![]() 10.02.2015 08:09:02 | |
---|---|
Jos kellään on tarvetta stratolle kuumilla mikeillä, otan mielelläni vastaan kaikenlaisia pörinälaatikoita vaihdossa. :) http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=970653 MORE FUZZ! | |
![]() 12.02.2015 11:41:30 | |
Tuli ostettua Foxroxin CC Hybrid Fuzz ja se olisi nyt tarkoitus pistää lautaan. Nyt siis vihdoin ja viimein aion tehdä sen laudan valmiiksi... Mutta mutta... pitäisikö tässä nyt huomioida jotain bufferi/impedanssijuttuja tuon sijoittelun kanssa? Ajattelin tähän tyyliin: Kitara --> Wah --> Autofilter --> Vibe --> Foxrox --> säröt --> vahvistin. Olen joskus testannut wahia säröjen jälkeen ja se vaihtoehto ei ole mahdollinen. Mutta mitä tuo Maxonin Auto Filter 9 ja Vibemachine vaikuttava tuossa välissä? Vaatiiko toimenpiteitä vai toimiiko juuri noin? Fuzz puhdistuminen kitaran volumesta on ehdoton vaatimus... Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 12.02.2015 11:58:34 | |
En osaa sanoa tohon pedaalijärjestykseen sen kummempaa, kuin että testaa. Mutta CC Hybridin virran kanssa saa olla tarkkana, että sillä on oma lähtö, kun siinä oli maa tai joku muu minun hilseen yli menevä sähkötekninen asia epätavallisella tavalla nurinkurisesti toteutettu. Just eilen töräyttelin tuota Foxroxia vähän telellä (Secret Freq välissä tuupparina) ja onhan se mahtava fuzz! | |
![]() 12.02.2015 12:04:21 | |
Muovinen: En osaa sanoa tohon pedaalijärjestykseen sen kummempaa, kuin että testaa. Mutta CC Hybridin virran kanssa saa olla tarkkana, että sillä on oma lähtö, kun siinä oli maa tai joku muu minun hilseen yli menevä sähkötekninen asia epätavallisella tavalla nurinkurisesti toteutettu. Just eilen töräyttelin tuota Foxroxia vähän telellä (Secret Freq välissä tuupparina) ja onhan se mahtava fuzz! Taitaa olla jotain positiivisia maita tai jotain. Onneksi virtalähteenä on Voodoo Labin PP2+, niin ei tule ongelmia. Nämä on näitä eristettyjen lähtöjen hyötyjä... Mutta mietin itsekin, jos pistäisi vielä TS808:n ennen fuzzia, niin saisi sillä tuupattua lisää hönkää fuzziin. Pitää varmaan testailla jossain välissä, kun ehtii... Ps. eikö vaan ole hyvä peli tuo Secret Freq? :) Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 12.02.2015 12:05:16 | |
Laulava Kylätohtori: Tuli ostettua Foxroxin CC Hybrid Fuzz ja se olisi nyt tarkoitus pistää lautaan. Nyt siis vihdoin ja viimein aion tehdä sen laudan valmiiksi... Kitara --> Wah --> Autofilter --> Vibe --> Foxrox --> säröt --> vahvistin. Foxroxit on hyviä. Itse laittaisin fuzzin wahin jälkeen. | |
![]() 12.02.2015 12:26:03 | |
Gabe: Foxroxit on hyviä. Itse laittaisin fuzzin wahin jälkeen. Mutta vibe taas on parempi ennen säröjä. Noh, pitää kokeilla, miten on tuon fuzzin kanssa. Onpas tämä hankalaa... :) Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 12.02.2015 12:34:44 | |
Laulava Kylätohtori: Mutta vibe taas on parempi ennen säröjä. Noh, pitää kokeilla, miten on tuon fuzzin kanssa. Onpas tämä hankalaa... :) Oma makuhan sen määrittää. :) Minun korvaan vibe kuulosti paremmalta fuzzin jälkeen mutta ennen muita säröjä. | |
![]() 12.02.2015 12:37:39 | |
Gabe: Oma makuhan sen määrittää. :) Minun korvaan vibe kuulosti paremmalta fuzzin jälkeen mutta ennen muita säröjä. Pitääpä testata. Itse olen testaillut vain od-purkeilla, joten fuzzeista en osaa sanoa mitään. Mutta sitten on vielä tuo Auto Filter, jonka pitäisi olla ennen säröjä... :) Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 12.02.2015 13:58:46 | |
Laulava Kylätohtori: Ps. eikö vaan ole hyvä peli tuo Secret Freq? :) On se. En oo vielä kokeillu purkin orange-ystävällisyyttä mutta ainakin podin edessä pelaa hienosti ja säätöjä on just sopivasti. Tää muistuttaa hieman Stone Deafin PDF-1:stä mutta tässä on parempi särön luonne ja "cocked-wah" -efekti on hieman musikaalisempi. Stone Deafissa toki paremmat säädöt tuon middlehumpin twiikkailuun ja onhan se vähän eri eläin muutenkin. Taidan pitää molemmat :) | |
![]() 12.02.2015 15:08:19 | |
Muovinen: On se. En oo vielä kokeillu purkin orange-ystävällisyyttä mutta ainakin podin edessä pelaa hienosti ja säätöjä on just sopivasti. Tää muistuttaa hieman Stone Deafin PDF-1:stä mutta tässä on parempi särön luonne ja "cocked-wah" -efekti on hieman musikaalisempi. Stone Deafissa toki paremmat säädöt tuon middlehumpin twiikkailuun ja onhan se vähän eri eläin muutenkin. Taidan pitää molemmat :) Stone deafin ois kyllä voinu pitää, se hoiti niin monta hommaa. Tosin ne kavennetut piikit oli kyllä itelle vähän turhia, siis just ne wahisoundit. Gainiruuvi ois saanu siinä fuzziosuudessa olla. | |
![]() 12.02.2015 20:10:06 | |
Vähän tuossa testailin järjestystä ja on tämä epätoivoista hommaa. Muutama oma subjektiivinen huomio: - Vibemachine ei toimi Foxroxin edessä, ei edes pois päältä ollessaan. Olikohan siinä joku bufferi päällä. Samoin päällä ollessaan vibe soundaa paremmalta ollessaan fuzzin jälkeen - varsinkin, jos himmailee kitaran volasta, ero on merkittävä. Eli viben paikka on nyt selvillä. - Maxonin Auto Filter toimii paremmin ennen fuzzia. Mutta loppu viimeksi sillä ei ole merkitystä, koska sen voi joka tapauksessa laittaa fuzzin jälkeen. Tuskin näitä tulee samaan aikaa käytettyä - varsinkin, kun Auto Filter toimii vain kitaran volan ollessa täysillä. - S0r0n TS808 toimii paremmin ennen fuzzia. Minusta fuzz toimii yhtä hyvin, oli sen edessä (pois päältä) wah ja TS808 tai ei. Nuo ovat tbp, joten näinhän sen kuuluukin olla, kait? Mutta jos fuzz ja TS808 on päällä, niin ehdottomasti parempi TS808 ennen fuzzia. Lähtee maukasta jopa bendermäistä soundia. Testissä siis oli käytössä Dustyn Crunch kanava gain klo 12-1... Eli ehkäpä Wah -> TS808 -> Fuzz -> Vibe/Auto Filter -> Direct Drive... Mutta. Toisaalta en tiedä tarvitsenko koko fuzzia.... *huoh* Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 12.02.2015 20:38:40 (muokattu 12.02.2015 20:52:38) | |
Laulava Kylätohtori: Vähän tuossa testailin järjestystä ja on tämä epätoivoista hommaa. Muutama oma subjektiivinen huomio: - Vibemachine ei toimi Foxroxin edessä, ei edes pois päältä ollessaan. Olikohan siinä joku bufferi päällä. Samoin päällä ollessaan vibe soundaa paremmalta ollessaan fuzzin jälkeen - varsinkin, jos himmailee kitaran volasta, ero on merkittävä. Eli viben paikka on nyt selvillä. Vibemasiinassa on bufferoitu lähtö, jonka voi kytkeä sisäisellä jumpperilla pois päältä. Edit. Hetkonen, eikös Vibemachine ole tbp? Ei pitäisi vaikuttaa fuzzin käyttäytymiseen mitenkään pois päältä ollessaan. "Note: The Vibe Machine V-1 is always true bypass. If the output buffer jumper is set to ON, the buffer is only active when the Vibe Machine is switched on. " | |
![]() 12.02.2015 21:12:16 (muokattu 12.02.2015 21:13:14) | |
Eipä mittään.... | |
![]() 12.02.2015 21:28:15 (muokattu 12.02.2015 22:29:42) | |
jii.haanpaa: Vibemasiinassa on bufferoitu lähtö, jonka voi kytkeä sisäisellä jumpperilla pois päältä. Edit. Hetkonen, eikös Vibemachine ole tbp? Ei pitäisi vaikuttaa fuzzin käyttäytymiseen mitenkään pois päältä ollessaan. "Note: The Vibe Machine V-1 is always true bypass. If the output buffer jumper is set to ON, the buffer is only active when the Vibe Machine is switched on. " Joo, emmäkään ymmärrä. Itsekin kuvittelin tuon olevan tbp. Tai varmaan se onkin ja 'vika' on jossain muualla. Mutta kyllä siinä mielestäni eroa oli, sitä oikein muutaman kerran testasin... e. Mikä tuossa bufferissa muuten on idea? Saa kirkkaampaa soundia, kun vibe on päällä? Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 12.02.2015 23:29:38 | |
Laulava Kylätohtori: Joo, emmäkään ymmärrä. Itsekin kuvittelin tuon olevan tbp. Tai varmaan se onkin ja 'vika' on jossain muualla. Mutta kyllä siinä mielestäni eroa oli, sitä oikein muutaman kerran testasin... e. Mikä tuossa bufferissa muuten on idea? Saa kirkkaampaa soundia, kun vibe on päällä? Tuo on äkkiä testattu. Ota virtajohto vibestä irti. Jos signaali menee läpi kun se on pois päältä, se on true bypass. Siellä on JFET inputissa (bright-kytkin) ja sitten outputtiin tuo bufferikytkin. Sitä varten ne molemmat on, että ois mahollisimman voimakas saundi koko taajuusalueelta. Jollekin varmasti liian hi-fi, toinen taas ei pärjää ilman. Mullakin on JFET inputti-mahdollisuus tekemässäni univibessä, tykkään. Itelläni on kaikki modulaatiohässäkät fuzzin jälkeen. Päällä ollessaan ne bufferoi signaalin ja pilaavat fuzz facen volapotikkainteraktion ja itse asiassa tykkään niiden saundista muutenkin fuzzin jälkeen enemmän. Wah aina ennen fuzzia, mutta buffer-modilla. Muuten ei kerta kaikkiaan toimi fuzz facen kanssa. Fuzzin jälkeen taas en välitä wahista ollenkaan. Muljuttimia alkaakin kerääntyä jo, vaikka fuzzeja on laudassa kaksi.. Tällä hetkellä on Magnavibe, Univibe, Phaser, Tremolo, Reverb, Delay ja kirsikkana kakun päällä kolmialueinen oktaaveri. Noh.. jokaista pedaalia käytän jokaisella keikalla, että fuck it! Isompaa lautaa kehiin vaan. More Nintendo, less Marshall. | |
![]() 13.02.2015 00:14:07 | |
Ahdistava tarjonnanpaljoushan näissä on nykyään. Yhden lähdettyä kiertoon pitäisi keksiä tilalle seuraavaa, ja koska ykkösvaihtoehtona olevaa Pharaohia ei just nyt tällä sekunnilla saa mistään, on kiusaus roiskaista umpimähkään Black Sheep, Hoof tai joku muu tilalle. Käyt. nimi. Myrk. Nuol. valmistama Desert Fuzz houkuttaisi myös, ja toisaalta tälle ostokselle varatulla budjetilla rakentaisi itse useammankin mielivaltaisen pöristimen. Pitäisi vaan käyttää nämäkin rahat kaljanjuontiin, niin elämässä olisi vähemmän tuskaa. http://www.tainted-studio.com/ - Miksausta ja masterointia. | |
![]() 13.02.2015 07:37:14 (muokattu 13.02.2015 07:43:04) | |
Myrkky Nuoli: Tuo on äkkiä testattu. Ota virtajohto vibestä irti. Jos signaali menee läpi kun se on pois päältä, se on true bypass. Hmm, tästä minulle on aikojen saatossa muodostunut eri mielikuva, mutta kun katson kuka tämän kommentin on antanut, niin epäilen kyllä tässä kohtaa enemmän itseäni. Olen siis ymmärtänyt, että tuolla voidaan testata onko pedaalissa aktiivisia piirejä signaaliketjussa, eli esim. bufferia. Mutta tuolla ei pysty selvittämään sitä, onko pedaalin suoraan signaaliketjuun kuitenkin rakennettu passiivista piiriä inputin ja outputin väliin. Jos on, niin kyseessä ei ole todellinen bypass? Näin olen tämän siis itse ymmärtänyt... Edit: ja siis allekirjoittaneella ei ole mitään hajua mikä voisi olla tuollainen passiivinen piiri kyseisessä tilanteessa, muistan vain tällaisista lukeneeni aikoinaan kun se "true bypass" oli niin kova juttu, että piti olla tarkkana mitä hankki... ;) "isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta... | |
![]() 13.02.2015 07:42:09 (muokattu 13.02.2015 07:42:37) | |
- tyhjä - "isi, katso, tuo yksi kitara on ihan rikki!" - 3v. tytär DLX-musicin kitaraosastolla kommentoi Jacksonin RR3:sta... | |
![]() 13.02.2015 09:07:31 | |
h.e.k.a: Hmm, tästä minulle on aikojen saatossa muodostunut eri mielikuva, mutta kun katson kuka tämän kommentin on antanut, niin epäilen kyllä tässä kohtaa enemmän itseäni. Olen siis ymmärtänyt, että tuolla voidaan testata onko pedaalissa aktiivisia piirejä signaaliketjussa, eli esim. bufferia. Mutta tuolla ei pysty selvittämään sitä, onko pedaalin suoraan signaaliketjuun kuitenkin rakennettu passiivista piiriä inputin ja outputin väliin. Jos on, niin kyseessä ei ole todellinen bypass? Näin olen tämän siis itse ymmärtänyt... Edit: ja siis allekirjoittaneella ei ole mitään hajua mikä voisi olla tuollainen passiivinen piiri kyseisessä tilanteessa, muistan vain tällaisista lukeneeni aikoinaan kun se "true bypass" oli niin kova juttu, että piti olla tarkkana mitä hankki... ;) Oikeessa olet! Tuo kertoo onko bypass-signaalitiellä mitään virtaa vaativaa. Onhan näitä jotain ihan käsittämättömiä ratkaisuja vanhoissa pedaaleissa, että signaali kulkee ylimääräisten komponenttien läpi, mutta bufferia ei kuitenkaan ole :D En äkkiseltään keksi mitä tarkoituksella rakennettua passiivista vois olla välissä. Mutta eniveis. Tuommoisessa modernissa pedaalissa melko varma keino. More Nintendo, less Marshall. | |
![]() 13.02.2015 09:57:59 | |
Myrkky Nuoli: Tuo on äkkiä testattu. Ota virtajohto vibestä irti. Jos signaali menee läpi kun se on pois päältä, se on true bypass. Siellä on JFET inputissa (bright-kytkin) ja sitten outputtiin tuo bufferikytkin. Sitä varten ne molemmat on, että ois mahollisimman voimakas saundi koko taajuusalueelta. Jollekin varmasti liian hi-fi, toinen taas ei pärjää ilman. Mullakin on JFET inputti-mahdollisuus tekemässäni univibessä, tykkään. Itelläni on kaikki modulaatiohässäkät fuzzin jälkeen. Päällä ollessaan ne bufferoi signaalin ja pilaavat fuzz facen volapotikkainteraktion ja itse asiassa tykkään niiden saundista muutenkin fuzzin jälkeen enemmän. Wah aina ennen fuzzia, mutta buffer-modilla. Muuten ei kerta kaikkiaan toimi fuzz facen kanssa. Fuzzin jälkeen taas en välitä wahista ollenkaan. Muljuttimia alkaakin kerääntyä jo, vaikka fuzzeja on laudassa kaksi.. Tällä hetkellä on Magnavibe, Univibe, Phaser, Tremolo, Reverb, Delay ja kirsikkana kakun päällä kolmialueinen oktaaveri. Noh.. jokaista pedaalia käytän jokaisella keikalla, että fuck it! Isompaa lautaa kehiin vaan. Jep, samat mieltymykset itsellä. Oikeastaan tuo järjestyksen testaus oli helppoa, koska erot olivat varsin selviä jopa minun korviini, eikä tarvinnut arpoa, mikä kuulostaa parhaalta. Vibe oli tosiaan kaikin tavoin parempi fuzzin jälkeen - soundiltaan ja kitaran volan toiminnan kannalta. Mutta TS808 on mielestäni parempi ennen fuzzia kuin fuzzin jälkeen. TS on kuitenkin tbp, joten ei kai siitä mitään haittaa ole fuzzin toiminnan kannalta, vaikka TS:n wahin ja fuzzin väliin pistäisikin? Mulla on aina hienoja visioita ja kuvitelmia, kun luen toria, ostelen speduja ja suunnittelen lautaa. Mutta kun roudaan romut treenikselle ja aletaan soittamaan, niin ilman pedaaleita mennään. Niitä ei vaan tarvita. Joku od on välillä sooloboost käytössä, mutta ilmankin pärjää periaatteessa yhtä hyvin. Paitsi tietysti wah, se on oikeasti tärkeä meikäläiselle. Mutta vähän kutkuttaisi kokeilla vibeä ja vaikka delayta treeneissäkin. Nyt vaan lauta kuntoon, niin pääsee testaamaan. Ei niitä irtonaisena jaksa roudata... Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)