Aihe: Voice of Finland
1 2 3 4 5107 108 109 110 111 112 113 114 115 116
Dirtyh
19.01.2015 09:29:50

sirdickyj: Mutta elääkö Monroe tolla musahommalla, onko se hänen uransa, vai onko se ura olla Michael Monroe, brändi? Siinähän ei ole mitään pahaa että on kokonaisvaltainen hahmo.

Mulle Michael Monroen nykyiset musapuuhat näyttäytyy sellaisena että niistä ei voi kauheasti elantoa tulla. Kuten ei Turusen hommistakaan. Siis pelkästä musiikin esittämisestä tai säveltämisestä. Voin olla väärässäkin.

Sä nyt muuten unohdat sujuvasti että Olli Lindholm ajoi taksia monta vuotta tuossa 90-luvulla kun musahommista ei paljon elantoa tullut. Nyt hänkin on VoF-tuomarina, olisko taas sama tilanne?

Näkeekö noita tuoreita levymyyntejä jostain? Ihan kiusallaankin kiinnostaisi tietää paljonko Yön uusin on myynyt verrattuna vaikka Monroen uusimpaan. Toki myyntiaika pitää ottaa huomioon. Eikä noilla lukemilla tietenkään ole mitään merkitystä siihen kuka mistäkin tykkää tai ylipäänsäkään taiteelliseen sisältöön.

Voi hyvinkin olla että bändin palkkojen jälkeen Monroelta ei musahommista jää mitään käteen ja kaveri vetää hommia elämäntapapohjalta. Eikö silti kaikkilla ole tuollaisia kokonaisvaltaisempia ratkaisuja? Monroe on ehkä laskelmoinut (hyi, ei rockissa saa niin tehdä) että levy 2:n vuoden välein, valikoidusti keikkoja (lähinnä budjettitehokkaasti Suomessa), kirja silloin tällöin ja VoF-tuomarointi tuottavat sen verran että hyväksi havaittu elintaso saavuttuu.

Ei siinä ole mitään pahaa mutta meidän oman elämänsä rock-tähtien mielestä artistina hän ei kyllä ole enää yhtä kiinnostava. Vanhat saavutukset eivät silti himmene.
Seba
19.01.2015 11:12:08

Ollin tienestit viime verotuksessa melkein 200K joten tuskin rahapulassa tuomaroi.
Miihkalilla 77K, eli ei kai ihan ilmaiskeikkaakaan tee.
redramalla joku alta satkun muistaakseni ja tartsun tietoja ei ole kun asuu argentiinassa
sirdickyj
19.01.2015 21:11:34
Seba: Ollin tienestit viime verotuksessa melkein 200K joten tuskin rahapulassa tuomaroi.
Miihkalilla 77K, eli ei kai ihan ilmaiskeikkaakaan tee.
redramalla joku alta satkun muistaakseni ja tartsun tietoja ei ole kun asuu argentiinassa

Jep

Tää menee toisten raha-asioiden puimiseksi, mikä ei ole sinänsä mitenkään kauheen kehittävää.

Mun alkuperäinen pointti yritti olla, että mun oletukseni mukaan Olli on noista se joka puhtaasti musahommilla tekee leipänsä, muilla kaikennäköistä muuta mukana. Siinä ei ole mitään vikaa. Suomessa musabisnekseen kuuluu olla sellanen muutakin julkisuushommaa tekevä hahmo, jos ei aio heittää trubakekkaa tai tee isoa fyrkkaa teostotuloilla. Tai muuten vaan tee sit jotain tanssihommaa tms. niin kuin monet tekee.

Monet artistit käy suuren yleisön tietämättä feattaamassa joissain firmakesteissä bändien vieraana jne....isojenkin nimien leipä on palasina maailmalla. Glamourin takana on kaikennäköistä virittämistä.
Dirtyh
19.01.2015 22:10:36

sirdickyj: Mun alkuperäinen pointti yritti olla, että mun oletukseni mukaan Olli on noista se joka puhtaasti musahommilla tekee leipänsä, muilla kaikennäköistä muuta mukana. Siinä ei ole mitään vikaa.

No perhana, olihan sulla pointti. Mä vaan en ymmärtänyt sitä mutta tulihan jauhettua. Sori vaan.
sirdickyj
19.01.2015 23:18:41
Seba: Totta, paitsi redrama tekee myös sillä leipänsä. Räppäämisen lisäksi tuottaa ja tekee biisejä niin kotimaisille starboille kuin ulkomaisille, mm ex backstreet boyssin jollekin tyypille, anna abreaulle jne.

Mutta nythän kumpikin noista on lähtenyt mediapersoonahommiin mukaan sitten tuon myötä.

Niin tää on yks tapa myös, olla sellainen harmaa eminenssi. Silloin kanssa musaduunia tehdään myös muulla tavoin kuin esiintyvänä artistina.

En tiennyt tuota kyllä Redramasta. Vaikuttaa aika akarpilta hahmolta tossa. Muutenkin tuomarit on aika jees. Vähiten luonteva on Tarja Turunen, minusta.
ekikoo
20.01.2015 00:46:57
Hei Hartwall areena! Olisi hienoa jos laittaisitte kädet ylös!

Miten niin Turunen ei ole luonteva xD
I would if I could...! Bitch!
T-Stag
21.01.2015 15:20:25
Dirtyh: Sä nyt muuten unohdat sujuvasti että Olli Lindholm ajoi taksia monta vuotta tuossa 90-luvulla kun musahommista ei paljon elantoa tullut

Ollilla on edelleen se taksifirma, joskin ei aja itse. Tuskin se nollatuloksella pyörii...
Seba
21.01.2015 15:43:30

T-Stag: Ollilla on edelleen se taksifirma, joskin ei aja itse. Tuskin se nollatuloksella pyörii...

Jos nyt 5min agenttia leikitään, niin Ollin toissaverotuksessa pääomatuloja oli about 35K, edellisessä ei yhtään, eli joko ei ole tuottanut, ei ole nostettu rahaa, tai voitto on investoitu tjtn.
Tympee Huttunen
21.01.2015 15:44:50
Seba: Jos nyt 5min agenttia leikitään, niin Ollin toissaverotuksessa pääomatuloja oli about 35K, edellisessä ei yhtään, eli joko ei ole tuottanut, ei ole nostettu rahaa, tai voitto on investoitu tjtn.

Tai ottanut niitä ansiotuloina?
Seba
21.01.2015 16:43:48

Lastinen: Tai ottanut niitä ansiotuloina?

Mahdollista, mutta oishan se aika tyhmä tapa nostaa kalliisti rahaa kun voi halvemmallakin nostaa.
Tympee Huttunen
21.01.2015 19:57:11
Seba: Mahdollista, mutta oishan se aika tyhmä tapa nostaa kalliisti rahaa kun voi halvemmallakin nostaa.

Ansiotuloja voi vissiin johonkin rajaan nostaa verottomana firmasta.
Dirtyh
21.01.2015 21:30:36

Lastinen: Ansiotuloja voi vissiin johonkin rajaan nostaa verottomana firmasta.

Ei enää. Vapaasta pääomasta voi nostaa 8%:n verolla (joku tollanen, ei jaksa tarkistaa) tiettyyn euromääräiseen rajaan asti. Yksi niistä asioista joissa SDP:n ajama politiikka vaikuttaa juuri päinvastoin kuin he sen ajattelevat vaikuttavan.
Seba
21.01.2015 22:00:45

Dirtyh: Ei enää. Vapaasta pääomasta voi nostaa 8%:n verolla (joku tollanen, ei jaksa tarkistaa) tiettyyn euromääräiseen rajaan asti. Yksi niistä asioista joissa SDP:n ajama politiikka vaikuttaa juuri päinvastoin kuin he sen ajattelevat vaikuttavan.

Mä oisin muistellut että nettovoitosta voi jakaa 8% osuuden verovapaasti jos kokonaisvoitto on alle 150K tai jotain vastaavaa.
En muista miten tuo muuttu, enkä jaksa tarkistaa, joten mennään mutulla.
Dirtyh
22.01.2015 09:00:18

Seba: Mä oisin muistellut että nettovoitosta voi jakaa 8% osuuden verovapaasti jos kokonaisvoitto on alle 150K tai jotain vastaavaa.
En muista miten tuo muuttu, enkä jaksa tarkistaa, joten mennään mutulla.

Nopeasti muistellen se meni niin että ennen vuotta 2014 vapaasta pääomasta (nettovarallisuus) sai maksaa 9% verottoman osingon aina 60000€ asti. Ylittävästä osuudesta maksettiin normaali 30% veroa. 2014 jälkeen listaamattomasta yrityksestä voi maksaa 8% nettovarallisuudesta 8%:n verolla pääomatuloja aina 150000€:n asti.

Vaikutus on ollut se että pienyrittäjät joutuvat maksamaan enemmän veroa ja esimerkiksi lääkärit maksavat suhteessa vähemmän veroa kuin ennen. Ja tämä kaikki vain sen takia koska SDP:stä verovapaat osingot olivat väärin ja Kokoomukselle kelpasi mainiosti että SDP ajaa heidän asiaansa. Olen tässä miettinyt että miten yksikään järkevä ihminen voi kannattaa SDP:tä.

No se siitä offista. Kertoo se kyllä sen kuinka tämäkin ohjelmaformaatti on jo saavuttanut huippunsa kun sen topicissa keskustellaan ennemmin listaamattomien yritysten osinkoverotuksesta tai vaihtoehtoisesti kummastellaan pakkomielteistä fanittamista.
Musta Arkipyhä
22.01.2015 09:06:49
Dirtyh: Olen tässä miettinyt että miten yksikään järkevä ihminen voi kannattaa SDP:tä.

Onhan meillä palkansaajia jotka äänestää Kokoomusta ja Keskustaakin. Nää ilmeisesti haluaa mm.lyhyempää irtisanomissuojaa,pienempää palkkaa,heikompaa työttömyysturvaa ja palkattomia sairaslomapäiviä. Uskovat sen paskan ,että kun yrityksille lapioidaan rahaa toisten oikeuksia heikentämällä niin maa pelastuu.

Säälittävää.

Sori off-topic.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Dirtyh
22.01.2015 10:14:42 (muokattu 22.01.2015 11:58:01)

PsychedelicWarlord: Onhan meillä palkansaajia jotka äänestää Kokoomusta ja Keskustaakin. Nää ilmeisesti haluaa mm.lyhyempää irtisanomissuojaa,pienempää palkkaa,heikompaa työttömyysturvaa ja palkattomia sairaslomapäiviä. Uskovat sen paskan ,että kun yrityksille lapioidaan rahaa toisten oikeuksia heikentämällä niin maa pelastuu.

Säälittävää.

Sori off-topic.

Olen siis kanssasi samaa mieltä. Musta tosin Kokoomus on SDP:tä parempi vaihtoehtoja siinä mielessä että he sentään avoimesti kannattavat "lyhyempää irtisanomissuojaa, pienempää palkkaa, heikompaa työttömyysturvaa ja palkattomia sairaslomapäiviä". Siinä sentään tietää mitä kannattaa.

Keskustasta ei sano juuta tai jaata.

PS. Jos sä kannatat SDP:n ajamaa politiikkaa niin sä samalla kannatat sitä että pienyrittäjiltä leikataan mahdollisimman paljon todella isojen firmojen hyväksi. Yrittäjäkin on ihminen, muistatko? SDP ei muista.
Lennu
22.01.2015 11:55:52

1918 ei unohdu.
"Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine
Musta Arkipyhä
22.01.2015 12:49:15 (muokattu 22.01.2015 12:53:30)
Dirtyh: Olen siis kanssasi samaa mieltä. Musta tosin Kokoomus on SDP:tä parempi vaihtoehtoja siinä mielessä että he sentään avoimesti kannattavat "lyhyempää irtisanomissuojaa, pienempää palkkaa, heikompaa työttömyysturvaa ja palkattomia sairaslomapäiviä". Siinä sentään tietää mitä kannattaa.

No ei tuo nyt palkansaajan korviin paremmalta kuulosta. Tässä lienee taustalla se ,että osa uskoo nuo Kokoomuksen konsulttihorinat siitä ,että työpaikkoja syntyy kun lapioidaan yrityksille rahaa ja osa taas haluaa esittää menestyvää.

Keskustasta ei sano juuta tai jaata.

Keskusta oli nimenomaan poliittisessa keskustassa vielä 80-luvulla. Nythän se on lähinnä Kokoomuksen apupuolue jos hallitukseen pääsee.

Jos sä kannatat SDP:n ajamaa politiikkaa niin sä samalla kannatat sitä että pienyrittäjiltä leikataan mahdollisimman paljon todella isojen firmojen hyväksi. Yrittäjäkin on ihminen, muistatko? SDP ei muista.

Aika hyvin menee pikkuyrittjällä jos 60 000 euron verottoman osingon raja on ongelma. Ei ole mitään ruikuttamista tuossa. Itse en palkansaajana yllä lähellekään.

Äänestän heti sitä puoluetta joka lupaa ajaa palkansaajan etua. Se ei ole yrityksen etu.Yhteisiä etuja toki on mutta kokonaisuus ei ole tuo.

Minusta kaikesta ruikuttavia yrittäjiä palvotaan joka puoluessa ihan liikaa. Tämän päivän uutisten mukaan jo SDP:ssäkin. Nämä ruikuttajat vois sen ruikuttamisen sijaan keskittyä siihen ,että se oma liikeidea on myyvä ja sille on markkinoita. Sen sijaan ollaan aina vaatimassa pois jotakin milloin keneltäkin. Jos perustetaan esim.10. pubi samalle kadulle niin vois jo ehkä ennakkoon aavistaa ettei asiakkaita ehkä riitä?

Sori off-topic. Takaisin aiheeseen?
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Dirtyh
22.01.2015 12:53:11

PsychedelicWarlord:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=24&t=225629&o=1460

Siirryin tonne, tää on väärä mesta vastata.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)