Aihe: phish
1 2 3
saturnzreturn
01.04.2004 12:25:39
Olenkin jo odotellut Phish threadia. Itse olen kyseistä orkesteria kuunnelut jo hyvän aikaa. Hyllystä löytyy mm. Junta, levy jonka kautta suosittelisin pändiin tutustumaan. Phishän on Jenkeissä saavuttanut suuren UG suosion lähinnä potheadien keskuudessa. muunmuossa jokavuotinen "Phishfest" kerää n. 200,000 fania alueelle jossa pilvenpoltto "laillista"

Niin, avatarista huomaa, rakastan tätä bändiä!

amen.

kertokaahan nyt ihmeessä lisää vaikka levykatselmuksia..Junta levyä en löytänyt, mutta joku puhui tuosta round room levystä, ehkäpä sillä pitäisi aloittaa..
sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu....
Marque
02.04.2004 11:30:33
Allmusic.comista löytyy aika tyhjentävä esittely pändistä.
Junta on henkilökohtainen suosikkini. Myös the live one tupla on helkkarin hyvä! Siitä saa osviittaa miten taidokkaasta orkesterista on kyse.

Täytyypä heti kotona laittaa soimaan, kesä musiikkia!!
Puhu hitaasti, olen titokone.
Marque
02.04.2004 11:31:20 (muokattu 02.04.2004 11:33:22)
.Itse tykkään enemmän hieman rauhallisemmista biiseistä, esim Waste, Strange Design, Wading in Velvet Sea.

Kyllä Phishiltä löytyy...
I enjoy myself tai Divided sky, näistä lähetee. Pitäisi melkein siirtää keskustelu proge palstalle.

Can i cut your head of? So I can weight it... hohoo!
Puhu hitaasti, olen titokone.
saturnzreturn
03.05.2004 15:50:01 (muokattu 03.05.2004 15:59:37)
hmph, hitto kun täällä tampereella ei missään ole mitään muita levyjä myynnissä, paitsi round room..no oli yhdessä liikkeessä live 07, sekin 40€..ja cdon.comissakin tarjonta on kohtuu hissua..

edit: ja niin, viimeinkin kuuntelin tätä orkesteria, ja täytyy sanoa ettei ollut ollenkaan sellaista kun kuvittelin, eli jotain koht softprogrokkia, mutta aika poppisrokkia oli ainakin noi mitä mä kuuntelin..mutta ei lainkaan huonoa sellaista
my wallet's fat and so is my head
mrk
03.05.2004 22:30:59
Ulkomailta ne melkein täytyy tilata. Tai sitten pyytää levykauppaa tilaamaan, Swampin äijät ainakin osaa auttaa.
mrk
25.05.2004 23:06:26
:(:(:(

http://www.phish.com/news/index.php?year=2004

"AN ANNOUNCEMENT FROM TREY 05.25.04
Last Friday night, I got together with Mike, Page and Fish to talk openly about the strong feelings I've been having that Phish has run its course and that we should end it now while it's still on a high note. Once we started talking, it quickly became apparent that the other guys' feelings, while not all the same as mine, were similar in many ways -- most importantly, that we all love and respect Phish and the Phish audience far too much to stand by and allow it to drag on beyond the point of vibrancy and health. We don't want to become caricatures of ourselves, or worse yet, a nostalgia act. By the end of the meeting, we realized that after almost twenty-one years together we were faced with the opportunity to graciously step away in unison, as a group, united in our friendship and our feelings of gratitude.

So Coventry will be the final Phish show. We are proud and thrilled that it will be in our home state of Vermont. We're also excited for the June and August shows, our last tour together. For the sake of clarity, I should say that this is not like the hiatus, which was our last attempt to revitalize ourselves. We're done. It's been an amazing and incredible journey. We thank you all for the love and support that you've shown us.

-- Trey Anastasio"
saturnzreturn
26.05.2004 09:50:26
no voi perse...just kun sain yhden neljän cd:n keikan ja ajattelin että ompas hyviä biisejä..
paranoid android
26.05.2004 12:30:49
Mä olen kuullut pari biisiä ja Grateful deadilta kuulosti.
mrk
26.05.2004 12:40:28
Uuden levyn julkaisevat silti kesäkuun puolessa välissä. Harmittaa vaan etten ikinä ehtinyt näkemään bändiä livenä... tai onnistuisi se vielä mutta tulee liian kalliiksi ja ei oikein sovi aikatauluihin.
rokkirami
26.05.2004 17:25:27
Taitavia soittajia ovat, mutta valitettavasti biisit ovat aikaslaisen tylsiä. Esimerkiksi Grateful Dead on tällä osa-alueella aivan eri kastissa. Joitain hyviä pop biisejä olen kyllä kuullut, mutta ne taas eivät oikein sovellu jamitteluun.
fabula
27.05.2004 13:29:33
Phish-yhtye lopettaa.
Live-improvisoijina tunnettu yhdysvaltalainen Phish-yhtye esiintyy viimeisen kerran Coventry Festivalilla Vermontin osavaltiossa elokuussa.

Helsingin Sanomat 27.5.04
No onhan siinä oma hommansa!
saturnzreturn
31.05.2004 14:12:16
äsh, tuossa first tubessa anastasion kitarointi on ihan liian tuttua melodiaa, mutta sanokaa nyt joku mistä se on tuttu...tai sitten se on joku skaala jota se seurailee, mutta jotenkin todella häiritsevän tuttu melodia
saturnzreturn
01.06.2004 12:23:22 (muokattu 01.06.2004 12:25:21)
jaa niin ja ostin anastasion uusimman "seis de mayo"-levyn, kun halvalla sain. katselin jo ostaessa sisävihkosta, että herrajjesta anastasio soittaa tasan kahdessa biisissä kitaraa ja loput on viulusello osastoo. no oli kuitenkin niin mielenkiintoisen näköinen että oli pakko ostaa..

todella kummallisen levyn on kaveri tehnyt.avausraita andre the giant- onnistui jotenkin koomisuudellaan jopa huvittamaan, mutta sen jälkeen mennään jopa klassiselle osastolle.(?!)

mutta joo, todella terapeuttinen levy, mutta luulen että minulla ei ole tällaiselle musiikille sen verran korvaa että pystyisin sanomaan onko levy hyvä vai huono

edit:kahta biisiä pystyy kuuntelemaan osoitteessa treyanastasio.com
saturnzreturn
13.07.2004 12:03:29
onkohan joku mennyt ostamaan jo viimeisimmän ja todennäköisesti viimeisen phish levyn nimeltä undermind. kommenttia vois laittaa jos on plakkarissa..

olen nyt kuunnellut tätä muutaman kuukauden ja täytyy sanoa että koukussa olen. aivan saaterin hyviä biisejä ja poikien soittotaitoa on kiva kuunnella. myös levyt on äänitetty ja tuotettu sopivalla sekoituksella taitoa ja tyyliä.

tuossa jonkun vuoden phisfestin levyllä on muuten aivan järisyttävän hyvä veto bowien life on marsista. ehdottomasti mielestäni parempi kuin alkuperäinen
mrk
16.08.2004 10:48:13
Se oli sitten siinä. Noin neljä tuntia sitten bändi soitti viimeisen biisinsä ikinä.
saturnzreturn
18.08.2004 13:48:09
Se oli sitten siinä. Noin neljä tuntia sitten bändi soitti viimeisen biisinsä ikinä.

joko bootleggi on imutuksessa?
mrk
18.08.2004 15:29:59 (muokattu 18.08.2004 15:37:47)
joko bootleggi on imutuksessa?

Livephish.comissa ei ole vielä kuin ekan illan keikka Coventry-festareilta.

edit : ei aivan nappiin menneet nuo festarit, faneja jouduttiin käännyttämään pois koska alue oli hieman liikaa veden vallassa. Täältä löytyy hyvin kuvia ja juttuja : http://www.burlingtonfreepress.com/specialnews/phish/
ekorocket
22.02.2008 10:22:05
Ylös!

Phish takaisin! Kuuntelussa viime päivinä ollut '92 uuden vuoden keikka ja muutamat valikoidut '97-98 vedot.

Jessus mikä orkka, vasta oikeastaan viime aikoina kunnolla löytänyt nämä. Olen pitkän linjan Dead-fani, mutta eihän näitä kavereita voi verrata Deadiin kuin oikeastaan improvisointiattityydin ja fanikulttuurin osalta.

Anastasiohan on krääsäongelmistaan ilmeisesti selvittyään soitellut mm. Phil Leshin (Deadin basisti, duh) bändissä vetoja silloin tällöin.

Fanit toki odottavat comebackia. Toki kiinnostaisi, mutta kataloogissa löytyy kaivelemista hyväksi aikaa vaikka äijät eivät heti palaisikaan.
Bobana
22.02.2008 21:12:03
Yksi maailman loistavimmista orkestereista. Saakohan noita plattoja enää mistään..?
Laiskuus täytyy nyt myöntää eli en ole edes hakenutkaan mutta taas tuli mieleen kun otsikon näin.

Loistava bändi mutta ei kuitenkaan niin loistava että joka päivä aikaansa kuluttaisi levyjen metästykseen... hmmm... Kinkya.

Toinen tämän kaltanen ja samalta aikakaudelta oleva seko-orkka on Mr. Bungle joka oli kanssa aivan timangi. Ei ole siitäkään mitään enää kuulunut vai oliko se vaan tarkotuskin tehdä se yks ja ainut levy... En tiä. Vai tiiänkö mitään? Enpä taida...
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)