Aihe: Tuuraajapankki pystyyn!!
1 2 3
Kukko
26.05.2004 20:01:26 (muokattu 26.05.2004 20:11:43)

..mä voisin sitten sopia keikat,liksat ym, ja soitella tuuraajat ja sopia kaikki käytännön asiat.Mä ottaisin ihan kuluihin vaan korkeintaa 15%. Ai niin, sehän oliski ohjelmatoimisto...;)
"Viihdetaiteilijan työssä on ikävintä, kun joutuu selvinpäin mikrofonin takaa katselemaan, kun amatöörit ryyppää" -Irwin-
KMT
26.05.2004 20:48:59

Mulla on kyllä ollut onni saada sellaisia tuuraajia, jotka ovat hyvin paikanneet, joskus täysin kylmiltään, joskus yksissä treeneissä ennättäneet käydä. En nyt oikein keksi, miksi mun kuuden äijän bändin pitäisi jättää keikka väliin, jos yhdellä on este, ensi kesäksi buukattu sellainenkin, jossa kaksi tuuraajaa, ovat olleet ennenkin meillä ja hyvin pärjänneet.

Jättää keikka väliin?
Eikö voi soittaa viidellä äijällä?
Tuossa on vain se riski, että basisti tulee ja läpsii korville taajuusaluetunkeutumisrikkeen johdosta. -Fortune
baron
26.05.2004 23:11:33

Jättää keikka väliin?
Eikö voi soittaa viidellä äijällä?

Niin itse asiassa: turhan hankalia roudattaviahan ne rummut on, helpommalla pääsisi, kun jättäisi rumpalin rumpuineen pois ja tyhmähän se basisti on ja kuitenkin väärin soittaa.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
baron
26.05.2004 23:33:15

Tuuraajat kumminkin sitten jää kyselemään, koska mä saan tulla uudestaan, Sitten pändissä tapellaan onko alkuperäinen vai tuuraaja parempi ja sitten bändissä tulee riitoja ja sitten pändi hajoaa.

Niinhän ne tuuraajat kyselee ja mä vaan koen, että ihanaa olla suosittu. Saapahan vakkarit vähän skarppaamaan, kun huomaavat, että eivät ole korvaamattomia.

(Siitä mä oon pitänyt huolen, että mua ei tuurata. Jos ne huomaisi, että keikka menee paremmin ilman liideriä, mun vois käydä heikosti.)
isojussi
27.05.2004 00:43:56
...Sitten pändissä tapellaan onko alkuperäinen vai tuuraaja parempi ja sitten bändissä tulee riitoja ja sitten pändi hajoaa.

Kyllä noi ongelmat häipyy pikkuhiljaa puberteetin jälkeen.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
jkinnun2
27.05.2004 12:23:12
Tuuraajapankki. Lostoidea, ainakin mulle tällähetkellä keikkaa on todella surkeasti ja myyjä panttaa vielä liksoja tana.

Jussi
Teemu Tee
27.05.2004 15:27:08
Kuten sanottu, ei ole ongelmatonta...

.. mutta enemmän etuja kuitenkin.

Tällainen listahan olisi jokaisen omalla vastuulla! Ainahan on parempi saada tuttu jannu tuuraajaksi, mutta kun kaikilla ja aina ei niitä ole saatavilla. Ehdotinkin siksi minimalistista tietokantaa sisältäen nimen, yhteystiedot, soittimen/soittimet ja oman luonnehdinnan tasosta ja tyylilajeista jotka taittuvat.
Tyhjän saa pyytämättäkin
isojussi
27.05.2004 22:15:31
No voishan sittä perustaa oman topicin tansiimusiikkipalstalle - vai aletaanko kerätä tähän?
baron
27.05.2004 22:32:39 (muokattu 27.05.2004 22:33:01)

Mä ainakin haluan, että joka tuuraajatarjokas käy testisoitossa ja en ole varma, missä ajassa mä sen halukkaiden ruuhkan selvittäisin?
Viking
28.05.2004 02:59:37 (muokattu 28.05.2004 03:00:49)
Kuten aikaisemmin jo mainitsin, ei tällaisten hyödyllistenkin palstojen/sivujen luominen ole mikään ongelma. Vähän vastaava kuin työpaikkailmoitukset yleensä, joihin voisi lisätä omia kykyjä, ehtoja tms. Ongelma on vain siinä että kaikki maksaa, ja tuskin kukaan sitä hyväntekeväisyyden nimissä tekee, vaikka hyvällä asialla on. Kyse ei ole suurista summista, mutta tyhjästä on paha nyhjästä....

Tämän tyylinen palsta ei ole riittävän selkeä siihen hommaan
Teemu Tee
28.05.2004 10:35:38
Kuten aikaisemmin jo mainitsin, ei tällaisten hyödyllistenkin palstojen/sivujen luominen ole mikään ongelma. Vähän vastaava kuin työpaikkailmoitukset yleensä, joihin voisi lisätä omia kykyjä, ehtoja tms. Ongelma on vain siinä että kaikki maksaa, ja tuskin kukaan sitä hyväntekeväisyyden nimissä tekee, vaikka hyvällä asialla on. Kyse ei ole suurista summista, mutta tyhjästä on paha nyhjästä....

Tämän tyylinen palsta ei ole riittävän selkeä siihen hommaan

Mielestäni palstan pitäisi olla ehdottomasti rekisteröinnin takana ja palvella lähtökohtaisesti vain muita siihen myös kuuluvia.
Tyhjän saa pyytämättäkin
isojussi
31.05.2004 09:25:10
Mä ainakin haluan, että joka tuuraajatarjokas käy testisoitossa ja en ole varma, missä ajassa mä sen halukkaiden ruuhkan selvittäisin?

Ymmärrän kyllä miksi, mutta ainahan se ei oo mahdollista. Joskus vaan tulee näitä "tavataan lavalla" - tilanteita.

Siinähän ei sitten auta muu, kuin toivoa, että liikkeellä on porukka, joka ymmärtää realistisesti oman osaamisensa.
baron
31.05.2004 09:39:00

Ymmärrän kyllä miksi, mutta ainahan se ei oo mahdollista. Joskus vaan tulee näitä "tavataan lavalla" - tilanteita..

Mulle on vuosien saatossa kertynyt ikioma "tuuraajapankki" eli joka äijälle 1-2 tyyppiä, jotka ovat osoittaneet pärjäävänsä.

Ainoastaa itse olen "korvaamaton" .-)
Pula-Aho
31.05.2004 09:51:11
Itse olen jo useamman vuoden ajan kerännyt tuuraajarekisteriä. Eli aina kun nään jossain ilmoituksen, että joku ilmoittaa halukkuutensa tuuraajaksi, otan yhteystiedot talteen.

90 prosenttisesti tuuraukset ovat tosin hoituneet parin kolmen saman kaverin toimesta. Toisaalta välillä on mukava ottaa muitakin, koska uusiin tyyppeihin on mukava tutustua.
Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. Eikä meidän jutuissa nyt mikään virtuuoosi tartte ollakaan. Eli ole muukaan bändi.

Ai niin olihan se yksi basisti, joka oli ihan pihalla. Mutta se oli semmoinen tapaus että alkuperäinen tuuraaja oli omatoimisesti mennyt hankkimaan itselleen tuuraajan.
Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen.
baron
31.05.2004 09:54:01

Ai niin olihan se yksi basisti, joka oli ihan pihalla. Mutta se oli semmoinen tapaus että alkuperäinen tuuraaja oli omatoimisesti mennyt hankkimaan itselleen tuuraajan.

Jos basisti hankki basistin niin senhän saattoi arvata.
Basso-Aslak
31.05.2004 09:55:20

Miten sitten voitaisi määritellä se osaaminen? Työpaikkaa haettaessahan kysellään suosittelijoita, olisko tässä aihetta laittaa turaajapankin persoonakohtaisiin tietoihin vastaavia yhteystietoja, tietysti asianomaisten suostumuksella? Turaajakandidaatin omiin määrittelyihin voi lukija luottaa vain rajallisesti, monasti kun on käynyt niin, että puheet ja tositoimet eivät, noh, kauniiisti sanoen, kohtaa. Eiköhän soittajat vastaa tällaisessa tapauksessa kuitenkin aika realistisesti jos kysäisee ?
ihan kohta alan treenaamaan.. vilkasen vaan ihan äkkiä mnettiin...
isojussi
31.05.2004 12:19:18
Aivan.

Ja pitäis tietää paljonko on soittanut ja missä.

Tuskin ottaisin pelkkä rautalankaa soittaneen muusikon oikeaan tanssibändiin tuuraamaan.
baron
31.05.2004 12:27:05

Aivan.

Ja pitäis tietää paljonko on soittanut ja missä.

Tuskin ottaisin pelkkä rautalankaa soittaneen muusikon oikeaan tanssibändiin tuuraamaan.

Mulla oli kerran kaverin 16-vuotias poika, rock-basisti tuuraamassa kylmiltään ja ihmeen hyvin humpat taittui.

(Satuin puolivahingossa hänen keikalleen ja sen verran tyylikästä työskentelyä, että sain idiksen pyytää ja yllätyksekseni suostui ja hyvin pärjäsi)
isojussi
31.05.2004 12:34:39
Mulla oli kerran kaverin 16-vuotias poika, rock-basisti tuuraamassa kylmiltään ja ihmeen hyvin humpat taittui....

Poikkeukset vahvistaa säännön.

Yleensäóttaen oon joutunu toteamaan, että rock-jannut ei tajua tuon taivaallista tanssimusiikin (varsinkaan valssin) soittamisesta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)