Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jackson CVR-2 Humbucker + kitara?
1
yanera
21.01.2015 19:57:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö joku kuinka monta K:oota kyseiset mikit antaa tehoa ulos?
 
omistan kyseisen kitaran: http://www.zzounds.com/item--JAC2900012
 
tietääkö kukaan voiko tuohon vaihtaa "Normaali kokoisia" humbuckereita. Ilman suurempaa kaivertamista.
 
Esim näitä: http://www.musamaailma.fi/s-duncan-black-winter-mikkisetti.html
 
Ja vielä lisä kysymys.
 
Jos tuohon vaihtaa OFR tallan niin nouseeko kitaran arvo.
 
Olen Fender ja esp strato miehiä. Nämä "halvat " hevikepit ovat tulleet tässä viimeaikoina projekteiksia/harrastukseksi.
 
Omistaako kukaan muuten samaa kitaraa Jackson JS-30 Dinkya. Jakakaa kokemuksia.
 
Vesi hiiva ja sokeri.
zedder
21.01.2015 20:29:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä on "normaalikokoinen" humppari?
 
Itse ainakin asensin CVR:n tilalle RR -JS:ään EMG HZ:n eikä mitään muita ongelmia ilmennyt, kuin se etten älynnyt heti tutkia miten johdotusten värit eroavat toisistaan.
 
Jacksonin CVR on käsittääkseni ihan tavallisen kokoinen mikki.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
yanera
21.01.2015 21:22:00 (muokattu 21.01.2015 21:23:40)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

zedder: Mikä on "normaalikokoinen" humppari?
 
Itse ainakin asensin CVR:n tilalle RR -JS:ään EMG HZ:n eikä mitään muita ongelmia ilmennyt, kuin se etten älynnyt heti tutkia miten johdotusten värit eroavat toisistaan.
 
Jacksonin CVR on käsittääkseni ihan tavallisen kokoinen mikki.

 
esim nämä ovat mielestäni normi kokoisia humppareita:
 
http://www.levytukku.fi/humbuckerit_isotehoiset
 
Oletko muuten ollut ttytyväinen js - sarjaan?
 
Vesi hiiva ja sokeri.
zedder
21.01.2015 21:55:54 (muokattu 21.01.2015 21:58:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: esim nämä ovat mielestäni normi kokoisia humppareita:
 
http://www.levytukku.fi/humbuckerit_isotehoiset
 
Oletko muuten ollut ttytyväinen js - sarjaan?

 
Kyllä noiden linkittämiesi humppareiden pitäisi sopia ns. heittämällä Jackson CVR:n tilalle, kunhan vain osaa tinata ne piuhat oikein.
 
Mitä taas tulee Jackson JS:iin niin kyllähän semmoisella soittaa, mutta kun huomattavasti parempiakin kitaroita on käytettävissäni niin pölyähän tuo oma JS32RR seinällä killuessaan keräilee tällä hetkellä. Ei siis mitään isompaa valittamista, hintansa arvoisia lienevät eivätkä estä soittotaidon kehittämistä. Mikin vaihto oli kyllä ihan perusteltu toimenpide, EMG HZ:lla soundi parani huomattavasti. Missään tapauksessa en kuitenkaan upottaisi tuommoiseen keppiin kovin paljoa rahaa eikä "ylivarustelu" esim. OFR:llä mielestäni todellakaan kannata.
 
Tämänhetkisessä markkinatilanteessa ja tällä tietämyksellä: Jos olisin harrastuksen alkutaipaleella ja olisin hankkimassa edullisen puoleista Jacksonia uutena, jättäisin JS:n väliin ja ostaisin ennemmin X-sarjan kitaran.
 
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
J.Nikkanen
21.01.2015 22:09:44 (muokattu 21.01.2015 22:14:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli JS-30 Dinky, Jaappanissa tehty, ei mitään ihmeellistä. Käytettynä pikkuvikaisena ostin, alta satasen maksoin. Ihan ok halpis, kopiofloikka sekä puut ja muut raudat eivät mitenkään hyvät tai huonot. Oikeastaan koko kitara mallia neutraali, ei hyvä, ei huono. No jaa, kaulan profiili ja ehkä kuitenkin ne kaulan puut ihan jees.
 
edit: Joko tuosta tai tuoreemmasta mittasin mikit, 8,2-8,3 antoivat yleismittarilla kumpainenkin. Mun mielestä saundiltaan melko köpöt. Vaihtamalla paranee mutta kitaran arvo ei kylläkään nouse samassa suhteessa.
 
Mukahauska allekirjoitus.
yanera
21.01.2015 22:47:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Nikkanen: Mulla oli JS-30 Dinky, Jaappanissa tehty, ei mitään ihmeellistä. Käytettynä pikkuvikaisena ostin, alta satasen maksoin. Ihan ok halpis, kopiofloikka sekä puut ja muut raudat eivät mitenkään hyvät tai huonot. Oikeastaan koko kitara mallia neutraali, ei hyvä, ei huono. No jaa, kaulan profiili ja ehkä kuitenkin ne kaulan puut ihan jees.
 
edit: Joko tuosta tai tuoreemmasta mittasin mikit, 8,2-8,3 antoivat yleismittarilla kumpainenkin. Mun mielestä saundiltaan melko köpöt. Vaihtamalla paranee mutta kitaran arvo ei kylläkään nouse samassa suhteessa.

 
Sitähän se on. Vaikka laittaisi kiinni mitkä tahansa humpparit, niin eihän sen arvo nouse. Ja itse sain tuon kitaran pilkkahinnalla. En kuitenkaan viitsi mitään kallista OFR hevikirvestä ostaa. Mulla on jo pari kallista keppiä ja niillä tulee toimeen.
 
Seuraavalle keikalle 23.1.15 ajattelin kyllä ottaa tuon jacksonin JS-30 mukaan ihan kokeilun vuoksi. Vaihtaa vaikka sitten kesken setin vaikka esp standard pussaan.
 
Kitarat ovat kitaroita...
 
https://fi-fi.facebook.com/events/830016537061911/ Kaikki jotka uskaltavat tulkaa katsomaan sapattia ja metadoniaa. (koske erityisesti sinua nikkanen koska näytät olevan salolaisia:)
 
Vesi hiiva ja sokeri.
Pasi B Pace
21.01.2015 23:00:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on JS30RR ja ei se nyt huono ole. Olisin kuitenkin jo myynyt pois, ellei olisi ensimmäinen kitarani. Tunnearvoa sillä on enemmän kuin millään muulla kitarallani.
 
PS. Välillä jopa innostun soittamaan sitä ;) Mikit voisi tietenkin vaihtaa... Tai sitten modata tilalle JE-1200 Midboostin. Se saa mikin eloon ihan eri tavalla.
 
Ainiin. Alkuperäiseen kysymykseen: Itse tuota tietoa hain joskus, ja tulin tulokseen ettei sitä netistä kyllä löydy.
 
Viestin kirjoittajalla ei ole hajua kuusta eikä maasta. Suhtautukaa varoen. Lukijaa on varoitettu
markkuilari
21.01.2015 23:53:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyy JS-30 kämpiltä. Talla ja mikit aika kuraa, tallan kun blokkasin, vaihto mikit Emg:hin ja sääti kunnolla, niin ihan käyttökelpoinen kapistus. On kasa noita saman tyyppisiä Usa ja Japani Jacksoneita, niin silmät kun pistää kiinni, ei sitä varmuudella voi sanoa mikä näistä on käsissä. Laitoin noi CVR-2 mikit toiseen kitaraan, niin kyllä ne vaan on tosi huonot, ei sovi edes bluesiin.
 
yanera
22.01.2015 07:45:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuilari: Löytyy JS-30 kämpiltä. Talla ja mikit aika kuraa, tallan kun blokkasin, vaihto mikit Emg:hin ja sääti kunnolla, niin ihan käyttökelpoinen kapistus. On kasa noita saman tyyppisiä Usa ja Japani Jacksoneita, niin silmät kun pistää kiinni, ei sitä varmuudella voi sanoa mikä näistä on käsissä. Laitoin noi CVR-2 mikit toiseen kitaraan, niin kyllä ne vaan on tosi huonot, ei sovi edes bluesiin.
 
Laitoitko tilalle emg aktiivimikit?
 
Mitä tarkoitat tallan blokkaamisella?? Sitä, että se on niinkuin kiinteä?? Vai vieläkö sitä voi käyttää floikkana???
 
Mulla on JAckson ps1 mallissa (kiinteätallainen kitara) emg 81/85, pelittää loistavastiu. Kukaan ei ole moittinut sen soundeja. Ajattelin ainoastaan vaihtaa siitä viritystapit. Siinä on jotenkin LP meininkiä.
 
Vesi hiiva ja sokeri.
J.Nikkanen
22.01.2015 12:07:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: https://fi-fi.facebook.com/events/830016537061911/ Kaikki jotka uskaltavat tulkaa katsomaan sapattia ja metadoniaa. (koske erityisesti sinua nikkanen koska näytät olevan salolaisia:)
 
En mä kyllä lähde Käenpesään asti katteleen yhtään mitään!
 
Ja Keijukaiset Saappaissaan ovatten melko tuttuja jätkiä ja varmaan mekin ollaan muutaman kerran törmäilty teurastamolla?
 
Mukahauska allekirjoitus.
markkuilari
23.01.2015 00:48:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yanera: Laitoitko tilalle emg aktiivimikit?

Mitä tarkoitat tallan blokkaamisella?? Sitä, että se on niinkuin kiinteä?? Vai vieläkö sitä voi käyttää floikkana???

 
Emg 81 tallaan ja 60 kaulaan. Laitoin puupalikat tallan ja rungon väliin, on kiinteä, eikä voi käyttää floikkana. Ei se talla pitänyt enää virettä edes normi soitossa, saati jos olis kammennut sitä.
 
yanera
24.01.2015 11:42:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vedin sen keikan kuiten ESP:llä
 
https://www.youtube.com/watch?v=VGgZPfdtphg
 
Vesi hiiva ja sokeri.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «