Aihe: EBS Bass IQ ja Electro-Harmonix Bass microsynth
1 2
mr.bungle
26.05.2004 14:41:28

Heh, yo. lauseessa on ristiriita: aito mallintaja. 8-=

:) ollapa varaa aitoon aitoon analogisyntikkaan. Itse ostin Red Sound Darkstarin 189 eurolla: 2x oskillaattoria (saha, kantti, jotain em. väliltä, ja 3 eri kohinaa), 2x vaippakäyrää, 2x LFO, ala-ylä-kaistapäästösuotimet (-12db/oktaavi), 8 äänen polyfonia, 5 osainen multitimbraalisuus. Puhumattakaan joystickistä laitteen keskellä jolla voi vatkata AVARUUSSAUNDEJA! :)

Joo. oon vouhkeissani, T-kaupan setä ei oo vieläkään tuonut laitetta perille. Jameissa voi tosin mennä väeltä hermot kun Cissy Strutin bassolinjan asemasta bassonurkkauksesta kuuluukin hervoton filtterilärpätys.
hemmo
26.05.2004 14:53:12

:) ollapa varaa aitoon aitoon analogisyntikkaan. Itse ostin Red Sound Darkstarin 189 eurolla: 2x oskillaattoria (saha, kantti, jotain em. väliltä, ja 3 eri kohinaa), 2x vaippakäyrää, 2x LFO, ala-ylä-kaistapäästösuotimet (-12db/oktaavi), 8 äänen polyfonia, 5 osainen multitimbraalisuus. Puhumattakaan joystickistä laitteen keskellä jolla voi vatkata AVARUUSSAUNDEJA! :)

Kuullostaa oikein hyvältä. Kun kyllästyt niin tiedät kelle tarjota.

Jameissa voi tosin mennä väeltä hermot kun Cissy Strutin bassolinjan asemasta bassonurkkauksesta kuuluukin hervoton filtterilärpätys.

Hehe, s'oon kohta sbasistilla kenkän kuva persiissä.
Just ostin jotain, en muista enää mitä, halavalla. S.V.S.
bize
26.05.2004 14:57:06
Joo. oon vouhkeissani, T-kaupan setä ei oo vieläkään tuonut laitetta perille. Jameissa voi tosin mennä väeltä hermot kun Cissy Strutin bassolinjan asemasta bassonurkkauksesta kuuluukin hervoton filtterilärpätys.

Meidänkin porukassa toisinaan kaverit on vähän konservatiiveja. Ensimmäinen kommentti bassosynasta oli että "osta pois kunhan ei treenit mee sitten microsynthillä leikkimiseks".

Mullakin olis tollanen yamahan mu5 gm-moduli, jota vois ohjata midinäppiksellä ja ajaa siitä sit jotain midibassoa microsynthiin.. :) Vois saada kyllä nopeesti wannabe-progeäijän leiman otsaan kun tulee treeneihin kiippari kainalossa ja moduli kädessä että hei pojat, olis uusia bassosoundeja.

John Turnerillahan ainakin oli midi-pickupit siinä sen 8-kielisessä Conklinissaan, mut "midi out" bassossa kuulostaa sellaselta liitännältä että kuvitteellinen Righteous Bassists ottais varmasti kansikuvapojakseen..
"Hardware rule number one: NO FUCKING RACK SYSTEMS OF ANY KIND!!! "
Jesus Muerte
26.05.2004 15:00:40
Onko kellään muuten pitempää kokemusta aikaisemmin mainitusta Ibanezin SB7-pedaalista? Olin aikoinaan säröä ostamassa ja kaupan setä ehdotti tuota. Katsoin vähän aikaa sitä myyjää ihmetellen ja ostin ihan vaan särön. Nyt jälkikäteen ajatellen, bändihommien muutettua muotoaan, olisi sillä synapedaalilla ollut ehkä enemmän käyttöä. Eli onko SB7:ssa minkälaiset saundit ja ennen kaikkea pysyykö se soiton perässä? Kovasti Ibanezin sivuilla kehuvat, että jopa sointujen soitto onnistuu. Uskallan epäillä.
Karlsson
26.05.2004 15:27:46
Jeh. Mutta SYB kärsii tolkuttomasta latenssista. Itselläni oli joskus legendaarinen Korg G5, jossa aaltomuotoja oli lukuisia ja muistipaikatkin löytyy. Kannattaa ostaa jos jostain bongaa (joku just vei yhden kappaleen torilta mun nenän edestä :) ). Bass Microsynth on tosiaan saundiltaan paras analogisuutensa takia, mutta ei sitä oikein syntikaks voi sanoa kun se tuottaa syntikkasaundinsa lähinnä waveshaper -särkijäalgoritmilla joka tuottaa suunnilleen kanttiaaltoa.

Itse ratkaisin bassosynapedaaliongelmat ostamalla ihka aidon analogisyntikkamallintajan jota ohjaan keyboardilla. Hintaa oli vähemmän kuin Microsynthillä ja kontrolloitavuutta ja polyfoniaa rutkasti enemmän. Ei aina tartte soittaa bassokitaraa ollakseen basisti.

Joo, on mullaki Juno 60 kiippari bassotteluja varten. Itseäni lähinnä kiinnostaa semmoinen tasainen pörinä, en tertte sitä envelopea lain ja Microsynthistä taas semmoiosten soundien saaminen on aika rajoitettua.
"Siis Cmaj7 sisältää sävelet C, E, G, Bb. Tuossa Ylä E on G:ssä, siinä aiemmassa se oli vapaana E." -KMT
Karlsson
26.05.2004 15:28:56
Onko kellään muuten pitempää kokemusta aikaisemmin mainitusta Ibanezin SB7-pedaalista? Olin aikoinaan säröä ostamassa ja kaupan setä ehdotti tuota. Katsoin vähän aikaa sitä myyjää ihmetellen ja ostin ihan vaan särön. Nyt jälkikäteen ajatellen, bändihommien muutettua muotoaan, olisi sillä synapedaalilla ollut ehkä enemmän käyttöä. Eli onko SB7:ssa minkälaiset saundit ja ennen kaikkea pysyykö se soiton perässä? Kovasti Ibanezin sivuilla kehuvat, että jopa sointujen soitto onnistuu. Uskallan epäillä.

Jaa, sointuja? Pitää tesmata. Kerron huomenna...
"Siis Cmaj7 sisältää sävelet C, E, G, Bb. Tuossa Ylä E on G:ssä, siinä aiemmassa se oli vapaana E." -KMT
HarrieR
26.05.2004 21:11:34
Jaa, sointuja? Pitää tesmata. Kerron huomenna...

Jostain luin, että tuo SB7 ei ole aito syna vaan envelope filtteri, jossa kyllä synamainen saundi. Mulla tuo on ja aika fättiä pörinää siitä lähtee. Soinnut ei sekoita ja latenssi ei kiusaa.
Back once again, Ken, with the ill behaviour.
Karlsson
27.05.2004 08:02:36
Jostain luin, että tuo SB7 ei ole aito syna vaan envelope filtteri, jossa kyllä synamainen saundi. Mulla tuo on ja aika fättiä pörinää siitä lähtee. Soinnut ei sekoita ja latenssi ei kiusaa.

Jahas, oliki petaali jääny treeniksen muuttokuormaan, eli jäi testaamati. Toiste sitten.

Hmm, mulla menee nyt ihan sekasin nää. Siis envelopefilsu on ikään kuin autowah-efekti, mutta jos siitä tulee suoraa pörinää eli ei autowahia, niin en ymjärrä.

Kyllä se munsta ihan synaspedu on, tavalla tai toisella. Hyvät pörinät kuitenni.
HarrieR
27.05.2004 09:34:58
Kyllä se munsta ihan synaspedu on, tavalla tai toisella. Hyvät pörinät kuitenni.

Hoho... Sekava oli selitykseni (kuten selittäjäkin).

Siis, SB7 ei perustu siihen, että sbasson signaali triggeröisi synasoundeja kuten noissa "aidoissa" synaspeduissa vaan siihen, että sbasson ääntä filtteröidään (kuten wahilla). Tuossa vaan tuo filtteri on monimutkaisempi (valittavissa sillä switchillä Autowah/Synth1/Synth2). Lisäksi filtterin toimintaa ohjaillaan sillä toisella release-aika switchillä ja sensitivityllä.

Lopputuloksen kannalta mulle ainakin aivan sama, kunhan pörisee (ja wahittaakin). Heh.
Back once again, Ken, with the ill behaviour.
Johannes_t
27.05.2004 10:32:16

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Varaani
27.05.2004 12:06:37
Hei chief, mistä hommasit BassBallsin ja millaseen hintaan?
Olen kanssa kyttäillyt laitetta, mutta aina joku kelmi on vienyt käytetyt nenäni edestä...
chief
27.05.2004 12:36:47
Huuto.netistä sopivaan hintaan.
C.H.I.E.F Chaplinmaisen Hempeä ja Ivallisen Etuileva Folklaulaja
Cornflake
27.05.2004 15:50:56
Mun mielestä kitara-syna = lelu, BassBalls taasen on laadukkaan kuuloinen ja toimiva efekti. Katu-uskottava.

Tästä syystä en omaani myykään, vaikka sille ei kauheasti käyttöä olekaan. Suorempaa ja rankempaa rokkia kun väännän. Mutta aina välillä löytyy hyvä paikka jossa Ballssi toimii mausteena mainiosti.
Lick my lovepump!
mr.bungle
27.05.2004 17:30:16 (muokattu 27.05.2004 17:38:35)

Mun mielestä kitara-syna = lelu, BassBalls taasen on laadukkaan kuuloinen ja toimiva efekti. Katu-uskottava.

Tästä syystä en omaani myykään, vaikka sille ei kauheasti käyttöä olekaan. Suorempaa ja rankempaa rokkia kun väännän. Mutta aina välillä löytyy hyvä paikka jossa Ballssi toimii mausteena mainiosti.

Mä ostin kans just BassBallssin. Tänään testailin ekaa kertaa sitä ja hyvinhän se pörisee. Ihan ehdoton efekti hintaisekseen. Jos joku efekti on funk niin toi, ainakin kun muTroniin ei o varaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)