el Bastardo 22.03.2004 13:09:46 | |
---|
Nii-in, 99% itsemurhatapauksistahan riippuvat yksinomaan älyn vähäisyydestä. Ja se 1% taas johtuu kyseisen asian tiedostamisesta. Kuinkahan moni itsemurhatapaus johtuu siitä, että tiedostaa liikaa ympäröivän maailman tapahtumia, ja näkee kaiken sen raadollisuuden, mikä tätä hommaa pyörittää? :P Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #1"It's nice to be important but it's more important to be nice." -John Lennon-
|
monkeyheaven 22.03.2004 20:13:04 | |
---|
onko mitään virallista Joy Division DVD:tä lupailtu, vai onko sellainen peräti jo jossain? |
TurOl 26.05.2004 00:43:07 | |
---|
Itse ostin tänään Unknown Pleasuresin, ennestään hyllystä löytyy jo Closer ja Permanent -kokoelma. Ei tosin mitään kesämusiikia :) |
FlatOutFucked 26.05.2004 01:43:21 (muokattu 26.05.2004 01:44:49) | |
---|
Kuten jo tuossa toisessa ketjunpoikasessa sanoin, ostin tänään Closerin. Alan tykätä aika kovasti siitä. Suosikkikappale on yhden illan kuuntelun jälkeen A Means To an End. Laulajahan ei oikeastaan edes laula vaan puhuu musiikin päälle. Kertokaa nettisivuja joissa on infoa JD:stä ja Ian Curtisista. Alkaa kiinnostaa. "You´re not just a duck, You´re human...YOU´RE HUMAN! Go forth! Go forth and thrash..." -Thurston Moore |
el Bastardo 26.05.2004 10:10:23 (muokattu 02.03.2005 18:33:50) | |
---|
Itse ostin tänään Unknown Pleasuresin, ennestään hyllystä löytyy jo Closer ja Permanent -kokoelma. Ei tosin mitään kesämusiikia :) Joo, ei _ihan_ kesämusiikkia välttämättä. Diggailen tosi paljon Divisioonasta, mutta eihän tuota pysty näin valoisassa kuuntelemaan. Toisaalta ei liian ahdistuksissakaan pysty kuuntelemaan kun huomaamattaan alkaa vääntämään hirttosilmukkaa iltapuhteena. Muistakaa sitten että pitkittäisiä viiltoja, toimii paremmin! |
mr_b 26.05.2004 10:33:20 | |
---|
Sain synttärilahjaksi New Order live-dvd:n, itse asiassa väärän sellaisen. Olin toivonut 316:sta (Keikat vuosilta 81 ja 98) ja sain 511:n (ulkoilmakeikka 02). No, kuitenkin, äijät vetävät aika monta JD-klassikkoa (Transmission, Atmosphere, Digital, Love will..) ja kyllä on hieno hetki kun soittavat She's lost controlin kait ensimmäisen kerran sitten vuoden 80. Ensin rummut ("shläpshläpboingshläpboing") ja sitten Hook alkaa soittaa *sitä* bassoriffiä. Huhhuh, tuli oikeasti kylmät väreet. Ehdottomasti muuten rockhistorian hienoimpia bassojuttuja, muutenkin Hookin korkealta menevä terävä bassonsoitto on aivan hienoa sekä JDssä että NOssa. Muistan vieläkin miten minua v*tutti, kun Closerissa ei ollut biisien nimiä. Tämä oli siis reilusti ennen internettiä ja oli ärsyttävää mennä johonkin kirjastoon epätoivoisesti penkomaan, jos löytyisi jostain viittaus. Eivät olleet kirjastojenkaan valikoimat kovinkaan alternative-henkisiä 80-luvun puolivälissä. Akateemisesta sitten löytyi joku musiikkiensyklopedia, josta raapustelin biisit paperille ja tungin levykoteloon. Joy Division on muutenkin bändi, jolla on maailman hienoimmat biisinnimet: Disorder Day of the Lords New Dawn Fades She's Lost Control Shadowplay Autosuggestion From Safety to Where...? Isolation Passover Komakino A Means to an End Something Must Break Dead souls Siinä oli hyvä tuntea henkistä ylemmyyttä, kun kaverit kuuntelivat jotain ZZ Topin "Gimme some lovin'"ia.... :-) Before I talk I should read a book. |
pakokauhu 26.05.2004 12:50:56 | |
---|
Itsemurha johtuu katkeruudesta, jota ihmiskeho erittää elämäntilanteesta riippuen.Katkeruus on suorassa suhteessa ympärillä pyörivän populaation kokoon, samoin kun homous.Tämä on testattu rotilla ja rotat tunnetusti on verrannasia ihmis-eläimeen.(Günther Grass, Rottarouva) New dawn fades on eka biisi, mitä koskaan oon soittanu yleisölle bändin kanssa. Personal feivorit: the Eternal (not the Erection-band) "Perfectionist" is mostly an eufemism for a pain in the ass. |
pakokauhu 26.05.2004 12:56:00 | |
---|
Itsemurha johtuu katkeruudesta, jota ihmiskeho erittää elämäntilanteesta riippumatta, piti sanomani... "Perfectionist" is mostly an eufemism for a pain in the ass. |
el Bastardo 26.05.2004 12:59:48 (muokattu 26.05.2004 13:00:12) | |
---|
...ja sitten Hook alkaa soittaa (She's Lost Controllin) bassoriffiä. Huhhuh, tuli oikeasti kylmät väreet. Ehdottomasti muuten rockhistorian hienoimpia bassojuttuja, muutenkin Hookin korkealta menevä terävä bassonsoitto on aivan hienoa sekä JDssä että NOssa. Kyllä, tuo on the Bassoriffi, yksi ihan kaikkein suosikeimmistani. Yksinkertainen ja toimiva, ja menee mukavasti tuolta yläpäästä. Hook piti bassoa alhaalla mutta soitti korkealta. |
JKantonen 26.05.2004 13:12:23 (muokattu 26.05.2004 13:12:33) | |
---|
Sain synttärilahjaksi New Order live-dvd:n, itse asiassa väärän sellaisen. Olin toivonut 316:sta (Keikat vuosilta 81 ja 98) ja sain 511:n (ulkoilmakeikka 02). Tuo 316 on valitettavan heikkotasoinen tuon 81-keikan osalta ja muutenkin lähes kaikki parhaat taltioinnit ovat JD-covereita. |
Henko 26.05.2004 14:16:10 | |
---|
Joy Divisionissa oli tunnetta! Loistobändi. Horror Sweet Horror. |
jannu 26.05.2004 14:46:48 (muokattu 26.05.2004 14:55:13) | |
---|
Siinä oli hyvä tuntea henkistä ylemmyyttä, kun kaverit kuuntelivat jotain ZZ Topin "Gimme some lovin'"ia.... :-) Kurkistapa allekirjoittaneen kuvauksesta bändilistaa... :P EDIT: Ja se on muuten "Gimme ALL your lovin' "... ;P |
paranoid android 26.05.2004 17:27:51 | |
---|
Minusta se on yliarvostettu. On kylläkin niin kaameat soundit noilla levyillä etten oikeen tarkemmin pysty kuuntelemaan... |
Henko 26.05.2004 19:24:39 (muokattu 26.05.2004 19:26:56) | |
---|
Minusta se on yliarvostettu. On kylläkin niin kaameat soundit noilla levyillä etten oikeen tarkemmin pysty kuuntelemaan... Mikä niistä saundeista niin karmeet tekee? Sekö ettei ne oo nykyaikaiset, viimeisen päälle viilatut ja tuotetut? Mun mielestä se saundi sopii niille. Ei saundi oo pääasia vaan hyvät biisit. eDit: Yliarvostettu? Horror Sweet Horror. |
Minusta on tulossa Kovaa vauhtia Joy Division fänipoitsu. Kävin sitten ostamassa myös Substancen, joka tuntuu olevan myöskin todella hyvä. No Love Lost ja Failures voisivat olla The Stoogesia. Hieno bändi. 24 hour party peoplekin piti taas vuokrata. Mielestäni loistava elokuva. "You´re not just a duck, You´re human...YOU´RE HUMAN! Go forth! Go forth and thrash..." -Thurston Moore |
mr_b 27.05.2004 12:52:16 (muokattu 27.05.2004 12:53:39) | |
---|
Kurkistapa allekirjoittaneen kuvauksesta bändilistaa... :P EDIT: Ja se on muuten "Gimme ALL your lovin' "... ;P Hoho! Ja tosiaan, niinpä olikin. Pitäisihän tuo tietää, klassinen rumpukomppikin ja kaikkea. Heh, minä kyllä ihan pidän ZZ Topista, jossei sitä pahinta Afterburner -syntsa-aikaa lasketa. Rouhevaa meininkiä, hienot parrat ja El Loco on aidosti hyvin outo levy. Billy Gibbons on paljon enemmän kuin vain paikoilleen juuttunut vanha rokkiäijä. Mutta ei tulipa vain mieleen esimerkkinä vähän sellaisesta "aivot pois"-meiningistä, kun tiedostava teini kuunteli "hienoa" musiikkia. Kun on 17v voi olla aika peräaukko... Off-topic, aika paljonkin. Joy Divisionin soundeista: Onhan se kieltämättä aika kolhoa, tosin jos kuuntelee vastaavia aikalaisia, P.i.Liä tai jotain niin sieltä voi löytyä vieläkin karumpaa ilmaisua. Mutta minusta ne jotenkin tehostavat tunnelmaa. Samalla voi kyllä selvästi huomata miten osa biiseistä taipuisi tanssivavampaankin muotoon aika helpostikin, muutos New Orderiksi oli oikeastaan aika luonnollinen kehitys. Hmm, siis musiikillisesti... Before I talk I should read a book. |
paranoid android 27.05.2004 15:02:19 | |
---|
Mikä niistä saundeista niin karmeet tekee? Sekö ettei ne oo nykyaikaiset, viimeisen päälle viilatut ja tuotetut? Mun mielestä se saundi sopii niille. Ei saundi oo pääasia vaan hyvät biisit. eDit: Yliarvostettu? Ei, vaan ne kasarivirveli-soundit. |
jannu 27.05.2004 15:30:49 (muokattu 27.05.2004 15:31:00) | |
---|
Hoho! Ja tosiaan, niinpä olikin. Pitäisihän tuo tietää, klassinen rumpukomppikin ja kaikkea. ... Off-topic, aika paljonkin.
No joo, kunhan kiusasin... :) Joy Divisionin soundeista: Onhan se kieltämättä aika kolhoa, tosin jos kuuntelee vastaavia aikalaisia, P.i.Liä tai jotain niin sieltä voi löytyä vieläkin karumpaa ilmaisua. Mutta minusta ne jotenkin tehostavat tunnelmaa. Samalla voi kyllä selvästi huomata miten osa biiseistä taipuisi tanssivavampaankin muotoon aika helpostikin, muutos New Orderiksi oli oikeastaan aika luonnollinen kehitys. Hmm, siis musiikillisesti... Hyvin lohkottu! Sen verran täytyy omakohtaista kertoa, että kun tuossa jokunen vuosi sitten kuuntelin ekaa kertaa Closerin läpi, niin olipahan melkoisen ahdistava kokemus... Kunnon futuristic-ydintuhosoundit yhdistettynä itse kappaleiden tummuuteen ja Curtisin mutanttivokaaleihin.. huhuh... Vaikka diggasin hulluna, en halunnut/pystynyt kuunnella Closeria pitkän aikaan ekan kerran jälkeen. Puistatti niin helvetisti. |
Mortus 27.05.2004 22:23:02 (muokattu 27.05.2004 22:24:19) | |
---|
-delete- korjattu alla, kun tuli kahteen kertaan. |
Mortus 27.05.2004 22:23:19 | |
---|
Mahtava bändi, hienoja kappaleita. Ice age, She`s lost control, love will tear us apart jne. Sääli, että se loppui niin lyhyeen, olisivat tehneet vielä varmasti hienoa musiikkia paljon. |