Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvät karvahattumallit
1 2 3 4
Otsiri
29.01.2015 21:12:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nykyinen Fender on myynyt sielunsa. Nimi ei takaa laatua. Martinilla samoin. Gibsonista ei kokemusta tämän päivän soittimista. Kysymys kuuluukin, että onko tämän päivän merkeissä oikeasti takuuvarmoja pelejä, jos vaikka lennosta joutuis mukaansa ottamaan?
 
Funkånaut
29.01.2015 21:22:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha ei pamaha.
 
"The gunk keeps the funk" - James Jamerson Elämän tarkoitus
Karvamammutti
29.01.2015 21:27:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha ei pamaha.
 
Lähestulkoon kaikki mitä mie sanon on allekirjoitusainesta.
Otsiri
29.01.2015 21:29:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkånaut: Yamaha ei pamaha. Joo, mutta kaulat ei istu meikäläisen käteen.
 
naavanka_
29.01.2015 21:33:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melkein mikä tahansa nykyinen halpistorrakko on hyvin säädettynä hyvä.
 
Ziggy Bubba
29.01.2015 21:36:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PRS:t tuntuu olevan tasaisesti hyviä. Uskalsin tilata jopa testaamatta.
 
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
LaMotta
29.01.2015 21:41:31 (muokattu 29.01.2015 23:57:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ziggy Bubba: PRS:t tuntuu olevan tasaisesti hyviä. Uskalsin tilata jopa testaamatta.
 
Jenkki PRSt on yleisesti ottaen aika hyvää kamaa. Ei ne kuitenkaan ole kai haettuja karvahattumalleja?
 
Funkånaut: Yamaha ei pamaha.
 
Tämän voisi ymmärtää myös niin, että Yamaha ei nappaa eli ei kiinnosta.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Arbitrator
29.01.2015 22:48:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kanadalainen Godin tekee laadukkaita soittimia kohtuuhinnalla, jos hieman erikoisen ulkonäön kanssa tulee toimeen.
 
lavaamo
29.01.2015 23:48:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä musarit, prestige ibat ja stankku sarjan espit tuntuu olevan melkosen tasalaatuista tavaraa.
 
✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Rokkitouhuja
Da Make
29.01.2015 23:52:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ostaisi uutta kitaraa; suuntaa katseesi m.netin torille. Maailma on pilalla. Toivon että on muutaki kuin Yamaha mikä ei pamaha. Terveisiä myös John Titorille.
 
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
LaMotta
29.01.2015 23:55:12 (muokattu 30.01.2015 00:18:12)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joitakin jälleenmyyjiä jos on uskominen niin milloin mikäkin uusi ihmemerkki on sitä ja tätä valtamerkkiä parempi. Ota näistä nyt sitten selvää.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Jucciz
30.01.2015 00:20:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musta on ruvennut tuntumaan siltä, että jos pitäis kohtuuhintainen soitin ostaa sokkona, mun yksi suosikkivalintoja ois japanilainen ESP. Tähän mennessä taloon on päätynyt Telecaster ja Vintage Four -basso ja molemmat tarjoavat kyllä ihan uskomatonta vastinetta rahoille.
 
Samaa voisi sanoa tietysti vaikkapa 80-luvun lopun ja 90-luvun alun japanilaisista Fendereistä: yhtään huonoa soitinta en ole tuolta ajanjaksolta testannut.
 
Onko nää sit karvahattuja vai ei? Puhutaan kumminkin alle tonnin soittimista.
 
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
antnis
30.01.2015 00:33:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oikein tiiä ovatko tonnin vehkeet karvahattuja jos vaikka 611 Pacifica lähtee kuuteen ja puoleen sataan. No tästä tietysti voi vääntää maailman tappiin :)
 
iec
30.01.2015 08:46:30 (muokattu 30.01.2015 08:54:53)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: En oikein tiiä ovatko tonnin vehkeet karvahattuja jos vaikka 611 Pacifica lähtee kuuteen ja puoleen sataan. No tästä tietysti voi vääntää maailman tappiin :)
 
Ja PRS SE-malleja näyttäisi saavan uutena karvan alle 500 euron. Siinä on jo aika hyvin rahalle vastinetta, vaikka SE:t onkin tehty Koreassa. USA-versiot lähtevätkin sitten noin 1150 eurosta ylöspäin.
 
Itse tosin en pidä 500 euron kitaraa karvalakkimallina, vaan omissa mielikuvissa karvalakkimallit ovat alle 300 euron kamppeita. Mutta juu, näistä asioista voi tosiaan vääntää maailman tappiin ;)
 
Edit: Yllättävän hyviä ovat nuo nykypäivän karvalakkimallitkin. Pojalle tuli ostettua ekaksi oikeaksi sähkikseksi ESP Ltd EC-50-malli. Viimeistelyltään ei ole tietenkään mikään huippu, mutta ihan ok soittaa ja nauhan päätkään ei revi kättä. Mikeistä nyt en osaa sanoa juuta tai jaata, kun en ole kyseistä kitaraa soittanut kuin Microcuben kautta. Uutenahan tuo on 215 euron hintainen, eli tosi karvalakkimalli. Joka tapauksessa aivan eri luokkaa kuin Squier Bullet, HB, Williams ja Axesmith. (Williams ja Axesmith ovat kyllä paskinta kuraa mitä kaupasta löytää). Onneksi nykyajan nuoret saavat jo siedettävää laatua 200 euron pintaan. Silloin kun itse 90-luvun alussa aloittelin soittamaan, ei 1200 markalla saanut oikein minkäänlaista ritsaa uutena.
 
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Laulava Kylätohtori
30.01.2015 08:51:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Joitakin jälleenmyyjiä jos on uskominen niin milloin mikäkin uusi ihmemerkki on sitä ja tätä valtamerkkiä parempi. Ota näistä nyt sitten selvää.
 
Torin myynti-ilmoista sen parhaiten näkee, kuka pesee kenetkin ja mikkä tuloksella....
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Laulava Kylätohtori
30.01.2015 08:54:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Itse tosin en pidä 500 euron kitaraa karvalakkimallina, vaan omissa mielikuvissa karvalakkimallit ovat alle 300 euron kamppeita. Mutta juu, näistä asioista voi tosiaan vääntää maailman tappiin ;)
 
-iec

 
Jep. Tosin jos karvalakkimallilla ajatellaan hienouksista riisuttua halvinta, niin onhan esim. Gibsonin Studiotkin karvalakkimalleja Stankkuihin verrattuna.
 
Mutta kyllä esim. Squierit ihan vaikuttavia pelejä ovat hintaisekseen. Kaula tosin on sellainen ripula, että itse en sellaisella tekisi mitään, mutta jos yrittää objektiivisesti ajatella, niin onhan sellainen kiva peli aloittelijalle tai miksei vähän varttuneemmallekin...
 
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
JuSu
30.01.2015 10:10:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Squier Classic Vibe -sarja on ainakin meikäläisen yllättänyt positiivisesti.
 
Mulla on ollut Tele Custom ja edelleen 60's Stratocaster. Molemmat oikein käypiä pelejä out-of-the-box, vähän päivitettynä oikeinkin hyviä soittopelejä. Telen myin, kun ei vaan tele ylipäätään sovi kroppaan.
 
Sitten on vielä palacasterissa 50's straton runko, ei moitittavaa.
 
Lisäksi mulla on tuollainen uusio-Kramer, Baretta Special. Tämäkin on on yllättävän hyvä ihan orkkiksena, jos tuon tyylinen kitara sopii tyyliin.
 
JuSU
 
iec
30.01.2015 10:22:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: Jep. Tosin jos karvalakkimallilla ajatellaan hienouksista riisuttua halvinta, niin onhan esim. Gibsonin Studiotkin karvalakkimalleja Stankkuihin verrattuna.
 
Mutta kyllä esim. Squierit ihan vaikuttavia pelejä ovat hintaisekseen. Kaula tosin on sellainen ripula, että itse en sellaisella tekisi mitään, mutta jos yrittää objektiivisesti ajatella, niin onhan sellainen kiva peli aloittelijalle tai miksei vähän varttuneemmallekin...

 
Mun hyppysissä Squierit on ok ainakin Classic Vibe-sarjalaisista lähtien. Bulletia en ostaisi, enkä Affinityä (oman huonon yksilön kokemuksen perusteella). Standardia en muista milloin olisin testannut. Mutta CV on jo ihan ok sen perusteella mitä olen kokeillut.
 
Yamahan Pacifica 112 on ollut myös yllättävän hyvä sen perusteella mitä olen niitä päässyt hypistelemään. Ja Yamaha nyt yleisestikin on aika perusvarma kampe. Pacifica 611-mallia on myös vuolaasti kehuttu sellaiseksi pomminvarmaksi keikkakitaraksi, mutta sitä en ole itse koskaan testannut.
 
Tokain japanilaiset LP-mallit ovat myös vaikuttaneet asiallisilta soittimilta, mutta ei taida mennä sinne karvalakkiosastoon kuitenkaan. Ja ne korealaiset versiotkin taitavat olla ainakin mun henk.koht karvalakkiosaston yläpuolella.
 
Mutta eikös nuo halvimmat Gibsonin kitaratkin ole alle 600 euron (Melody maker kahdella mikillä)? Ne on kuitenkin tehty USA:ssa ja ovat karvalakkimallin näköisiä, kuten tuossa yllä jo totesitkin.
 
-iec
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Spiral
30.01.2015 12:14:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin Gibson SG 70s tributen 600 eurolla uutena eikä ole kyllä ihan mitään valittamista. Loistava peruskitara.
 
LaMotta
30.01.2015 12:16:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sormista se lähtee eikä kitarasta.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «