re infecta 26.05.2004 12:17:53 (muokattu 29.06.2004 12:39:26) | |
---|
HUOM! Seuraa saapumisjärjestyslistaa. Muutoksia saattaa tulla, kun ihmiset ovat katsoneet kalentereitaan. HUOM2! Muistakaa käydä terveysasemalla korvahuuhtelussa, ettei valoksen ottaminen esty kohdallanne. ======================= Elacin-korvatulppien yhteistilaus toteutuu. Suuren osallistumismäärän johdosta sain hintaa tingittyä vielä hieman pienemmäksi: 152 €/pari. Tulpat maksetaan laskulla sen jälkeen, kun korvatulpat on toimitettu kotiin. Jos joku haluaa sovittaa tulppiaan erikseen niiden valmistuttua, tulee tästä sopia valottamisen yhteydessä valotuksen ottajan kanssa. Käykää 1-2 päivää ennen valoksen ottamista terveysasemalla korvahuuhtelussa. Tämä siitä syystä, että valotuksen ottaminen estyy, jos korvakäytäviinne on kertynyt vaikkua. Valoksen ottaminen tapahtuu torstaina 1.7. klo 16.30 alkaen neljän ihmisen saapuessa paikalle puolen tunnin jaksovälein. Alla näet listan, jolloin sinun tulee saapua. Laitoin itseni ja tuttavani listan kärkeen, jotta muut mahdollisesti töissä käyvät ehtivät varmasti paikalle. Jos haluat vaihtaa saapumisaikoja jonkun kanssa, sovi siitä kys. nimimerkin kanssa esimerkiksi pikaviestein. Paikalle pääsee kätevästi metrolla. Osoite on ML-Suojainpalvelut, Ahmatie 8 A 7. Ymmärsin, että tila löytyy rakennuksen pohjakerroksesta. Reitin näette helposti osoitteesta http://aikataulut.ytv.fi/reittiopas/fi/ kun syötätte tietoihin oman kotiosoitteenne. Saapumisjärjestys: klo 16.30 – minä & tuttavani, Tomtom, Angela klo 17.00 – MattiAuer, päänahka, Kivi, chief klo 17.30 – ville viaton, meldrew, Fuzzy Boner Pikaviesteilkää keskenänne, jos kellonaika ei sovi. Jokainen voisi lähettää minulle kuittaukseksi pikaviestin, kun on lukenut ylläolevan. Jos ihmisiä ei pääse 1.7., ottakaa yhteys nimimerkkiin "madu". Hän järjestää valostuksen oton 15.7. torstaina kello 17.00. Ilmoittakaa kuitenkin minulle, jos ette pääse minun mukanani. Muistakaa, että tilaus oli sitova! Tinkimäni edullinen hinta edellyttää, että te KAIKKI saavutte paikalle joko madun tai minun porukassani. Jos on kysymyksiä, lähettäkää minulle pikaviestiä. Kokoan bändiä ja etsin rumpalia. Katso jäsenkuvaukseni! |
madu 26.05.2004 12:27:57 | |
---|
Ai, otitkin jo näin nopeasti asian haltuun. En ehtinyt itse vielä soittaakkaan ja selvittämään hintoja. No minä olen mukana ehdottomasti ja voin olla auttamassa järjestelyissä jos kaipaat apua. Pitäiskö tämä threadi siirtää kuitenkin yleiselle palstalle, koska veikkaan basistien, rumpaleiden, vokalistien jne. meluajien myös olevan kiinnostuneita kuulostaan. |
re infecta 26.05.2004 12:48:04 (muokattu 27.05.2004 16:09:49) | |
---|
Itseni lisäksi mukana on yksi m.netin ulkopuolelta oleva tuttuni. Kokoan bändiä ja etsin rumpalia. Katso jäsenkuvaukseni! |
Meitsille tulpat! |
päänahka 27.05.2004 13:13:45 | |
---|
Mä oon varmaan jo listalla, mutta varmistetaan nyt että olen mukana. Soolot on perseestä. |
MattiAuer 27.05.2004 20:12:05 | |
---|
Juu. Todellakin. "Uniikki unikorni olikin korni koni!"
.m. |
päänahka 27.05.2004 20:38:09 | |
---|
Voi olla liian tiukka toi sun aikaraja. Ja voin ilmoittaa jo tässä vaiheessa, että mulla budjetti antaa periksi vasta kesäkuun lopussa. Soolot on perseestä. |
Fuzzy Boner 29.05.2004 11:30:04 | |
---|
Mukana! Mietin juuri minkä verran suodattavat mä tarviin. Täytyy konsultoida immeisiä. Mahtavaa; tää on loistava idea, en oo koskaan saanut aikaiseksi. Kiitos tästä. -Fuz |
kivi 30.05.2004 11:19:50 (muokattu 30.05.2004 11:24:53) | |
---|
Mukana! Mietin juuri minkä verran suodattavat mä tarviin. Täytyy konsultoida immeisiä.
Miten kovaa sulla monitorointi on? 15 tai 25dB todennäköisesti sopii sulle. Mukana jos kalenteriin ikinä vaan käy. Totta kai! Jos tiedät viikkoa etukäteen kuvauspäivän, ei oo mikään ongelma polkea stadiin juuri silloin. Omin päin tää jää venymään kuitenkin. En ole hyvä tekemään asioita ilman deadlinea. Kävihän noihin Elacineihin nappimonitorit? |
re infecta 30.05.2004 11:30:30 (muokattu 30.05.2004 11:33:03) | |
---|
Mietin juuri minkä verran suodattavat mä tarviin. Täytyy konsultoida immeisiä. Jeps. Korvan kuvantamisen yhteydessä saa myös neuvoja, minkälaiset suodattimet kannattaa itselleen asennuttaa. Yhteyshenkilö sanoi, että tällaiset muusikoiden yhteistilaukset ovat tavallisia. Eiköhän heiltäkin siis löydy kokemusta. Kävihän noihin Elacineihin nappimonitorit? Kyllä käy. Selailin erilaisia nappimalleja Googlella ja yhteensopivuus Elacineihin oli mainittu. Kokoan bändiä ja etsin rumpalia. Katso jäsenkuvaukseni! |
Fuzzy Boner 30.05.2004 11:42:25 | |
---|
Jeps. Korvan kuvantamisen yhteydessä saa myös neuvoja, minkälaiset suodattimet kannattaa itselleen asennuttaa. Yhteyshenkilö sanoi, että tällaiset muusikoiden yhteistilaukset ovat tavallisia. Eiköhän heiltäkin siis löydy kokemusta. Mä tarviin varmaan kahet eri suodattimet.. Oikein jytäkeikoille yhet ja sitten vähän hissummille yhet..
Kyllä käy. Selailin erilaisia nappimalleja Googlella ja yhteensopivuus Elacineihin oli mainittu. Jeps; mä vetelen kans usein keikat napeilla. (hoho siis niillä jotka on korvissa) |
kivi 30.05.2004 11:54:44 | |
---|
Heh, tässä on sekin hyvä, että tulee pestyä korvat kunnolla. Kuinka paljon etukäteen saa ja pitää putsata ja riittääkö Remowax? |
re infecta 30.05.2004 12:12:49 | |
---|
Heh, tässä on sekin hyvä, että tulee pestyä korvat kunnolla. Kuinka paljon etukäteen saa ja pitää putsata ja riittääkö Remowax? Remowax ei sano valitettavasti minulle mitään. Joka tapauksessa terveyskeskukseen pari päivää ennen kuvantamista. Siellä tarkistavan korvien puhtauden ja tarvittaessa huuhtovat käytävät. Kivuton ja nopea toimenpide. Kuvantamispäivämäärän ilmoitan, kun saadaan ensin koko porukka kerättyä kasaan. Kokoan bändiä ja etsin rumpalia. Katso jäsenkuvaukseni! |
madu 30.05.2004 15:33:34 (muokattu 30.05.2004 15:34:27) | |
---|
Periaatteessa Remowaxilla ja korvahuuhtelupumpulla/isolla injektioruiskulla (löytyy apteekista) onnistuu yksinkin urakasta. Korvien putsaus ei ole tähtitiedettä ja yleensähän arvauskekuksessa korvat putsaa hoitsuharjoittelijat. Kotioloihin verrattuna terveyskeskuksissa on kuitenkin paremmat pumput ja imurit jolla korvista saadaan kaikki scheisse kunnolla ulos. Ja mikäs sen mukavampaa kuin kaunis hoitajatar tunkemassa vettä injektioruikulla korvakäytävään ;) Kannataa kyllä putsata/putsauttaa kunnolla koska muoteista ei muuten tule välttämättä istuvia jos korvat on todella paskaiset. |
balzary 01.06.2004 13:39:00 | |
---|
välihuomautus aiheeseen, itsellä on -25db, ja itte en ainakaan vähempiä desibelejä ottaisi jos nyt valitsisin. kovasti tuo ennen teettämistä mietitty, mutta onneksi valitsin nuo. |
päänahka 01.06.2004 13:48:09 | |
---|
Kyllä se -25dB on nimen omaan muusikon malli. Ainakin rokkia ja kovaäänisempää musiikkia soittavalle lienee järkevin vaihtoehto. Ei se nyt NIIN hiljaa tule niidenkään läpi. Soolot on perseestä. |
balzary 01.06.2004 14:32:56 | |
---|
Kyllä se -25dB on nimen omaan muusikon malli. Ainakin rokkia ja kovaäänisempää musiikkia soittavalle lienee järkevin vaihtoehto. Ei se nyt NIIN hiljaa tule niidenkään läpi. ei tule ei. vaikka ei meidän bändissä (eikä aikasemmissakaan) mitään älytöntä volaa ole ollut, niin ei oo ollu liiallinen eristyneisyyden tunne. |
re infecta 02.06.2004 00:40:51 | |
---|
ei tule ei. vaikka ei meidän bändissä (eikä aikasemmissakaan) mitään älytöntä volaa ole ollut, niin ei oo ollu liiallinen eristyneisyyden tunne. Eli jos soitellaan hieman rauhallisempaakin rokkia, niin -25dB ei ole teidän kokemuksenne mukaan liikaa? Kokoan bändiä ja etsin rumpalia. Katso jäsenkuvaukseni! |
tiukkapipo 02.06.2004 01:39:36 | |
---|
Heh, tässä on sekin hyvä, että tulee pestyä korvat kunnolla. Kuinka paljon etukäteen saa ja pitää putsata ja riittääkö Remowax? Ei kannata itse ronkkia liikaa korviaan - siinä on aina se vaara, että voi vahingossa vahingoittaa tärykalvoaan - tai sitten lievemmässä tapauksessa korvakäytävä ärsyyntyy ja tulehtuu, tai sitten tulee vahingossa tops-puikolla työnnettyä korvavahaa kohti tärykalvoa, vahaa kasaantuu ja se heikentää tilapäisesti kuuloa. Tällainen vähitellen tumpattu vahatulppa voi kastuessaan turvota ja sitten sattuukin niin, että pitää mennä lääkärille... Luulisin, että removax riittää - tietenkin varminta olisi, että helläkätinen hoitaja huolehtii putsaamisesta. Vastailen siksi näin, että itselläni aikoinani tuo muotin ottaminen siirtyi juuri siksi, että korvakäytä oli tulehtunut. Tulehdus saattoi olla itseaiheutettu juuri varoittamallani tavalla: topz-puikolla omaaloitteisesti hoonaten... Muottia otettaessa korvakäytävä tarkistetaan (tai ainakin näin tehtiin n. 7 vuotta sitten kun hommasin elacinit) ja jos tulehdusta tai paranevia arpia tms. korvakäytävän muotoa muuttavia tekijöitä on, niin sitten muotin ottoa on siirrettävä ajankohtaan jolloin korvakäytävän tilanne on stabilisoitunut. Muotti otettiin, ainakin tuohon aikaan, pursottamalla korvakäytävään muovailuvahan kaltaista ainetta joka kovettuu suht nopeasti - vähän kuin hammaskartan ottaminen, mutta toimenpiteenä miellyttävämpi. (Yritän opetella lyhyempää ilmaisutapaa, mutta taas tuli väännettyä tekstiä...) |
balzary 02.06.2004 08:26:51 | |
---|
Eli jos soitellaan hieman rauhallisempaakin rokkia, niin -25dB ei ole teidän kokemuksenne mukaan liikaa? näin mä sen näkisin. en oo tietty vertaillu sitä -15db, mutta ei oo koskaan tullu mieleen käyttöön oton jälkeen että liikaa vähentää mölyä. tosin täytyy se sanoa, että jo tinnituksen omaavana oon aika arka ton asian suhteen. veljellä kans -25db ja tuskinpa ottas vähempää, vaikkei tinnitusta omistakkaan. |