Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Se Kamala Aaroni
1 2 3
KanttoriPiiparinen
04.02.2015 15:18:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

94% väkisin väännettyjä "opettavaisia" sävelmiä. Vääriin asemiin totuttavia vasemman käden nuotinnuksia. Kaikin tavoin pölyistä kamaa. Huokaisin helpotuksesta irtipäästessäni. Käyttävät kai vieläkin.. Voi lapsiparat.
 
Mitkä mielikuvat sinulle jäi?
 
Nuotin vieressä on aina tilaa...
baron
04.02.2015 16:13:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen: 94% väkisin väännettyjä "opettavaisia" sävelmiä. Vääriin asemiin totuttavia vasemman käden nuotinnuksia. Kaikin tavoin pölyistä kamaa. Huokaisin helpotuksesta irtipäästessäni. Käyttävät kai vieläkin.. Voi lapsiparat.
 
Mitkä mielikuvat sinulle jäi?

 
Ai, mä oon aikoinaan soittanut Aaron 1, 2 ja 3 ja sen jälkeen jo osasin soittaa sitä mikä kiinnosti ja osasin lukea nuotteja.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
KoskPaavo
04.02.2015 18:54:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä minäkin sitä Aaronia selasin, sitten tuli haave oppia kitaransoittoa, ostettiin Viljo Immosen kitarakoulu-teos. siihen tyssäs sekin.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
baron
04.02.2015 23:18:48 (muokattu 04.02.2015 23:24:53)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Kyllä minäkin sitä Aaronia selasin, sitten tuli haave oppia kitaransoittoa, ostettiin Viljo Immosen kitarakoulu-teos. siihen tyssäs sekin.
 
Viljo Immosella oli kaksi kitarakoulua, klasari ja tanssimusa.
Mä sain ekaksi klasarikirjan ja treenailin sitä omin päin.
Sitten kun aloin käydä tansseissa niin ihmettelin että kitaristit soitti ihan eri tavalla ja hankin sen toisenkin.
 
Netistä tarkistettuna niitten kirjojen oikeat nimet oli
Kitarakoulu sorminäppäilyä varten ja
Kitarakoulu plektrasoittoa varten.
 
Mutta tuo eka oli kyllä pelkkää klasaria à la Segovia, siinä oli pelkkiä kitarasoolokappaleita.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
KoskPaavo
04.02.2015 23:31:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en tiennyt sitä plektrakirjaa ollenkaan.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
baron
05.02.2015 06:50:57 (muokattu 05.02.2015 07:35:20)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Mä en tiennyt sitä plektrakirjaa ollenkaan.
 
No se oli sitä mitä mä 50-luvulla kaipasin (ennen rautalankaa ja kitararokkia). Kun ahkerasti sen mukaan harjoittelin niin pääsin koulun bändiin jossa soitettiin lähinnä jazzstankkuja.
Siinä opetettiin ihan oikeesti komppausta.
 
(Bändin kokoonpano oli klarinetti, vibrafoni, piano, kitara, rummut. Kaivattiin kovasti bassoa mutta siihen aikaan oli vain pystybassoja ja kellään koululaisella ei sellaista ollut)
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Anonymous-jazz
05.02.2015 19:43:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen onnistunut välttämään tuon koko kirjan ja mitä sitä nuottiviivastoilla, kun korva toimii paremmin kuin koskaan.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
U.Honey
05.02.2015 20:09:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen: 94% väkisin väännettyjä "opettavaisia" sävelmiä. Vääriin asemiin totuttavia vasemman käden nuotinnuksia. Kaikin tavoin pölyistä kamaa. Huokaisin helpotuksesta irtipäästessäni. Käyttävät kai vieläkin.. Voi lapsiparat.
 
Mitkä mielikuvat sinulle jäi?

 
No nyt se selvisi miksi vasen käsi soittaa puuta heinää koko ajan! Aaronia tuli kahlattua lapsena.
 
Siis millä tavalla Aaron totuttaa vääriin vasemman käden asemiin? En tiennyt että pianon soitossa on "asemia" ollenkaan.
 
My name is Baron, U.Honey Baron.
baron
05.02.2015 21:25:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

U.Honey: No nyt se selvisi miksi vasen käsi soittaa puuta heinää koko ajan! Aaronia tuli kahlattua lapsena.
 
Siis millä tavalla Aaron totuttaa vääriin vasemman käden asemiin? En tiennyt että pianon soitossa on "asemia" ollenkaan.

 
Niin, ei mun pianomaikankaan mukaan pianon vasurilla oo mitään asemia? Soitetaan joko bassosäveliä tai sointuja, vähän eri tavalla sen mukaan onko bändissä basisti vai ei.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
baron
05.02.2015 21:27:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Olen onnistunut välttämään tuon koko kirjan ja mitä sitä nuottiviivastoilla, kun korva toimii paremmin kuin koskaan.
 
Otatko korvalla ventovieraan piisin josta ei ole äänitettä?
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
KanttoriPiiparinen
05.02.2015 21:45:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baron: Niin, ei mun pianomaikankaan mukaan pianon vasurilla oo mitään asemia? Soitetaan joko bassosäveliä tai sointuja, vähän eri tavalla sen mukaan onko bändissä basisti vai ei.
 
Noinhan sen pitäisikin mennä, mutta kun Aaronissa ei mene. Muistellaanpa vaikkapa tätä "Iloista Tanssia" C-duurissa. Ensimmäinen sointu vasurilla tulee kvinttikäännöksenä, siis C-sointu G-asemassa sävelet GCE. Tätä tarkoitin asemilla. Silloinen opettajani kertoili muitakin asioita, joita olen jälkeenpäin joutunut epäillen pohtimaan.
 
Opetuksessani olen pyrkinyt pohjamuodossaan oleviin sointuihin, jolloin soinnun perusääni soitetaan vasurin pikkurillillä.
 
Nuotin vieressä on aina tilaa...
EP
06.02.2015 00:11:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen: Noinhan sen pitäisikin mennä, mutta kun Aaronissa ei mene. Muistellaanpa vaikkapa tätä "Iloista Tanssia" C-duurissa. Ensimmäinen sointu vasurilla tulee kvinttikäännöksenä, siis C-sointu G-asemassa sävelet GCE. Tätä tarkoitin asemilla. Silloinen opettajani kertoili muitakin asioita, joita olen jälkeenpäin joutunut epäillen pohtimaan.
 
Opetuksessani olen pyrkinyt pohjamuodossaan oleviin sointuihin, jolloin soinnun perusääni soitetaan vasurin pikkurillillä.

 
Löysin vaan Aaron 1 :n ja siinä se menee F duurissa ja muutamassa muussakin sävellajissa mut ei C -duurissa.
Siinä eka sointu (I) on perusasemassa ja V -aste terssikäännös (ihan loogista).
 
Olisko sitten 2 -osassa erilailla?
 
tonecab
06.02.2015 03:34:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen: 94% väkisin väännettyjä "opettavaisia" sävelmiä. Vääriin asemiin totuttavia vasemman käden nuotinnuksia. Kaikin tavoin pölyistä kamaa. Huokaisin helpotuksesta irtipäästessäni. Käyttävät kai vieläkin.. Voi lapsiparat.
 
Mitkä mielikuvat sinulle jäi?

 
Ei varmaan kiinnosta nykynuorisoa paskaakaan, mut ei siitä mun mielestä haittaakaan ollut. Ne Hanonit ja Czernyt vasta tylsiä olikin. Jälkeenpäin kiitellyt, osaa vasemmalla kädellä tehdä muutakin kuin kaivaa nenää.

Hyväkään maikka ei pysty tarpeeksi korostamaan sitä korvan merkitystä...
 
baron
06.02.2015 09:56:49 (muokattu 06.02.2015 10:03:23)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tonecab: Ne Hanonit ja Czernyt vasta tylsiä olikin. Jälkeenpäin kiitellyt, osaa vasemmalla kädellä tehdä muutakin kuin kaivaa nenää.
 
Joo, samaa mieltä mutta jälkeen päin aatellen niin kyllä niistä hyötyäkin on ollut.
 
Siinä vaiheessa kun soittelin Aaroneita ja Hanoneita kyselin joltain Suomen eturivin jazz-pianistilta mitä mun pitäisi treenata ja se sanoi että heitä nuo pois ja ala soitella sitä mistä tykkäät, kyllä sä siten parhaiten opit!
Tää on tietenkin kiinni siitä mihin pyrkii, mä siihen aikaan soittelin vain omaksi ilokseni eikä ollut kuvitelmaakaan bändeistä tai keikoista.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
EP
06.02.2015 11:03:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Innostuin treenaamaan..
 
Keinu, Iloinen tanssi (D -duuri), Iltakellot.
 
Leikari
06.02.2015 12:16:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP:
 
Keinu, Iloinen tanssi (D -duuri), Iltakellot.

 
... meilläkin lapsuudenkodissa kaikki kolme veljestä vedettiin nuo läpi - riittää kyllä minun annokseksi...
 
onneksi omilla pojillani oli toiset materiaalit ja sitten vaihtoivatkin kitaraan...
 
;-)
 
KanttoriPiiparinen
06.02.2015 15:50:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Innostuin treenaamaan..
 
Keinu, Iloinen tanssi (D -duuri), Iltakellot.

 
Mites intiaani-tanssi ja auringon nousu? Kovaa kamaa...
 
Nuotin vieressä on aina tilaa...
pekka montin
06.02.2015 17:10:41
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nykyään ongelma lienee siinä että sitä hyvää matskua on niin törkeästi tarjolla.
Kaikkea ei ehdi/jaksa opetella. Tulee ähkyn fiilis, etenkin jos erehtyy laitostumaan.
Kaikkea on paljon mutta painotus yhteen asiaan kerralla vähenemässä kaikkialla.
 
EP
06.02.2015 17:12:36 (muokattu 06.02.2015 17:22:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen: Mites intiaani-tanssi ja auringon nousu? Kovaa kamaa...
 
Heh, juu..
 
pekka montin: Nykyään ongelma lienee siinä että sitä hyvää matskua on niin törkeästi tarjolla..
 
Nimenomaan, mut tota vapaasäestystä pianolla pitäs kyllä enempi..
 
outoniemi
06.02.2015 18:15:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omat muistoni näistä ja lapsuuden pianotunneista on pettymys siihen, ettei pianolla soiteta mitään mistä pitäisin (ainakaan ensimmäiseen 4 vuoteen) ja lopulta ei koko soitinkaan sitten enää sytyttänyt. Kun huomasin olleeni väärässä olikin jo myöhäistä... Tai ei sittenkään, 35 vuotta myöhemmin takaisin sorvin ääreen eikä oppimateriaalista ole ollut muuta kuin runsauden pulaa :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «