Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jazziin sopiva humbuckeri
1
Hideaway
10.02.2015 10:09:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin vuonna 2012 Koreassa valmistetun PRS SE Santana-kitaran. Se on halvin kitaroistani (2 x Fender, 3 x Gibson, 1 x Epiphone, 1 x Ariana, 1 x PRS), mutta soitettavuudeltaan paras. Korealaisten mikkien soundit olivat kuitenkin pliisut, joten vaihdoin ne Seyour-Duncaneihin - kaulassa Jazz ja tallassa Pearly Gates. Pearly Gates on mahtava, mutta kaulan Jazz saisi olle sävyltään tummempi kun soitan jonkin verran jazzia muun musan lisäksi.
 
Nyt on seuraavat vaihtoehdot ja olisin kiitollinen kuulemaan kokemuksista:
Seymour-Duncanilta suositellaan tummasoundista mallia APH-1, 81€,
PRS suosittelee omaa 59/09 malliaan hintaan $188,99 (taitaa olla parin hinta)
Lollarilta löytyy Imperial, joka maksaa $165/pari
Gibsonilta jazziin soveltunee parhaiten Custom '57 á 99€, ja
Bare Knucklesilta löytyy The Mule hintaan 107_
 
Millaiset kokemukset on näistä malleista?
 
Kitaristina keikoilla vuodesta 1960. Aktiivinen tanssiyhtyeissä 60- ja 70-luvuilla. 80-luvun lopusta lähtien soittanut vain koska se on kivaa. Nykyään kahdessa bändissä.
Da Make
10.02.2015 10:43:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sheptone Tribute PAF Alnico 2 magneeteilla vois olla mun valinta.
http://sheptone.com/
 
Mitähän se hinta oli, n. 130€. Kyseessä on siis käsintehty mikki joka on kaikilta ominaisuuksiltaan mahdollisimman tarkasti hyväsaundinen vintage paf.
 
Sähköpostiin vastaavat myös auliisti.
 
Itsellä on LesPaulissa Tributet Alnico 2:lla ja täytyy kyllä sanoa että kitara syntyi niiden ansiosta uudelleen.
 
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
Lancelot
10.02.2015 10:46:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulis tuolla nykykattauksella lähtevän jazzit. Hommaa flat wound kielet ni saat tummaa saundia ja smoothia fiilistä.
 
Da Make
10.02.2015 11:06:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika scoopattu ja lasinen tuo Duncanin Jazz omien kokemusten mukaan etenkin vähääki kirkkaamassa kitarassa.
 
Sheptonen ukko muuten sanoi että kitara, joka sai hänen valmistamaan PAF-mikkejä itse, omasi JB/Jazz mikit joita hän vahvasti ei-suositteli kaikille. "Long story short."
 
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
Jucciz
10.02.2015 11:56:33 (muokattu 10.02.2015 11:57:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SD Jazz on sinänsä ihan hyvä perusmikki, mutta nimetty aivan pöljästi. Sehän on kirkas ja kuulas, joissain tilanteissa suorastaan ohutsoundinen pötkylä. Jatsista mulle ainakin tulee mieleen pyöreämpi ja läskimpi soundi.
 
Täältä niin ikään ääni Sheptonelle. Omaan ES-175:een tilasin "Sepin" suosituksesta Sheptone PAF Tribute -setin Alnico IV -magneeteilla ja vielä erikoisvahattuina, jotta ei varmasti tule kierto-ongelmia, vaikka tuolla innostuisi reippaampaakin rokkia vetelemään. Tuntuvat kyllä sopivan kuin nenä päähän.
 
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
Karvamammutti
10.02.2015 15:02:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jazziin parhaat soundit saa kyllä telen tallamikillä.
 
Lähestulkoon kaikki mitä mie sanon on allekirjoitusainesta.
Metalkallo
10.02.2015 17:37:33 (muokattu 10.02.2015 17:48:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainahan on tuo duncanin 59n myös joka on tummempi kuin jazz. Molemmat a5 magneeteilla varustettuja. Itselläni les paulissa 59n kaulassa ja toimii hyvin kun madaltanut mikin kehyksen tasolle ja hieman myös noita mikin päällisiä ruuveja.
 
Mutta jazz on kyllä mikki monen muun mikin joukossa joka ei aina toimi kaikissa kitaroissa. Mulla king v:ssä se ei oikein hätkäytä, mutta RR:ssä toimii kuin mikäkin!
 
Tietenkin hyvä mikki kaulassa on tuo Seth Lover eli SH-55n ja joka on myös A2 magneetilla kuten tuo sun pearly gates ja näin ollen äänitasot olis kohdillaan verrattuna A5 magneetin mikkiin. Seth on erittäin mukava mikki.
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
Sammo
11.02.2015 10:40:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää voi olla tyhmä kysymys, mutta toimiiko se kaulamikki muussa musassa ihan OK? Ite en ole onnistunut löytämään hyvää jazzsoundia, ainakaan helposti, samoilla *vahvistimen* säädöillä kuin soitan muuta musaa. Ja tämä vaikka kitara vaihtuisikin jazzimpaan.
 
"With me, I play loud. It's right out there. My manhood is right on the table. Examine it, pick it up, if you will. There it is." - Nigel Tufnell, Guitar Player Oct. '84
Heroooh
11.02.2015 12:37:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse suosittelen Bkpn Mulea. Tekevät loistavia mikkejä ja ovat oikeasti monipuolisia. SD sun muut eivät yllä lähellekkään samaa tasoa. BKPhen voi ottaa yhteyttä ja kysyä mikä olisi omaan tarkoitukseen paras, vastaavat hyvin pikaisesti.
 
https://soundcloud.com/emil-selin
Hideaway
15.02.2015 17:04:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: SD Jazz on sinänsä ihan hyvä perusmikki, mutta nimetty aivan pöljästi. Sehän on kirkas ja kuulas, joissain tilanteissa suorastaan ohutsoundinen pötkylä. Jatsista mulle ainakin tulee mieleen pyöreämpi ja läskimpi soundi.
 
Täältä niin ikään ääni Sheptonelle. Omaan ES-175:een tilasin "Sepin" suosituksesta Sheptone PAF Tribute -setin.

 
Kiitos DaMake ja Jucciz Sheptone -nimestä. En ole kuullut aikaisemmin ja pitänee tutustua.
 
Kitaristina keikoilla vuodesta 1960. Aktiivinen tanssiyhtyeissä 60- ja 70-luvuilla. 80-luvun lopusta lähtien soittanut vain koska se on kivaa. Nykyään kahdessa bändissä.
Matias.
18.02.2015 10:43:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli Jammun SG:ssä tuo Duncanin Jazz kaulamikkinä enkä tykännyt sen kirkkaudesta. Nyt APH-1 ja se on tosi mukava allround mikki. Käytän useimmiten kaulamikkiä joko humbuckerina tai puolitettuna ja joskus molempia mikkejä. Tallassa myös APH mutta kuten tuossa totesin, tummemmat soundit on mun makuuni enkä missään kitarassa ole tykännyt tallamikeistä.
 
APH-1 toimii ns. jazz -soundeissa sekä vanhan liiton blues -soundeissa ihan ok mutta ei se ole sellainen ympäripyöreä kuten esim. Kent Armstrong joka mulla on archtopin otelaudan päässä. Se on taas mun makuuni vähän liian tehoton yleismikiksi mutta kun haluaa sitä jazz -fiilistä niin silloin se on tietysti paikallaan.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «