Aihe: Torilla huijari
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Velmeri
17.01.2015 00:25:23
Radio Swan: Tämmösen listauksen löysin matkapuhelinfoorumilta noista prepaid-liittymistä.

Sonera Easy: 04081, 04087
Dna Prepaid: 04147, 04148, 04149, 04156, 04157, 04158, 04170, 04171, 0449
GoMobile: 04177, 04178
Saunalahti Prepaid: 04513, 046
Tele2: 0432 (Numero siirrettävissä)
Kolumbus Prepaid: 05092, 05093
Elisa Nopsa: 05047

Saunalahdella tosiaan nykyinen myytävä prepaid on 046-alkuinen, mutta myös esimerkiksi aikaisemmin Cubio nimellä toiminut operaattori on pitänyt 046 alkuisia normaaleja liittymiä. Bacchusin ohje sinänsä ihan pätevä kyllä, tällä hetkellä yleisimmät käytössä olevat yksilöidyt liittymät lienevät 040, 044, 045 ja 050 alkuisia.

Jos se ihan internetin "virallisella foorumilla" kerrotaan kai sen on pakko olla sitten totta, siis häh? Ihan vinkkinä noita numeroavaruuksia myydään ja siirreellään, isommatkin operaattorit ovat olleet erilaisten yritysjärjestelyiden piiriissä viimeisen kymmenen vuoden aikana. Lisäksi pidempään on ollut voimassa käytäntö että vanhan numeron voi säilyttää halutessaan operaattoria vaihtaessa joten ei ihme jos ei mene ihan niin kuin "voorumeilla" kerrotaan faktana.

Olen tehnyt tälläkin palstalla varmasti kymmenkunta kauppaa myyjänä / ostajana ja jos tässä nyt jollekkin "syntilistalle" joutuu sen takia että joku katsoo että "minusta tuntuu että numerosta xxx tulee huijarit" niin vituttaa jo etukäteen

Itse olen jopa jaksanut positiivista palautetta antaa kauppapalauteketjuun vastapelurille mikäli ovat sen ansainneet, mutta vaikka itse on tehnyt kotiinkuljetuksen toiselle puolelle Suomea ei plussaa ole herahtanut mitä suuresti ihmettelen.
kincy
17.01.2015 10:21:09 (muokattu 17.01.2015 10:22:26)

Jos ei numerotiedustelusta löydy mitään tietoa liittymän omistajasta eikä henkilö esiinny kaupankäynnin alkumetreillä edes omalla nimellään niin se riittää itellä siihen, että skippaan suosiolla.

Toki voi olla järkeviäkin syitä miksi henkilö haluaa salata numeronsa mutta mun kokemuksien mukaan 9/10 näissä tapauksissa siihen on joku muu kuin järkiperäinen syy ja sillon en kauppaan lähde.
Radio Swan
17.01.2015 11:17:42 (muokattu 17.01.2015 14:35:27)
Velmeri: Jos se ihan internetin "virallisella foorumilla" kerrotaan kai sen on pakko olla sitten totta, siis häh? Ihan vinkkinä noita numeroavaruuksia myydään ja siirreellään, isommatkin operaattorit ovat olleet erilaisten yritysjärjestelyiden piiriissä viimeisen kymmenen vuoden aikana. Lisäksi pidempään on ollut voimassa käytäntö että vanhan numeron voi säilyttää halutessaan operaattoria vaihtaessa joten ei ihme jos ei mene ihan niin kuin "voorumeilla" kerrotaan faktana.

Olen tehnyt tälläkin palstalla varmasti kymmenkunta kauppaa myyjänä / ostajana ja jos tässä nyt jollekkin "syntilistalle" joutuu sen takia että joku katsoo että "minusta tuntuu että numerosta xxx tulee huijarit" niin vituttaa jo etukäteen

Itse olen jopa jaksanut positiivista palautetta antaa kauppapalauteketjuun vastapelurille mikäli ovat sen ansainneet, mutta vaikka itse on tehnyt kotiinkuljetuksen toiselle puolelle Suomea ei plussaa ole herahtanut mitä suuresti ihmettelen.

Sori en nyt tähän hätään mitään viestintäviraston tai vastaavan listausta löytänyt. Olen kyllä teleoperaattorilla hommissa ollut, ettei nämä ihan tuntemattomia asioita ole.

Ei toki ollut tarkoitus mitään mustavalkoista totuutta tähän tilanteeseen tarjota (niinkuin cubio-esimerkilläni yritin kuvata), vaan antaa jotain kättä pidempää ihmisille esimerkiksi tilanteessa, jossa myynti-ilmoitus on liian hyvä ollakseen totta. Jos liittymästä ei löydy mitään tietoja niin voi vähän varautua ja selvitellä asioita tarkemmin.
joku muu sikko
18.01.2015 18:05:29
Vähän harmittaa kun jätin ostamatta tori.fi:stä kun joku myi Rovaiemellä 69 pahakasikaa postikuluineen 50 eurolla..Tyypillä oli salainen numero niin jotenkin nynnyilin että se laittaa koivuhalon postiennakolla. Vaikka ilmossa oli että noutokin käy. Stana. Ja noin halpakin että melkein sama vaikka olis huijannutkin.
Ernesti
19.01.2015 11:30:18
Toivottavasti selviää! Mäkin voisin ottaa sit Yamahan haitsutelineen..
Epämuusikko
21.01.2015 11:56:14
Kummaa hommaa. No, laittakaa "ennen" ja "jälkeen" -kuvia.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
jarome
21.01.2015 12:11:34
Tämä kyllä ihmetyttää itseäkin suuresti.
Tein kasvotusten kaupat tämän miehen kanssa ja vaikutti kyllä vähintäänkin hyvältä kauppakumppanilta siinä vaiheessa.
Mutta onhan näitä nähty ennenkin-- kummastuksia.
Juhani_t
21.01.2015 19:15:16
Myldexille on voinut sattua jotain itsestään riippumatontakin. Elekää nyt vielä tuomitko.
"Mikä midi? Levysoitinliitinhän tämä on."
Duro
21.01.2015 19:31:04
Ainakin käyttäjä myldex on kadonnut käyttäjälistalta kokonaan.
Vuoden "taidot riitti, kunto ei": Duro (c) juici
Drumpaul
25.01.2015 15:53:22
Ernesti: Nimimerkki "Mylde" Kuopion suunnalta Kaavilta kauppasi kovasti hardwarea, sain lähes kaiken kyllä mitä halusin mutta haitsuteline oli väärä kun viimein kerkesin sen postista hakea.. Tunnus on täältä poistettu ja "numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä" pari päivää.

Mulla oli Istanbul-peltisetti torilla marras-joulukuun paikkeilla myynnissä ja Mylden kanssa pääsi kaupanteko hyvin käyntiin, hinta sovittiin ja lupas rahat tilille pistää sekä käydä työkeikalla Kajaanista "ens viikolla" pellit hakemassa. No eipä kuulunut rahoja. Eikä peltien hakijaa. Laitoin tekstaria perään ja soitti ja sanoi että on työkiireitä ollut ja laittaa rahat kunhan kotiin pääsee. Sen jälkeen ei kuulunut mitään, pari kertaa s-postilla tavoittelin. Kolmas viesti multa olikin sitten että kyllästyin odottamaan, ja pellit vaihtui paikallisessa liikkeessä Jackshop-kuparivirveliin ihan ok kaupalla. Puheista päätellen kaverilla on Kaavilla oman talon iso remppa käynnissä.
tepe7
26.01.2015 15:59:05
hei

luin tuosta tomi raunio/hannu salminen yms. huijarista (ylempänä tällä palstalla). jos samaa pankkitiliä on käytetty eri nimillä, kannattanee ottaa yhteys pankkiin. pankin pitää pystyä selvittämään mistä on kyse myös oman luotettavuutensa vuoksi. ymmärtääkseni kyseessä on tällaisessa tapauksessa vakavampikin huijaus kuin vain nettikauppaan liittyvä.

harmittaviahan nämä tällaiset ovat....
Bacchus
27.01.2015 16:25:22
Velmeri: Pakko puuttua koska edellinen ihan täyttä mutua tai sitten Bacchussilla väärää tietoa...

Hyvä, että otit puheeksi, koska ainakin ennen kaikki 046-alkuiset olleet oman kokemukseni mukaan Prepaideja. Ja näyttävät olevan usein nykyäänkin, kuten Radio Swan jo totesikin.

Radio Swan:...Saunalahdella tosiaan nykyinen myytävä prepaid on 046-alkuinen, mutta myös esimerkiksi aikaisemmin Cubio nimellä toiminut operaattori on pitänyt 046 alkuisia normaaleja liittymiä...

Olen käynyt läpi kymmeniä, ellei jopa satoja asiakkaita, joilla on ollut 046-alkuinen numero, ja kaikki heistä ovat olleet rikollisia. Ei se tietenkään ainoa indikaattori ole, paljon on muitakin merkkejä yleensä ilmassa. Olen yksityispuolella tehnyt satoja kauppoja tämän ja muiden sivustojen kautta, enkä koskaan ole tullut huijatuksi. Yritetty on kyllä useampiakin kertoja. Ja on huijareilla ollut muitakin puhelinnumeroita kuin 046-alkuisia, joten ei se pelkästään siitä tietenkään ole kiinni.

Mutta, kuka tahansa voi tulla huijatuksi ja se on hyvä että asiat otetaan täällä puheeksi, tietenkään ketään syyttä mustamaalaamatta.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
-Dr.DW-
07.02.2015 20:26:07 (muokattu 08.02.2015 12:04:35)
Elä vielä käy keuhkoamaan. Ei kannata. Kyllä sie ne rahasi saat, mitä olet maksanut. Tai tavaran, minkä olet ostanut. Tämä ei ole Jenkkilä, täällä toistaiseksi oikeus toimii.
Bombing for peace is just like fucking for virginity.
-Dr.DW-
07.02.2015 20:28:04
-Dr.DW-: Elä vielä käy keuhkoamaan. Ei kannata. Kyllä sie ne rahasi saat, mitä olet maksanut. Tai tavaran, minkä olet ostanut. Tämä ei ole Jenkkilä, täällä toistaiseksi oikeus toimii.

E: Tämmösissä jutuissa, eiks niin?
Bombing for peace is just like fucking for virginity.
sakkemule
11.02.2015 13:03:47
Jos rosvo on tyhjätasku, niin siltä ei saa mitään pois. Ikinä. Tässä maassa rikollinen on uhri, ja rikollisen oikeudet menee aina edelle.
Itse pitää huolehtia että perintä säilyy voimassa, eikä sellasta jaksa tai muista.
Älkää maksako ennakkoon jos on epäilys huijaamisesta, ja ottakaa soittimillenne vakuutus.

Ite kävin aikoinani multa varastetut kamat vaan yksinkertaisesti hakemassa pois, kun sain selville rosvon reeniksen. Samalla nappasin mukaani Salon Kitarataivaasta varastettua kamaa, jotka palautin liikeeseen. Oli myyjä ihan kiitollinen. Ei tullu rosvo kyselemään perään, eikä tehny rikosilmoitusta... ;)
hollmi-5
11.02.2015 19:57:44
sakkemule: Jos rosvo on tyhjätasku, niin siltä ei saa mitään pois. Ikinä. Tässä maassa rikollinen on uhri, ja rikollisen oikeudet menee aina edelle.
Itse pitää huolehtia että perintä säilyy voimassa, eikä sellasta jaksa tai muista.
Älkää maksako ennakkoon jos on epäilys huijaamisesta, ja ottakaa soittimillenne vakuutus.

Ite kävin aikoinani multa varastetut kamat vaan yksinkertaisesti hakemassa pois, kun sain selville rosvon reeniksen. Samalla nappasin mukaani Salon Kitarataivaasta varastettua kamaa, jotka palautin liikeeseen. Oli myyjä ihan kiitollinen. Ei tullu rosvo kyselemään perään, eikä tehny rikosilmoitusta... ;)

Poliisin neuvo, kun parempi fillari varastettiin.: "Vedät turpaan, kun näet ajelemassa. Ei tule meille valittamaan." Kerran veljen kanssa treenikseltä talutin fillaria ja veli käveli, kun oli fillari viety treeniksen pihasta. Tuli jamppa ko. fillarilla vastaan. Vastapalloon kunnon oikea suora. Otettiin fillari ja voro jäi pitelemään nenää. Asiaan ei koskaan palattu.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Vallu-Veke
12.02.2015 07:41:22
hollmi-5: Kerran veljen kanssa treenikseltä talutin fillaria ja veli käveli, kun oli fillari viety treeniksen pihasta. Tuli jamppa ko. fillarilla vastaan. Vastapalloon kunnon oikea suora. Otettiin fillari ja voro jäi pitelemään nenää. Asiaan ei koskaan palattu.

Saattoi olla palauttamassa löytämäänsä pyörää oikealle omistajalle.
Kailis
12.02.2015 14:06:59

Poliisin neuvo, kun parempi fillari varastettiin.: "Vedät turpaan, kun näet ajelemassa. Ei tule meille valittamaan."

Että tämmönen pollari.
TRAUM: mua vituttaa idiootit...tai siis ei muuten mutta kun niillä on äänioikeus siinä missä meikäläiselläkin.
hollmi-5
12.02.2015 15:38:21
Vallu-Veke: Saattoi olla palauttamassa löytämäänsä pyörää oikealle omistajalle.

Ei ollut. Jälkeen päin kuulin kiertokautta, että oli Matille yllärinä tullut ja pyörä lähti omakustannushintaan.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)