Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5112 113 114 115 116347 348 349 350 351
Twinkle
19.02.2015 09:32:22
pappasfin: Vankilat taasen monessa ulkomaan valtiossa on "oikeita" vankiloita jossa sitten tehdään mm. palkatonta työtä ja siitä työstä saatu tuotto ohjataan uhreille.

No kuten todettua, useaan kertaan tässäkin ketjussa, niin valtavat ihmiskokeet ympäri maailmaa, mm. venäjällä, USAssa, Kiinassa ja muualla euroopan ulkopuolella osoittavat, että rangaistuksen pituus ja vankiloiden huonot olot eivät korreloi positiivisesti rikollisuuteen ja kansalaisten turvallisuuteen.
pappasfin
19.02.2015 10:53:04 (muokattu 19.02.2015 12:37:36)
Edit: Poistettu rikollishoidolliset omat keskustelut tästä pois ;)
Jotta pysys säädyllisissa raameissaan ja otsakkeen mukaisesti keskustelu
PappaSFin
Sarko
19.02.2015 11:10:11 (muokattu 19.02.2015 11:12:22)
Nämä rikoshoidolliset keskustelut vois siirtää omaan ketjuunsa. Menee ketjun idea vähän hukkaan kun joka toisella sivulla aletaan rasvailemaan köysiä sekä nojatuolipolitikoimaan.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
johanssen
19.02.2015 11:40:57

Sarko: Nämä rikoshoidolliset keskustelut vois siirtää omaan ketjuunsa. Menee ketjun idea vähän hukkaan kun joka toisella sivulla aletaan rasvailemaan köysiä sekä nojatuolipolitikoimaan.

Helvetin hyvin sanottu.
asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat...
lassi-s
19.02.2015 13:33:10
tolla jätkällä on aivan tolkuttoman pitkä listä noista petoksista. on puuhaillu vuosikauden aivan kaikilla mahdollisilla foorumeilla milloin milläkin nimillä. hd palstalla, autofoorumeilla, näköjään täällä ja ties millä kaikkialla. yleisimmin ollu nimenä tuo sami sinisalo, mutta keksinyt useita nimimerkkejä, ollu monta puhelinnumeroa ja useampi tilinumero. poliisien vanha tuttu. satoja ihmisiä huijannu eikä kukaan tule koskaan näkeen rahojansa. kumma että tollasella listalla petoksia ja törkeitä petoksia ei ole linnassa istumassa.

ei mee ihan järkeen tää suomen oikeuslaitoksen touhu. yrittäjänä kun jätät vahingossa jonkun verotettavan jutun ilmoittamatta, tai teet muutaman illan ovella joissain satunnaisissa paikoissa ja jätät ilmoittamatta verottajalle niin häkki heilahtaa, mutta tollaset oikeen laajamittaisesti törkeitä petoksia puuhastelevat nilkit saa kulkea vapaana ja jatkaa ihmisten kusettamista vuodesta toiseen, ilman huolta mistään rangaistuksesta...ennenkuin jotain väärää sälliä kusettaa ja elo jatkuu ilman sormia ja hampaita muutaman kuukauden tehohoidon jälkeen.
ReBeat
19.02.2015 14:19:20

lassi-s: kumma että tollasella listalla petoksia ja törkeitä petoksia ei ole linnassa istumassa. ... ei mee ihan järkeen tää suomen oikeuslaitoksen touhu... nilkit saa kulkea vapaana ja jatkaa ihmisten kusettamista vuodesta toiseen, ilman huolta mistään rangaistuksesta...

Perustuu siihen että oikeuslaitos on itseään ruokkiva sisäpiirikerho jonka tavoite ei olekaan kitkeä tuollaisten puuhasteluita pois. Laitos haluaa pitää rikoksia sopivassa määrin käynnissä, jotta voidaan sitten kokoustaa ja nostella istuntopalkkioita helpoista tapauksista. Tuollaiset taparikollisistunnot lienevät niitä päivän helpompia nuijittavia. Tuomarit ja asianajajat toisilleen tuttuja ja hoidetaan niin että helppoa hommaa riittää. "Olitkos sinä Harri silloin viimeksi puolustamassa vai syyttämässä kun näille luusereille tuomittiin se 3kk ehdollista".
Sarko
19.02.2015 16:22:22
Sarko: Nämä rikoshoidolliset keskustelut vois siirtää omaan ketjuunsa. Menee ketjun idea vähän hukkaan kun joka toisella sivulla aletaan rasvailemaan köysiä sekä nojatuolipolitikoimaan.

Lainaan itseäni. Laitetaan vielä ilman lainaustakin:

Nämä rikoshoidolliset keskustelut vois siirtää omaan ketjuunsa. Menee ketjun idea vähän hukkaan kun joka toisella sivulla aletaan rasvailemaan köysiä sekä nojatuolipolitikoimaan.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
machinehead72
19.02.2015 17:25:52
Mutta eikös tän ketjun idea mene about --> kerrotaan kun itseä on kusetettu --> joku muu kertoo että v*ttu sama ukko kusetti muakin! --> Yhdessä ruvetaan manaamaan kuinka tuollaiset sekasikiöt pitäisi polttaa roviolla saunan takana --> sama jatkuu kunnes jotakuta on taas kusetettu ja sama uudestaan:D

Eikä siinä mitään, mun mielestä oikein valideja pointteja tullu vähän väliä, vaikkakin menee välillä hieman saman toistamiseksi.. Huumoriarvoakin tällä ketjulla on :D
www.facebook.com/sparxcex --> Glam/Punk/UFO meininkiä from KRC
Twinkle
19.02.2015 17:31:22
mpekkanen: Aika suuri vastuu on kuitenkin myös ostajilla. Nettihuijauksia tehdään niin paljon ja niistä myös puhutaan, että ei varmaan kukaan voi ainakaan sanoa ettei riski olisi tiedossa jos tuntemattoman tilille laittaa rahaa.

On, jo muinaiset roomalaiset tai mitä nyt olivatkaan totesivat että Caveat Emptor eli "ostaja varokoon". Se siis varoo, jolla on kaupassa suurempi riski - jos riski on liian suuri, se on joko pakko ottaa tai jättää kaupat tekemättä - oikeasti harvassa on sellaiset kaupat, jotka on täysin ohittamattomia ja jos diili tosiaan on niin hyvä että pää sumenee sen edessä, niin silloin on mahdollista ettei se olekaan totta. Oikeassa kaupankäynnissä kuitenkin on todennäköistä, että kumpikin osapuoli ymmärtää riskin ja yrittää keksiä jotakin millä se kauppa saadaan luotettavasti tehtyä.
Tympee Huttunen
19.02.2015 18:40:59
Olen täysin eri mieltä noiden "ostaja varokoot"-juttujen suhteen. Peli on menetetty, jos syyttävä sormi osoitetaan uhriin. Ja peli on tosiaan rehellinen yhteiskunta. Jos huijauksia väheksytään, asia ikään kuin hyväksytään. Ainakaan minä en halua maailmaa, jossa pitää aina pelätä joutuvansa kusetetuksi. Jos haluan, niin käyn vaikka Turkin Alanyassa:) Täällä ei tarvitse epäillä taksimaksua, ei vaihtorahoja jne.
mpekkanen
19.02.2015 20:40:22 (muokattu 19.02.2015 20:41:57)
Lastinen: Olen täysin eri mieltä noiden "ostaja varokoot"-juttujen suhteen. Peli on menetetty, jos syyttävä sormi osoitetaan uhriin. Ja peli on tosiaan rehellinen yhteiskunta. Jos huijauksia väheksytään, asia ikään kuin hyväksytään. Ainakaan minä en halua maailmaa, jossa pitää aina pelätä joutuvansa kusetetuksi.

Kyllä tässä on itsekkin menettänyt rahaa ja en ketään huijareita kyllä puolusta. Ikävä kyllä yhteiskunta ei ole rehellinen, vaikka valtaosan mielestä sen sellainen pitäisi ollakkin.
Tässä maailmassa kuitenkin eletään ja nettihuijaukset ovat tulleet pysyvästi. En tätä itsekkään haluaisi, mutta eipä tälle juurikaan mitään voi.
Ainoastaan sen voi tehdä, että on itse tarkkana kenen kanssa tekee kauppaa. Eikä laita kenenkään tilille rahaa jos tuotetta ei ole kokeillut tai ei ole entuudestaan tuttu ja luotettava kaveri.

Itse toimin näin nykyään, koska silloin ainakin omalta kohdalta teen sen minkä voin.
Twinkle
19.02.2015 21:21:27
Lastinen: Olen täysin eri mieltä noiden "ostaja varokoot"-juttujen suhteen. Peli on menetetty, jos syyttävä sormi osoitetaan uhriin. Ja peli on tosiaan rehellinen yhteiskunta. Jos huijauksia väheksytään, asia ikään kuin hyväksytään. Ainakaan minä en halua maailmaa, jossa pitää aina pelätä joutuvansa kusetetuksi. Jos haluan, niin käyn vaikka Turkin Alanyassa:) Täällä ei tarvitse epäillä taksimaksua, ei vaihtorahoja jne.

Muuten hyvä, mutta tuo nyt on käytännössä täysin teoreettinen tilanne ja niin kauan kun tilanne on tämä mikä on, niin ei voi mennä takki auki ja ottaa turpaan, koska ei yksinkertaisesti vaan usko tosiasioihin. Niin kauan kun tilanne on mikä on, niin minä toteutan omalla kohdallani ainakin pienintä mahdollista riskiä, koska jos joku mulkero ei uskokaan "rehelliseen yhteiskuntaan" niin minua vituttaa melkoisesti enemmän, siitä huolimatta että meikäläisellä on valtava moraalinen vipuvarsi sanomisissa.
Tinippa84
21.02.2015 11:56:27

RikuKS: Kuten tarjosi minulle eilen Sun facea. Ihan sama lause kun ennenkin. Numero oli tälläkertaa 0465222537

Mulle putkia tästä numerosta... Kustavissa olis.
markus16
21.02.2015 17:34:30
Lastinen: Olen täysin eri mieltä noiden "ostaja varokoot"-juttujen suhteen. Peli on menetetty, jos syyttävä sormi osoitetaan uhriin. Ja peli on tosiaan rehellinen yhteiskunta. Jos huijauksia väheksytään, asia ikään kuin hyväksytään. Ainakaan minä en halua maailmaa, jossa pitää aina pelätä joutuvansa kusetetuksi. Jos haluan, niin käyn vaikka Turkin Alanyassa:) Täällä ei tarvitse epäillä taksimaksua, ei vaihtorahoja jne.

"Minulla" on vain oikeuksia, velvollisuudet ja vastuu on ulkoistettu "muille"? Ei se ole huijareiden hyväksymistä jos on sitä mieltä että jokaisen pitää olla vastuussa omista tekemisistään.
Meilläpäin yhteiskunta pyörii sen varassa, että kaikki noudattavat yhdessä sovittuja sääntöjä. Sääntöjen rikkojille on säädetty rangaistuksia, mutta ketään ei voida ennakolta estää toimimasta väärin. Sellainen yhteiskunta jossa kenelläkään ei ole mahdollisuutta rikkoa sääntöjä, on ajatuksena kammottava. Jo nyt valvonta ja kontrolli on monelta osin järjettömän tiukalla tasolla.
Meadow: söi immersiota aika pahasti ku ainoat vaihtoehdot on olla jeesus kristus tai pieksämäen mukavin mies
Tympee Huttunen
21.02.2015 18:41:38 (muokattu 21.02.2015 18:47:03)
markus16: "Minulla" on vain oikeuksia, velvollisuudet ja vastuu on ulkoistettu "muille"? Ei se ole huijareiden hyväksymistä jos on sitä mieltä että jokaisen pitää olla vastuussa omista tekemisistään.

Tämä on just vähän kiero ajattelutapa. Tuon mukaisesti tyhmyydestä saa rangaista. Ja tosiaan, meillä on oikeuksia ja velvollisuuksia. Meillä on oikeus kävellä ulkona rauhassa, meillä on oikeus naisilla (ja miksei miehilläkin) käyttää minihameita ulkona, meillä on oikeus saada kaupoissa vaihtorahat takaisin oikein. Meillä on heikommillakin oikeus elää kuten muutkin ja velvollisuus kaiken ylläpitämiseen on meillä kaikilla. Jokainen maksaa yhteiskunnalle osansa ja järjestelmän tulisi keskittyä ihmisen hyvinvointiin - taata perustarpeet joihin sisältyy ruoka, turvallisuus ja oikeudenmukaisuus. Äläkä käsitä väärin, en usko olevani se ensimmäinen tyyppi joka saisi turpaan tai jota huijattaisiin, mutta haluaisin olla se, joka puolustaa sitä, joka joutuu sellaisen kohteeksi. Jotkut ihmiset ovat huijattavissa, mutta ei se tarkoita että niitä saisi huijata.

Meilläpäin yhteiskunta pyörii sen varassa, että kaikki noudattavat yhdessä sovittuja sääntöjä. Sääntöjen rikkojille on säädetty rangaistuksia, mutta ketään ei voida ennakolta estää toimimasta väärin. Sellainen yhteiskunta jossa kenelläkään ei ole mahdollisuutta rikkoa sääntöjä, on ajatuksena kammottava. Jo nyt valvonta ja kontrolli on monelta osin järjettömän tiukalla tasolla.

Olet oikeassa, mutta ehkä tää meni sivu-urille ja kaikki varmaan tarkoittaa enemmän tai vähemmän samaa. Näiden huijausten yleisyys kertoo vain, että jotain on pielessä tässä rangaistuksessa.

Mulla muuten oli just vähän kuumottava tilanne, missä oli kaikki pahat merkit ilmassa:
-Kuukauden vanha käyttäjä
-Prepaid tai salattu numero
-Edullinen hinta

Hain pedaalin eilen postista.

Mua myös vituttaa tämä huijareiden aiheuttama pelko, mikä heijastuu paljon kaupankäyntiin. Diilejä mennyt sivu suun ihan siitä syystä, ettei haluta laittaa rahaa tilille ja kenties pelätään tiiliskiveä postiennakolla.
Nekoroms
24.02.2015 18:40:37
Usko ihmiskuntaan kun oli jo olematon niin tän luettuani se on suurinpiirtein negatiivisellä tasolla jo... itse pyrin noin 99% ajasta tekemään kaiken kasvokkain jos myyn tai ostan jotain, kun ostaja voi tutustua värkkiin ensin ja myyjä voi esitellä värkin ennenkuin ostan.
Ecxol sound and light|www.ecxolevents.fi
Sammo
15.06.2015 11:03:40
"Terve, löytyisi vaasasta hyväkuntoinen ****. Itselleni ylimääräinen." -kaveri yrittää nyt nimellä Jo*l Har*u prepaidnumerosta 046 598 ** **. Hälärit soi onneksi ja nettihaku ei lisännyt luottamusta joten pyysin kuvaa mailiin sekä pikaviestiä -> hiljaisuus.
"With me, I play loud. It's right out there. My manhood is right on the table. Examine it, pick it up, if you will. There it is." - Nigel Tufnell, Guitar Player Oct. '84
Paakkis
15.06.2015 15:19:17 (muokattu 15.06.2015 15:59:02)
Sammo: "Terve, löytyisi vaasasta hyväkuntoinen ****. Itselleni ylimääräinen." -kaveri yrittää nyt nimellä Jo*l Har*u prepaidnumerosta 046 598 ** **. Hälärit soi onneksi ja nettihaku ei lisännyt luottamusta joten pyysin kuvaa mailiin sekä pikaviestiä -> hiljaisuus.

Juuri tälle sankarille meni 40e

http://tinyurl.com/ov4purh ei oo pelkoo, että saa rahojaan takas, olkaapa tarkkoina!
remember to breathe between the chords
tele09
19.06.2015 15:39:00
Aina jos joku(muu kuin jäsen m.net historian kanssa) tarjoaa jotain tavaraa ostoilmoituksesi kautta kannattaa hoitaa kaupat kasvotusten tai postiennakolla jolloin avaat paketin tiskillä ennen kuin maksat rahat postille.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)