Muusikoiden.net
06.05.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Halpisnuppia (G&K Backline 600, Hartke 3500, tms)
1
Solex
23.01.2015 22:33:01 (muokattu 24.01.2015 03:08:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Möin aikanaan Helsinkiin muuton yhteydessä treenikamani kun vanha bändi jäi Turkuun ja rahapula oli kova. Nyt olen kuitenkin pistämässä pumppua kasaan ja hankkimassa uusia treenikamoja.
 
Minulla on tällä hetkellä rajoitetumpi budjetti käytössä. Gallien Kruegeria ja Hartken 3500 löytyy käytettynä runsaasti kohtuulliseen hintaan. Hartkea olen joskus soittanut, jos sen parilla sadalla saa niin hintansa väärti. Mites G&K, onko siitä mihinkään?
 
Hyvät halpis 4x10 komerot kiinnostavat myös!
 
Lämmöllä muistelen vanhaa settiä Markbass Littlemark III ja EBS Neo 4x10
 
Basso on jalo soitin
Nieby
25.01.2015 17:42:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täältä ääni Backline 600:selle. Itsellä ollut sama yksilö käytössä about 9 vuotta ja voin sanoa että on hintansa väärti. Hyvin on pärjännyt keikoilla ja studiossa. Nyt alkaa kyllä olla jo aika päivittää uudempaan versioon.
 
Ainut miinus minkä vehkeestä pikaisesti keksin on se, että B-kanava(särö) vuotaa A:n puolelle vaikka A on käytössä. Tääkin ongelma selviää laittamalla B-kanavalta Gain kiinni, mutta tietysti jos olis tarvetta vaihdella kanavaa kesken biisin, tää tuottaisi tietysti ongelmia. Itellä ei oo ollu tarvetta.
 
www.myspace.com/beyondotherdimensions
Olli.M
25.01.2015 18:40:26 (muokattu 25.01.2015 18:42:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Solex: Möin aikanaan Helsinkiin muuton yhteydessä treenikamani kun vanha bändi jäi Turkuun ja rahapula oli kova. Nyt olen kuitenkin pistämässä pumppua kasaan ja hankkimassa uusia treenikamoja.
 
Minulla on tällä hetkellä rajoitetumpi budjetti käytössä. Gallien Kruegeria ja Hartken 3500 löytyy käytettynä runsaasti kohtuulliseen hintaan. Hartkea olen joskus soittanut, jos sen parilla sadalla saa niin hintansa väärti. Mites G&K, onko siitä mihinkään?
 
Hyvät halpis 4x10 komerot kiinnostavat myös!
 
Lämmöllä muistelen vanhaa settiä Markbass Littlemark III ja EBS Neo 4x10

 
Backline 600 on hiton hyvä. Mulla ollut pariinkiin otteeseen kun on ollut tarvetta kakkosvahvistimelle. Nyt ajossa Hartke LH500 ja tykkään kovasti. Ei mikään kirppusirkusnuppi mutta tehoja piisaa ja todella simppeli eq, mikä voi olla kyllä huonokin juttu jollekin. Tervettä soundia pukkaa kuitenkin ja löylyä riittää.
 
E: HA3500 ja muuta saman sarjan nupit ei taas hartkelta väräytä ollenkaan.
 
Nieby
25.01.2015 21:10:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olli.M: Backline 600 on hiton hyvä. Mulla ollut pariinkiin otteeseen kun on ollut tarvetta kakkosvahvistimelle. Nyt ajossa Hartke LH500 ja tykkään kovasti. Ei mikään kirppusirkusnuppi mutta tehoja piisaa ja todella simppeli eq, mikä voi olla kyllä huonokin juttu jollekin. Tervettä soundia pukkaa kuitenkin ja löylyä riittää.
 
E: HA3500 ja muuta saman sarjan nupit ei taas hartkelta väräytä ollenkaan.

 
Itse pidän kyllä Hartkea todella laadukkaana kaappimerkkinä, mutta jotenkin ei omien kokemuksienkaan mukaan nuo HA-nupit tosiaan väräytä. XL-sarjan Hartken kaapit pesee GK:n NEO-sarjan mennen tullen, vaikka hinta antaisi ymmärtää jotain aivan muuta. Tää on tietysti makuasia, kuka tykkää mistäkin. Itselle saundin kirkkaus on _se_ juttu ja siksi Backline 600:n alla on Hartken kaapit.
 
www.myspace.com/beyondotherdimensions
PasiB
26.01.2015 06:28:57 (muokattu 26.01.2015 06:32:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nieby: Itse pidän kyllä Hartkea todella laadukkaana kaappimerkkinä, mutta jotenkin ei omien kokemuksienkaan mukaan nuo HA-nupit tosiaan väräytä. XL-sarjan Hartken kaapit pesee GK:n NEO-sarjan mennen tullen, vaikka hinta antaisi ymmärtää jotain aivan muuta. Tää on tietysti makuasia, kuka tykkää mistäkin. Itselle saundin kirkkaus on _se_ juttu ja siksi Backline 600:n alla on Hartken kaapit.
 
Mulla on varanuppina 90 luvun alun HA3500 ja se on ihan eri peli kuin nämä uudemmat. Mulla on ollut myös tuo aiemmin mainittu LH500 ja se oli myös hyvä, itse pidin sen simppelistä equsta. En käytä HA:ssakaan graafista equa ollenkaan, paras soundi lähtee kun ei korosta eikä leikkaa mitään. Kaappina Marshallin rantis ja bassona PJ mikitetty ESP jossa vain presarimikki käytössä.
 
Keikkakaappina on Hartke 4X10 XL kasarin loppupuolelta ja tätä en aio hävittää.
 
E: tuo muuten kannattaisi jonkun ostaa pois, tuota mosfet nuppia ei ihan joka päivä liiku: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=964421
 
Dadan virallinen karvamussukka.
jperala
26.01.2015 07:32:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PasiB: Mulla on varanuppina 90 luvun alun HA3500 ja se on ihan eri peli kuin nämä uudemmat. Mulla on ollut myös tuo aiemmin mainittu LH500 ja se oli myös hyvä, itse pidin sen simppelistä equsta. En käytä HA:ssakaan graafista equa ollenkaan, paras soundi lähtee kun ei korosta eikä leikkaa mitään. Kaappina Marshallin rantis ja bassona PJ mikitetty ESP jossa vain presarimikki käytössä.
 
Keikkakaappina on Hartke 4X10 XL kasarin loppupuolelta ja tätä en aio hävittää.
 
E: tuo muuten kannattaisi jonkun ostaa pois, tuota mosfet nuppia ei ihan joka päivä liiku: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=964421

 
Tuollainen oli mutta se pimeni ja meni jollekkin projektiksi..
 
Yamaha TRBX504
Tympee Huttunen
26.01.2015 07:53:21 (muokattu 26.01.2015 07:56:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli pitkään keikoilla ja nyt varanuppina Hartken HA2000 200W 90-luvulta. Todella ongelmavapaa laite, varsinkin kun vaihtoi muoviset input-jakit kunnollisiin. Soundihan noissa on Hartken hi-fi. Ei minkäänlaista murinaa ja kirkkaan kolisevat yläpäät. Oikeastaan tosi hyvä soundi ja tekisi mieli siihen aina välillä palata. Noihan oli aikoinaan hintaviakin nuppeja, mutta en tiedä missä kohtaa hinnat putosi ja nyt saa ehkä 200€.
 
Olli.M
26.01.2015 09:06:35 (muokattu 26.01.2015 09:18:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nieby: Itse pidän kyllä Hartkea todella laadukkaana kaappimerkkinä, mutta jotenkin ei omien kokemuksienkaan mukaan nuo HA-nupit tosiaan väräytä. XL-sarjan Hartken kaapit pesee GK:n NEO-sarjan mennen tullen, vaikka hinta antaisi ymmärtää jotain aivan muuta. Tää on tietysti makuasia, kuka tykkää mistäkin. Itselle saundin kirkkaus on _se_ juttu ja siksi Backline 600:n alla on Hartken kaapit.
 
Niin, mullakin on käytössä 2kpl hartken XL410 kaappia. Tosin alkuperäistä ei ole enää kuin rungot, ja niistäkin refleksit tukittu.
 
E: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=953153
 
Tuossahan olisi.
 
PasiB
26.01.2015 09:24:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jperala: Tuollainen oli mutta se pimeni ja meni jollekkin projektiksi..
 
Projekti tuo munkin oli, päätekiviä kärynnyt. Vaihdoin uudet ja korjasin biaspiirissä olleen huonon juotoksen ja sen jälkeen on toiminut moitteetta.
 
Dadan virallinen karvamussukka.
PasiB
26.01.2015 09:26:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olli.M: Niin, mullakin on käytössä 2kpl hartken XL410 kaappia. Tosin alkuperäistä ei ole enää kuin rungot, ja niistäkin refleksit tukittu.
 
E: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=953153
 
Tuossahan olisi.

 
Oon jo tuota katellut ostohousut jalassa mutta en tiiä mihin tarvitsisin. Putkikone on kuitenkin ykköspyssy ja ei oo useammalle nupille tällä hetkellä käyttöä.
 
Dadan virallinen karvamussukka.
Olli.M
26.01.2015 09:43:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PasiB: Oon jo tuota katellut ostohousut jalassa mutta en tiiä mihin tarvitsisin. Putkikone on kuitenkin ykköspyssy ja ei oo useammalle nupille tällä hetkellä käyttöä.
 
Putkikone on mullakin ykköspyssy ja LH500 varalla/toisella treenikämpällä tarvittaessa. Lamppukonetta en kyllä ole edes käynnistänyt varmaan pariin kuukauteen kun tuolla hartkella on tullut vaan soiteltua.
 
Solex
28.01.2015 00:37:32 (muokattu 28.01.2015 00:38:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mielenkiintoista tuosta Hartkesta.
 
Treeniksellä aikoinaan oli vanha, jostain 80-luvun lopusta oleva Hartken iso 4x10 kombo ja päättelin vain vahvistimen olevan sama kuin tämä HA3500 nuppi. Luukutusta kesti hyvin saundin kärsimättä, ihan mukava sillä oli soittaa. Täytyykin ostopäätöstä tehdessä testata tarkemmin.
 
Basso on jalo soitin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «