hallu 13.02.2015 17:43:02 | |
---|
Mikael: K812 ei oikeen tunnu olevan missään. Eilen kävin Verkkokaupassa jonka listoilla toi on mutta kuulemma vaan tilauksesta samoin kuin Beyerdynamic T-1. Myyjäkin oli kyllä samaa mieltä ettei kukaan varmaan tän hintaisia kuulokkeita kokeilematta osta... Mielellään kyllä kokeilisin ja kyllä se mun testilistalla on ollut. Joo, tästä on varmaan jotain vuosi kun itse kävin Saint Pauls musicissa Nummelassa ostamassa ne K702 (jotka itselleni avasivat taivaitten valtakunnan), niin siellä oli silloin tuollaiset hyllyssä, mutta tämän hetken tilannetta en tiedä enkä tietenkään sitäkään onko Nummela sinulle sellainen paikka jonne on helppo mennä. No eipä se nyt mitään, en minä itse missään tapauksessa ole ostamassa noin kalliita luureja villeimmissä unelmissanikaan:-). Olisipa jo kevät |
Nummela on tuttu ja kesällä tulee käytyä paljonkin kun mökki on siinä lähellä, mut enpä taida tän takia lähteä nyt ajelemaan... Fuzz is Clean!
https://soundcloud.com/skipzoneband |
Ze Kink 04.03.2015 17:16:27 | |
---|
Itsellä on itse asiassa melko sama tilanne; kuulokkeilla tulee väännettyä projekteja toisinaan jopa ihan alusta loppuun saakka, usein vähän milloin missäkin pelkän läppärin ja ulkoisen kovalevyn kanssa. Siispä olen myös pyöritellyt mielessä hi-endimpään kuulokeosastoon satsausta. Tällä hetkellä on käytössä myöskin samoin HD-650:t, missä ei tietenkään ole mitään vikaa, mutta kun toisaalta taas aina välillä tekisi mieli... HD-800:t on itselläkin pyörineet ykkösenä mielessä, mutta kattavampi vertailu vierekkäin on jäänyt vielä suorittamatta. Lyhyehkön testin perusteella kuulostivat erinomaisilta kuitenkin. Muutamia Staxeja tulin kuunnelleeksi Japanissa ja olihan ne ihan tajuttoman jees, mutta hinta ja roudattavuuden hankaluus menee multa räikeästi yli. Audeze LCD-3, LCD-X ja Hifimanin tarjonta on multa itseltäni vielä tässä vaiheessa kokeilematta; näitä varmaan kannattaisi myös käydä kuuntelemassa jos mahdollista on? Focal Spirit Pro vaikuttaa olevan myös monen mieleen, jopa HD-800:n verrattuna. Niistä mulla ei myöskään ole kokemusta, ja toisaalta oman pään ja korvien koon tuntien mulla tulisi niistä vain päänsärkyä - Audio Technican ATH-M50:t piti aikanaan myydä samasta syystä. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
Mikael 10.03.2015 17:16:08 (muokattu 10.03.2015 23:12:08) | |
---|
Kävin tänään pitämässä testi-istuntoa: Oppo PM-1 vs. HD800 ja vaikka molemmat olivat erinomaisia, niin edelleen HD800 piti pintansa ja lähtikin sitten mukaani. Vielä jäi T-1 ja K812 testaamatta, mut päätin nyt luottaa intuitioon, koska omat aikataulut on sen verran haastavat että menis varmaan taas aika kauen ennen kuin pääsis sitten uusien luurien kanssa toimeen. Nää on nyt sitten toistaiseksi tässä :D Fuzz is Clean!
https://soundcloud.com/skipzoneband |
Ziggy Bubba 07.07.2015 00:59:01 | |
---|
Tässä mun näkemystä tässä moneen kertaan mainituista laatuluureista. Sennheiser HD600, H650 ja Audeze LCD-2 on siis ollu mulla samaan aikaa käytössä. (Ja kaikkia luureja olen ajanut Apogee Duetin kuulokelähdöstä suoraan.) Ensinnäkin, koko kolmikko on tosi hyviä luureja - HD650 on ainoa jonka oon myymässä pois. Syynä ehkä se ylimääräinen "lämpö" yläbassossa - monelle tämä voi olla tosin iso plussa. Sitä ei ole näissä kahdessa muussa. LCD-2 on porukan avoimin luuri soundin suhteen. Vaikka yläpää ei ole kirkkain ja eniten esillä, se on tosi tilava ja avoimien luurien tyyliin istuva. Soittimet soi tosi nätisti stereo-kuvassa. Diskanteissa LCD voittaa HD:t kevyesti. (600 ja 650 on hiukan suttuisia tässä kohtaa.) AC/DC:n kitarat Back In Blackillä soi huikean hienosti Sennheiserin luureilla, molemmilla malleilla. Keskialue on siis hanskassa. Vokaalit ovat hiukan luonnollisemmat Audezella, mutta kitaroissa Senkut vie voiton. Alabassot menee suorilta Audezelle - alle 100hz taaduudet on LCD:n parasta aluetta selvästi. Kaikki soi suoraan, ilman säröjä ja ihan alas asti. HD650 on vähän buustattu ylemmästä bassosta. HD600 on mun korvaan lähempänä LCD:tä kuin HD650:aa bassoista. |
isojussi 16.08.2015 13:54:05 (muokattu 16.08.2015 13:56:20) | |
---|
Kävinpä eilen ostamassa Musacornerista Krk kns-k8400:set. Nyt vielä oon ainakin perkuleen tyytyväinen: tasapainoinen ja erotteleva saundi. Tuntuu, että mitää ei jää tulematta, eikä mikään hyökkää silmille. Varsinaista miksaushommaa en oo vielä tehnyt noilla, mutta monenlaista matskua oon kuunnellu, eikä oo kyllä tarvinnu pettyä tai arsyyntyä. Lisäks hinta on hyvin kohtuullinen ja luurit on suht kevyet, mutta miellyttävän jämäkät. edit: sorry - meni Mikaelin hintaspeksit ohi silmien, mut en nyt poista pistaustani, jos vaikka joku ton hintaluokan kuulottimia haikailee ;) Humpan suurin sooloakti ja armoitettu artisti - pätevä kuin pänti, ylevä kuin yhtye, oiva kuin orkesteri ja taimissa kuin tanssimuusikko. Lisäksi lämmin käsi, suuri sydän ja iso pää. |
Ziggy Bubba 21.08.2015 23:06:40 (muokattu 21.08.2015 23:14:08) | |
---|
Tein arvostelut kaikista itellä käyneistä kuulokkeista, niitä on nähtävästi aika monet! Laitoin loppuun vielä omat hinta-arviot... ISO kuulokevertailu - hintahaitari on about 30-1200e: http://muusikoiden.net/artikkelit/1990 |
Ziggy Bubba 28.08.2015 19:41:30 (muokattu 28.08.2015 19:44:08) | |
---|
Tekemäni "ISO Kuulokevertailu" sai viikon mittaan reippaasti päivitystä, nyt löytyy mm. kokonaisarvosanat, pisteet eri osa-alueilta ja tarkempaa tarinaa käytettävyydestä ja tilpehööreistä: http://muusikoiden.net/artikkelit/1990 |