Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jakkara
1
telecaster67
22.02.2015 15:59:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
Millaisella istuimella tykkäätte treenailla?
 
Kun itse olen jo vähän vaivainen niin matala käsinojallinen olkkarin tuoli ei tietenkään kelpaa lainkaan; baarijakkaralla soittelen.
 
Onko suositella jotain kunnon istuimia, joissa tykkäätte kepittää, jalkatuellisia kenties. ? :)
 
metlica
22.02.2015 16:01:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telecaster67: Moi,
 
Millaisella istuimella tykkäätte treenailla?
 
Kun itse olen jo vähän vaivainen niin matala käsinojallinen olkkarin tuoli ei tietenkään kelpaa lainkaan; baarijakkaralla soittelen.
 
Onko suositella jotain kunnon istuimia, joissa tykkäätte kepittää, jalkatuellisia kenties. ? :)

 
Sohvalla välil mut ottaa selän päälle. Baarijakkara ja jalka skoben päällä toimii ok.
 
Get it fucking done.
Ziggy Bubba
22.02.2015 16:15:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykkään soittaa seisten. Saa vapaasti liikkua edes ja takas. Sitten kun jalat väsyy, istahdan hetkeksi rämpyttämään.
 
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
metlica
22.02.2015 16:17:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: Tykkään soittaa seisten. Saa vapaasti liikkua edes ja takas. Sitten kun jalat väsyy, istahdan hetkeksi rämpyttämään.
 
Seisten ois hyvä treenaa. Se on eri ku soittaa istualtaan, mikä on helpompaa. Poislukien sit jotku tietyt demppibiisit, väsyy käsi jos istuu.
 
Get it fucking done.
TTV
22.02.2015 16:30:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsinojattomalla toimistotuolilla, joka on laskettu riittävän matalalle, jotta jalkojen kulma ja kitaran asento ovat mieleiset. Hyvää tuossa on jakkaraan nähden kunnon selkänoja, jota vasten on välillä mukava lötköttää.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
zedder
22.02.2015 17:25:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käyttänyt rumpujakkaraa sekä toimistotuolia josta saa käsinojat laskettua alas.
 
Ehkä tähän tarkoitukseen olisi professionaalimpiakin tuotteita, mutta kun sitä roinaa ja kalustusta on tarpeeksi muutenkin, niin eiköhän noilla pärjää.
--
Istualtaan soittelen vain silloin kun koetan keksiä miten joku piisi menee ja tuijotan tabeja samalla, muuten pyrin hoitamaan seisaaltaan soitannot.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
Sarko
22.02.2015 19:32:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seisten treenaan, muiden biisejä opetellessa istun jollain random tuolilla.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Sir Anthony
22.02.2015 19:45:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä tahansa käsinojaton tuoli muuttuu melko hyväksi soittotuoliksi tällaisen kanssa:
http://www.thomann.de/fi/millenium_ … id=7fb4e948883c2c82895218937a3b5494
 
Itse lähden jotenkin jännittämään ja "korottamaan" toista jalkaani soittaessani istuen, tuesta on tullut itselle toimiva apuväline. Kaippa samaa asiaa ajaisi mikä tahansa kirja tms. objekti.
 
Da Make
22.02.2015 20:12:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sounditestailuun ja yksin härväilyyn mulla on ollut venäläisvalmisteinen "vähän isompien lasten" syöttötuoli josta poistin selkänojan. Siinä ei ole siis sellaisia pikkulapsille suunnattuja turvakaaria ollenkaan. Korkeus vaikutti sopivalta kun huomasin sen tuolla roskakatoksen "annetaan"-kierrätyspisteellä. Siinä oli just sopivalla korkeudella oleva poikkipuu etummaisten jalkojen välissä missä pysty pitää plekukäden puoleista jalkaa sopivasti.
 
Tuoli on nykyisin rumpusetin takana rumpalin apupöytänä missä on rumpuavainta, korvamonitorit/suljetut rumpukuulokkeet yms kilkkeitä. Tuoli oli omalla sijainnillaan lähinnä tiellä ja istuttua tuli harvoin, ja sekin on kivempi tehdä lattialla jalat ristissä kun voi ropeltaa pedaalilaudan kanssa samalla.
 
Selkänojat ja käsituet eivät kuulu soittotuoliin mun mielestä. Baarijakkarat on siistejä, mutta tarpeeksi tukevat ja sopivan korkuiset/säädettävät ovat suht hinnakkaita ja niissäkin on jotenkin huonot jalkatuki mahdollisuudet.
 
Paljon on ollut jalka ja selkävaivoja meikäläisellä, mutta mitä enemmän istuu, sitä enemmän vaivoja tuntuu olevan. Rajansa kaikella toki. Yleiseen ryhtiin ja ergonomiaan panostaminen pitäisi olla läsnä soittohommissakin.
 
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
Gabe
22.02.2015 20:20:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telecaster67: Moi,
 
Millaisella istuimella tykkäätte treenailla?
 
Kun itse olen jo vähän vaivainen niin matala käsinojallinen olkkarin tuoli ei tietenkään kelpaa lainkaan; baarijakkaralla soittelen.
 
Onko suositella jotain kunnon istuimia, joissa tykkäätte kepittää, jalkatuellisia kenties. ? :)

 
Paras soittotuoli on ukilta aikoinaan pöllitty tupakointituoli. Se on hieman perseen kohdalta pehmustettu, käsi / selkänojaton ja ihan aavistuksen normituolia matalampi. Sellaisen saisi varmaan askarreltua jostain jämäkästä tuolista niin halutessaan. Vanha ja kulunut vastaus pätee varmaan tähänkin, kitara mukaan ja tuoleja testailemaan. :)
stratobuster
22.02.2015 20:25:59 (muokattu 22.02.2015 20:26:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

telecaster67: Moi,
 
Millaisella istuimella tykkäätte treenailla?

 
Hyvä ja halpa ja voi käsitellä mieleisekseen:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/30178879/
 
FensonGibder
22.02.2015 22:21:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä tahansa pehmustettu pinta, josta on esteetön näkymä telkulle.
 
Riffi, nyt.
Khassera
22.02.2015 22:29:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.stara.fi/wp-content/uploads/2014/01/jumppapallo27012014.jpg
 
Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään.
hallu
22.02.2015 22:46:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stratobuster: Hyvä ja halpa ja voi käsitellä mieleisekseen:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/30178879/

 
Haa tuo on minunkin suosikkini istuen soittamiseen:-) Nykyisin pyrin soittamaan mahdollisimman paljon seisten. Seisoen soittaessa pidän ihan samanlaista soittoasentoa kuin istuessakin eli lyhyttä hihnaa käytän.
 
Olisipa jo kevät
Coach
23.02.2015 00:05:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stratobuster: Hyvä ja halpa ja voi käsitellä mieleisekseen:
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/30178879/

 
Just tänään avovaimo puhui Ikean reissusta ja minä kitarakamojen ostelemisesta. Kun näin tämän linkin ajattelin että voisikohan siellä Ikassa ollakin jotain minkä takia kannattaisi lähteä. Avasin linkin ja huomasin että meillähän on ollut tuommoinen jo kolme vuotta. Eipä ole tullut kokeiltua soittaa sillä istuen. Kiitos vinkistä.
 
Coach & Toverit: http://mikseri.net/coach/
telecaster67
23.02.2015 16:33:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hehee,
 
pitääpä joskus kokeilla tuollaista Iiii..kea-tyyppistä ja vaikka irtojalkatukeakin.
 
Ziggy Bubba
23.02.2015 17:59:16 (muokattu 23.02.2015 18:23:01)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Istuessa soittaessa itekin tuppaan nostamaan kitaraa tukevan jalan kantapäätä ilmaan. Vois olla merkki turhan korkeasta tuolista.
 
Plekukäsi muuten väsyy aika helposti mulla kun sitä joutuu pitämään niin korkealla ilmassa, ihme asennossa. Monasti vaihdan tässä kohtaa kitaran sille kaulan puolen polvelle.
 
Seistessä saa soittokäden tosi luonnolliseen asentoon tallalle, etenkin lyhyempiskaalaisilla (Gibson, PRS, Jaguar ym.). Makuasioita nämä. Ekat vuodet tuli soitettua pelkästään istualtaan ja olihan se kaulakäden käyttö seisten alkuun aivan mahottoman tuntuista.
 
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
Generalissimo
23.02.2015 18:09:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen huomannut, että kun soittaessa seisoo niin helpompaa soittaa istualteen.
 
freakingenius
23.02.2015 20:44:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Generalissimo: Olen huomannut, että kun soittaessa seisoo niin helpompaa soittaa istualteen.
 
Vanha sananlasku
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «