Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reaper 4.xx keskustelua
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Antti1
23.01.2015 13:45:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, toi on ihan tuttu vehje kyllä, demon olen siitä pyöräyttänyt läpi. Mulle kuitenkin riittäisi ihan yksittäisten iskujen leikkelykin tähän projektiin, joten uudet hankinnat ei oo prioriteettilistan kärkipäässä. Olisi vain kovin hienoa, jos sen leikkaamisen saisi täysin automatisoitua itse määritellyillä raja-arvoilla.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Pasi B Pace
23.01.2015 14:18:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Triggeri ja sämplet peliin.
 
Viestin kirjoittajalla ei ole hajua kuusta eikä maasta. Suhtautukaa varoen. Lukijaa on varoitettu
Antti1
23.01.2015 15:25:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pasi B Pace: Triggeri ja sämplet peliin.
 
Toi on se hätävarakonsti, jolla mennään, jos mitään muuta ei ole enää tehtävissä. Mulla ei vaan oo saman projektin sampleja käytössä, kun en itse ole sitä äänittänyt. Mut joo, en lähde vielä tohon, vaan jatkan harjoituksiani ton dynamic splitin ja muiden Reaperin työkalujen kanssa.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Antti1
24.01.2015 19:00:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain ratkaistua tuon editointipulman, tässä selitys pähkinänkuoressa: liikaa vuotoääntä sisältävän tomiraidan automatisoitu pätkiminen, tyhjien poistaminen, clipin haluttuun pituuteen säätäminen ja automaattinen fade molempiin päihin. En jaksanut tehdä videota, koska homma on äärimmäisen helppo ja siihen menee ainoastaan muutama sekunti aikaa sopivien arvojen löytämisen jälkeen, ne selviää tietty ainoastaan kokeilemalla.
 
Lähtötilanne, eli sama tomiraita kopioituna visuaaliseksi referenssiksi:
https://www.dropbox.com/s/oeovqhl12yb4njz/autotrim1.jpg?dl=0
 
Auto trim/split ja mun käyttämät asetukset:
https://www.dropbox.com/s/gxhbhgiut0m2c2w/autotrim2.jpg?dl=0
 
Lopputulos:
https://www.dropbox.com/s/tlcf0c2datqcyed/autotrim3.jpg?dl=0
 
Useamman iskun filli zoomattuna:
https://www.dropbox.com/s/af8v05n6y06lf6d/autotrim4.jpg?dl=0
 
Toi toimii vähän niinkuin gate, mutta asiat on nimetty hieman eri tavalla.
-threshold tietty määrittää kynnystason
-hysteresis loiventaa kurvia kynnystason kohdalla
-ignore silence... estää esim. usean iskun tomifillissä leikkauksia clipin sisällä
-make non-silent... = hold
-leading pad = pre-open
-trailing pad = release
-auto adjust snap... määrittää snap pointeja, jos niitä haluaa käyttää esim. kvantisointiin
 
Loput toiminnoista varmaan onkin aika itsestäänselviä ja tarve määrittää niiden käytön. Tätä samaa työkaluahan voi käyttää ihan minkä tahansa audion siistimiseen, perkussiiviset äänet tietty on se kaikkein helpoin ja ehkä ilmeisin kohde. Dynamic splitillä pääsee jotakuinkin samankaltaisiin lopputuloksiin, mutta siinä ei ikävä kyllä pysty määrittämään yhtä hyvin noita pre-open, hold ja release -arvoja. Täytyy varmaan vinkua valmistajalle, että nämä yhdistettäisiin yhdeksi työkaluksi, josta näkisi visuaalisesti sen transienttien splittien määrän ja pystyisi hyödyntämään auto trimin ominaisuuksia dynamic splitin kautta.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
MannihilatoR
15.02.2015 22:21:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei! miten sainkaan reaperissa maalattua tietyn kohdan biisistä, jos haluaisin soittaa sen uudestaan. Ei nyt onnistu hiiren osoittimella vaikka aikaisemmin on onnistunut?!
 
kiitos etukäteen jos joku osaisi auttaa.
 
...ja hymiöt viestini loppuun: :D :D :D :D :D :D
vabasto
12.04.2015 12:41:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käyttääkö täällä kukaan ReaScriptiä (EEL, Python, Lua)?
 
Oon nyt pari vuotta tehnyt huvikseni jonkinlaisia viritelmiä.
 
Tässä yksi keskeneräinen esimerkki (toimii vain REAPER 5pre -versioissa):
 
(Track IO Mixer)
http://forum.cockos.com/showpost.php?p=1507401&postcount=95
 
Simulator
30.04.2015 08:05:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys taas Reaper hemmot! Minulla olisi pieni ongelma sähkörumpujen äänittämisen ja VST:n soundien kanssa (Roland HD-1) ja SuperDrum-FX plugari.
Muuten olen yhdistelmään tyytyväinen ja olen saanut omatekoisetkin samplet soimaan mutta . . .
Symbaalisoundit soivat liian vähän aikaa, samoin jotkut pidempään kaikuvat tomisoundit. Sama ongelma on sekä vapaasti soitettaessa ja äänitetyssä midi
raidassa. Samplet feidaantuvat pois liian äkkiä vaikka mielestäni niiden pitäisi soida samoin kuin ne soivat virtual keyboardia käytettäessä tai kuten HD-1:sen preset soundeissa tapahtuu, soivat pitkään ja aidon kuuloisesti. Itse Wav-samplet ovat kyllä tarpeeksi pitkiä.
 
Antti1
30.04.2015 09:50:25 (muokattu 30.04.2015 09:51:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en keksi mitään muuta kuin jonkinlaisen mapping-ongelman. Mun mielestä kuulostaa, että sulla osuu joku nuotti jatkuvasti plugarin choke-nuottiin, kun rummuista tuleva data ei ole 1:1 SuperDrumin kanssa.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Simulator
30.04.2015 18:04:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mä en keksi mitään muuta kuin jonkinlaisen mapping-ongelman. Mun mielestä kuulostaa, että sulla osuu joku nuotti jatkuvasti plugarin choke-nuottiin, kun rummuista tuleva data ei ole 1:1 SuperDrumin kanssa.
 
Kiitos vinkistä, taidan päästä vähän jäljille. Plugarissa on näköjään "säätömahdollisuus" jolla sitä voi sovitella erilaisiin "eksoottisiin" rumpumoduleihin . . . . tosin tuo säätö tapahtuu ainakin näin äkkiseltään katsottuna kasittämättömällä koodikielellä. Pitänee katsoa josko tuosta jutusta saisi jotain otetta, pahalta kyllä näyttää.
 
Jaava
01.05.2015 09:53:17 (muokattu 01.05.2015 09:53:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edit: ei mitään.
 
"Katastrofien ei pitäisi kestää näin kauan, haluan aamiaista!"
vanha_pieru
24.05.2015 22:46:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysyisin Reaperiin liittyvästä ulostulo-ongelmasta.
Ensin kuitenkin vähän taustaa. Tuli ostettua käytetty Roland Juno-Di. Aiemmin olen käyttänyt Reaperin kanssa pelkästään midikosketinsoitinta, jolla oon ohjaillut ja äänitellyt midiraitoja virtuaalisia instrumentteja käyttäen. (Joten audion ja midin ero on kyllä tuttu asia, siitä ei tässä ole kyse.)
Nyt haluaisin hyödyntää biiseissäni myös Junon omia soundeja virtuaalisten instrumenttien ohella. Teinkin näin ja virtuaalisten instrumenttien midiraidat kuuluvat tietokoneen kaiuttimista, kuten haluan, mutta Junon soundeja hyödyntävät midiraidat (jotka tein suoraan USB:n kautta) kuuluvat vain joko Junoon kytketyistä kuulokkeista tai Junon ulostuloista. Miten saisin myös Junon soundeja käyttävät midiraidat soimaan tietokoneen kaiuttimista, josta vst-instrumentitkin kuuluvat? Mitä olen tehnyt väärin tai jättänyt tekemättä?
Ja pitäähän näitä Junon soundeja midinä tallennettaessa lisätä "Track" eikä eikä esimerkiksi "new MIDI item"? "Trackilla" sain Junon soundeja käyttävän midiraidan tehtyä, "new MIDI itemilla" en. Ulkoisella äänikortilla saan kyllä tehtyä tavallisia audioraitoja Junon soundeilla Reaperiin, mutta mieluiten tallentaisin midiä suoraan USB:n kautta, kunhan vain saisi vielä tämän ulostulo-ongelman ratkaistua.
Jos selitin jonkin asian epäselvästi tai puutteellisesti, kysykää, niin yritän selventää.
 
Antti1
24.05.2015 22:53:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sun pitää äänittää Junon ulostuloista se audio Reaperiin. Pelkkä midi ei riitä, eikä Juno toimi käsittääkseni äänikorttina lainkaan. Siis: tallenna soittamasi midi koneelle, aja se takaisin Junoon ja äänitä Junon ulostulot äänikortin linjatulojen kautta audioksi.
 
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
vanha_pieru
25.05.2015 18:15:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Sun pitää äänittää Junon ulostuloista se audio Reaperiin. Pelkkä midi ei riitä, eikä Juno toimi käsittääkseni äänikorttina lainkaan. Siis: tallenna soittamasi midi koneelle, aja se takaisin Junoon ja äänitä Junon ulostulot äänikortin linjatulojen kautta audioksi.
 
Nyt rupes Lyyti tiluttamaan! Pelittää hyvin, suuri kiitos avusta Antti!
Jälleen sai huomata, että Muusikoiden.netin tekninen tuki on paitsi asiansa osaavaa, myös nopeaa.
 
Karhukoira74
28.11.2016 17:54:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeeesh....piti asennella vehkeitä uudelleen kun ei kone löytäny tuota Scarlettia (18i20). Mutta taas, Reaper ja latenssi. Direct soundia sisään, äänet kuuluu ja esim. Biasin saa kuulumaan, mutta latenssi on järkyttävä. Asetussivulla näyttää 185 ms. Milläs tän saa sellaiseksi että pystyy mitään tekemään? Noita ASIO-juttuja sun muita yritin katella mutta enpä niistä ymmärrä enempää kuin sika joulusta.
 
-So many assholes, so few bullets-
tommijk
30.11.2016 20:56:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karhukoira74: Jeeesh....piti asennella vehkeitä uudelleen kun ei kone löytäny tuota Scarlettia (18i20). Mutta taas, Reaper ja latenssi. Direct soundia sisään, äänet kuuluu ja esim. Biasin saa kuulumaan, mutta latenssi on järkyttävä. Asetussivulla näyttää 185 ms. Milläs tän saa sellaiseksi että pystyy mitään tekemään? Noita ASIO-juttuja sun muita yritin katella mutta enpä niistä ymmärrä enempää kuin sika joulusta.
 
Onko audio device kohdasta valittuna toi scarlett? Et tarvitse asio ajureita, jos käytät ulkoista interfacea. Lataa focusriten sivuilta uusimmat ajurit, niin pitäis pelittää. Sit vaan request block size niin pieneksi kuin mahdollista, 256 on hyvä aloittaa. Jollain 64:lla latenssi pitäisi olla 3-4ms luokkaa riippuen koneen spekseistä
 
Antti1
30.11.2016 21:23:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tommijk: Et tarvitse asio ajureita, jos käytät ulkoista interfacea.
 
Mmmmmmmitääää..? Joo, ei tarvitse ei. Ei niitä ole mikään pakko käyttä, jos haluaa systeemin toimivan lähes poikkeuksetta aivan jäätävällä latenssilla. Ehdottomasti interfacen omat ASIO-ajurit käyttöön.
tommijk
30.11.2016 21:49:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Mmmmmmmitääää..? Joo, ei tarvitse ei. Ei niitä ole mikään pakko käyttä, jos haluaa systeemin toimivan lähes poikkeuksetta aivan jäätävällä latenssilla. Ehdottomasti interfacen omat ASIO-ajurit käyttöön.
 
Niin, tarkoitin lähinnä näitä asio4all tyyppisiä ajureita. En ainakaan itse käyttäisi, eikä taida edes toimia focusriten interfacejen kanssa
 
Skeletor_
15.12.2016 14:24:17 (muokattu 15.12.2016 15:42:43)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaivelin jostain miljoonalaatikosta pleikka kakkosen rumpusetin. Merkki RockBand Harmonix.
 
Piuhan päässä näyttää olevan usb-liitin.
 
Kysymys kuuluu saako nämä toimimaan Reaperissa?
 
Vsti: Addictive Drums
 
Edit: Voittaa todennäköisesti koskettimilla soittamisen.
 
Skeletor_
16.12.2016 23:01:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Skeletor_: Kaivelin jostain miljoonalaatikosta pleikka kakkosen rumpusetin. Merkki RockBand Harmonix.
 
Piuhan päässä näyttää olevan usb-liitin.
 
Kysymys kuuluu saako nämä toimimaan Reaperissa?
 
Vsti: Addictive Drums
 
Edit: Voittaa todennäköisesti koskettimilla soittamisen.

 
Dodii, toimii. Ei nämä sähkörumpuja tule missään olosuhteissa korvaamaan.
 
Welho-77
16.03.2017 15:39:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juuh elikkäs,
Kärsimätön uusi reaper-käyttäjä täällä. Saako tässä ketjussa kysellä tyhmiä?
Ongelma on seuraavanlainen:
Olen äänittänyt Reaperilla kitara-, basso-, sekä lauluraidat. nyt tarttis rumpuja paukutella vielä. Kun olen rumpuraidan saanut purkkiin ja kaikki 4 raitaa näkyvät näytöllä, mutta huomaan, että laulu on 3 tahtia jäljessä ja rummut 2 tahtia edellä, niin mikä on yksinkertaisin kikka(soitonopettelun lisäksi), että saisi niitä liikuteltua kohdilleen?
 
Toinen kysymys, nyt raidat on vaan suoraa viivaa, miten saan sen näkymään "graafisena"?
 
Kiitos vastauksista, ja viesti sisälsi karrikointia.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 58 9 10 11 12

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «