Aihe: Telecaster vol. 2
1 2 3 4 5132 133 134 135 136202 203 204 205 206
Gabe
10.02.2015 09:39:03
Progorava: Mitäs mieltä muuten arvon raati on tästä kammotuksesta?

http://www.kennysmusic.co.uk/fender … e-double-cut-mn-butterscotch-blonde

Voisi ehkä toimia jos noita sarvia olisi hieman typistetty.

Ei kyllä minun silmääni miellytä, hauska idea kuitenkin.
s8na
10.02.2015 09:44:24 (muokattu 10.02.2015 09:45:14)

Gabe: Ei kyllä minun silmääni miellytä, hauska idea kuitenkin.

Tossa on mun mielestä sama ilmiö kuin Yamahan SG:ssä. Yläsarvi näyttää pienemmältä, kun plexi on epäsymmetrinen. Ei sinänsä haittaa.
Gabe
10.02.2015 10:04:41
s8na: Tossa on mun mielestä sama ilmiö kuin Yamahan SG:ssä. Yläsarvi näyttää pienemmältä, kun plexi on epäsymmetrinen. Ei sinänsä haittaa.

Symmetrisen pleksin kanssa näyttäisi kyllä paremmalta, en kyllä siltikään hommaisi. Ehkä myös ruusupuinen otelauta ja joku toinen väri toimisi myös paremmin.
juki
10.02.2015 10:55:24 (muokattu 10.02.2015 10:59:14)
juki: Tuli vaihdettua roadworn telen TexMex kaulamikki varmaan tässäkin ketjussa useasti mainittu Dimarzion Twang King ja siinäpä kyllä huokea mutta mieleinen upgrade; orkkis oli hiukan turhan tumma, kun taas Twangin kanssa parivaljakko on hyvin balanssissa keskenään. Sopivassa määrin twangia ja rokkia.

Nyt luontevasti huomio tallamikkiin, joka nykyisellään on ok, mutta voisiko se olla vieläkin parempi. Onko kokemusta 51 nocaster (http://www.thomann.de/fi/fender_51_nocaster_pickup_set.htm) mikistä twang kingin parina? Näitä näkyy vain settinä, ei taida pelkkää tallamikkiä saada uutena vai saako? Nykyinen TexMex näytti olevan 7,8k ja nocaster ilmeisesti 7,3k, joten samoilla tonteilla, mutta hienoinen tukevuus ja lisädynamiikka voisi olla plussaa, kuitenkaan menemättä puhtaaseen kantriosastoon asti twangissa.

Sopivaa yksittäistä fenkun nocaster-mikkiä, kun ei ole osunut kohdalle niin tuli eilen tsekattua muuta tarjontaa. Ensin tarkastelussa oli Suhrin ja Lollarin puikulat, mutta sitten takavasemmalta tuli entuudestaan itselle tuntematon Klein Pickups eteen ja heidän nocaster vastaava meni tilaukseen. Katsotaan mitä tuleman pitää...

http://www.kleinpickups.com/p-44-nocaster-epic-series-pickup.aspx
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
juki
23.02.2015 13:36:16 (muokattu 23.02.2015 14:22:56)
juki: Sopivaa yksittäistä fenkun nocaster-mikkiä, kun ei ole osunut kohdalle niin tuli eilen tsekattua muuta tarjontaa. Ensin tarkastelussa oli Suhrin ja Lollarin puikulat, mutta sitten takavasemmalta tuli entuudestaan itselle tuntematon Klein Pickups eteen ja heidän nocaster vastaava meni tilaukseen. Katsotaan mitä tuleman pitää...

http://www.kleinpickups.com/p-44-nocaster-epic-series-pickup.aspx

Noniin. Ja sitä arvostelua. Nämäkin kun tupsahtivat postissa, joten pitihän ne koeponnistaa samointein. Laadukasta jälkeä, kuten odottaa sopii. Tehoiltaan Nocaster Klein on about samaa luokkaa TexMexin kanssa eli tuolla 8k huitteilla, Klein ehkä hivenen ruudikkaampi.

Ulkoisesti isoin ilmeinen ero on tuo Kleinin baseplate, joka ilmeisesti kuuluu ns. oikeaoppiseen telereseptiin ja jota TexMexissä ei näemmä ollut lainkaan. Johtimet oldskoolisti kangaspäälysteisiä, kumijouset saa itse leikellä jne. Ja stten siihen olennaisempaan..

Soundeissa mikkien välissä erot kuului ja tuntui Kleinin voimakkaammassa preesenssissä, erottelussa, ylä-äänissä ja attackissa. Verrattaessa TexMex vaikutti jopa hiukan steriililtä tumpulta, mutta isommilla säröillä tämä voi olla joskus vaan hyvästä. Mutta koska isompiin säröihin on eri pelit, niin isoin oma kiinnostus kohdistuu kevyempiin rosoihin, joissa Klein esiintyy vakuuttavasti. Tele sai lisää punchia ja klangia ja keskimikkisoundikin alkoi toimimaan enistä paremmin. Raha-Huvi-Hyöty -suhteen kaikkien täytyykin sitten tehdä itse omat johtopaatoksensa, mutta itselle ensipuraisun perusteella Klein maistuu kyllä! =)

Äänittelin ennen-jälkeen asetelmista kuulomuistin tueksi muutamat klipit CleanToMean-hengessä eli fender-y puhtaita, vox-y reunarosoja, OD boostattua tweed-y komppisoundia sekä isompaa marshall murinaa molemmilla mikeillä vuorotellen vertailun helpottamiseksi soundcloudin kommenttiraidan mukaisesti (TexMex ensin, Klein toisena).

https://soundcloud.com/jjuki/tele-texmex-vs-klein-3/s-KourG

EDIT. linkki korjattu...
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
pvais
04.03.2015 11:48:53

Onko porukalla kokemusta tuollaisista "ruuvi" tyyppisistä tallapalosta telessä. Itselläni tuntuu että kieliä katkeaa tallalta jatkuvalla syötöllä. Ootteko havainnut samaa ongelmaa ja miten ratkaisseet ongelman?

Profiilin omissa kuvissa on kuva ko tallasta.
madu
04.03.2015 12:11:35
pvais: Onko porukalla kokemusta tuollaisista "ruuvi" tyyppisistä tallapalosta telessä. Itselläni tuntuu että kieliä katkeaa tallalta jatkuvalla syötöllä. Ootteko havainnut samaa ongelmaa ja miten ratkaisseet ongelman?

Kurkkaas esim kynnellä tms läpi ton tallapalan reunat, ettei siellä ole teräviä kohtia tai ylimääräistä metallia joka on terävä. Jos näin niin kevyellä hiomisella epätasaisuus pois mutta varovasti ettet pilaa. Tai sitten vaihtaa esim. Graph Techin String Saverit tilalle. Toki cool vintageulkonäkö tästä vähän kärsii :)

http://www.graphtech.com/products/b … 8fc0cbe-48a2-40fc-b513-e265fdbc8634
Kuha
04.03.2015 19:19:43

pvais: Onko porukalla kokemusta tuollaisista "ruuvi" tyyppisistä tallapalosta telessä. Itselläni tuntuu että kieliä katkeaa tallalta jatkuvalla syötöllä. Ootteko havainnut samaa ongelmaa ja miten ratkaisseet ongelman?

Mulla on yhdessä Telessä relicoidut tollaset, muistaakseni koskaan ei kieli ole katkennut. Urien kevyt hionta varmaan auttaa.
Old Fenders never die
pvais
04.03.2015 19:40:45

Kuha: Mulla on yhdessä Telessä relicoidut tollaset, muistaakseni koskaan ei kieli ole katkennut. Urien kevyt hionta varmaan auttaa.

Okei, mietin että onko tuo ns tyyppivika tuossa mallissa mut ilmeisesti ei. Täytyy siis tutkia tarkemmin ja hioa tarvittaessa varovasti.

Tallapaloja en raski tuohon vaihtaa, haluan sen pitää orkkis kunnossa.
73nd3r
04.03.2015 21:14:47
Kyllä kai se sopii tunnustaa, että Leolla oli syynsä vaihtaa tuo ruuvisysteemi sileämpään - oletan, kyllä että tuosta saa hiomalla kelpo pelin.
Ja sitte vinkki tarkkailtavaksi: joissain edullisemmissa tallapaloissa on pinnoite, ja kun sen hioo pois niin alla oleva metalli (ilmeisesti tästä se edullisuus) menee aika piankin taas ruvelle. Siinä tapauksessa on sitten aika tilata uudet palat.
patte
05.03.2015 11:42:49
Tulipa tässä itekin hankittua Squierin CV Tele. Vähän totuttelemista tuohon pitempään skaalaan ollut kun aiemmat kitarat on kaikki ollu lyhyemmällä skaalalla, ja tuon tallan kanssakkaan en ihan päässyt vielä sinuiksi. Ekat reenit kuitenkin meni ihan kivasti.

Kuitenkin ittellä nyt vähän tökkii kun nuo tallapalojen korkeudensäätöruuvit törröttää jokainen useamman millin tallapalasta ulospäin. Tulipa mieleen että jos jotekin napsasis ruuvien alapäästä pari milliä pois? Tuskinpa noita koskaan tarvii niin ylös nostaa että säätövara loppuis, vaikka ruuvi vähän lyhempi oiskin. Ja jos tarvii niin eipä ne uudet tallapalat taloutta kaada.

Onko joku tehny vastaavaa temppua, oisko jotain muuta mikä tulis ottaa huomioon ennenkun lähden pihtien kanssa ruuvia katkomaan?
äääää
73nd3r
05.03.2015 16:51:45
Oisko sulla mahdollisuutta lainata Dremeliä joltakulta, ne pihdit on hiukka hankalat parin millin lyhennyksessä. Katkeis nätimmin, ja saa vielä päänkin (ruuvista) muotoiltua.

Ruuveja on kyllä erimittaisiakin, mutta sillon pitää tietää mitä kokoa tarttee. M3, M3.5, 4-40 ja 4-48 ainakin kierremahdollisuuksina. Siinä mielessä vois olla hyvä ostaa lyhemmät, että saatat myöhemmin haluta jyrkempää kielten kulmaa tallapalan yli, ja shimmaat kaulaa, ja taas tarttet pidempää ruuvia.
teleman
05.03.2015 17:30:13
73nd3r: Oisko sulla mahdollisuutta lainata Dremeliä joltakulta, ne pihdit on hiukka hankalat parin millin lyhennyksessä. Katkeis nätimmin, ja saa vielä päänkin (ruuvista) muotoiltua.

Dremelillä olen ruuvien päitä muotoillut. Kannattaa ottaa vakaalla kädellä vähän kerrallaan ja suojata silmät.
Komppikitaristi
rosberg
09.03.2015 13:04:44
En muista kuka, mutta joskus joku ulkomaan kaveri veti dremelillä ja laittoi kirkasta kynsilakkaa vielä päälle.
http://cheepthrillguitar.blogspot.fi/
Puavali
09.03.2015 14:48:21
Ruuvin päätä saa lyhennettyä helposti viilaamallakin. Ei tartte suojata silmiä, riittää pöydän pyyhkäisy ja imurointi.
Radiaani toimmii Olen rento, rauhallinen ja ulospäinsuuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
ramoret
15.03.2015 14:20:57
heissan!

Onkos täällä kenelläkään kokemuksia lace sensorin mikeistä telessä? Telecaster plus henkeen olen mietiskellyt tallaan tota red/red settiä, mutta ajatus joka herää on seuraavanlainen. Toimiiko se telen oman kaula mikin kanssa? onko kokemuksia suuntaan taikka toiseen?
Lisäksi sattuuko kukaan tietään mistä noita lace sensoreita kannattais ostaa. Ainakaan thomainilla ei oo enää tota kyseistä dually mikkiä.
kuolio
16.03.2015 09:39:32

ramoret: heissan!

Onkos täällä kenelläkään kokemuksia lace sensorin mikeistä telessä? Telecaster plus henkeen olen mietiskellyt tallaan tota red/red settiä, mutta ajatus joka herää on seuraavanlainen. Toimiiko se telen oman kaula mikin kanssa? onko kokemuksia suuntaan taikka toiseen?
Lisäksi sattuuko kukaan tietään mistä noita lace sensoreita kannattais ostaa. Ainakaan thomainilla ei oo enää tota kyseistä dually mikkiä.

Mulla on deluxe plussa, jossa tuplamallin punaiset tallassa. On sen verran rankka ulostulo, että vähän epäilen toimintaa perinteisempien mikkien kanssa. Yhdellä puoliskolla futaa ihan kivasti etumikkinä olevan sinisen kanssa.
Laulava Kylätohtori
16.03.2015 18:45:00
Torilta löytyi edullisesti Duncanin STL-2 telen tallaan. Tietenkään Tokain omien mikkien ruuvit eivät sopineet Duncaniin, mutta onneksi laatikosta löytyi sopivat ruuvit, niin sai paikalleen.

Ja ihan mukavastihan se nyt tuuttaa. Tehoa on enemmän ja trebleä vähemmän, mikä on pelkkää plussaa. Soundi on mielestäni ainakin nopean testauksen jälkeen hyvä. Mutta kaulamikki on liian tumma. Olisiko ideoita STL-2:n kaveriksi kaulaan? Nocasteria joskus suositeltiin, miten se mahtaisi toimia? Tai Twang King, ei olisi kallis uutenakaan?
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Kuha
16.03.2015 19:14:07

Laulava Kylätohtori: Tai Twang King, ei olisi kallis uutenakaan?

Twang King on hyvä, halpa ja sopivasti kirkas.
Old Fenders never die
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)