Räppi ei ole mun genreäni sitten lainkaan, mutta muistan havainneeni, että siinä on joukossa aikamoista sananikkarointia. Siitä mä tykkään. Ja sanat tykkää kun niillä leikitään.
 
isojussi
23.02.2015 18:39:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ni ... mihin ei ymmärrys riitä, se pelottaa. Aikoinaan tolkutin teineille yläasteella, että mikään genre ei ole itsessään huonoa, mutta kaikkea musaa voidaan tehdä hyvin tai huonosti.
 
No joo ... jo pelkästään rapistä puhuminen musatyylinä kertoo kaiken. Yhtä lailla genre, kun falsettikin.
 
Ja noi punkkikommentit ... yhtä paljon ymmärrystä, kun Pelle Miljoonassa aitoutta...
 
Pirkkalassa sentään ymmärretään jotain asioitten (lue: "musiikin") päälle. Ninkun yleensä muutenkin.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
Kefiiri
23.02.2015 19:43:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kestä sitä räppiaksenttia, kun yritetään niin olla mustaa miestä... mutta soitanhan toisaalta itsekin bluesia, välillä julkisestikin, vaikka en ole puuvillapeltoja nähnytkään. Hmm...
 
Aina silti hämmennyn, kun jossain telkkarin musiikkiohjelmassa ruvetaan yllättäen räppäämään... musiikkiohjelmassa!?
 
En ole musiikin asiantuntija.
KoskPaavo
23.02.2015 21:18:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

qal: Itse en siedä räppiä enkä pidä räppiä musiikkina ollenkaan enkä ole varma tarvitseeko sitä siten kategorisoidakaan.
Jos sitä ei pidä musiikkina vaan jonkinlaisena modernina versiona runonlausunta-aktista voi sitä käsitellä hieman eri kulmasta.

 
Tässä on itua.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Prophet
23.02.2015 21:21:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lökäpöksyt, lippalakki nurinpäin, kengännauhat auki, kultamitali kaulassa. Hoho.
 
Ukko
23.02.2015 21:51:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soittaa mitä haluaa ja kuuntelee mitä haluaa. Mitä sitten ?
 
COVS jäsen nro 6
Lennu
23.02.2015 21:52:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukko: Soittaa mitä haluaa ja kuuntelee mitä haluaa. Mitä sitten ?
 
Miten niin mitä sitten? Kaikki pitää perustella järkevästi.
 
No ei sitte.
Tankero
23.02.2015 22:30:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

qal: Itse en siedä räppiä enkä pidä räppiä musiikkina ollenkaan enkä ole varma tarvitseeko sitä siten kategorisoidakaan.
Jos sitä ei pidä musiikkina vaan jonkinlaisena modernina versiona runonlausunta-aktista voi sitä käsitellä hieman eri kulmasta.

 
Ei sitä tarvi pitää runonlausunta-aktina. Sehän on sitä, kuten nimikin kertoo.
 
Humppajyrä
Ukko
24.02.2015 10:33:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lennu: Miten niin mitä sitten? Kaikki pitää perustella järkevästi.
 
Perustelinkin. Perustelu täytyy tietysti ymmärtää.
 
COVS jäsen nro 6
Tankero
25.02.2015 12:54:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Kyllä tuota räppiä nyt ennen kuuntelee (pari biisiä) kun 70 -luvun lopulla syntyneitä silloisia Punk aallon nostamia kokoonpanoja kun soitto ja laulutaitoa ei ollut nimeksikään.
Räppiä ei kai voi "laulaa" väärin? Ja tausta tulee idioottivarmalta erehtymättömältä koneelta.
Mutta joo aika samat tuntemukset kyllä.. :D

 
Siinähän asiantuntija taas päästelee. Kovin on eläviä koneita.
Tietysti tuo Mikon soittelu taittuu humpanpätkyttäjiltä tuosta vaan.
Ohan se eri asia vetää Mehtäkukkia ja Ikkunarinsessaa.
 
http://youtu.be/5oK2SrdDi4Y
 
Humppajyrä
EP
25.02.2015 17:18:48 (muokattu 25.02.2015 17:42:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan niitä missä taustat on tehty mielenkiintoisiksi ja hyvin!
 
https://www.youtube.com/watch?v=m_vDegqaXK4
 
E: Mutta onko se sitten enää sitä OIKEATA räppiä kun
käytetään perinteisiä soittimia?
 
ferodoz
25.02.2015 18:26:29 (muokattu 25.02.2015 18:26:40)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Onhan niitä missä taustat on tehty mielenkiintoisiksi ja hyvin!
 
https://www.youtube.com/watch?v=m_vDegqaXK4
 
E: Mutta onko se sitten enää sitä OIKEATA räppiä kun
käytetään perinteisiä soittimia?

 
Eikös se räppääminen oo nimenomaan suusta tulevaa kamaa? Ehkä jotkut genrepuristit on sitä mieltä että DJ + poppariräppäri on se oikea kaava, mutta esim Cheek kuulosti ammattiBÄNDIN kanssa viimekesänä todellatodella hyvältä. Musiikkiin kantaaottamatta, mutta sitä myöskään dissaamatta.
 
Just a face in the crowd.
isojussi
25.02.2015 19:52:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ehkä se hunpattimestojen väheneminen on aika lailla johtuvaa tässäkin ketjussa ilmenevästä oman navan zoomailusta... mikä vitun "ehkä"?
 
Joo joo ... rupee meneen jo heavypuritanistienkin ohi nää lumiukkojen ja postilaatikoiden kokoontumisajot.
 
No, ohan täällä sentään mm WW, Tankero ja Feo-esa, jokka on sentäs 50-luvun jälkeen käyny levykaupassa.
 
C-kaseteillekin voi omaa soittoo vetää päälleäänityksenä, kun ei S-marketista oo kahteenkymmeneen vuoteen saanu enää uusia.... Ja niitten perkeleen Technicsin korppujenkin valmistus on ajat sitten lopetettu.....
 
..."Kotia kohti" - kirjoittanut Hilja Haahti.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
ferodoz
25.02.2015 21:00:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

isojussi:
No, ohan täällä sentään mm WW, Tankero ja Feo-esa, jokka on sentäs 50-luvun jälkeen käyny levykaupassa.
 

 
Jos mua tarkotat niin se nyt johtuu ihan siitä että oon yli 20 vuotta nuorempi. Eläkä sotke mua vahingossakaan näiden ammattimuusikoisen kanssa samaan lauseeseen. :)
 
Just a face in the crowd.
isojussi
25.02.2015 22:35:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ferodoz: Jos mua tarkotat niin se nyt johtuu ihan siitä että oon yli 20 vuotta nuorempi. Eläkä sotke mua vahingossakaan näiden ammattimuusikoisen kanssa samaan lauseeseen. :)
 
Ei näitten asioitten kanssa oo iällä mitään tekemistä.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
pekkajau
26.02.2015 01:29:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvähän se vaan on kun nuoriso riimittää! Ei kai tuossa ole mitään ongelmaa. Uutta Kalevalaa kirjoitettaan koko ajan ja lopulta näistä nuorista nousee uusia Helismaita ja ihan mitä tahansa. .Tarinaa tarvitaan!
 
Hätä keinot keksii!
Tankero
26.02.2015 08:38:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekkajau: Hyvähän se vaan on kun nuoriso riimittää! Ei kai tuossa ole mitään ongelmaa. Uutta Kalevalaa kirjoitettaan koko ajan ja lopulta näistä nuorista nousee uusia Helismaita ja ihan mitä tahansa. .Tarinaa tarvitaan!
 
Hyvin sanottu.
 
Humppajyrä
isojussi
26.02.2015 13:20:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tankero: Hyvin sanottu.
 
Kylpä. Siä on kovia tekijöitä joukossa. Sitäpaitti harva täällä edes osais minkääntasosen vaikka ny hiphopbiisin tai edes -sovituksen vääntää.
 
Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «