Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland Blues Cube
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Metalkallo
14.01.2015 01:39:38 (muokattu 14.01.2015 01:41:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan vielä testannut kyseistä vahvaria, ja jos on, niin miltä vaikutti? Kuinka lähellä putkimainen soundi on oikeaa putkimaista soundia? :) Onko tätä blues cubea vielä edes julkaistu täällä suomessa?
 
Ajattelin tehdä tälle oman ketjun kun ei näyttänyt löytyvän kun ihan ok vehje tuntuisi olevan trankuksi.
 
Roland Blues Cube:
https://www.youtube.com/watch?v=EBckw1T1gvU
 
Myös Chappersin ja kapteenin testiä kyseisestä:
https://www.youtube.com/watch?v=aP2ZV0b9URo
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
yanera
16.01.2015 03:55:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Onko kukaan vielä testannut kyseistä vahvaria, ja jos on, niin miltä vaikutti? Kuinka lähellä putkimainen soundi on oikeaa putkimaista soundia? :) Onko tätä blues cubea vielä edes julkaistu täällä suomessa?
 
Ajattelin tehdä tälle oman ketjun kun ei näyttänyt löytyvän kun ihan ok vehje tuntuisi olevan trankuksi.
 
Roland Blues Cube:
https://www.youtube.com/watch?v=EBckw1T1gvU
 
Myös Chappersin ja kapteenin testiä kyseisestä:
https://www.youtube.com/watch?v=aP2ZV0b9URo

 
Offtopic
 
testaamaan en ole kyseistä laitetta päässyt. Uskon, että tulevaisuudess n. 10-v sisällä trankut ajavat perinteisten putkien ohi. Ks. Kemper.
 
Trankut tulevat myös olemaan huomattavasti halvempia kun putkilaitteet. Kemper on vielä kallis, mutta hinta on tulossa kokoajan alas.
 
Tämä on mun henk.koht mielipide.
 
Vesi hiiva ja sokeri.
Metalkallo
23.01.2015 21:53:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eric Johnson Blues Cube Tone Capsule
https://www.youtube.com/watch?x-yt- … 34&v=DrxP74c-2NA&x-yt-ts=1421914688
 
Kuulostaa aika hyvältä.
 
Tässä vielä toinen video Fenderin straton kanssa jolla kyllä herää eloon.
https://www.youtube.com/watch?v=E3qLH8Zen-A
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Socialite
23.01.2015 22:23:11 (muokattu 23.01.2015 22:29:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Odotan blues cuben julkaisua suurella mielenkiinnolla. Hyväsaundinen, huoltovapaa ja kevyt vahvistin kelpaisi opetus -ja keikkakäyttöön.
 
Osa youtuben klipeistä on ihan lupaavan kuuloisia.
 
JB 73
06.02.2015 22:51:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinnostaisi otsikon vahvistin myös. Nuo clipit ihan lupaavia. Ja cube sarjalaiseksi ihan "vahvistimen" näköinenkin. Olisi tuo Cube viittaus voinut olla jopa kokonaan poissa, kun nyt ymmärtääkseni "uutta teknologiia" Rolandin valmistamana. Jossain pätkässä mainittiin, että tuota EJ Tone Capsulea olisi tulossa ulos ainoastaan 300 kpl. Tuntuu pirun oudolta tuo määrä. Kun tuo herra nyt saatu mainosmieheksi mukaan? No mistäs näitä tietää, kenties puffia tuotteelle aluksi tuollainen epävirallinen informaatio. Eikös ketään tietäjä tiedä tarkemmin näistä?
 
If It's Too Loud, You're Too Old! ??
tjj2000
13.02.2015 22:59:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin Hämeenlinnassa musiikkiliikkeessä. Kaksi vahvistinta on lähdössä kiertämään Suomea; ei myynnissä.
Oman voi ostaa ehkä toukokuussa....
Mikähän on näiden vehkeiden myynnissä niin vaikeaa? Rakettitekniikkaa eivät ole.
Rolandin sivuilla hienosti kerrotaan vehkeistä, mitä olisi saatavissa, mutta ei voi ostaa mistään ;)
Outoa tai jotain.....
 
Taidan ostaa sillä välin Hot Rod Deluxen. Niitä saa kaupoista.
 
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
Metalkallo
09.03.2015 15:19:05 (muokattu 09.03.2015 15:20:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on näköjään F-musiikkiin saapunut blues cuben 60w versio:
http://www.f-musiikki.fi/kitarat-ja … and-blues-cube-stage-bluescubestage
 
Eli tarkoittaa, että noita pääsee luultavasti vihdoinkin liikkeessä testaan jos halajaa.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
tjj2000
12.03.2015 15:30:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Nyt on näköjään F-musiikkiin saapunut blues cuben 60w versio:
http://www.f-musiikki.fi/kitarat-ja … and-blues-cube-stage-bluescubestage
 
Eli tarkoittaa, että noita pääsee luultavasti vihdoinkin liikkeessä testaan jos halajaa.

 
Kävin riipimässä Vantaalla F-Musiikissa muutaman soinnun stratolla. Ihan on yees vahvistin, mutta ei tullut tunnetta tuon haluan.
 
Vertailuksi soittelin Fender Hot Rod Devilleä, kun soittohuoneessa ei Deluxea ollut. Soljuvampaa soitto on vaan putkilla. Vähän jäi muovinen tunnelma Rolandista. Ehkä voisi toimia toisin jollain humbucker kitaralla.
 
Kun en soittele, niin olen varmaan lenkillä http://www.movescount.com/members/tjj2000
pamppu
30.03.2015 10:56:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peittoaa Spinal Tapin menemällä kahteentoista ;)
 
Have mercy maam!
Metalkallo
01.05.2015 20:24:17 (muokattu 01.05.2015 20:24:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kova on Rolandin luottamus Blues cubeensa. :)
 
Roland Blues Cube Tour
http://www.thomann.de/fi/roland_blues_cube_tour.htm
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
tender.insanity
01.05.2015 20:32:29 (muokattu 01.05.2015 20:33:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Kova on Rolandin luottamus Blues cubeensa. :)
 
Roland Blues Cube Tour
http://www.thomann.de/fi/roland_blues_cube_tour.htm

 
Heh.. Eiköhän käy samoin kuin GA sarjan kanssa. Kun pari vuotta sitten tulivat, oli 1x12" version hinta jotain lähemmäs 900e ja 2x12" vielä enemmän. Just tuossa pari kk takaperin sain oman 1x12" ja hintalappu näytti 240e.
 
Alunperinkin kiinnosti nuo mutta nyt kun halvalla lähti niin hommasin ja omaan käyttöön toimii ainakin pienillä volyymeilla tosi hyvin.
 
Metalkallo
02.05.2015 00:48:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Heh.. Eiköhän käy samoin kuin GA sarjan kanssa. Kun pari vuotta sitten tulivat, oli 1x12" version hinta jotain lähemmäs 900e ja 2x12" vielä enemmän. Just tuossa pari kk takaperin sain oman 1x12" ja hintalappu näytti 240e.
 
Alunperinkin kiinnosti nuo mutta nyt kun halvalla lähti niin hommasin ja omaan käyttöön toimii ainakin pienillä volyymeilla tosi hyvin.

 
Hyvä tietää, kiits! :) Itseä kiinnostaa hiukan blues cube mutta täytyy odottaa vain josko sitten joskus hinnat tippuu alas.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
tender.insanity
02.05.2015 09:06:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Hyvä tietää, kiits! :) Itseä kiinnostaa hiukan blues cube mutta täytyy odottaa vain josko sitten joskus hinnat tippuu alas.
 
Jep. Ainakin itse olen tuohan GA-112:een tyytyväinen. Piuhat multilootasta suoraan vahvarin takana oleviin line ineihin, ja toimii hyvin!
 
hallu
02.05.2015 11:40:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Heh.. Eiköhän käy samoin kuin GA sarjan kanssa. Kun pari vuotta sitten tulivat, oli 1x12" version hinta jotain lähemmäs 900e ja 2x12" vielä enemmän. Just tuossa pari kk takaperin sain oman 1x12" ja hintalappu näytti 240e.
 
Alunperinkin kiinnosti nuo mutta nyt kun halvalla lähti niin hommasin ja omaan käyttöön toimii ainakin pienillä volyymeilla tosi hyvin.

 
Mitä GA:le on tapahtunut? niitähän myydään ihan pilkkahintaan nyt. Onko niitä alettu valmistaa jossakin kiinassa tms?
 
Olisipa jo kevät
tender.insanity
02.05.2015 12:25:58 (muokattu 02.05.2015 12:28:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mitä GA:le on tapahtunut? niitähän myydään ihan pilkkahintaan nyt. Onko niitä alettu valmistaa jossakin kiinassa tms?
 
Niitä ei mainostettu juuri missään ja hinta oli alunperinkin todella suolainen. Valmistus lopetettu ja niitä myydään pois pilkkahintaan.
 
EDIT: Itse siis käytän kajarina BOSS GT-100:lle ja oikein sopiva siihen hommaan. Enempi PA:mainen taajuusvaste, eli ei tarvitse laittaa kajarisimulointia pois päältä. Saan lähestulkoon saman soundin ämyrin kautta kuin mitä DI:nä nauhoitellessa.
 
hallu
02.05.2015 14:05:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Niitä ei mainostettu juuri missään ja hinta oli alunperinkin todella suolainen. Valmistus lopetettu ja niitä myydään pois pilkkahintaan.
 
EDIT: Itse siis käytän kajarina BOSS GT-100:lle ja oikein sopiva siihen hommaan. Enempi PA:mainen taajuusvaste, eli ei tarvitse laittaa kajarisimulointia pois päältä. Saan lähestulkoon saman soundin ämyrin kautta kuin mitä DI:nä nauhoitellessa.

 
Okei, muistan kun nuo tuli niin kävin itse hetken aikaa aika kuumana tuollaiseen Rolandiin. Nyt juuri mulla ei ole sellaiselle tarvetta, mutta minusta se on aika makea peli.
 
Olisipa jo kevät
telecustom
10.07.2015 14:07:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan vielä päässyt kokeilemaan Blues Cubea keikkaolosuhteissa? Hyvältä kuulosti musiikkiliikkeen testikopissa, ja mielenkiintoista olisi tietää mitä tapahtuu kun volume nousee ja rumpali lämpenee.
 
hallu
10.07.2015 15:41:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: Offtopic
 
testaamaan en ole kyseistä laitetta päässyt. Uskon, että tulevaisuudess n. 10-v sisällä trankut ajavat perinteisten putkien ohi. Ks. Kemper.
 
Trankut tulevat myös olemaan huomattavasti halvempia kun putkilaitteet. Kemper on vielä kallis, mutta hinta on tulossa kokoajan alas.
 
Tämä on mun henk.koht mielipide.

 
Mun mielestä transistorivahvistimia ei pitäisi sotkea digitaalisiin mallinnoksiin, koska jokseenkin vähintään yhtä isosti eroavista laitteista on kyse kuin putkienkin suhteen joskin myös kaksi putkilaitetta voi erota toisistaan yhtä paljon kuin putki ja transistori.
 
Itse pidän transistorivahvsitinta kuitenkin selkeästi analogisena vahvistimena ja nuo digilaitteet ovat sitten ihan oma kategoriansa joilla ei ole mitään yhtenäistä tunnistettavaa tekijää, vaan ne voivat kuulostaa miltä tahansa.
 
Oikeastaan sellainen putki vs. trankku ajattelu on jo niin vanhanaikaista, että mieluummin puhuisin analoginen vs digitaalinen jaosta. tosin digilaitteet osaavat imitoida niin hyvin analogisia ettei sellaista selkeää yleispiirrettä niissä voi tunnistaa tai digilaitteilta puuttuu vielä oma identiteetti ja ne toimii lainaamalla identiteettinsä analogisilta laitteilta.Olen kuitenkin kanssasi samaa mieltä, että tulevaisuudessa dilaitteiden asema tulee vahvistumaan kun hinnat alene ja laitteet paranee ja ja kun soittajat enemmän osaavat löytää niitä juttuja mitkä ovat mahdollisia ainoastaan digilaitteilla eli kun digilaitteet soundavat joniin paljon paremmilta kuin analogiset ettei analogisten käyttämisessä ole enää mitään mieltä.
 
Itse olen soitellut paljon vähän modernimmilla putkivahvistimilla sekä transistorivahvaimilla ja mulle tuli sellainen fiilis digi hoitaa homman ihan yhtä hyvin. Nyt kun olen kokeillut vanhanaikaista yksnkertaista putkivahvistinta, niin mulla on vahva tunne, että tällaista soittotuntumaa ei ainakaan halvasta mallintimesta löydy ja luulen, että vahvisimen käyttäjät tulevat polarisoitumaan tulevaisuudessa juurikin niin että modernit vahvistimet luopuvat analogisuudestaan ja analogisen soundin ja soittotuntuman ystävät pakenevat putiikkivahvistinten ja vintagevahvistinten pariin.
 
Oikeataan vahvistin laitteena saattaa menettää asemansa kun digitaalisuuden myötä kitaran voidaan liittää mihin tahansa äänilaitteeseen vaikka miksauspöytään. Miksi roudata kämpelöitä laatikoita? himassa vahvistimen korvaa kännykkä, tabletti, tietokone ja kotistereot hoitaa äänen minne tahansa soittaja haluaa.
 
Minä vähän luulen, että tämä kehitys on jo käynnistynyt. Osa porukasta ajattelee ettei tarvitse koko vahvistinta ja toinen osa ostaa putiikkivehkeitä ja haistele korkkeja.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Laulava Kylätohtori
10.07.2015 18:09:52 (muokattu 10.07.2015 18:13:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Luulen, että vahvisimen käyttäjät tulevat polarisoitumaan tulevaisuudessa juurikin niin että modernit vahvistimet luopuvat analogisuudestaan ja analogisen soundin ja soittotuntuman ystävät pakenevat putiikkivahvistinten ja vintagevahvistinten pariin.
 
Minä vähän luulen, että tämä kehitys on jo käynnistynyt. Osa porukasta ajattelee ettei tarvitse koko vahvistinta ja toinen osa ostaa putiikkivehkeitä ja haistele korkkeja.

 
Itse en usko, että digi korvaa putkivehkeet, vaan että siinä käy juuri näin. Putkivehjefanit tulevat soittelemaan putkivehkeillä vielä kymmenien vuosien päästä ja ne, ketä eivät tarvitse putkia saadakseen soundinsa, käyttävät digivehkeitä.
 
Ja kuten jo jossain todettiin, niin vaikka päällekkäisyyksiä löytyy, niin en näkisi, että toinen pystyy korvaamaan kokonaan toista, vaan kaikki eri variaatiot vain täydentävät toisiaan. Jokaiselle on aikansa, paikkansa ja tarpeensa. Vastakkainasettelu on tyhmyyden lisäksi täysin turhaa.
 
Toisaalta, minusta on aika väsynyttä yleistää putkivehkeiden käyttäjät korkinhaistelijoiksi. Esim. en henkilökohtaisesti ymmärrä, miksi minun pitäisi korvata putkivahvistin digipelillä, koska vihaan niitä säätöjä, enkä tarvitse monipuolisuutta, tai oikeastaan saan riittävän monipuoliset soundit yksinkertaisesta putkivahvistimesta. Lisäksi se putkivahvistinten reunasärö, jota itsekin sanoit vaikeaksi jäljitellä, on juuri sitä parasta soundia. Itse en osaa, mutta onhan se totuus, että osaava kaveri ei tarvitse kymmeniä eri mallinnuksia ja purkkeja saadakseen kitarastaan varsin monipuolista soundia ihan yksinkertaisillakin vehkeillä.
 
Putkivahvistin vastaa omiin tarpeisiin täydellisesti, digitaaliset eivät, joten en näe, että putkivahvistimen käyttäminen olisi millään tasolla snobismia tai korkinhaistelua.
 
Oikeataan vahvistin laitteena saattaa menettää asemansa kun digitaalisuuden myötä kitaran voidaan liittää mihin tahansa äänilaitteeseen vaikka miksauspöytään. Miksi roudata kämpelöitä laatikoita? himassa vahvistimen korvaa kännykkä, tabletti, tietokone ja kotistereot hoitaa äänen minne tahansa soittaja haluaa.
 
Tämä lienee tosiaan käynnissä. Paljon on ihmisiä, jotka soittelevat kotona ja joille erillinen vahvistin ei tuo mitään lisäarvoa. Kyllähän digi/tietokonesysteemit ovat hyviä niin kotona soitellessa, nauhoitellessa kuin oikeilla keikoillakin jne. jne....
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
hallu
10.07.2015 18:27:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Itse en usko, että digi korvaa putkivehkeet, vaan että siinä käy juuri näin. Putkivehjefanit tulevat soittelemaan putkivehkeillä vielä kymmenien vuosien päästä ja ne, ketä eivät tarvitse putkia saadakseen soundinsa, käyttävät digivehkeitä.
 
Ja kuten jo jossain todettiin, niin vaikka päällekkäisyyksiä löytyy, niin en näkisi, että toinen pystyy korvaamaan kokonaan toista, vaan kaikki eri variaatiot vain täydentävät toisiaan. Jokaiselle on aikansa, paikkansa ja tarpeensa. Vastakkainasettelu on tyhmyyden lisäksi täysin turhaa.
 
Toisaalta, minusta on aika väsynyttä yleistää putkivehkeiden käyttäjät korkinhaistelijoiksi. .................

 
En tarkoittanut käyttää korkin haistelua mitenkään loukkaavassa merkityksessä enkä tarkoittanut sillä snobismia, vaan lähinnä oli tarkoitus rinnastaa viininmaistelusta tuttu manööveri uuteen yhteyteen alleviivaamaan musiikkikokemuksen aistillista herkkyyttä. Minähän olen myös itse korkinhaistelija ja tykkään putkivahvistimista ja tutkin välineideni nyansseja illat läpeensä.
 
Oikeastaan tuo minun edeltävä kirjoitukseni lähti siitä, että olen nyt tutustunut toisenlaiseen putkivahvistimeen kuin minulla ennen oli ja olen hämmästellyt sen sävyjen rikkautta ja ilmaisullista herkkyyttä ja samalla sen kesytöntä oikukkuutta miettien ettei sellaisten ominaisuuksien mallintaminen olisi edes mahdollista (tai ainakaan helppoa eikä missään tapauksessa mielekästä).
 
Minä peilaan joskus kärjekkäilläkin kommenteillani enimmäkseen omaa suhtautumistani asioihin enkä tavallisesti pyri dumaamaan muita tai heidän tapaansa suhtautua asioihin, mutta yritän hyvinkin kriittisesti kyseenalaistaa omia ajatuksiani uskomuksiani ja mieltymyksiäni.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «