Laulava Kylätohtori 20.06.2014 13:29:29 | |
---|
kimurantti1: Otan tästä vuoden takaisen lainauksen esiin: Laulava Kylätohtori: Tosin nyt tein päätöksen, että en osta enää mitään, koska osta torilta->kokeile->myy torilla ei enää toimi. Ootko vielä ollut ostamatta kamaa? Entä kuinka tarkkaan tää mahtoi toteutua: Ja olkoon tämä viimeinen avautuminen aiheesta... ;) ... :-D En ole varma, mutta voi olla, että yhden pedaalin ostin tuon jälkeen... :D Voisin kertoa kauniin tarinan ostamisesta ja ostamatta jättämisestä, mutta koska tuo oli viimeinen avautuminen aiheesta, niin jääköön kertomatta... :) *huoh* - Thunder will never die! |
Gabe 01.02.2015 11:49:24 | |
---|
Nyt on kyllä erityislaatuinen ongelma sattunut kohdalle. Ostin taannoin torilta pedaalin. Lähetin myyjälle tekstarin että olisin halukas ostamaan purkin ja pyysin tilinumeroa maksua varten. Myyjä sanoi että maksa sitten kun olet tavaran saanut, tämähän on ostajan näkökulmasta aina paras vaihtoehto. Noh, purkki tuli ja on juuri sitä mitä pitikin. Laitoin myyjälle tekstiviestillä kiitosta kaupoista ja pyysin tilinumeroa, ei kuulu mitään. Odottelin pari päivää ja laitoin saman viestin uudelleen, ei kuulu mitään. Odottelin taas pari päivää ja soitin, ei vastaa. Soitin taas seuraavana päivänä, ei vastaa. Laitoin vielä pikaviestiä, ei vastaa siihen vaikka on kirjautunut kerran sen jälkeen. Kyse on kuitenkin kolmensadan pedaalista (käytetyn hinta). Onkohan minulla vielä velvollisuutta yrittää jotenkin vai annanko olla? Pikaviesti ja tekstiviestit on tallella ja niissä näkyy päivämäärät ja kellon ajat milloin olen yrittänyt ottaa yhteyttä. En hoksannut säästää lähettäjän osoitetta osoitekortitsta, muuten olisin laittanut kirjattuna kirjeena rahat menemään. |
Tsugu Way 01.02.2015 11:57:21 | |
---|
Gabe: Onkohan minulla vielä velvollisuutta yrittää jotenkin vai annanko olla? Pikaviesti ja tekstiviestit on tallella ja niissä näkyy päivämäärät ja kellon ajat milloin olen yrittänyt ottaa yhteyttä. Kyllä mää vielä odottaisin, että myyjä vastaa sun yhteydenottopyyntöihin. Entä jos se on ollu jossain onnettomuudessa tms, ettei pysty tällä hetkellä ottaan yhteyttä? Ja jos asia pitkittyy etkä saa maksettua, niin säilytä kuitenkin todisteena ne kaikki yhteydenottoyritykset, jos käykin niin, että asiaan palataan puolenvuoden päästä ja tingataan, että miksi et maksanut. Blues is allright! |
Gary the pine 01.02.2015 12:42:12 | |
---|
Jätkä osti Joulupukilta :-) Tulin, näin, paskoin housuun. |
Gabe 01.02.2015 13:36:19 | |
---|
Tsugu Way: Kyllä mää vielä odottaisin, että myyjä vastaa sun yhteydenottopyyntöihin. Entä jos se on ollu jossain onnettomuudessa tms, ettei pysty tällä hetkellä ottaan yhteyttä? Ja jos asia pitkittyy etkä saa maksettua, niin säilytä kuitenkin todisteena ne kaikki yhteydenottoyritykset, jos käykin niin, että asiaan palataan puolenvuoden päästä ja tingataan, että miksi et maksanut. Näin ajattelin tehdä. Mietin myös että onko se potkaissut tyhjää tai joutunut onnettomuuteen, mutta sen verran hyvässä hapessa kuitenkin että kävi mnetissä? Fiksu ja asiallinen mies ja kaikki sujui erittäin hyvin ja hyvässä hengessä siihen saakka kunnes halusin rahaa antaa. |
Krice 01.02.2015 14:41:08 | |
---|
Gabe: Myyjä sanoi että maksa sitten kun olet tavaran saanut, tämähän on ostajan näkökulmasta aina paras vaihtoehto. Tapahtuuko noin muka useinkin? Minusta tuossa vaiheessa pitäisi alkaa jo epäilemään jotakin. |
TTV 01.02.2015 15:08:25 | |
---|
Krice: Tapahtuuko noin muka useinkin? Minusta tuossa vaiheessa pitäisi alkaa jo epäilemään jotakin. No ei varmasti kovin usein. Mitä tällaisessa tapauksessa pitäisi alkaa epäilemään? "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Tympee Huttunen 01.02.2015 17:23:15 | |
---|
Gabe: Näin ajattelin tehdä. Mietin myös että onko se potkaissut tyhjää tai joutunut onnettomuuteen, mutta sen verran hyvässä hapessa kuitenkin että kävi mnetissä? Fiksu ja asiallinen mies ja kaikki sujui erittäin hyvin ja hyvässä hengessä siihen saakka kunnes halusin rahaa antaa. Jollain voi olla m.net esim selaimen etusivuna ja puoliso tai omainen on voinut netin avata. |
Krice: Tapahtuuko noin muka useinkin? Minusta tuossa vaiheessa pitäisi alkaa jo epäilemään jotakin. Äärimmäisen harvoin tuntemattomien kanssa, taitaa pari kolme kertaa olla kun on käynyt niin että on maksua pyydetty vasta jälkikäteen. Tuttujen kanssa taas tulee useinkin pistettyä tavaraa matkaan ilman että on maksua tullut etukäteen. Mitäs tässä pitää jatkossa alkaa epäilemään? Kysynkö että ethän vain katoa mihinkään kun haluan rahaa antaa? :D Vai raportoinko torin huijausketjuun että tämä henkilö kusettaa itseltään rahaa? Noh, pistin vielä tekstaria ja pikaviestiä vielä kerran ja saa minun puolesta nyt olla. Tuossa se raha on syrjässä siihen saakka kunnes kelpaa. Onhan tämä kyllä erikoista. Mitenkäs jos tuosta ei kuulu mitään vaikka kesään mennessä ja jos minua huvittaisi pistää purkki vaihtoon, niin olenko minä tämän tavaran laillinen omistaja kun minulle ei ole tarjottu tilaisuutta maksaa tuotetta? Lastinen: Jollain voi olla m.net esim selaimen etusivuna ja puoliso tai omainen on voinut netin avata. No tämä. :/ Enpäs tullut ajatelleeksi. Jos toinen on tosiaan potkaissut tyhjää niin minkäs tässä sitten tekee? |
johanssen 01.02.2015 17:36:36 | |
---|
Gabe: Nyt on kyllä erityislaatuinen ongelma sattunut kohdalle. Ostin taannoin torilta pedaalin. Lähetin myyjälle tekstarin että olisin halukas ostamaan purkin ja pyysin tilinumeroa maksua varten. Myyjä sanoi että maksa sitten kun olet tavaran saanut, tämähän on ostajan näkökulmasta aina paras vaihtoehto. Noh, purkki tuli ja on juuri sitä mitä pitikin. Laitoin myyjälle tekstiviestillä kiitosta kaupoista ja pyysin tilinumeroa, ei kuulu mitään. Odottelin pari päivää ja laitoin saman viestin uudelleen, ei kuulu mitään. Odottelin taas pari päivää ja soitin, ei vastaa. Soitin taas seuraavana päivänä, ei vastaa. Laitoin vielä pikaviestiä, ei vastaa siihen vaikka on kirjautunut kerran sen jälkeen. Kyse on kuitenkin kolmensadan pedaalista (käytetyn hinta). Onkohan minulla vielä velvollisuutta yrittää jotenkin vai annanko olla? Pikaviesti ja tekstiviestit on tallella ja niissä näkyy päivämäärät ja kellon ajat milloin olen yrittänyt ottaa yhteyttä. En hoksannut säästää lähettäjän osoitetta osoitekortitsta, muuten olisin laittanut kirjattuna kirjeena rahat menemään. Mulle on käynny pari kertaa niin, että kauppakumppani onkin yhtäkkiä hävinnyt "langoilta". Molemmilla kerroilla oli syynä äkillinen vakava sairastuminen ja molemmat tapaukset päättyivät molempia osapuolia tyydyttäneeseen loppuratkaisuun. Mutta molemmissa tapauksissa aikaa kului kuitenkin 2-3 kk ennenkuin yhteydenpito jälleen onnistui ja olin jo luovuttanut ja siirtäny tapaukset "tappiomappiin". Ja molemmat tapahtui huuto.netin puolella. Sullahan on vielä case ikäänkuin voitonpuolella, jos yhteyttä ei enää saakkaan. Sitte kumarrat vain syvään spedun omistajan suuntaan ja annat rokin räyhätä. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
Gabe 01.02.2015 17:45:58 | |
---|
johanssen: Mulle on käynny pari kertaa niin, että kauppakumppani onkin yhtäkkiä hävinnyt "langoilta". Molemmilla kerroilla oli syynä äkillinen vakava sairastuminen ja molemmat tapaukset päättyivät molempia osapuolia tyydyttäneeseen loppuratkaisuun. Mutta molemmissa tapauksissa aikaa kului kuitenkin 2-3 kk ennenkuin yhteydenpito jälleen onnistui ja olin jo luovuttanut ja siirtäny tapaukset "tappiomappiin". Ja molemmat tapahtui huuto.netin puolella. Sullahan on vielä case ikäänkuin voitonpuolella, jos yhteyttä ei enää saakkaan. Sitte kumarrat vain syvään spedun omistajan suuntaan ja annat rokin räyhätä. Kyllä tähän varmasti joku järkevä selitys vielä paljastuu. Yhteydenpito sujui kuitenkin kauppaa hierottaessa hyvin. Enhän minä niitä rahoja voi väkisin toiselle tunkea, tunnollisena ihmisenä tällainen kuitenkin häiritsee. :/ |
Gabe 01.02.2015 18:35:18 | |
---|
No niin, löytyihän tällekin järkevä syy (ja tottakai heti kun keksin alkaa täällä ihmettelemään). Sairastapaushan se siellä. No nyt on homma kunnossa. |
J.Nikkanen 01.02.2015 21:17:05 | |
---|
Krice: Tapahtuuko noin muka useinkin? Minusta tuossa vaiheessa pitäisi alkaa jo epäilemään jotakin. Mä olen pistänyt pedaalin matkaan ja soittanut perään että maksa kun jaksat täysin tuntemattomalle ihmiselle. Tämä vain siksi että posti ei saa multa sentin senttiä postiennakkomaksun muodossa. Eihän ne sattana osaa muutenkaan toimittaa pakettejaan lupaamussaan aikatauluissa mutta täyden hinnan veloittavat toheloinneistaankin kyllä. Olihan vastaanottaja hämmentynyt, maksoi kyllä kiltisti. Olen myös ostanut pedaalin niin, että purkki on ollut mulla jo varmaan viikon päivät kun viimein tilinumeron sain, useamman pyynnön jälkeen. Mitäs nyt pitää epäillä ja miksi? Mukahauska allekirjoitus. |
Khassera 01.02.2015 22:55:59 (muokattu 02.02.2015 16:58:21) | |
---|
Whatevöööö, voi olla, voi olla olematta, ihan sama. Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään. |
kojones 01.02.2015 23:10:28 | |
---|
Khassera: http://muusikoiden.net/tori/nayta.p … ent_act=form&id=967584#comments Jenkkikaula tuntemattomassa bodyssä. Body on kuulemma "maannut kaulan kanssa irrallaan autotallissa" ja myöemmin siitä on otettu sunbursti pois ja nykytila on toi. Kävin sähköpostikeskustelua tästä kitarasta tori-ilmoituksen kautta http://www.tori.fi/pohjois-savo/Kit … akaksikko_kotia_vailla_16536422.htm En tiedä onko tää wennue sama, mutta Petri Repo oli torimyyjän nimi. Lisään tän kommentin myös "huijarit torilla" ketjuun. Lähinnä kun kitaraa myydään usafenkkuna vaikka ei ole minkäännäköistä tietoa mikä body jne jne on kyseessä. Meitsillä on kyllä tosi ikävän skeptinen suhtautuminen siihen että markka-aikana melkeen kymppitontun kitara päätyy osiksi autotalliin makaamaan. Iisalmeen. Ei mulla muuta. Torilta en ostais mitään näkemättä. Toinen on '78, toinen '79. Toinen Ilmajoelta, toinen Iisalmesta. |
Khassera 01.02.2015 23:13:10 | |
---|
Molemmissa sama sarjanumero. Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään. |
karik 01.02.2015 23:17:36 | |
---|
Khassera: Lähinnä kun kitaraa myydään usafenkkuna vaikka ei ole minkäännäköistä tietoa mikä body jne jne on kyseessä. Meitsillä on kyllä tosi ikävän skeptinen suhtautuminen siihen että markka-aikana melkeen kymppitontun kitara päätyy osiksi autotalliin makaamaan. Iisalmeen. Ei mulla muuta. Torilta en ostais mitään näkemättä. Ei se noin paljon maksanut markka-aikana. Itse ostin uuden straton 1978 ja se maksoi jonkin verran yli 3000 markkaa. |
JaaGeRMaisTeR 02.02.2015 00:13:43 (muokattu 02.02.2015 00:27:11) | |
---|
E: Googlea googlea. Sieltä saattaa löytyä paremminkin asioita. |
Khassera 02.02.2015 00:44:04 | |
---|
Enikeis, torin ja mnetin ilmoissa molemmissa sama sarjanumero, ja toimyyjän mukaan kitaran bodyn alkuperästä ei ole mitään muuta varmaa tietoa kuin "kyllä se aito on." eikö bodyssä yleensä ole jotain merkkejä/leimoja jossain? Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään. |
fox 02.02.2015 00:50:14 | |
---|
kojones: Toinen on '78, toinen '79. Toinen Ilmajoelta, toinen Iisalmesta. Molempien bodyssa identtinen syykuvio vieläpä. Sattumaako tahi kloonaus? =) |