Aihe: Mitä kannattaa pyytää/maksaa tästä laitteesta -ketju
1 2 3 4 5174 175 176 177 178207 208 209 210 211
spedecaster
28.12.2014 12:48:18
Laulava Kylätohtori: Eipä tuo nyt mitenkään halpa ole. Ja laukku kuuluu siihen, joten sen olemassaolo ei nosta hintaa, mutta puute laskee...

Tosin, jos olet testannut sitä, se on sinusta hyvä ja 900 euron arvoinen, niin osta pois.

Ongelmanahan tässä on, että kitara sijaitsee jossain kuopiossa ja itse asun helsingissä :)

Millasta hintaa tuollasesta kannattaisi maksaa? Tottakait varmaan riippuu monesta eri asiasta kuten bodyn ja kaulan kunnosta, elektroniikka, nauhojen mahdollisesta työstämisvarasta yms.
Laulava Kylätohtori
28.12.2014 13:06:17 (muokattu 28.12.2014 13:08:20)
spedecaster: Ongelmanahan tässä on, että kitara sijaitsee jossain kuopiossa ja itse asun helsingissä :)

Millasta hintaa tuollasesta kannattaisi maksaa? Tottakait varmaan riippuu monesta eri asiasta kuten bodyn ja kaulan kunnosta, elektroniikka, nauhojen mahdollisesta työstämisvarasta yms.

Hankalaahan se on, jos ei pääse testaamaan.

Mutta vaikea sitä on sanoa, mikä olisi 'oikea' hinta tuollaiselle. Se oikea hinta voi olla korkeampikin kuin se torin halvin, riippuu paljon olosuhteista ym.

Esim. torilla on Gibson Traditional hintaan 1200. Ok, joku voi sanoa, että oikea hinta Gibson Traditionalista on 1200, koska torilla on sellainen 1200 eurolla. No, itse ostin Gibson Traditionalin paljon korkeampaan hintaa, mutta siinä on eri specsit kuin torin Traditionalissa. Samoin siinä on modauksia, joita arvostan ja hieno kansi. Samoin sain testata ko. yksilöä pitkään kotona rauhassa ja kaiken lisäksi ko. yksilö iski kovemmin kuin mikään Les Paul koskaan aikaisemmin - mukaan lukien 5500 euron Custom Shop Gibson. Eli halusin juuri sen yksilön, koska juuri siinä yksilössä oli jotain todella hienoa. Ja tällä hetkellä olen onnellinen, että ostin juuri tuon yksilön, joka toimii itselle täydellisesti ja jossa on jotain outoa mojoa, joka useimmista kitaroista puuttuu, enkä lähtenyt hakemaan torilta halvempaa. Joskus se vähän vähän kalliimman osto on pitkällä aikavälillä kokonaisedullisin ja helpoin tapa...

Eli väsyneen tarinan opetus lyhyesti on sellainen, että se torin halvin hinta ei välttämättä ole aina se oikea hinta. Oikea hinta riippuu monista asioista ja eikä aina ole suoraviivaisilla kaavoilla laskettavissa. Kaavat toimivat ehkä paremmin bulkkispedujen ym. kanssa, mutta kitaroissa mukaan tulee helposti muuttujia, jotka vain ostaja itse pystyy arvottamaan oikein...

e. torilla oli juuri sunburst American Standard strato laukulla 800 eurolla, joten ainakin siihen hintaan niitä näyttää olevan tarjolla...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
spedecaster
28.12.2014 13:19:01
Kiitos vastauksistasi. Pitänee vaan ajalla ja kärsivällisyydellä etsiä itelle se oikea yksilö :)

Tuosta LP Traditionalista puheenollen niin jos tarkoitat tätä 1960 zebra mallia niin ostin joskus veljelleni sellasen hintaan 990e. Ehkä yksi omaan silmään hienoimmista värityksistä ja veli ollut kyllä hyvin tyytyväinen yksilöönsä. Vaihtoehtona olisi ollut ostaa se vähän tylsempi yksivärinen studio :)
shovi
30.12.2014 12:13:44
Marshallin JMP 50w combo vuodelta 1981, minkä hintaisia pelejä ovat?
phf
09.01.2015 11:26:52 (muokattu 09.01.2015 11:28:31)
Tuo mun charveli torilla? Mitäs mieltä hinnasta ja ilmotuksesta?
"My songs aren't sad, they're hopeless. They're the truth" Townes Van Zandt
Genitalripper
09.01.2015 11:43:59
phf: Tuo mun charveli torilla? Mitäs mieltä hinnasta ja ilmotuksesta?

Mun makuun hinta on vähän korkea. Eikö noi yleensä ole pyörinyt 400-500e? Jos alkuperäiset mikit tulee mukaan niin kannattaa mainita, muuten on vähän paha laskea EMGlle kovin paljoa lisähintaa.
phf
09.01.2015 16:32:41 (muokattu 09.01.2015 16:33:02)
Genitalripper: Mun makuun hinta on vähän korkea. Eikö noi yleensä ole pyörinyt 400-500e? Jos alkuperäiset mikit tulee mukaan niin kannattaa mainita, muuten on vähän paha laskea EMGlle kovin paljoa lisähintaa.

EMGayden takia vähän laitoin korkeammaksi hintaa... Noh, pitää arvioida uudelleen asiaa.
"My songs aren't sad, they're hopeless. They're the truth" Townes Van Zandt
Antti1
09.01.2015 17:45:58
phf: EMGayden takia vähän laitoin korkeammaksi hintaa... Noh, pitää arvioida uudelleen asiaa.

Ne ei nosta arvoa, ko. merkin fanien silmissä ainoastaan laskee. Ylipäätään mikkien vaihto toisiin on harvoin arvoa nostava tekijä, ellei vaihdeta jotain aivan ripuliosastoa poikkeuksellisen arvokkaisiin. Hinta nousee (todella vähän) ainoastaan silloin, kun tulee vanhatkin mikit niiden uusien lisäksi mukana.

Hommaan on helppo laskukaava, jolla pääsee about tontille: kitaran hinta - vanhojen mikkien myyntihinta + uusien mikkien hinta käytettynä. Siitäpä ei kovin paljoa loppusumma muutu plussan puolelle, EMG:n tapauksessa varmaan päinvastoin. Niitä saa meinaan käytettynä aivan pilkkahinnalla, halvimpia merkkimikkejä melkeinpä.
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
StaggerLee
13.01.2015 15:37:56 (muokattu 13.01.2015 15:38:56)
Paljon Engl Invader 100 nupista ja Z9 pedalista sekä kovasta casesta näille on ok hinta maksaa?

Veikkaisin jotain 1000-1500 välillä?
basisti1971
14.01.2015 09:02:29 (muokattu 14.01.2015 09:04:11)
Moi.

jarzanza: Mitähän tuommoisella 70-80 luvun Gibson explorer casella mahtaa olla arvoa?
Aika hyvinhän tuo on jo elämää nähnyt. Mietin vaan rupeenko repimään kankaita irti vai piänkö tuommoisena.

https://fbcdn-photos-c-a.akamaihd.n … 70_95b8bf4ccd609693c8a0b07b1ce8719a

Twinkle: Väittäisin että tuolla ei ole merkittävästi arvoa sellaisenaan, ainoa syy miksi näkisin jonkun ostavan tommoisen on se, että pitäisi 70-80-luvun explo täydentää aikalaisellaan laukulla. Siinä kun ne semmoiset explotkaan ole täysikuntoisina erityisen arvokkaita niin en näe tommoiselle erityisen isoa markkinaa.

Näin olisin itsekin väittänyt, mutta:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_fro … w=Gibson+explorer+case&_sacat=0

Parista saturaisesta pilviin ovat pyynnit, joku evilbay-tilin omaava voisi vilkuilla päättyneista josko tilanne on tosiaan tuon suuntainen.
Laukkuja lienee enemmän kuin soittimia.

Gibsonin Explorerit ja F-V:t kun eivät niitä kaikkein yleisimpiä luuttuja ole, pyynnit ovat sitten sen mukaisia.
Valmistusmäärät olivat pieniä, laatu oli mitä sattui, moni meni polttopuiksi tai maanparannukseen.

Eli itse en pilkkoisi, enkä Explorer fanina kait myisikään ;).

Sivukaneettina on kyllä todettava että kun aikoinaan vahvasti 2000 luvun puolella yhden mustan 80-luvun explorerin alkuperäisellä laukulla möin, hinta oli muistaakseni 600€.
Tosin kaulahan oli liitoksestaan irronneena korjattu, mutta kovin yleistä moinen oman kokemuksen mukaan tuon ikäisissä.

T:Samuli
dbeatmod
14.01.2015 12:17:44

Bassoasiaa, mutta kokeillaas. Basson hankinta olisi edessä ja kiinnostaisi hankkia kerralla semmoinen, mihin varmasti olen tyytyväinen. Jaguar Deluxea eli Japanissa valmistettua mallia ei näyttäisi enää uutena saavan, mutta minkähänlaisissa hinnoissa nämä mahtaa nykyään käytettynä liikkua tai mitä kannattaa maksaa? T-kaupan hinta on viimeksi (muistikuvieni mukaan) ollut jotain 679 euron pintaan ja tuolloin en tietenkään ehtinyt soitinta hankkia (d'oh!).
"Nyt saatana niitä kamoja pienemmälle tai lähette vittuun täältä." - "Juice"
kawasami
16.01.2015 19:19:53
Enempi strato/tele-soittajana voisin myydä laukussaan majailevan Gibson Les Paulin pois. Malli standard ja työkaveri toi sen uutena New Yorkista -90 luvulla. Kaveri soitti sillä aikanaan kotona ja muutaman hääkeikan humppabändinsä kanssa kunnes jäi laukkuun makailemaan. Itse ostin sen häneltä 2009 kun innostuin taas soittelemaan ja Les paul piti saada. Soittelin silloisen bändikokeilun kanssa sillä muutaman kuukauden. Vaihdatin siihen silloin kitararakentajalla SD-mikit ja earvanan satulan, jotka nyt siinä kiinni. Alkuperäiset osat tallella. Sitten ostin telen johon tykästyin ja LP jäi laukuun ja kohta loppui koko bänditouhu ja nelisen vuotta täysin soittelematta jäi kaikki soittimet kunnes juuri innostuin taas kotona soittelemaan.
Tässä guitarproject::n tiedot sarjanumerohaulla.
Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
April 12nd, 1995
Production Number: 215.
Päältä LP on virheetön. Takana peilaillessa muutama hienoinen jälki että on sylissä pidetty. Kuva siitä löytyy mun profiilista. Eli mitähän kehtais hinnaksi laittaa jos myyntiin laittais? Huom. alkuperäistä laukkua ei ole jos se hintaan vaikuttaa. Syyn voin kertoa privana, jos jotain kiinnostaa.
kawasami
22.01.2015 19:42:29
Numb: Noin 1700€ lienis tonteilla.

Kiitti hinta-arviosta. Kysellääns nyt samalla hinta-arviota Charvel model 4M:lle. 1989 ostin sen uutena ja on täysin alkuperäinen ja kolhuton. Se on siis japsi-charveli ilmeisesti 1988 rakennettu.
miktol
22.01.2015 21:14:02
Mikähän mahtaa olla käypä hinta Yamaha E1005 -analogidelaylle?
Nirhis
24.01.2015 19:14:02
Mitäköhän sitä kehtaisi pyytää käytetystä Tech 21 Trademark 120 kombosta? Tuntuu kaupat myyvän ei-oota.
blueskille
26.01.2015 08:06:00

Vaihtokaupassa tarjottiin Gibson ES-175 sunburst jazzlootaa vm. 2005. Millähän hintaa porukka on tuollaisia kaupitellut?
Jyrbba
26.01.2015 16:05:07
Tämmöselle pitäs malli/merkki saada varmistettua kun en itse sähkökitaroista paljoa älyä. Itsellä ei tätä käsillä ole, vain kuvat vinkkeinä. Gregbennett olin saavinani tekstistä selvää, ja Malibu"sarjaa?" mutta siihen tyssäsi oma tiedonhaku. Hinta-arviokin toki kelpaa jos jollain haisua missä näitä mihinhintaan menee.

http://i.imgur.com/HEzqvRm.jpg
http://i.imgur.com/PNidmBe.jpg

Oikotie gregbennetin sivuille http://gregbennettguitars.com/guitars/electric/malibu-series/ toivottavasti en ihan väärillä jäljillä ollut. Kiitos
Khassera
28.01.2015 00:41:36
Ebayssa on mintti -96 jackson kelly hintaan 450€. Onko yläkanttiin?
Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään.
MikaHekkanen
29.01.2015 17:59:45
Jyrbba: Tämmöselle pitäs malli/merkki saada varmistettua kun en itse sähkökitaroista paljoa älyä. Itsellä ei tätä käsillä ole, vain kuvat vinkkeinä. Gregbennett olin saavinani tekstistä selvää, ja Malibu"sarjaa?" mutta siihen tyssäsi oma tiedonhaku. Hinta-arviokin toki kelpaa jos jollain haisua missä näitä mihinhintaan menee.

http://i.imgur.com/HEzqvRm.jpg
http://i.imgur.com/PNidmBe.jpg

Oikotie gregbennetin sivuille http://gregbennettguitars.com/guitars/electric/malibu-series/ toivottavasti en ihan väärillä jäljillä ollut. Kiitos

Greg Bennetthän tuo, MB200-mallia tallahumpparista ja burstista päätellen.
Kovin kovissa hinnoissa nuo eivät ole, vaikka soitinta onkin todella paljon pikkurahalle.
Eri mallisarjat eivät ole minulle tuttuja, Avioniin olen eniten tutustunut tuon oman AV-3:ni takia. Se on mainion soitettavuutensa vuoksi ollut ehkä eniten soittamani kitara viimeisten muutaman vuoden aikana.

Hintareferenssinä voin käyttää ainoastaa tuota omaani.
Ostin sen joskus kolmisen vuotta sitten muistaakseni 170 euron hintaan, mukana oli kelpo gigbag ja kitara oli käynyt juuri Härösen Ranen (merkkimies täällä Oulun suunnalla) myyntikuntoon säädettävänä.

Arvelisin tuohon omaani verraten tuon rahalliseksi arvoksi sen pari sataa, ehkä mielummin alle kuin yli.
Jokaisella on oikeus kieltäytyä hevistä. Furious Underdogs Honkakangas
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)