Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 3
1 2 3 4 5214 215 216 217 218399 400 401 402 403
Kimd
10.02.2015 19:11:53
statistiÖ: Tehosteeni @ http://maihinnousu.net/a/2812 äänitetty 25.1.15.

off-topikkina: Mikäs sinulla on tavoitteena rumpujen soitossa?
Harrastelija harrastelija rumpali
Kailis
10.02.2015 23:29:03

Kimd: off-topikkina: Mikäs sinulla on tavoitteena rumpujen soitossa?

Oisko "Men Sexy thongs multi colors see through mesh male g string Men Triangle transparent String jockstrap gay underwear micro thongs"?
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
ostany
11.02.2015 06:44:25

Jos ei pelaa muiden säännöillä, ei voi hävitä?
jarome
11.02.2015 09:37:43
Epämuusikko: normi stankku menot. https://www.youtube.com/watch?v=Sp43qs39I6k

Hyviä pätkiä nuo muutkin mitä lisäilit samasta setistä. Mielenkiinto kesti ainakin minulla.
Art is how we decorate space. Music is how we decorate time.
quicgr
11.02.2015 10:50:27 (muokattu 11.02.2015 10:52:03)

statistiö on erittäin hyvää parodiaa muusikoiden.netistä. Esim. hän analysoi värikkäästi upeita lauserakenteita käyttäen muiden soittoa ja omaa soittoaan, aivan kuten te "musiikki opinnot" korkeammalla asteella suorittaneet.

edit. tarviiko tähän hymiötä?
-Dr.DW-
11.02.2015 11:22:58

Statisti on kuitenkin kehittynyt hurjan paljon tässä vuosien varrella! Sieltähän tulee jo komppiakin! Minusta ei huono juttu ollenkaan, kun ottaa huomioon että on treenailtu ilman opettajaa ja omaan tahtiin! Viiden vuoden päästä ollaan taas aivan eri sfääreissä, toivottavasti kiinnostus vaan kestää!
Bombing for peace is just like fucking for virginity.
tomboarmageddon
11.02.2015 12:17:27
jazzmies: Nyt ollaakiin perimmäisten kysymysten äärellä, onko jazz ja improvisointikeskeisyys mielenkiintoista musiikkia. Mielestäni se ei ole sitä kuin ani, aniharvoin. Rispektiä Epikselle, että jaksaa tehdä sitä, ja rispektiä myös minulle, että jaksoin kahlata sitä niinkin pitkään. Nyt en enää jaksa. Lisää aiheesta https://dl.dropboxusercontent.com/u … 83909/Saily_7_ajatusta_jazzista.pdf

Pitää tää kyllä lukea heti kun kerkeen. Nyt töissä. En aio jazzmuusikoksi , älkäät peljätkö, mutta mukavaa kuunella joitain tiettyjä artistejaaina sillointällöin, kuten Miles Davis ja John Coltrane. En tiedä ymmärränkö sitä musiikkia monella tasolla, mutta tykkään siitä , mikä fiilis siitä tulee.
Speedy
11.02.2015 13:04:25

En tiedä ymmärränkö sitä musiikkia monella tasolla, mutta tykkään siitä , mikä fiilis siitä tulee.

Ymmärtäminen vie musiikista fiiliksen..
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
Kefiiri
11.02.2015 13:13:58
Juu... mistä muuten tietää ymmärtävänsä musiikkia?
En ole musiikin asiantuntija.
tito
11.02.2015 13:56:20

Kefiiri: Juu... mistä muuten tietää ymmärtävänsä musiikkia?

Siitä kun mikään ei maistu miltään :D
robbiehill.net rootsandbones.com
tomboarmageddon
11.02.2015 14:14:22
Kefiiri: Juu... mistä muuten tietää ymmärtävänsä musiikkia?

Kait voi ainakin aloittaa opiskelemalla ymmärrykseen harmonioita ja rytmejä ja niiden välisiä jännitteitä teoriassa ja köytännössä. Myös neulepaita ja viinilasi käteen jazzijameihin kera tärkeän analyyttisenilmeen joka soolon jälkeen;)
Speedy
11.02.2015 14:29:26

Kefiiri: Ja soolojen jälkeen pitää taputtaa... jos on ainoa, joka antaa soololle aplodit, on selkeästi tajunnut jotain, mikä juntimmilta on mennyt yli horisontin.

Siinä on myös se vaara että paljastuukin itse juntiksi, jos se soolo ei ollutkaan aplodein arvoinen.. :)
Kalliimmat on useimmiten parempia kuin halvemmat. -arse
Kefiiri
11.02.2015 14:33:39 (muokattu 11.02.2015 14:36:21)
Speedy: Siinä on myös se vaara että paljastuukin itse juntiksi, jos se soolo ei ollutkaan aplodein arvoinen.. :)

Tai jos se olikin vasta teema =D

Mikä tuo Epiksen normi stankku biisi on, kun en millään muista nimeä, vaikka teema kuulostaa tutulta?
En ole musiikin asiantuntija.
Kimd
12.02.2015 00:15:39
-Dr.DW-: Statisti on kuitenkin kehittynyt hurjan paljon tässä vuosien varrella! Sieltähän tulee jo komppiakin! Minusta ei huono juttu ollenkaan, kun ottaa huomioon että on treenailtu ilman opettajaa ja omaan tahtiin! Viiden vuoden päästä ollaan taas aivan eri sfääreissä, toivottavasti kiinnostus vaan kestää!

En laittanut kysymystäni mitenkään moittiakseni hänen tapaansa edetä, vaan ihan kuriositeettina
Harrastelija harrastelija rumpali
-Dr.DW-
12.02.2015 00:43:02
Kimd: En laittanut kysymystäni mitenkään moittiakseni hänen tapaansa edetä, vaan ihan kuriositeettina

Aah, sorry -my bad.
Bombing for peace is just like fucking for virginity.
Strumbali
12.02.2015 09:15:05 (muokattu 12.02.2015 09:16:18)
jazzmies: Nyt ollaakiin perimmäisten kysymysten äärellä, onko jazz ja improvisointikeskeisyys mielenkiintoista musiikkia. Mielestäni se ei ole sitä kuin ani, aniharvoin. Rispektiä Epikselle, että jaksaa tehdä sitä, ja rispektiä myös minulle, että jaksoin kahlata sitä niinkin pitkään. Nyt en enää jaksa. Lisää aiheesta https://dl.dropboxusercontent.com/u … 83909/Saily_7_ajatusta_jazzista.pdf

Ehkä lauseeni "molemmilla kerroilla mielenkiinto lopahti fonisoolon alussa" oli hätäisesti kirjoitettu, mutta havahduin tuntemukseen, että ajatukset lähtivät harhailemaan muihin asioihin. Hyvä ja mielenkiintoinen teksti. Alkusanat eritoten.

En itse jazzia niin seuraa globaalisti tai muutenkaan, mutta suomalaisista Jussi Fredriksson trion ja Nassaun Fasaanin levyjä viime vuodelta tuli kuunneltua. Ensimmäinen, joiltain osin, sopivan nyrjähtänyttä ja jälkimmäisessä Porthen on elementissään, vaikka musiikki itsessään on ehkä hieman hissiposkea.
Jee jee!
hollmi-5
12.02.2015 16:16:07

Luin kirjoituksesi. Olen joskus pohdiskellut ja vastausta saamatta miettinyt, miksi klassinen-, jazz- ja kansanmusiikki nauttivat yliopistotasoisen opetuksen statusta? Huonosti myyvää musaa, koska tavallinen kansalainen ei ymmärrä. En nyt ihan humppayliopistoakaan kannattaisi, mutta hiukan poulaarimpi kulma voisi esimerkiksi kasvattaa ja kouluttaa muusikoita sekä musiikkia, jotka vientituotteena saattaisivat lisätä Suomen tunnettuvuutta ja tuoda vientituloja. Ruotsalainen osaa myydä ja viedä musiikkiansa rajojen ulkopuolelle ihan eri malliin, kuin suomalainen.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
12.02.2015 19:09:43

hollmi-5: Luin kirjoituksesi. Olen joskus pohdiskellut ja vastausta saamatta miettinyt, miksi klassinen-, jazz- ja kansanmusiikki nauttivat yliopistotasoisen opetuksen statusta? Huonosti myyvää musaa, koska tavallinen kansalainen ei ymmärrä. En nyt ihan humppayliopistoakaan kannattaisi, mutta hiukan poulaarimpi kulma voisi esimerkiksi kasvattaa ja kouluttaa muusikoita sekä musiikkia, jotka vientituotteena saattaisivat lisätä Suomen tunnettuvuutta ja tuoda vientituloja. Ruotsalainen osaa myydä ja viedä musiikkiansa rajojen ulkopuolelle ihan eri malliin, kuin suomalainen.

Onko Ruotsissa populaarimusiikin yliopistoja? Enemmänkin "In the 1990s, the schools even introduced courses in mixing and recording. And it didnt stop there. Beyond these municipal schools, the Swedish government also offered citizens rehearsal space, music equipment, workshops, and concert opportunities. It sounds like every musicians dream."
http://pigeonsandplanes.com/2014/04 … les-pop-music-and-how-we-could-too/
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
hollmi-5
12.02.2015 19:40:31
Kailis: Onko Ruotsissa populaarimusiikin yliopistoja? Enemmänkin "In the 1990s, the schools even introduced courses in mixing and recording. And it didnt stop there. Beyond these municipal schools, the Swedish government also offered citizens rehearsal space, music equipment, workshops, and concert opportunities. It sounds like every musicians dream."
http://pigeonsandplanes.com/2014/04 … les-pop-music-and-how-we-could-too/

En tosiaankaan tiedä. Tiedän, että Ruotsissa pelkkä ABBA jokus teki enemmän vientituloa, kuin Volvo tai SAAB. Senkin jälkeen hittitehtaita on riittänyt.

Meillä parasta tulosta saattaa tehdä pitkällä juoksulla teineille suunnattu Pohjois-Helsingin bändikoulu.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)