Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Engl 310e gigmaster vai Marshall sl-5
1
atct
19.01.2015 01:45:01 (muokattu 19.01.2015 10:20:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumpikohan otsikon vahvistamista olisi parempi vaihtoehto aloittelijalle "makuuhuonesoittoon"?
 
Pitäisi saada Stevie Ray Vaughn ja Gary Moore tyylistä soundia + ripaus Esa Pulliaista.
 
Muita putkivahvistin ehdotuksia teholuokissa 1 - 5 W? Hinta max. 1200€
 
JaaGeRMaisTeR
19.01.2015 05:49:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marsua en ole testannut, joten uskalla sanoa kumpi parempi. Engl voin kertoa, että sopii hyvin makkariin ja yöaikoihin power soakin ansiosta. Eikä ole myöskään mikään yyber-gain kone, jolla lähtee ainoastaan Ola sound.
 
HeiskanenP
19.01.2015 22:36:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marshall dsl5c. Siinä on monipuolinen vehje kotiin jos siis pitää putkikone olla.
 
Freewheeler
19.01.2015 22:39:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika melkoinen vaatimus styrkkarille... Hommaa joku mallintava.
 
atct
20.01.2015 00:10:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tuli muotoiltua toi teksti vähän yliampuvaksi.
 
Youtubessa Ben Granfelt esittelee Engl E310 gigmasteria ja saa sen kuulostamaan tosi hyvältä soittaessasi SRV-tyylistä. Toisaalta luin Thomannin sivuilta kun joku valitteli ettei saa cleania kyseisestä vahvistimet???
 
Marshall ds5 taitaa olla mulle soundien puolesta liian "moderni". Mesa Boogien express 5:25 mallia olen miettinyt, mutta taitaa olla liian äänekäs kotikäyttöön
 
Aloitin soittamisen viime keväänä eikä mitään kokemuksia putkivahvistimista. Nyt mulla on mallintava cube 80GX.
 
JaaGeRMaisTeR
20.01.2015 09:55:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

atct: Joo, tuli muotoiltua toi teksti vähän yliampuvaksi.
 
Youtubessa Ben Granfelt esittelee Engl E310 gigmasteria ja saa sen kuulostamaan tosi hyvältä soittaessasi SRV-tyylistä. Toisaalta luin Thomannin sivuilta kun joku valitteli ettei saa cleania kyseisestä vahvistimet???

 
Törmäsin itse samaan kommenttiin. Se on säästäjästä kiinni osaako vääntää etusesta volat pois. Oli siis huuhaata ja kyllä tuosta cleani lähtee.
 
BurningSensation
20.01.2015 10:28:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JaaGeRMaisTeR: Törmäsin itse samaan kommenttiin. Se on säästäjästä kiinni osaako vääntää etusesta volat pois. Oli siis huuhaata ja kyllä tuosta cleani lähtee.
 
Bändin kanssa mulla on vaikeata saada järkevää puhdasta ulos, mutta kotioloissa toimii hyvin. Clean kanava säröytyy vähänkin kuumemmilla mikeillä todella helposti, mutta se säröytyminen on minusta varsin hyvän kuuloista ja dynaamista.
 
JaaGeRMaisTeR
20.01.2015 12:02:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BurningSensation: Bändin kanssa mulla on vaikeata saada järkevää puhdasta ulos, mutta kotioloissa toimii hyvin. Clean kanava säröytyy vähänkin kuumemmilla mikeillä todella helposti, mutta se säröytyminen on minusta varsin hyvän kuuloista ja dynaamista.
 
Kyllähän rumpujen yli runtua tarvitseekin enemmän. Ihan ymmärrettävää, jos puhtaat ei löydy. Kotona tuollanen 15W piiskaa ihan mukavasti cleaneilla. Eilen piruuttaan testasin 1W:lla, pregain nuppi minimissä ja master puolessavälissä. Ääni riitti kivasti kotiin ja lähti pientä päätesäröä. Onhan tuossa vielä 5 ja 15W jolla voisi saada hiukan headroomia.
 
No onneksi itse en tarvi oikeastaan kuin säröä. Sitä piiskaan lead kanavasta. Loisto vahvistin tuo on ja sopii kotioloihin mahtavasti.
 
atct
20.01.2015 15:59:19 (muokattu 20.01.2015 16:49:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nimim. Atct kiittää neuvoista ja kommenteista ja lähtee nyt tilaamaan Englin laitteet.
 
Ajattelin hankkia e315-nupin ja e110-kaapin.
 
Youtube-videoiden perusteella olen mieltynyt Celestion vintage kaiuttimiin. Onkohan suurikin ero e110-kaapin soundiin, jotka tais olla Celestion G10N-40. No on helppo vaihtaa vintage kaiutin tilalle jos tarvis.
 
BurningSensation
20.01.2015 16:12:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

atct: Nimim. Atct kiittää neuvoista ja kommenteista ja lähtee nyt tilaamaan Englin laitteet.
 
Ajattelin hankkia e315-nupin ja e110-kaapin.
 
Youtube-videoiden perusteella olen mieltynyt Celestion vintage kaiuttimiin. Onkohan suurikin ero e110-kaapin soundiin, jotka tais olla Celestion G10N-40. No on helppo vaihtaa vintage kaappiin jos tarvis.

 
Se on 10 tuuman kaiutin tuossa e110-kaapissa, joten saattaa toistaa matalampia taajuuksia huonommin kuin 12 tuumainen V30. En ole testannut, mutta ehkä mieluummin ottaisin jonkun 12 tuuman kajarilla olevan kaapin.
 
atct
20.01.2015 16:52:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pystyisiköhän tohon e110 koteloon laittaa 12 tuumaisen - mahtuuko?
 
JaaGeRMaisTeR
20.01.2015 20:55:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

atct: Pystyisiköhän tohon e110 koteloon laittaa 12 tuumaisen - mahtuuko?
 
Ei mahdu..
 
TTV
20.01.2015 21:16:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

atct: Pystyisiköhän tohon e110 koteloon laittaa 12 tuumaisen - mahtuuko?
 
Osta mielummin suoraan ENGL 1x12" PRO kaappi, tästä vaikkapa:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=956534
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
atct
20.01.2015 23:18:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, näin torilla mutta kaappi tulee huoneeseen jossa noi käytön jäljet häiritsee.
 
Katselin samaa mallia jo Thomanilta.
 
Gafa
21.01.2015 01:49:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

atct: Joo, näin torilla mutta kaappi tulee huoneeseen jossa noi käytön jäljet häiritsee.
 
Katselin samaa mallia jo Thomanilta.

--
 
Se tulee makkariin ja ihan sama onko siinä 10" vai 12" kiinni..
 
Osta Marshall JCM 1w combo, lähtee mooret, laihot ja elot pellosta.
 
atct
21.01.2015 03:09:53 (muokattu 21.01.2015 04:27:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta, tuskin sillä mitään merkitystä on onko 10" tai 12" kaiuttimet kun soittelee pienellä volyymilla mutta mulle noi soittokamat on myös sisustuselementtejä.
 
Näyttäis hyvältä kun mun pitkäkaulainen blondi (strato OW) nojailisi vähän isomman setin edessä. Tarkoitus olisi hommata ensin yksi kaiutinkaappi ja myöhemmin toinen päälle niin näyttäis hyvältä.
 
TTV
21.01.2015 06:51:15 (muokattu 21.01.2015 07:03:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

atct: Totta, tuskin sillä mitään merkitystä on onko 10" tai 12" kaiuttimet kun soittelee pienellä volyymilla mutta mulle noi soittokamat on myös sisustuselementtejä.
 
Näyttäis hyvältä kun mun pitkäkaulainen blondi (strato OW) nojailisi vähän isomman setin edessä. Tarkoitus olisi hommata ensin yksi kaiutinkaappi ja myöhemmin toinen päälle niin näyttäis hyvältä.

 
Kyllä sillä kaapin rakenteella on merkitystä ihan kotisoittovolumellakin. 10" on terävämmän ja ohuemman kuuloinen kuin 12", tämä korostuu varsinkin särösaundeilla soitettaessa. Jos näpläilee pääosin puhtailla, niin silloin tuo ero ei ole niin merkittävä.
 
Miksikö sanon näin, no siksi, että itse soittelen kans vaan kotivolumeilla ja noita laitteita on tullut testailtua aika laajalla skaalalla. Mulla oli GigMasterin pikku combo jonkin aikaa ja sen oma 10" elementti ei kuulostanut omaan korvaani lainkaan niin hyvältä kuin esim. Framuksen 2x12" kaapin kautta soitettuna, joka silloin oli käytössä. Tuo ENGL:n 1x12" toimii todella hyvin niin säröillä kuin puhtaillakin ja se on jääny itelle pitokaapiksi, onpa se myös kaunis sisustuksellisestikin :-) Mut joo, jos Thomannilta tilaat, niin silloin saat rauhassa testata 10" vs. 12" toimivuuden 30 päivän palautusoikeuden ansiosta (14 vuorokauden aikana postit menee Thomannin piikkiin). Jos 10" miellyttää korvaasi, pidät sen, muutoin vaihdat 12":een ja toivottavasti tykästyt siihen...
 
Nuppirintamalla kannattaa miettiä myös sitä isompaa Gigmasteria ja miksei myös Ironballia jo mainittujen 1W Marshallien lisäksi.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
atct
21.01.2015 16:51:58 (muokattu 21.01.2015 17:44:48)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vinkeistä. Meikäläisen kannattaa uskoa kokeneeseen ja hommata se 12 tuumainen.
 
Tässä muuten video jossa sellaisia saundeja joita haen esim. kohdissa 3:10 ja 5:00
https://www.youtube.com/watch?v=Uh3tt0XK0VQ
 
atct
31.01.2015 16:51:53 (muokattu 31.01.2015 16:54:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(TTV:Nuppirintamalla kannattaa miettiä myös sitä isompaa Gigmasteria ja miksei myös Ironballia jo mainittujen 1W Marshallien lisäksi.)
 
No nyt on hommattu kotiin Engl e315 nuppi ja Engl 12" kaappi. On kyllä ero vanhaan trankkuvahvistimeen (cube 80gx) suuri: Soittotuntuma ja soundi aivan eri luokkaa.
 
Toi Ironball olisi ollut kanssa sopiva mulle - onhan siinäkin keinokuorma valmiina ja kuulokelähtö. Jos olisi soitinkaupassa myyjä ollut myyntihenkisempi ja esitellyt laitteen niin olisin valinnut sen.
 
TTV
31.01.2015 17:30:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

atct: (TTV:Nuppirintamalla kannattaa miettiä myös sitä isompaa Gigmasteria ja miksei myös Ironballia jo mainittujen 1W Marshallien lisäksi.)
 
No nyt on hommattu kotiin Engl e315 nuppi ja Engl 12" kaappi. On kyllä ero vanhaan trankkuvahvistimeen (cube 80gx) suuri: Soittotuntuma ja soundi aivan eri luokkaa.
 
Toi Ironball olisi ollut kanssa sopiva mulle - onhan siinäkin keinokuorma valmiina ja kuulokelähtö. Jos olisi soitinkaupassa myyjä ollut myyntihenkisempi ja esitellyt laitteen niin olisin valinnut sen.

 
No niin, onnea uuden laitteiston johdosta :-) Kyllä sä kerkeet vielä sen Ironballin hommaamaan, aloittelet nyt ensin noilla...
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «