Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Halvan kitaran modifointi?
1 2
yanera
30.01.2015 20:09:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli
 
Omistan useita kitaroita viimeinen halpis ostokseni on Jackson JS-30. Se on ihan ok keppi, mutta siitä saisi vielä paremman..
 
Kannattaako sitä lähteä rankasti modifoimaan?
 
Esim. Tallaksi OFR tai Shaller. Mikeiksi jotkin isotehoiset DImarziot, Seymour Duncanit, ja se olisi siinä?
 
Vai
 
Kannattaako keppi myydä pois ja ostaa myöhemmin jo kalliimilla osilla varusteltu keppi??
 
Kitaran kuva on mun tori ilmoituksissa, en tosin ole vielä ihan varma luovunko siitä vai en.
 
(omistan myös halvan jackson ps-1 mallisen kepukan vuodelta 95, asennutin siihen emg 81/85 ja se muuttui täysin. Nyt se on "Hyvä" kitara kehtaa soittaa treeneissä ja keikoilla ei jää saundissa jälkeen kalleimmillekkaan kepukoille..)
 
Vesi hiiva ja sokeri.
LaMotta
30.01.2015 20:12:42 (muokattu 30.01.2015 20:50:44)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Modifiointi kannattaa aina jos kitaran käyttöarvo paranee jollain tapaa. Taloudellinen kannattavuus on suhteellista.
 
Jos osia hankkii käytettynä ja itse pystyy ne vaihtamaan, niin voi ne kitaraa myydessä irrottaa ja myydä erikseen. Tällöin ei suurta tappiota tule.
 
Melko harvoin modaukset on luonteeltaan sellaisia, että ostajat on niistä valmiita suurempaa extraa maksamaan.
 
Peruuttamattomia modauksia kannattaa aina harkita vähintään yön yli. Ja epäselvässä tapauksessa kysyä neuvoa mnetistä, minkä jälkeen kukaan ei enää tiedä mistä asian suhteen oltiin tulossa ja minne menossa.
 
E: Lähtökohtaisesti kyseisen hintaluokan kitaran peruuttamattomatkaan modaukset ei varsinaisesti ole mikään 'pyhäinhäväistys'.
 
EE: Rankempien modausten suhteen kannattaa miettiä sitä, että jos löytyy valmis tehdaskitara halutuilla spekseillä, niin että ostaa sellaisen ja hävittää entisen modaamattomana sille vielä sopivalla hinnalla.
 
EEE: Itsekin olen yhden halpiksen suurin piirtein vuollut bodya myöten uusiksi. Jälkeen päin ajateltuna tuosta kaikesta ei ollut muuta kuin vaivaa.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
jakezzz
30.01.2015 20:34:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ittelle ajautu tollattinen ~89-90 intian kuikka kakkonen (joka akustiseti soi nätisti sekä sopi käteeni loisteliaasti).
 
Edelliset omistajat olivat jo aloittaneet rankemman modaamisen, joten oli hyvä jatkaa.

Lopputulos on kyllä itseäni sen verta miellyttävä, ettei myyntiin ihan äkkiä lähde.
 
Se että onko järkeä laittaa satasen kepakkoon rahaa ja saada hyvä soittopeli?
No saisitko modausten (+ kepakon) hinnalla yhtä kelvon pelin valmiina (itsellä kepakko 100€+modaukset ~400€)?
 
Jos tuo joskus myyntiin menee niin paloitella se pitää => muuten menee alle mikkien hinnalla...kuikka se on siltikin. Mutta ei mua hävetä tolla soittaa julkisella paikalla.
 
pidä tunkkis
Osteri
30.01.2015 20:40:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Modifiointi kannattaa aina jos kitaran käyttöarvo paranee jollain tapaa. Taloudellinen kannattavuus on suhteellista.
 
Tuossa se on kiteytetty. Modattu kitarahan tehdään pääasiassa itselle, eli kannattaa miettiä sitä kokonaisuutena, että viittiikö lähteä modaamaan. Onko lopputulos kaikinpuolin haluttua?
Tuossa kitarassahan hienoa on ainakin reverse-lapa, siistiä. siitä on hyvä lähteä.
Onko se tosiaan JS-30? Aika monessa näyttää olevan pisteet otelaudassa...?
 
yanera
30.01.2015 20:59:51 (muokattu 30.01.2015 21:01:04)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin.
 
Modifoinnin enisnmäiset askeleet otettu tilasin torilta EMG HZ H4 ja H4A, kohtuu hintaan.
 
Kitarani on Jackson JS32R Dinky.
 
netistä poimittua: http://en.audiofanzine.com/stc-shap … edias/pictures/a.play,m.559400.html
 
Sitten Floikkaa metsästämään...
 
Vesi hiiva ja sokeri.
blaekie
30.01.2015 21:03:31
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta jäsen Lamotta kiteytti ton homman aika hyvin. Laitoin plussan.
 
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
yanera
30.01.2015 21:15:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siitä floikasta?
 
Mikä ero näillä Floikilla on paitsi hinta?
 
http://www.thomann.de/fi/floyd_rose_original_vibrato_kit_chrome.htm
 
http://www.musamaailma.fi/kitaristi … p-floyd-rose-trem-set-kromi-r3.html
 
Vesi hiiva ja sokeri.
LaMotta
30.01.2015 22:04:02 (muokattu 30.01.2015 22:05:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: Mikä ero näillä Floikilla on paitsi hinta?
 
http://www.thomann.de/fi/floyd_rose_original_vibrato_kit_chrome.htm
 
http://www.musamaailma.fi/kitaristi … p-floyd-rose-trem-set-kromi-r3.html

 
Eikös tuo toinen ole original ja toinen lisenssikopio tai jotain?
Ei ole tosin nämä FR-asiat ihan sitä ominta alaa. Tai edes sinne päinkään.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
yanera
30.01.2015 22:12:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Eikös tuo toinen ole original ja toinen lisenssikopio tai jotain?
Ei ole tosin nämä FR-asiat ihan sitä ominta alaa. Tai edes sinne päinkään.

 
Nopean käsitykseni mukaan molemmat ovat aitoja Floyd Roseja. Jostain syystä tuo on joku ESP painos, mutta floyd rose siinä lukee ja sama talla näyttää olevan myös kalliimmissa ESP/EII/LTD 1000 malleissa.
 
Pitää aamulla soittaa musamaailmaan ja kysyä.
 
Vesi hiiva ja sokeri.
maxillaris
30.01.2015 22:31:06 (muokattu 30.01.2015 22:34:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen nähnyt järkevänä modailla edukkaampiakin kitaroita, varsinkin jos osaa niitä itse laitella. Omakohtaista kokemusta on kertynyt vuosien saatossa jonkin verran. Mikäli kitaraan on valikoitunut esim. hyvät puut, voi rakentelemalla saada hyvän kitaran. Myyntiarvo on usein käyttöarvoa pienempi. Itse olen modaillut esim. Tokain ja Fenixin kitaroita.
 
Modailu voi siis parhaimmillaan olla hauskaa ajanvietettä ja onnistumisen kokemuksia. Eräs vanhempi Ls-sarjan Tokai on monelle "ammattisoittajallekin" jäänyt käteen, koska "tää on hyvä".
 
Rg505bk
30.01.2015 22:44:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäpä tuota miettimään, jos tekee mieli modata niin ehdottomasti kannattaa. Mulle on ainakin jäänyt joku ihme näpertelyvaihe päälle, kun tuo modaaminen koskee lähes kaikkia soittokamoja. Eikä tuo omien kitaroiden jälleenmyyntiarvo paljoa paina, kun inspiraatio johonkin iskee ;) Ei sillä, omasta mielestä ihan tyylikkäästi toteutettuja, soitettavuutta parantavia juttuja on tullut tehtyä ja tässä tapauksessahan muiden mielipiteillä ei ole väliä...
 
askomiko
31.01.2015 00:32:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kanata.
 
Oma rakas halpiskitara ei ole niin hyvä mitä luulet. Se ei ole tilastollinen poikkeus normaalijakaumalta joka pieksee Ruokankaat, vaan halpiskitara. Villiin modausprojektiin lähtiessä usein perspektiivi puuttuu tai on vinoutunut, kokemuspohja liian pieni, ja objektiivisuuslasit sumeana. Lopputuloksena saat poltettua rahaa kitaraan, joka on silti mitä se on, harjattu possu. Ei auta vaikka kuinka possua kiillottaa.
 
Helvetin hauskaa touhuahan se on kyllä ja siksi erittäin suositeltavaa!
 
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
yanera
31.01.2015 13:35:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt kuitenkin aloitin projektin
 
tilasin tämän floikan:
 
http://www.musamaailma.fi/kitaristi … p-floyd-rose-trem-set-kromi-r3.html
 
On aito OFR vain ESP:n jakelemana.
 
Sitten tallaan vielä pohdin jotain Todella tulista Humbuckeria. Ehkäpä Dimebuckeria.
 
Vesi hiiva ja sokeri.
Krice
31.01.2015 13:52:56 (muokattu 31.01.2015 13:53:37)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuu vähän modauksesta. Eihän mikkien ja tallan vaihto ole peruuttamaton toimenpide, jos pitää alkuperäiset osat tallessa. Sen sijaan otelaudan koverrusta tai muita vastaavia en suosittelisi, sen jälkeen kitaraa ei saa juurikaan myytyä eteenpäin välttämättä järkevällä hinnalla. Eli pitää kitaran sellaisessa kunnossa, että sen voi myydä alkuperäisenä tarvittaessa niin homma toimii.
 
yanera
31.01.2015 13:59:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin
 
Nyt siihen tallan tulee DiMarzio DP155 the tone zone. Torilta lähti edullisesti mukaan.
 
Antaa yli 17K ulos.
 
Vesi hiiva ja sokeri.
Sarko
31.01.2015 14:01:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: No niin
 
Nyt siihen tallan tulee DiMarzio DP155 the tone zone. Torilta lähti edullisesti mukaan.
 
Antaa yli 17K ulos.

 
Hui saatana kuinka kuuma, mahtaa olla aika mutainen tone jos toi oikeesti puskee 17k ulos.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Metalkallo
31.01.2015 14:03:33 (muokattu 31.01.2015 14:04:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: Sitten tallaan vielä pohdin jotain Todella tulista Humbuckeria. Ehkäpä Dimebuckeria.
 
Riippuu tykkääkö dimebuckerin soundista? Itse ehkä suosittelisin tuohon kitaraan tuota SD:n SH-4:sta koska se on jokapaikan höylä jolla sahaa kaikkea, ja se toimii leppä(alder) rungossa todella hyvin. Tai sitten SH-6:sta joka on EMG81 mikin passiivi versio tavallaan.
 
EDIT: Jaha, kerkesit jo tone zonen napata. :)
 
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
yanera
31.01.2015 15:35:03 (muokattu 31.01.2015 15:35:13)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt vaan mietin siä kaulamikkiä mulle on jo tulossa EMG hz 4 ja hz4a setti. Laittaisinkohan toisen niistä kaulaan?
 
Ne puskevat ulos n. 13.65K.
 
Jäisikö hirveästi tuon Dimarzion 17k jalkoihin?
 
Vesi hiiva ja sokeri.
JaaGeRMaisTeR
31.01.2015 19:02:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarko: Hui saatana kuinka kuuma, mahtaa olla aika mutainen tone jos toi oikeesti puskee 17k ulos.
 
Alnico mangneetti. Keraamisella olisi lähtenyt vielä enemmän.
 
yanera
31.01.2015 19:54:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Alnico mangneetti. Keraamisella olisi lähtenyt vielä enemmän.
 
Voito luetella keraamisia passiivi humbuckereja tai laittaa linkkiä?
 
Vesi hiiva ja sokeri.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «