jpeltsi 26.01.2015 22:26:40 | |
---|
Minkä tasoisia mahtavat kompurat olla? Itsellä kokemusta lähinnä dbx 160A:sta, mihin olen ollut tyytyväinen. |
sepisti 27.01.2015 07:24:35 | |
---|
Nyt on X32 Rack ollut kämpillä muutaman päivän ja olemme toistaiseksi olleet todella innostuneita. Jotenkin huikeeta kun voi kanavat reitittää miten huvittaa jne. Haluaisin kuitenkin kysyä noista kanavakohtaisista gaineista, vaikka joku sanoikin, että kannattaa luottaa omiin korviin eikä mittareihin. A&H 16:2:lla olen toiminut tähän saakka ja gainit asetellut tietysti pfl päällä niin, että pikkaisen vilkahtelee keltaisen puolella. Muistan joskus vuosia sitten lukeneeni digimiksereihin liittyen, että gainien kanssa toimittaisiin jotenkin toisin. Eli onko ok, että mittarista katsottuna koitetaan pysyä vihreällä alueella, vai voiko antaa huoletta vilkkua enemmän keltaisella alueella? Tuntuu, että sitä keltaista aluetta jotenkin enemmän siinä mittarissa vanhaan verratuna. Sori tästä varsin aloittelijamaisesta kysymyksestä, mutta ihan eri maailmaan tässä on nyt siirrytty. http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo |
Niq 27.01.2015 14:58:02 (muokattu 27.01.2015 15:29:33) | |
---|
|
rintapek 27.01.2015 15:01:53 | |
---|
sepisti: Sori tästä varsin aloittelijamaisesta kysymyksestä, mutta ihan eri maailmaan tässä on nyt siirrytty. Tos on se ero, et joitain analogipöytiä voi ajaa siten, et viisarit taipuu mutkalle tappia vasten ja saundi senkun paranee. Analogisärö. Digisärö on luonteeltaan toisenlaista. Jos bittejä liikkuu enemmän kuin pitää, niin tietokone ei tiedä mitä se niillä ylimääräisillä biteillä tekisi. Semmoista puurokorvaa ei olekaan joka ei digisärön kuullessaan hoksais, että ny on jotain pahasti persiillään. Digilaudassa gainia yliohjaamalla ei saavuta mitään, paitti ongelmia. Mut viisarien pitää silti heilua kunnolla. Sen kuulee oitis jos menee överiksi. |
Örkinrumilus 27.01.2015 16:15:52 | |
---|
Ite tupannu toimiin sillei että koittanu gainit jättää siihen -18 tuntumaan, on sitten sitä headroomia. Käytännössä kun noin aloin vinkistä vaarin ottaneena toimimaan, väheni brummailut koko liki nollaan riippumatta siitä millasta settiä lauteilla oli. En oo ite huomannu että lähemmäs 0:aa meneminen parantais soundia x:llä. "Miksei kuulu ääntä?!" "Laita signaalipiuha kiinni mikseriin.." |
oksatboys 27.01.2015 16:27:17 | |
---|
Niq: Nyt alkaa olla sellaista tavaraa, että ostohalut sen kun kasvaa Mäkin ootan näitä innolla. Jossain oli ton pienimmän hinnaks sanottu 200e. Siihen hintaan jos irtoo, niin pakkohan se on ostaa ihan vaan etuasteeks akustisille soittimille. Mää vetelen selloo ja maniskaa, niin ois pirun kätevä tollanen missä saa equa ruuvattua kunnolla ja blendailtua konkkamikkiä ja piazolaa jne. Tosin jos se toiseks pienin malli ei ole hirveesti kalliimpi, niin sillä tekis jo pienet keikatkin. Sanotaan että soundi lähtee sormista... no mulla se on kai jo sitte lähtenyt. |
NeliX4 27.01.2015 17:08:43 | |
---|
Toimiiko toi AIR digital-snakena X32:lle? |
NeliX4: Toimiiko toi AIR digital-snakena X32:lle? Ei. Niistä on jätetty AES50-liitynnät pois. Sen sijaan melko saman näköisiä uusia I/O-bokseja näkyy olevan tulossa. |
Einherjar 27.01.2015 18:11:38 | |
---|
sepisti: ...Eli onko ok, että mittarista katsottuna koitetaan pysyä vihreällä alueella, vai voiko antaa huoletta vilkkua enemmän keltaisella alueella?... Minä olen kyllä melko huolella yleensä ajellut keltaisille. Toki olen pitänyt huolen, ettei klippaa, mutta ainakin gaten säätämiset ja muut tuntuu toimivan vähän mukavammin, kun on reilumpaa signaalia. Välillä on vähän hirvittänyt, mutta kyllä sen pierun sitten kuulee, kun se kohdalle osuu. Tuossa itseasiassa moniraitoja säätäessä on tullut huomattua sellainen, että vaikka signaali näyttää B:n mittareissa menevän turhankin reiluksi, niin Cubasen puolella mittarissa on vielä varaa yllättävästi. En ole vielä sen kummemmin alkanut vertailemaan ja testaamaan, mutta saattaa olla että klippiraja ei ole ihan siinä punaisen valon välittömässä yhteydessä. Liekkö jätetty jokunen desibeli varaa? "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
sepisti 27.01.2015 21:48:13 | |
---|
Kiitoksia vinkeistä! Täytyy ehkä hieman nostella niitä gaineja ylöspäin. Jotenkin tuntui, että samoilla pääteasteasetuksilla tuli hieman hiljempaa kuin A&H:n kanssa, niin siksikin piti kysellä. http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo |
dewil 27.01.2015 23:02:07 | |
---|
aika hyvät limitterit noissa kanavissa tuntuis olevan. Ei rupee kovin helposti paukkuun, vaikka vähän lämpimämpääkin signaalia sattuis tulemaan. Niin ja se langaton etäohjausasia, jota aiemmin ihmettelin, ratkes tukiaseman vaihtamisella. Panin jonkun soneran nettiliittymän muinaisen kikottimen sähköihin ja avot. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
ÄM 28.01.2015 21:26:24 | |
---|
Onkos tuota X32 iEQ-appia kukaan vielä testaillu? Itse en hetkeen ole X:n ääressä, niin ei pääse tutustumaan. Ilmeisesti siis FFT:tä ym löytyy ja pystyy siitä käsin säätämään X32:n eq:ita. Nopeilla googlauksilla en suoraan löytänyt, miten kytkennät menee, kohina-signaali X:ään ja mittamikki softaan. Että onko vaan kuulokeulostulosta kohinaa ja iPadin omalla mikillä kuuntelua. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
rantes 09.02.2015 06:23:31 | |
---|
Onkos kellään jääny noi Xlr lukitukset jumiin nyt on yhdessä kanavassa piuha kiinne eikä hievahdakkaan vaikka yrittää miten väännellä se "push" nappula on aivan tunnoton ihan kun sieltä olis jotain poikki. Sain purattua sen johdon pois mutta Xlr holkki tököttää pöydässä vielä pystyssä :( Kattelin ulkomaisia foorumeita ja siellä oli muutama muukin vastaavanlainen tapaus. dick.b |
Sytem 09.02.2015 13:49:20 | |
---|
Olen ainakin yhdestä Helsinkiläisen vuokrafirman yksilöstä kuullut jossa noin on käynyt, muistaakseni täyskokoinen. |
Einherjar 09.02.2015 14:01:48 | |
---|
Siinä on luultavasti vääntynyt se lippa sisältä, tai muuten vain löpsähtänyt irti/rikki. Poistamalla sen lipan pääsee yleensä ongelmista eroon (jokseenkin lukitus katoaa sitten myös) tai sitten voi jollakin sopivalla tikulla löysätä sen lukituksen manuaalisesti (tökkää sen siitä lukon kohdalta sisälle liittimen ja lipareen väliin ja tarvittaessa vielä nostaa/nitkuttaa lippaa ylöspäin) Ei tuo nyt varsinaisesti ole x32-ongelma. Kyllähän nuo xlr:t tuppaa hajoamaan muuallakin. "Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja |
Lennu 09.02.2015 21:40:15 | |
---|
Einherjar: Siinä on luultavasti vääntynyt se lippa sisältä, tai muuten vain löpsähtänyt irti/rikki. Poistamalla sen lipan pääsee yleensä ongelmista eroon (jokseenkin lukitus katoaa sitten myös) tai sitten voi jollakin sopivalla tikulla löysätä sen lukituksen manuaalisesti (tökkää sen siitä lukon kohdalta sisälle liittimen ja lipareen väliin ja tarvittaessa vielä nostaa/nitkuttaa lippaa ylöspäin) Ei tuo nyt varsinaisesti ole x32-ongelma. Kyllähän nuo xlr:t tuppaa hajoamaan muuallakin. Joo, mulla on yhessä Mackien SRM-kaapissakin "kiinteä piuha" "Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine |
Sami_T 09.02.2015 23:39:15 (muokattu 09.02.2015 23:39:45) | |
---|
Tälläset ongelmat kummasti (_melkein_ kokonaan) poistuu kun katsoo että siinä XLR-liittimessä lukee "Neutrik". "Jos punaiset valot ei edes vilku niin laite ei tee kunnolla töitä." - www.showtekniikka.fi - samitorvinen.blogspot.fi |
Lennu 09.02.2015 23:43:13 | |
---|
Sami_T: Tälläset ongelmat kummasti (_melkein_ kokonaan) poistuu kun katsoo että siinä XLR-liittimessä lukee "Neutrik". Voi olla. Mikä lie Bespeco siihen on jäänyt kanittamaan. Puran sitten pois kun se hajoaa. "Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine |
rantes 10.02.2015 08:15:21 (muokattu 10.02.2015 08:15:49) | |
---|
Liitin joka jäi jumiin taitaa olla Kiinan neutrikki (REAN) siinä on semmonen lukitusreikä. dick.b |
Sytem 10.02.2015 12:10:06 | |
---|
Saakos tässä jotenkin kanavan bus-sendin olemaan pre-mute? Näyttäisi että tuo bus send on valinnasta riippumatta aina muten jälkeen, vaikka lohkokuvassa mutenappi näyttäisi olevan vasta faderin edessä. Ei siis ole merkitystä vaikka sendin valitsee olemaan esim, pre-eq silti mute vaikuttaa. Onko tämä ominaisuus vai bugi? Tavoite olisi siis ajaa selostajan mikkiä mute-napilla ohjaten lähetykseen, ja lisäksi toisesta napista ohjaajan kuunteluun intercomina. Hiukan rajoittaa toimintaa jos intercom toimii vain lähetyksen kanssa samaan aikaan... |