Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mistä näitä Greco soittimia löytyy?
1
mpekkanen
23.01.2015 17:21:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tällaista olen ihmetellyt kun näitä ei juurikaan ennen ole missään pyörinyt. Siis nyt on noin vuoden sisään ollut todella paljon, niin kitaroita kuin bassojakin. Kun olen aika aktiivisesti seurannut yli 30 vuotta soittimien liikehdintää niin ei näitä koskaan ole näin paljoa ollut. Mistähän tämä johtuu? Soittimet eivät myöskään ole samalla myyjällä, vaikka joskus voi joku useammankin myydä. 9 kitaraa ja bassoa yhteensä on nyt kaupan ja se on kyllä enemmän kuin mitä näitä yleensä näkee edes vuodessa tai kahdessakaan.
 
Soittimet ovat varmasti hinta/laatu-suhteeltaan ihan hyviä, mutta miksi näitä ei ole aikaisemmin missään pyörinyt käytettynä on kyllä minusta ihme.
Monet ovat varmasti uusia, esimerkiksi Meksikon Fenkkuja parempia ja mallistosta löytyy myös Gibson kopioitakin.
 
Vai onko kyse siitä, että ne ikäluokat jotka ovat 70-luvulla tai 80-alussa ostaneet hyvän kitaran myyvät sen nyt harrastuksen hiipuessa halvemmalla kuin JV Squiereita.
 
Tyhmänä on mukava ihmetellä maailman menoa kun uutta äimisteltetävää löytyy koko ajan :)
 
Savu
23.01.2015 17:30:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Joo, tällaista olen ihmetellyt kun näitä ei juurikaan ennen ole missään pyörinyt. Siis nyt on noin vuoden sisään ollut todella paljon, niin kitaroita kuin bassojakin. Kun olen aika aktiivisesti seurannut yli 30 vuotta soittimien liikehdintää niin ei näitä koskaan ole näin paljoa ollut. Mistähän tämä johtuu? Soittimet eivät myöskään ole samalla myyjällä, vaikka joskus voi joku useammankin myydä. 9 kitaraa ja bassoa yhteensä on nyt kaupan ja se on kyllä enemmän kuin mitä näitä yleensä näkee edes vuodessa tai kahdessakaan.
 
Soittimet ovat varmasti hinta/laatu-suhteeltaan ihan hyviä, mutta miksi näitä ei ole aikaisemmin missään pyörinyt käytettynä on kyllä minusta ihme.
Monet ovat varmasti uusia, esimerkiksi Meksikon Fenkkuja parempia ja mallistosta löytyy myös Gibson kopioitakin.
 
Vai onko kyse siitä, että ne ikäluokat jotka ovat 70-luvulla tai 80-alussa ostaneet hyvän kitaran myyvät sen nyt harrastuksen hiipuessa halvemmalla kuin JV Squiereita.
 
Tyhmänä on mukava ihmetellä maailman menoa kun uutta äimisteltetävää löytyy koko ajan :)

 
Ibanezin lawsuiteja odotellessa.. :)
 
Olen huomannu saman. Yhtään grecoa ei ole ollut käsissä, mut lienee yhtä laadukasta kun aikansa ibanezit kopiot ja muut mij kitarat.
 
Näissä se hinta ei ole noussut ja tuskin tulee koskaan edes nousemaan.
 
"Torilla" tavataan!
zedder
23.01.2015 17:54:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi syy Grecojen kotimaisen tarjonnan lisääntymiseen voi olla se että käytettyjen kitaroiden hankkiminen Japanista on helpottunut Ebay:n ja Digimartin tapaisten palvelujen/sivustojen myötä; on tilattu silmää miellyttänyt kitara mutta se sitten kuitenkaan ollut ominaisuuksiensa puolesta sellainen mitä oltiin hakemassa > myyntiin ja kiertoon.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
jyrkalt
23.01.2015 19:53:22 (muokattu 23.01.2015 19:54:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä yhden Grecon poistin torilta vaikuttaa erittäin potentiaaliselta pitopeliltä. Tämä omani on vuosimallia -79 ja strato, JB-malli.
Mä en ole löytänyt mitään pahaa sanottavaa kitarasta.
Tykkäilen tästä enemmän kuin mun vanhasta fenderin CS 69 stratosta.
Muutaman muunkin vanhemman, (kasarin alku- ja puoliväli) Japanissa valmistetun Tokain straton omistaneena alkaa mieli ja kiinnostus kääntyä Japanin puolelle vs jenkkikitarat.
 
Myrkky Nuoli
23.01.2015 22:50:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jyrkalt: Mä yhden Grecon poistin torilta vaikuttaa erittäin potentiaaliselta pitopeliltä. Tämä omani on vuosimallia -79 ja strato, JB-malli.
Mä en ole löytänyt mitään pahaa sanottavaa kitarasta.
Tykkäilen tästä enemmän kuin mun vanhasta fenderin CS 69 stratosta.
Muutaman muunkin vanhemman, (kasarin alku- ja puoliväli) Japanissa valmistetun Tokain straton omistaneena alkaa mieli ja kiinnostus kääntyä Japanin puolelle vs jenkkikitarat.

 
Täälläkin diggaillaan kovasti japanilaista. Vaihdoin SG Standardini, joka sekin oli kyllä mielettömän hyvä kitara, Tokai ES335 kopsuun. Se vaan miellyttää joka osa-alueella meikää enemmän. Ibanez SG seiskeetluvulta, yksi Telecaster Deluxe Fujigenilta jollain spedebrändillä ja nyttemmin Burny Firebird (käytössä) on täällä käynyt. Kaikki noista ovat olleet todella hyviä. Tuossa deluxessa oli huono kaulatasku, joskaan se ei tuntunut vaikuttavan toiminnallisuuteen. Kuitenkin näytti siltä kuin oisi jyrsin mennyt yhdessä kurvissa yli. Se oli selkeä slipup. Muuten nämä on olleet priimaa, myös ne joita en ole omistanut, mutta on ollut ilo kokeilla.
 
Burnyja ja Grecoja tosiaankin vähemmän pyörii verrattuna Tokaihin. Paha sanoa mistä tämä esiinmarssi johtuu. Onko tähän japanihullutukseen vasta hiljattain herätty ja jengi on tajunnut, että näistä voi pyytää oikeeta rahaakin?
 
More Nintendo, less Marshall.
Gary the pine
23.01.2015 23:25:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi Flygari pikkusen kuumottais.
 
Tulin, näin, paskoin housuun.
harpist
23.01.2015 23:52:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mpekkanen: Vai onko kyse siitä, että ne ikäluokat jotka ovat 70-luvulla tai 80-alussa ostaneet hyvän kitaran myyvät sen nyt harrastuksen hiipuessa halvemmalla kuin JV Squiereita.
 
Voisin olettaa näin käyvän.
 
Törmäsin nimittäin vähän samaan ilmiöön : metsästin noin kymmenen vuoden ajan 40-luvulla painettua harvinaiseksi luokiteltua suomalaista sodasta kertovaa kirjaa. Yhtäkkiä niitä olikin tarjolla jokaisessa divarissa - syystä, että kuolinpesät myivät vanhempiensa jäämistöjä.
 
Tyhmänä on mukava ihmetellä maailman menoa kun uutta äimisteltetävää löytyy koko ajan :)
 
Päinvastainen ongelma ; persaukisena ei ole mukava olla - kun uutta hankittavaa löytyy koko ajan. Tämä kyseenalainen olotila on pahimmilllaan muusikoiden netin toria tai ebayta selatessa.
 
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
fox
24.01.2015 01:30:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Yksi syy Grecojen kotimaisen tarjonnan lisääntymiseen voi olla se että käytettyjen kitaroiden hankkiminen Japanista on helpottunut Ebay:n ja Digimartin tapaisten palvelujen/sivustojen myötä
 
Tällä on erittäinkin suuri merkitys. Japaninmaalla on useita brändejä, joita ei ole minkään maahantuojan toimesta aikoinaan Suomeen tuotu. Lähinnä syystä seuraavasta Grecon kohdalla merkittävää on se, että Grecon (joka oli Kanda Shokai-jakeluyhtiön merkki) markkina-alue oli pääasiallisesti Japani, osa malleista oli osittain tai täysin samoja kuin Hoshino Gakki Ten -yhtiöllä joka taas toimi pääosin Japanin ulkopuolisilla markkina-alueilla. Miksi esim. Levytukku olisi tuonut maahan suurin piirtein samanlaisia kitaroita, kuin edustamansa merkki?
Myöhemmin Hoshino toki kotimarkkinoillekin alkoi markkinoida, mutta se on jo sitten toinen juttu..
Lähinnähän tänne Suomeen on tuotu noita muutamaa mallia, Grecon "oma" mallisto on täällä, vois sanoa että miltei täysin tuntematon, mikä sinällänsä on sääli. Nuo "pesukoneet" ja kopiot kun tuntuvat suurissa määrin olevan niitä "erittäinkin kiinnostavia" malleja ainoastaan.
Mitäs, kun verrataan Hoshinon tai Kanda Shokain LP-kopsua, niin kumpikohan niistä se parempi on.. tämä olis vertailun ja sokkotestin paikka.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «