Aihe: Voice of Finland
1 2 3 4 5106 107 108 109 110112 113 114 115 116
JCM
18.01.2015 00:05:12

Vaihtovirta: Jotkut ihmiset ottavat tämän vähän liian tosissaan...

Esiks nuo artistit, jotka osallistuu, vai ketkä?
Tympee Huttunen
18.01.2015 01:47:59
Onkohan seuraava formaatti "The Band"? Tuhansien soittoniekkojen joukoista ammattilaisraati valitsee muusikot kilpailemaan paikasta vuosituhannen bändissä.
Janus
18.01.2015 09:26:24
Vaihtovirta
18.01.2015 10:53:37
JCM: Esiks nuo artistit, jotka osallistuu, vai ketkä?

Kaikki. Paitsi minä tietysti.
Yllä olevaa kirjoittaessa ei ajateltu lasten oikeuksia.
Janizio
18.01.2015 14:08:14
Dirtyh: Soti että kesti vastata, mulla on oma levy tehtävänä.

Niin en ymmärrä että millä ne muut tuomarit sitten elävät jollei sillä omalla urallaan. Ainakin Michael Monroen kohdalla on vähän hölmöä sanoa että hän ylläpitäisi uraansa pelkällä muiden luomalla jutulla. Vaikka hänkin näkyy nyt vähevissä määrin biisien krediiteissä niin kyllähän hänkin ne biisit tulkitsee.

Vai meinaatko että vetää pelkällä Hanoin loppulämmöllä. No, tulkitsi hän nekin biisit.

Samaa mieltä, että oli vähintäänkin hitusen ristiriitainen tää komenntti mihin tässä viittaat
sirdickyj
18.01.2015 15:03:18
Dirtyh: Soti että kesti vastata, mulla on oma levy tehtävänä.

Niin en ymmärrä että millä ne muut tuomarit sitten elävät jollei sillä omalla urallaan. Ainakin Michael Monroen kohdalla on vähän hölmöä sanoa että hän ylläpitäisi uraansa pelkällä muiden luomalla jutulla. Vaikka hänkin näkyy nyt vähevissä määrin biisien krediiteissä niin kyllähän hänkin ne biisit tulkitsee.

Vai meinaatko että vetää pelkällä Hanoin loppulämmöllä. No, tulkitsi hän nekin biisit.

Omalla urallaan, mutta ei omalla musallaan. Ei edes itse tunnetuksi tekemisensä biisien avulla.

Enhän mä missään viitannut siihen että Monroe ylläpitää uraansa muiden luomilma jutuilla.

Mutta mietitäänpä heti, minkälainen, ja miten artistia itseään elättävä, on M. Monroen musiikillinen ura tällä hetkellä. Onko näkemyksiä?

Olllillahan se on raakaa duunia, jossa Olli esittää keikoilla kappaleita joista osan on tehnyt itse ja osassa ollut itse alkuperäisesittäjä. Ja lisäksi Yö on hänen pyörittämänsä bisens, joka toimii hyvin.

Miten näette Monroen tai Turusen musiikillisen uran bisnesmielessä?
Seba
18.01.2015 15:12:39

sirdickyj: Omalla urallaan, mutta ei omalla musallaan. Ei edes itse tunnetuksi tekemisensä biisien avulla.

Enhän mä missään viitannut siihen että Monroe ylläpitää uraansa muiden luomilma jutuilla.

Mutta mietitäänpä heti, minkälainen, ja miten artistia itseään elättävä, on M. Monroen musiikillinen ura tällä hetkellä. Onko näkemyksiä?

Olllillahan se on raakaa duunia, jossa Olli esittää keikoilla kappaleita joista osan on tehnyt itse ja osassa ollut itse alkuperäisesittäjä. Ja lisäksi Yö on hänen pyörittämänsä bisens, joka toimii hyvin.

Miten näette Monroen tai Turusen musiikillisen uran bisnesmielessä?

Monroe vetää kyllä ihan pitkiä kiertueita ympäri maailmaa, pari hyvää levyä tehnyt viime vuosina mistä eka noterattiin briteissäkin parhaana levynä ym.
välillä lepää ja tekee voffia.

En kyl yhtään vähättelisi sen musiikillista uraa, tekee sitä enemmän ja kovemmin nyt kuin vuosikymmeniin
Vai ymmärsinkö kysymyksen väärin?

Turusta en ole seurannut. Monroeta väkisinkin kun kaveri siellä on reissannut mukana
sirdickyj
18.01.2015 15:26:51 (muokattu 18.01.2015 15:28:02)
Seba: Monroe vetää kyllä ihan pitkiä kiertueita ympäri maailmaa, pari hyvää levyä tehnyt viime vuosina mistä eka noterattiin briteissäkin parhaana levynä ym.
välillä lepää ja tekee voffia.

En kyl yhtään vähättelisi sen musiikillista uraa, tekee sitä enemmän ja kovemmin nyt kuin vuosikymmeniin
Vai ymmärsinkö kysymyksen väärin?

Turusta en ole seurannut. Monroeta väkisinkin kun kaveri siellä on reissannut mukana

Tekeekö? Siis rundeja. Ok. Mä olen ollut toisenlaisessa käsityksessä.

Onko näiden kierueiden tuotoista mitään kuvaa, onko ollu pääesiintyjä vai ostetulla lämppäripestillä?

Ja enhän mä vähätellyt. Mä näen heidän urnsa vaan muunlaisena kuin puhtaasti musiikillisena. Voin olla väärässäkin.
sirdickyj
18.01.2015 15:39:23 (muokattu 18.01.2015 15:50:31)
Nettiä selaamalla selviää että Monroen bändi teki v.2012 alle 30 keikkaa, ymmärrettävää, koska bändin rahtaaminen esim. Suomeen maksaa todella paljon. Iso rundi näkyy olleen v.2011 jolloin keikkoja maailmalla ja härmässä about 70. Se on paljon.

Yö painaa kotimaassa 50 keikan vuosivauhtia ja biisit soi radiossa, Yöllä pienemmät kulut ja kovemmat liksat. Lisäksi Olli tekee itekseen keikkaa. Itse väitän Ollin musiikillisen uran olevan noista dumareista parhaissa kantimissa.

Se on toinen asia että mitä mieltä on itse musasta tms.
Seba
18.01.2015 15:55:32

sirdickyj: Tekeekö? Siis rundeja. Ok. Mä olen ollut toisenlaisessa käsityksessä.

Onko näiden kierueiden tuotoista mitään kuvaa, onko ollu pääesiintyjä vai ostetulla lämppäripestillä?

Ja enhän mä vähätellyt. Mä näen heidän urnsa vaan muunlaisena kuin puhtaasti musiikillisena. Voin olla väärässäkin.

En usko että sellaisella revohkalla liikkuu ympäri maailmaa ostokeikkaillen ja palkkaa väkeä.
En kyllä tiedä raha-asioista mutta ei tuollaista kenenkään perse kestäisi.

edelleen se on paljon tunnetumpi ja arvostetumpi ulkomailla kun täällä käsitetään
sirdickyj
18.01.2015 16:34:31
Seba: En usko että sellaisella revohkalla liikkuu ympäri maailmaa ostokeikkaillen ja palkkaa väkeä.
En kyllä tiedä raha-asioista mutta ei tuollaista kenenkään perse kestäisi.

edelleen se on paljon tunnetumpi ja arvostetumpi ulkomailla kun täällä käsitetään

On varmaan. Se ei silti tarkoita että musiikillinen ura olisi kovassa kurssissa.
Dirtyh
18.01.2015 17:13:22 (muokattu 18.01.2015 17:15:36)

sirdickyj: Omalla urallaan, mutta ei omalla musallaan. Ei edes itse tunnetuksi tekemisensä biisien avulla.

Siis onko sun nyt tarkoitus vähätellä Monroen osuutta biisien kirjoittamisessa? Monroen keikoillahan suurin osa biiseistä on Demolition 23 ja kahdelta uusimmalta levyltä. Lähes kaikissa originaaleissa (suurin osa) Monroe on ollut mukana biisin tekijänä, enemmän tai vähemmän. Sen lisäksi ovat Hanoilta soitelleet sitä sun tätä, mm Motorvatinia joka sekin on osittain Monroen biisi. Sen lisäksi hän on se peräänkuuluttamasi alkuperäisesittäjä.

Se että Yö tekee isompaa tiliä ei poista sitä tosiasiaa että kyllä Monroekin esittää keikoillaan omaa materiaaliaan. Yleensäkin yli viisikymppiset(kin) artistit tekevät töitä parhaaksi katsomillaan ehdoilla. Jos Monroe on päättänyt ettei enää kierrä joka päivä niitä Englannin, Yhdysvaltojen tai Japanin räkäläkuppiloita paskoilla niin se on mulle ihan ok. Sen voi sitten laskea bisnesarvon laskemisena jos haluaa.

Eli joko mä en nyt ymmärrä sun pointtia tai sitten sulla ei ole sellaista.
Dirtyh
18.01.2015 17:13:22 (muokattu 18.01.2015 17:14:12)

ops, tuli tupla
Janizio
18.01.2015 17:30:40
Musta on aika turhaa ns. vähätellä näiden valmentajien uraa, kun yks on Suomessa yhden kuuluisimman bändin ns. johtotähti siis Olli. Turunen, ja Monroe tekevät loistava uraa ulkomaita myöden. Mike ehkä viime vuosina vähän höllännyt kaasua. Redramasta en sano mitään kuinka kova mies ns. on kun ei toi Räp musana kiinnosta pätkän vertaa.

Mitä hiton väliä sillä kuka ne biisit on tehnyt ja kuin paljon ollut itse mukana niiden tekemisessä. Kuhan se kuullostaa hyvältä ja menestyy niin eikös se oo pääasia ja kuitenkin jokainen on tulkinnut ne biisit
Dirtyh
18.01.2015 18:44:27

Janizio: Mitä hiton väliä sillä kuka ne biisit on tehnyt ja kuin paljon ollut itse mukana niiden tekemisessä. Kuhan se kuullostaa hyvältä ja menestyy niin eikös se oo pääasia ja kuitenkin jokainen on tulkinnut ne biisit

No periaatteessa joo mutta koska tämä on muusikoiden foorumi ja täällä pyörii paljon oman elämänsä rock-tähtiä niin kyllähän sen ymmärtää että sanomista tulee jos kaava poikkeaa perinteisestä.

Kyllähän sitä itsekkin kumartaa vähän syvempään niiden artistien kohdalla jotka myös kirjoittavat itse esittämänsä materiaalin. Ei se silti tarkoita ettenkö arvostaisi hyviä tulkitsijoita. 2 eri asiaa ja joiltain taittuu molemmat.

Tässähän joku vähän sivusi sitä formaatti ideaa missä joku kuuluisa laulaja kasaisi itselleen bändiä tälläisen kilpailun kautta. Voisi olla kokeilemisen arvoinen.
Janizio
18.01.2015 18:58:35 (muokattu 18.01.2015 18:59:51)
Dirtyh: No periaatteessa joo mutta koska tämä on muusikoiden foorumi ja täällä pyörii paljon oman elämänsä rock-tähtiä niin kyllähän sen ymmärtää että sanomista tulee jos kaava poikkeaa perinteisestä.

Kyllähän sitä itsekkin kumartaa vähän syvempään niiden artistien kohdalla jotka myös kirjoittavat itse esittämänsä materiaalin. Ei se silti tarkoita ettenkö arvostaisi hyviä tulkitsijoita. 2 eri asiaa ja joiltain taittuu molemmat.

Tässähän joku vähän sivusi sitä formaatti ideaa missä joku kuuluisa laulaja kasaisi itselleen bändiä tälläisen kilpailun kautta. Voisi olla kokeilemisen arvoinen.

Ymmärrän pointtisi tuossa, että se on omalla tavallaan arvostaa enemmän niitä jotka tekee biisinsäkin itse. Se ei vaan tee autuaaksi, että saa biisit kuullostaan hyvältä ja toimimaan. Et ei sekään ole ollenkaan huono, että niihin apua ns. ulkopuolelta.

Toki sit on asiassa se pointti, että sitten kun ne omat biisit toimii ja saa ne kuullostaan hyvältä niin niistä välittyy myös se omanlainen rakkaus ja kiinteä side niitä biisejä kohtaan ja näin myös yleensä fiilis on parempi kun on vielä tarpeeksi lauluja ja tulkitsemisen taitoja.

Anteeksi, että tästä oma esimerkkini tulee taas Saara Aallosta joka on näitä paljon pienempi tekiä, mutta pointti on siinä, että Saara saa sopimaan omat biisinsä jotka tekee siis alusta loppuun itse niin todella hienosti omaan suuhunsa ja myöskin se rakkaus niitä kohtaan jne. kuuluu ja tunnelmassa tuntuu todellakin kun hän niitä biisejä laulaa, että ne on todella Saaran oman sydämmen tuotoksia. Kyl se mullakin Saaran arvostusta lisää kun hän tekee biisinsä itse, että kyl mä tosiaan ton pointtisi tossa ymmärrän
sirdickyj
18.01.2015 23:10:07
Dirtyh: Siis onko sun nyt tarkoitus vähätellä Monroen osuutta biisien kirjoittamisessa? Monroen keikoillahan suurin osa biiseistä on Demolition 23 ja kahdelta uusimmalta levyltä. Lähes kaikissa originaaleissa (suurin osa) Monroe on ollut mukana biisin tekijänä, enemmän tai vähemmän. Sen lisäksi ovat Hanoilta soitelleet sitä sun tätä, mm Motorvatinia joka sekin on osittain Monroen biisi. Sen lisäksi hän on se peräänkuuluttamasi alkuperäisesittäjä.

Se että Yö tekee isompaa tiliä ei poista sitä tosiasiaa että kyllä Monroekin esittää keikoillaan omaa materiaaliaan. Yleensäkin yli viisikymppiset(kin) artistit tekevät töitä parhaaksi katsomillaan ehdoilla. Jos Monroe on päättänyt ettei enää kierrä joka päivä niitä Englannin, Yhdysvaltojen tai Japanin räkäläkuppiloita paskoilla niin se on mulle ihan ok. Sen voi sitten laskea bisnesarvon laskemisena jos haluaa.

Eli joko mä en nyt ymmärrä sun pointtia tai sitten sulla ei ole sellaista.

Mutta elääkö Monroe tolla musahommalla, onko se hänen uransa, vai onko se ura olla Michael Monroe, brändi? Siinähän ei ole mitään pahaa että on kokonaisvaltainen hahmo.

Mulle Michael Monroen nykyiset musapuuhat näyttäytyy sellaisena että niistä ei voi kauheasti elantoa tulla. Kuten ei Turusen hommistakaan. Siis pelkästä musiikin esittämisestä tai säveltämisestä. Voin olla väärässäkin.
sirdickyj
18.01.2015 23:13:10
Dirtyh: No periaatteessa joo mutta koska tämä on muusikoiden foorumi ja täällä pyörii paljon oman elämänsä rock-tähtiä niin kyllähän sen ymmärtää että sanomista tulee jos kaava poikkeaa perinteisestä.

Niin mun pointti ei nyt mitenkään liity arvostamiseen. Arvostan jokaista ihmistä joka onnistuu pyristelemään tässä elämässä tekemällä duunia rakastamansa asian parissa. Musahommaakin voi tehdä monella tavalla.Kaikki on yhtä ok.
Janizio
19.01.2015 07:14:38
sirdickyj: Niin mun pointti ei nyt mitenkään liity arvostamiseen. Arvostan jokaista ihmistä joka onnistuu pyristelemään tässä elämässä tekemällä duunia rakastamansa asian parissa. Musahommaakin voi tehdä monella tavalla.Kaikki on yhtä ok.

Se on mustakin just näin. Kun näkee että laulaja/artisti rakastaa hommaansa ja saa sen rakkauden välitettyä faneilleen/kuulioijoilleen niin sillä ollaan jo aika hyvässä alussa tossa hommassa.

Eihän sen tarvi tietty ihan koko päiväisesti ollakaan mielestäni vain ja ainoastaan sitä musan tekemistä ja keikkailua. Kyl aika moni artisti tekee ainakin välillä muutakin esim. musikaaleja, näyttelee teatterissa tai TV:ssä, dubbaa animaatioleffoja jne. Noistakin kaikki ns. roolit todennäköisesti jotenkin enemmän ja vähemmän liittyy musiikkiin ja esiintymiseen nyt ainakin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)