Aihe: Suuren Suuri Pedaali- ja Efektirupattelu
1 2 3 4 549 50 51 52 53165 166 167 168 169
Da Make
04.02.2015 14:40:29
Sarko: Hakkuri aiheutti myös päivästä ja auringon asennosta riippuen "clock noisea" kans TC Flashbackistä. Suosittelen lämmöllä laadukasta virtalähdettä, pahimmat melut hävisivät eikä tarvi enää kikkailla muuntajien ja niiden johdottamisen kanssa. Plus virtalähteen hankintaa omalla kohdallani vauhditti saamani napakka sähköisku daisy chain+hakkuri-yhdistelmästä.

Minkä merkkiseen/malliseen powersuplyyn päädyit? Olen himoinnut tuota voodoo labia, mutta se johtunee siitä että se on ensimmäinen johon olen joskus perehtynyt.
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
Laulava Kylätohtori
04.02.2015 14:43:41
Tappajabanaani: Mietin lähinnä siltä kantilta, että jos on soundia kirkastava bufferi niin kumuloituuko se kirkkaus sitten niiden bufferien määrän mukaan? Kuulostaa kyllä ajatuksena melko hassulta, sillä ihan varmasti joillakin on vaikka kymmenen spedun lauta pelkkää Bossia.

Ei kai. Eiköhän se ensimmäinen bufferi kirkasta ja muut lähinnä ylläpitää, jos on tarvetta.

Bufferihan ei tuo mitään, vaan ainoastaan muuttaa signaalin matalaimpedanssiseksi, jolloin se signaali ei "katoa" piuhoihin ja efekteihin...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Tappajabanaani
04.02.2015 14:46:23
Laulava Kylätohtori: Ei kai. Eiköhän se ensimmäinen bufferi kirkasta ja muut lähinnä ylläpitää, jos on tarvetta.

Bufferihan ei tuo mitään, vaan ainoastaan muuttaa signaalin matalaimpedanssiseksi, jolloin se signaali ei "katoa" piuhoihin ja efekteihin...

Juu näin minä tän aina olin ajatellut, mutta Mnetin selaaminen saa spekuloimaan näinkin triviaaleja asioita.
Laulava Kylätohtori
04.02.2015 14:48:10
Tappajabanaani: Juu näin minä tän aina olin ajatellut, mutta Mnetin selaaminen saa spekuloimaan näinkin triviaaleja asioita.

Näinhän se on. Varsinkin, kun täällä pyörii meikäläisen tasoisia "asijan tuntioita" kertomassa "totuuksia"... :)
s8na
04.02.2015 22:20:19

Saakos Maxon OD808:ia mistään Suomessa?
Laulava Kylätohtori
04.02.2015 22:24:01 (muokattu 04.02.2015 22:26:08)
s8na: Saakos Maxon OD808:ia mistään Suomessa?

http://www.kitarakuu.fi/index.php?PAGE=43&NODE_ID=43&LANG=1

Myös jäsen S0r0666 tekee huikeita versioita, joita voi tuutata myös 18 voltilla....

Suosittelisin sulle tuota VOP-9:ä, mutta oikeasti en halua myydä sitä, joten en suosittele. Älä osta, se on paska. Otan sen varmaan pois torilta ja mietin, mitä teen...

Hitto, juuri kun sain niitä turhia polkumiinoja hävitettyä, niin piti hankkia uudet tilalle...
s8na
04.02.2015 22:27:08

Laulava Kylätohtori: http://www.kitarakuu.fi/index.php?PAGE=43&NODE_ID=43&LANG=1

Myös jäsen S0r0666 tekee huikeita versioita, joita voi tuutata myös 18 voltilla....

Kiitsot! Kiitsot!
Shredator
04.02.2015 22:27:10

s8na: Saakos Maxon OD808:ia mistään Suomessa?

Kitarakuu ja Strings.fi nyt ainakin.
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
Juzpe
04.02.2015 22:32:03

Shredator: Kitarakuu ja Strings.fi nyt ainakin.

Kojones rakentaa. On parempia ku Maxonit.
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa, "Don't be a fan or that shit might hit you!" - Joku
s8na
04.02.2015 22:49:57 (muokattu 04.02.2015 22:50:18)

Customeissa on vähän se jälleenmyyntipuoli ehkä hankalampaa.

Mut joo vähän taas jarrua tälle ropaamiselle.
s8na
05.02.2015 13:20:35 (muokattu 05.02.2015 13:25:18)

Laulava Kylätohtori: Eiku ostat tosta ja myyt, jos ei miellytä...

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=968917

Onhan customeissa ongelmansa, mutta S0r0666:lla alkaa olemaan jo sen verran mainetta, että jengi tietää pedaalien olevan oikeasti hyviä, eikä mitään diy-räpellyksiä. Ainakin S0r0n pedaalit menevät hyvin kaupaksi ja itsekin ostan niitä kokeiluun mielelläni...

Minä vahingossa se, onko tämä paha? Säröpedalli vihreä, steavy räy ääni.

Täytyy pitää mielessä, jos vaikka rumba rauhoittuu ja tietää mitä tarvitsen niin sitten pannaan customia!
Laulava Kylätohtori
05.02.2015 13:38:49
s8na: Minä vahingossa se, onko tämä paha? Säröpedalli vihreä, steavy räy ääni.

Täytyy pitää mielessä, jos vaikka rumba rauhoittuu ja tietää mitä tarvitsen niin sitten pannaan customia!

Miehen teko. Ja tuota päivää minäkin odottelen, että oikeasti tietää, mitä tarvitsee. Siihen asti jatketaan testailua...
Sarko
05.02.2015 14:38:32
Da Make: Minkä merkkiseen/malliseen powersuplyyn päädyit? Olen himoinnut tuota voodoo labia, mutta se johtunee siitä että se on ensimmäinen johon olen joskus perehtynyt.

Burkeyn lähteeseen päädyiin, ostin käytettynä.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Shredator
05.02.2015 15:55:06

Laulava Kylätohtori: Miehen teko. Ja tuota päivää minäkin odottelen, että oikeasti tietää, mitä tarvitsee. Siihen asti jatketaan testailua...

Itse sain ainaskin mielenrauhan näillä customeilla:
http://muusikoiden.net/dyn/users/132069.jpg

Noh, eipähän kävele toista vastaan eikä ole ollut tarvetta kaasutella enää säröpedaaleita, vaan voi keskittää kaasut esim. custom-nuppeihin jota tällä hetkellä kaavailen.
Jos et soita taimissa, olet liian hidas.
Andolf
05.02.2015 18:05:08
Vihdoin ja viimein sain testailtua omalla vahvistimella batw Black forrest -pedaalia, on kyllä aika killeri. Tuohan on forumtietojen mukaan Colosound distortonin perustalle luotu booster-distortion-fuzz, ja ei ne ihan väärässä olleet kun puhuivat et näitä pitäis olla melkein kaksi kappaletta; toimii oikeasti hyvin distortiona joka jatkuu fuzziin asti, ovat myös sitä mieltä toimii boosterinakin pirun hyvin.

Itse käytin tuota "reunasäröllä" olevan Marsun re-issue plexin kanssa. Pedaalista gainit pikkuisen distortionin puolella ja vähän boostia; huomattavasti parempi soundi kuin zvexin distortonissa. Aika paljon tuo vaikuttaa "sisältävän" käyttökelpoisia soundeja.
Vaikka itse en sooloja soita niin vaikutti toimivan niissä myös erittäin hyvin.
Vois jopa melkein suositella vintage rokkiin.
elwood66
06.02.2015 17:56:44

Sarko: On se Soul Food perkele vaan epeli overdriveksi sekä boostiksi. Hyvä bufferi, erinomainen clean boosti ja mainio OD, säilyttää dynamiikkansa erittäin mallikkaasti ja on riittävän kirkas. MXR Custom OD onihan helvetin hyvä ja säätövaraa riittää mutta dynamiikka hävisi Soul Foodilla buustattuna, pitänee ruuvata MXR kans boostiksi ja tykittää kahdella gain stagella.

Kyllä...kyllä...kyllä

Tilasin omani UralTonelta ja nyt on aikaa ruuvailla esiin lisää sweet spotteja pikku-EL84:sten kanssa ensin, sitten Sf Fenkun 6L6:sten kanssa. Toisena OD:na Insane Kanen Landgraff-klooni, joka on ollut laudan kunkku jo muutaman vuoden... nyt tulee lisää hyviä soundikombinaatioita kosolti lisää.

Kaverin yksilöä testasin ensin kämpillä 100W '72 Fenkku-nupin ja 2x12" -kaapin kanssa ja se oli lovee ensi kuulemalta. Etusessa mulla on JAN/GE:n 12Y7:t molemmissa kanavissa, eli gainia on sieltä vähennetty reilusti, päätteessä TAD 6L6GC-STR RCA-style. Konkkaremppakin on onnellisesti ohi, eli nyt on dynamiikkaa itse nupissakin.
Let that boy boogie woogie
Juzpe
13.03.2015 09:19:47 (muokattu 13.03.2015 09:21:28)

Jaahas. Pikku nostelut, jooko?

En ole aiemmin pahemmin välittänyt "amp in a box" säröistä, muttta mielipiteeni taisi juuri muuttua. Kaveri kolvaili minulle kasaan hiukan tuunatun Plexitone-tyylisen vehjeksen. Sillähän sai jopa punanuppi-fenderin puhtaasta kanavasta asialliset rokkisoundit. Ei se nyt mikään kasisatanen tai jubileemursu ole, mutta yllättävän dynaaminen ja marsutyylinen särö kuitenkin. Lisäksi volaboost-toiminto ja kaksi eri modea (crunch ja higain) tekevät siitiä melko lailla käyttiksen keikkaolosuhteissa.

Onkos porukat käyttäneet plexitonejensa edessä jotain overdriveja tms. tiluliidisoundien aikaansaamseksi? BB Preamp ja TS-9 tulee itselle ekana mieleen, sellasista mitä vois koittaa. Toki asiaan saattaa vaikuttaa se, että tommoset löytys ihan omasta takaa.
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa
Gabe
13.03.2015 09:33:05
Andolf: Vihdoin ja viimein sain testailtua omalla vahvistimella batw Black forrest -pedaalia, on kyllä aika killeri. Tuohan on forumtietojen mukaan Colosound distortonin perustalle luotu booster-distortion-fuzz, ja ei ne ihan väärässä olleet kun puhuivat et näitä pitäis olla melkein kaksi kappaletta; toimii oikeasti hyvin distortiona joka jatkuu fuzziin asti, ovat myös sitä mieltä toimii boosterinakin pirun hyvin.

Itse käytin tuota "reunasäröllä" olevan Marsun re-issue plexin kanssa. Pedaalista gainit pikkuisen distortionin puolella ja vähän boostia; huomattavasti parempi soundi kuin zvexin distortonissa. Aika paljon tuo vaikuttaa "sisältävän" käyttökelpoisia soundeja.
Vaikka itse en sooloja soita niin vaikutti toimivan niissä myös erittäin hyvin.
Vois jopa melkein suositella vintage rokkiin.

Tämä on kiinnostellut jo hetken. Vaikuttaisi minun laatikoltani kyllä. Mulle ongelma noissa purkeissa on vain aina ollut että en sitten kuitenkaan käytä niitä, siellä lojuvat kaikki.
freakingenius
13.03.2015 11:23:59 (muokattu 13.03.2015 14:06:49)
Juzpe: Jaahas. Pikku nostelut, jooko?

En ole aiemmin pahemmin välittänyt "amp in a box" säröistä, muttta mielipiteeni taisi juuri muuttua. Kaveri kolvaili minulle kasaan hiukan tuunatun Plexitone-tyylisen vehjeksen. Sillähän sai jopa punanuppi-fenderin puhtaasta kanavasta asialliset rokkisoundit. Ei se nyt mikään kasisatanen tai jubileemursu ole, mutta yllättävän dynaaminen ja marsutyylinen särö kuitenkin. Lisäksi volaboost-toiminto ja kaksi eri modea (crunch ja higain) tekevät siitiä melko lailla käyttiksen keikkaolosuhteissa.

Onkos porukat käyttäneet plexitonejensa edessä jotain overdriveja tms. tiluliidisoundien aikaansaamseksi? BB Preamp ja TS-9 tulee itselle ekana mieleen, sellasista mitä vois koittaa. Toki asiaan saattaa vaikuttaa se, että tommoset löytys ihan omasta takaa.

Ite on aina välillä pistänyt xotic sl driven eteen bossin sd-1:stä tai dist+:ssaa ja kohtuudella annosteltuna kuulostaa mainiolta. Saa sopiasti lisättyä heavympiin sooloihin tai komppeihin säröä ilman että pääsärön soundi muuttuii radikaalisti. Ei tosta sl:stä ainakaan liikaa däröä yksinään irtoa kovimpiin rokki hommiin.

EDIT. Tässä skabassa taisin käyttää tuota yhdistelmää (siis sd1) peaveyn putkicomboon. Ei nyt mitään tilulilua, mutta mun mielestä ihan hyvä soundi irtoo.
http://maihinnousu.net/s/23770
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)