Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uusia koskettimia hankkimassa
1
MiXeR-93
18.02.2015 10:39:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei, olen pääsääntöisesti kitaristi, mutta nyt olisin kotikäyttöön koskettimia vailla. Koskettimet tulisivat ainoastaan kotona säveltämiseen ja iltasella pimputteluun, joten ajattelin että olisikohan tämmöiset toimivat siihen hommaan?
 
http://www.thomann.de/fi/startone_mk300.htm?ref=prod_rel_350084_1
 
Tosiaan kyseessä Startone MK-300, todella halpa kiippari, mutta toimisikohan nuo tuommoisessa kotikäytössä? Ainakin pitäisi olla ilmeisesti tuo touch response noissa koskettimissa ja tuo olisi tosiaan plussaa että omat kaiuttimet, ei tarvitse viritellä aina esim. läppäriin tai muihin ulkoisiin kajareihin kiinni. Eli kertokaahan mielipiteitä ja ehdottaa saa muitakin alle 150e budjetin:D
 
P.S. olen kuullut että Casiot ovat huonoja:D
 
vanha_pieru
19.02.2015 00:16:29 (muokattu 19.02.2015 00:17:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MiXeR-93: -todella halpa kiippari... kotikäytössä?
- touch response
- omat kaiuttimet plussaa
- alle 150e budjetin
- olen kuullut että Casiot ovat huonoja

 
Ajattelisin, että sinulla on pieni budjetti huomioiden kolme vaihtoehtoa:
1) ostaa joku tuollainen halpamalli, jossa on omat kaiuttimet, mutta arvelen, että aika pian haluat jonkin paremman soittimen.
2) ostaa midikiippari, jota soitat tietokoneen ja siinä pyörivien vst-pohjaisten soittimien (joita on paljon ihan ilmaisiakin) avulla. Tässä kylläkään ei täyty tuo toive soittimen omista kajareista, mutta toisaalta, on sinulla kuitenkin tietokone ja siinä kaiuttimet, eikö? Viehän se tietysti hetkisen, ennen kuin tämmöisen systeemin starttaa siihen verrattuna, että vaan käynnistää pelkän rautasoittimen. Toisaalta taas, äänittelyyn/demoiluun/ideoiden kokeiluun yms. tämmöinen järjestely toimii mielestäni oikein hyvin, kun nämä vst-ohjelmat toimii juurikin äänityssoftan kanssa yhdessä (monet kylläkin stand-alone-pohjaisestikin).
3) ostaa jonkin käytetyn laatumerkkisen kosketinsoittimen, kuten Korg, Yamaha, Kurzweil ja Roland. Näitä saa helposti vaikka täältä muusikoiden.netin Torilta, omilla kaiuttimilla ja ilman.
En oikeastaan tiedä, mutta arvelen, ettei tuo Startone ole juurikaan Casioita parempi, jos ollenkaan. Miltä tuntuisi vaikkapa tämä: http://www.thomann.de/fi/yamaha_psr_e343.htm ? On kylläkin satasen enemmän kuin tuo Startone ja viiskymppiä yli tuon 150 euron budjetin.
Itse päädyin USB/midikoskettimiin, kun halusin alkajaisiksi halvan soittimen, jolla äänitellä ja tutustua kosketinsoittimien kiehtovaan maailmaan. Oon ollut varsin tyytyväinen ratkaisuun, toistaiseksi ja tosiaan alkuun päästäkseni.
 
rytmitajuton
19.02.2015 02:26:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

P.S. olen kuullut että Casiot ovat huonoja:D
 
Toivottavasti et sentään uskonut...
 
MiXeR-93
19.02.2015 07:26:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse asiassa asiaa eilen harkiten tulin itsekin Thomannin valikoimissa siihen lopputulokseen että tuo Yamaha taitaa lähteä tilaukseen. Kyllä sen 50e budjettia venyttää mielellään, jos laatu ihan eri verrattuna esim. tuohon startoneen.
 
Niin ja kiitoksia vastauksista:)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «