Aihe: iPad apuna keikalla
1 2 3 4 512 13 14 15 16 17
EP
05.02.2015 13:06:36
musamies: ..Varmaan aika pelkistettyyn muotoon kirjotetut nuotit toimis tällasessa kun ei puhuta mistää jättikokoisesta näytöstä.

Niinpä, sehän tässä on tullu esiin.
Pahimmassa tapauksessa joutuu rustaan kahdenlaisia nuotteja.
baron
05.02.2015 13:08:39

musamies: Mullakin on nyt iPad AIR 2 suurimmalla muistilla.

Ajatus on, että ennen isossa kirjakasassa ollutta nuottiläjää pystys hyödyntää sähkösenä. Oma kirjakasa on niin painava, että sitä on hankala kantaa.

Kai tällasesta saa papereitakin tulostettua jos niille tarvetta ilmenee.

Onkos näihin myytävänä jotain valmiita hyvin tehtyjä sähkösiä nuottikirjoja vähän kuin tyyliin Fake Book ja mistä kannattaa ostaa? Varmaan aika pelkistettyyn muotoon kirjotetut nuotit toimis tällasessa kun ei puhuta mistää jättikokoisesta näytöstä.

iRealB:ssä on ilmaiseksi kaikenlaisia sointulappuja. Eniten jazzstankkuja mutta myös muuta. Laput on ilmaisia, ohjelma maksaa muutaman euron.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
musamies
05.02.2015 14:16:23
baron: iRealB:ssä on ilmaiseksi kaikenlaisia sointulappuja. Eniten jazzstankkuja mutta myös muuta. Laput on ilmaisia, ohjelma maksaa muutaman euron.

Aattelin jotain tän näköstä:
http://bigjazzbook.ru/t/take_the_a_train/take_the_a_train1.gif

Mun soitto on ruvennut kehittyy toiseen mallin kun olen jättänyt soinnut vähemmälle huomiolle, suunnannut enempi huomiota nuotteihin ja lisäksi enemmän ilman mitään papereita soittoa...

Silti tuo sointuvaihtoehto voi olla hyvä ratkaisu joissain yheyksissä.
baron
05.02.2015 18:10:21

musamies: Silti tuo sointuvaihtoehto voi olla hyvä ratkaisu joissain yheyksissä.

No ainaskin jazzjameissa jos tulee ventovieraita kappaleita tai tuttu kappale kummallisessa sävellajissa.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
musamies
05.02.2015 18:35:45
baron: No ainaskin jazzjameissa jos tulee ventovieraita kappaleita tai tuttu kappale kummallisessa sävellajissa.

Ainakin toi iPad on ollut siinä kätevä kun se istuu tossa stagepianon päällä helposti, vaikka siinä on mukana Logitechin näppäimistökotelo. Siitä pikku plugipiuha stagepianoon. Taidan taas kohta laittaa tulee Rhapsody in Bluen ja siinä etenen toistaiseksi sillä taktiikalle, ettei mitään nuotteja tai sointuja... Padista lähtee nopeasti biisi soimaan.
baron
05.02.2015 21:29:53

musamies: Ainakin toi iPad on ollut siinä kätevä kun se istuu tossa stagepianon päällä helposti, vaikka siinä on mukana Logitechin näppäimistökotelo. Siitä pikku plugipiuha stagepianoon. Taidan taas kohta laittaa tulee Rhapsody in Bluen ja siinä etenen toistaiseksi sillä taktiikalle, ettei mitään nuotteja tai sointuja... Padista lähtee nopeasti biisi soimaan.

Joo, onhan toikin iPadin hyvä puoli että teknisesti helppo treenata originaaliäänitteen tai mieluisan äänitteen kanssa.
musamies
05.02.2015 22:06:10
baron: Joo, onhan toikin iPadin hyvä puoli että teknisesti helppo treenata originaaliäänitteen tai mieluisan äänitteen kanssa.

Ennen yritin kikkailla omakasaamalla vaneriräkkitietokoneella ja midikoskettimistolla.

Nyt kun on rautakoskettimisto ja tämä pädi, on tosi matala kynnys kokeilla jotain ideoita.

Pikkaisen vielä vierastan tällasta näytöltä käytettävää härveliä, vaan on koitettava pysyä nykytekniikassa mukama. Hyvänä puolena on, että tämä voi ainakin tällasessa suojakotelossa olla aika kestävä. Näytön päällä on lisäksi suojakalvo, oliko ny joku Extreme Protection kalvo...

Tämä ei kyllä siinä mielessä ole sellainen perinteinen tietokone mihin olen tottunut.

Pidän tästä kuitenkin ja luulen, että härveli poikii jotain uusia tapoja hoidella hommia. Sehän myös on hyvää kun tähän ei normaalisti mee mitään johtoja paitsi silloin kun laitan sen audiopiuhan kiinni.

Aivan tehottomaltakaan tämä ei tunnu. Tästä voi tulla mulle vielä uusi soitin, jolla voi softasoittimia pyöritellä.
Roweami
05.02.2015 22:27:11
En nyt kauhiasi noihin hyötyihin.

Kaikki etukäteen treenattu (tanssi/soitto).

On tuhoon tuomittu.
WanhaWetäjä
06.02.2015 00:00:14

EP: Niinpä, sehän tässä on tullu esiin.
Pahimmassa tapauksessa joutuu rustaan kahdenlaisia nuotteja.

Juu ei...JOS teet hyvät bandilaput koneella niin ne on ihan yhtä toimivat paperiversiona kuin PDF-muodossa iPadilla ja voin vakuuttaa että nuottien löytäminen selaamalla kansiota on huikeasti hitaampaa KUIN myös valaistusolosuhteilla ei ole mitään merkitystä kun laput on iPadilla.

Mutta mitä ..ttua tänä koko alue sulle edes kuuluu, ethän sä edes käy keikoilla, ihan ystävällisesti tämä ;-)
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
EP
06.02.2015 00:19:43 (muokattu 06.02.2015 17:49:45)
WanhaWetäjä: Juu ei...JOS teet hyvät bandilaput koneella niin ne on ihan yhtä toimivat paperiversiona kuin PDF-muodossa iPadilla ja voin vakuuttaa että nuottien löytäminen selaamalla kansiota on huikeasti hitaampaa KUIN myös valaistusolosuhteilla ei ole mitään merkitystä kun laput on iPadilla.

Mutta mitä ..ttua tänä koko alue sulle edes kuuluu, ethän sä edes käy keikoilla, ihan ystävällisesti tämä ;-)

Kuulehan, jos mä teen nuotteja jotka soitetaan keikalla (ja oon tehny aika paljon) ja myös tabletilta luettavaksi niin totta kai se kuuluu tähän alueeseen.
Onko vaikea ymmärtää?
WanhaWetäjä
06.02.2015 00:36:57

EP: Kuulehan Ukko, jos mä teen nuotteja jotka soitetaan keikalla (ja oon tehny aika paljon) ja myös tabletilta luettavaksi niin totta kai se kuuluu tähän alueeseen.
Onko vaikea ymmärtää?

En ole Ukko ja MISSÄ ja kenen keikoilla lappujasi luetaan iPadeista? TAI onko sulla omakohtaisia KOKEMUKSIA (i)padeista keikoilla?
Aihe on edelleen iPad apuna keikalla, MIKÄ on sun antisi/kokemuksesi ko aiheeseen, TÄH? ZERO!!!

Jos EI ole ns ..TUNKAAN vertaa omakohtaista kokemusta aiheesta niin MUN mielestä on paree olla ihan hiljaa, eikö??? ?Kaikella ystävyydellä tämä ;-)
EP
06.02.2015 00:42:04
WanhaWetäjä: En ole Ukko ja MISSÄ ja kenen keikoilla lappujasi luetaan iPadeista? TAI onko sulla omakohtaisia KOKEMUKSIA (i)padeista keikoilla?
Aihe on edelleen iPad apuna keikalla, MIKÄ on sun antisi/kokemuksesi ko aiheeseen, TÄH? ZERO!!!

Jos EI ole ns ..TUNKAAN vertaa omakohtaista kokemusta aiheesta niin MUN mielestä on paree olla ihan hiljaa, eikö??? ?Kaikella ystävyydellä tämä ;-)

Mun mielestä vois olla hiljaa todellakin jos ei ole mitään sanottavaa aiheeseen.
Pelkkä riidan haastaminen ei kai ole palstan tarkoitus?
Lue keskustelupalstan säännöt!
WanhaWetäjä
06.02.2015 01:01:38

EP: Mun mielestä vois olla hiljaa todellakin jos ei ole mitään sanottavaa aiheeseen.
No mikset ole? ONKO sulla iPad apuna keikalla? Mulla on!

Pelkkä riidan haastaminen ei kai ole palstan tarkoitus?
Lue keskustelupalstan säännöt!

Sitä samaa sulle...TURHA "mutu"höpötys pois ja asiaa tilalle lienee yksi palstan ohjenuorista? Ts JOs sulla todellakin on jotain rakentavaa annettavaa topicciin "iPad apuna keikalla" niin siitä vaan, olemme kuulolla ;-)

Mieluusti itse koettua, siitähän tässä on kyse.
Roweami
06.02.2015 01:14:41

Default.

Muuten ei ilkiääsi kirjuutellakkaa.
EP
06.02.2015 01:19:33
WanhaWetäjä: No mikset ole? ONKO sulla iPad apuna keikalla? Mulla on!

Sitä samaa sulle...TURHA "mutu"höpötys pois ja asiaa tilalle lienee yksi palstan ohjenuorista? Ts JOs sulla todellakin on jotain rakentavaa annettavaa topicciin "iPad apuna keikalla" niin siitä vaan, olemme kuulolla ;-)

Minä en haasta riitaa, yritän yleensäkin tulla kaikkien (vaikeitten luonteidenkin)kanssa toimeen.
Asiaa ja aiheesta tässä aikaisemmin kirjoiteltiin, huomasitko?

En tiedä millaisia lappuja tabletiltasi luet, mutta monella on ongelmia ollut norminuottien kanssa, ellei ole tiivistetty, tai jos luet vaan sointulappuja, niin sehän on helpompi.

Tästä oli kyllä jo tuossa aiemminkin jos satuit lukemaan?
musamies
06.02.2015 01:49:10 (muokattu 06.02.2015 01:51:51)
Mä käännän tän asian mielellään tälleen positiivisesti, että jos saan näkymään nuotit jotenkin melko kätevästi iPad:issä ja sivunvaihdon hallintaa, se voisi terästää muutoin vähän vaatimatonta keikoilla käymistä...

Rupesin miettimään jopa pitäskö muka itteään markkinoida jotenkin ja tulin siihen tulokseen, että voinhan tehdä itselleni käyntikortin, jota sitten jaan tarpeen mukaan keikkailun edistämiseen.

Perhana - viel tarvis sovelluksen, että iPad toimii laulajana silloin kun ei itsellä usko siihen hommaan riitä ;-)

Tässä on omaan makuun aika selkeästi asiat paitsi sanat pitäs olla selvästi isommalla:
http://bigjazzbook.ru/t/take_the_a_train/take_the_a_train1.gif
Ukko
06.02.2015 17:42:49

EP: Kuulehan Ukko, jos mä teen nuotteja jotka soitetaan keikalla (ja oon tehny aika paljon) ja myös tabletilta luettavaksi niin totta kai se kuuluu tähän alueeseen.
Onko vaikea ymmärtää

Pistäs EP ne prillit nenullesi ja printtaa nimi uusiksi :/
COVS jäsen nro 6
EP
06.02.2015 19:10:46
Ukko: Pistäs EP ne prillit nenullesi ja printtaa nimi uusiksi :/

Heh, no en todellakaan tarkoittanut sinua, sorry.
rintapek
07.02.2015 14:47:46

pekkajau: Aikoinaan ja joskus kai vielä nytkin tehtiin ruutuvihkoon "jätkännuotteja" eli sanat ja soinnut käsin kirjoitettuna päälle ylle siihen ylemmällei riviille sanojen päälle. Kummasti jäi vain sanat ja soinnut mieleen aika hyvin. Joku näkömuisti tms.

Ihan mainiosti ne mapitkin voi olla levällään kuin herra Jokisen eväät. Nähty. Useasti. Ja olen usein tohon syntiin syyllistynyt ittekin.
Näppärämpi se ny taatusti on arkistoida fileinä läppäriin, tablettiin, ipadiin, muistitikkuun jonka koko ja paino ei muutu. Kuin pelata pasianssia sadoilla aanelosilla.

Helpompi myös jakaa. Ja kun lappuun tulee muutos, niin se on mahdollista helposti päivittää kaikille.

Epäilemättä kirveellä, pokasahalla ja ämpärillisellä hikeä on oma kansallisromanttinen itseisarvonsa, mutta Ponsset ovat tulleet jäädäkseen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)